Co was irytuje w waszych gf/gw

Mazda 626 1998–2002

Postprzez woojas25 » 16 sie 2011, 19:41

czesc koledzy mam pytanko co was irytuje w waszych mazdach 626 gf , mnie np [tiiit] irytuje to ze jak spryskuje przednie szyby , to potem mam duzo plynu na bocznych przednich szybach jak przetre wycieraczkami
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 21:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Postprzez Dominator » 16 sie 2011, 19:55

Ogolnie nie najlepsza skuteczność hamulców na czele z nieudanym ręcznym.
Precyzją powadzenia rowniez mogla by byc lepsza, ale to auto rodzinne wiec nie ma co wymagać. No i wygluszenie słabe.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez lucas83 » 16 sie 2011, 20:07

Mnie w tej chwili najbardziej irytują trzy rzeczy:

– jakieś chwilowe szuranie/tarcie przy pracy klimatyzacji
– czasami przy przyspieszaniu słychać takie metaliczne pobrzękiwanie gdzieś od spodu, zapewne coś w układzie wydechowym (może wykruszony katalizator?)
– rdzewiejące nadkola z tyłu :)

Poza tym jest OK, na hamulce nie mogę narzekać :)
Ostatnio edytowano 17 sie 2011, 09:23 przez lucas83, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 18:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 16 sie 2011, 20:29

co mnie irytuje ??

– jest beznadziejnie wygłuszona
– wspomniane nadkola tylne
– nikt jej nie chce kupic, a ja chce MPV kupic :)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 14:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez vomitory » 17 sie 2011, 04:42

Tak na szybkiego, będę mało oryginalny. Pozwolę sobie wypunktować:

1. Rdza,
2. Hamulce,
3. Wyciszenie kabiny, głównie podczas jazdy w deszczu,
4. Nieszczelna klima – aluminiowa rurka i stalowe opaski robią swoje. Już trochę mnie kosztowało usuwanie wycieków a wygląda na to, że to nie koniec.
5. Ponieważ moja GF jest przedlifotwa, irytuje mnie brak przycisku w zamku na klapie bagażnika – rozwiązanie rodem z Wartburga :)

A tak poza tym, nie ma do czego się przyczepić, tylko jeździć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2010, 10:54
Posty: 40
Skąd: Świdnica
Auto: 626 GF '99 2.0 115KM na Propan Butan

Postprzez momoopole » 17 sie 2011, 08:38

słabe wygłuszenie ? to przejedźcie się Cariną E po autostradzie :P:D będziecie zachwyceni wygłuszeniem Madzi :D
do kolegi LUCAS83 mnie też coś "rzęziło" i okazało się że zgniły obejmy wydechu, wymieniłem (za 3 sztuki zapłaciłem około 30pln) i przestało
a co mnie irytuje ? hmmm ... no to hamulce i precyzja układu kierowniczego, o ile do hamulców trzeba niestety mieć pretensje o tyle do układu kierowniczego, jak już ktoś wcześniej zauważył, to jest samochód rodzinny więc sportowe zacięcie to ona może mieć ale tylko w jakiś grach :P:D
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 16:50
Posty: 44
Skąd: Opole/Prószków
Auto: Mazda 626 GF 1,8 90KM "Czerwona Landryna"

Postprzez Dawid_J-bie » 17 sie 2011, 09:09

Do paru rzeczy które mnie irytują naależą m. in. :
– Hamulce,
– Rdza,
– Ściąganie auta na prawo,
– Przyśpieszenie :–)
– Wyciszenie tyłu auta,

Jednak moge powiedzieć, że wybierając miedzy moją GF a np siostry Grande Punto 06r 50tyś. w daleka trase pojechal bym moją mazdą. Pewniejsza, nigdy mnie nie zawiodła przez 45tyś.
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 16:54
Posty: 43
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG

Postprzez lucas83 » 17 sie 2011, 09:25

Tak się zastanawiam, narzekacie na słabe hamulce, z tego co się orientuję, są wersje GF, gdzie z tyłu są bębny zamiast tarcz. Ciekawe jak duża jest różnica między hamulcami opartymi o tarcze a bębnami? Z tym wyciszeniem też bym nie przesadzał, faktycznie powyżej 3,5 tys. obrotów robi się głośniej (mam na myśli benzynę – 120-140 km/h), ale czy to jest naprawdę takie irytujące? Co innego diesel :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 18:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez woojas25 » 17 sie 2011, 10:25

mnie jeszcze irytuje to ze na 3000 tys km musze litra 5/30 oleju dolac silnik igła orginał przebiego 180 tys nie kopci i bez wycieków , miałem golfa 3 tdi 550 tys i zero dolewek
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 21:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Postprzez lewap077 » 17 sie 2011, 12:35

lucas83 napisał(a):Tak się zastanawiam, narzekacie na słabe hamulce, z tego co się orientuję, są wersje GF, gdzie z tyłu są bębny zamiast tarcz. Ciekawe jak duża jest różnica między hamulcami opartymi o tarcze a bębnami? Z tym wyciszeniem też bym nie przesadzał, faktycznie powyżej 3,5 tys. obrotów robi się głośniej (mam na myśli benzynę – 120-140 km/h), ale czy to jest naprawdę takie irytujące? Co innego diesel :P


Jest duża róznica między bębnami a tarczami! Ja mam tarcze więc bez rewelacji, a teść bębny i super ręczny ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 04:59
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 6 2.0 05' Kombi FL+BRC Sequent 32 OBD
MAZDA 3 1.6 05' +BRC Sequent 24.11

Postprzez lasic100 » 17 sie 2011, 13:00

Tylko wydaje mi się, że przy normalnej jeździe i hamowaniu tarcze będą się lepiej sprawować (a to chyba najważniejsze). Zaś też się spotkałem z opinią o tym, że do ręcznego lepiej się sprawują bębny
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 21:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Dawid_J-bie » 17 sie 2011, 13:47

Ja mam bębny 66kW miały bębny.
Hamowanie do kitu, bębny słabiej hamują. Czuć, że przód ma większy % przy dohamowaniu.
Ręczny przy bębnach jest za*****ty :–)
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 16:54
Posty: 43
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG

Postprzez Barthez » 17 sie 2011, 15:49

vomitory napisał(a):3. Wyciszenie kabiny, głównie podczas jazdy w deszczu,

akurat to jest uleczalne i to w niewielkich kosztach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 18:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez lucas83 » 17 sie 2011, 16:43

mnie jeszcze irytuje to ze na 3000 tys km musze litra 5/30 oleju dolac silnik igła orginał przebiego 180 tys nie kopci i bez wycieków , miałem golfa 3 tdi 550 tys i zero dolewek


Silnik jednak chyba nie jest igiełką, skoro ma takie zużycie oleju :) Poza tym chodziło Ci chyba o 3 tys. km, bo 3000 tys. km = 3.000.000 km :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 18:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Lukazie » 17 sie 2011, 18:45

woojas25 napisał(a):ze jak spryskuje przednie szyby , to potem mam duzo plynu na bocznych przednich szybach jak przetre wycieraczkami

...Mam to samo, miaby ktoś na to poradę..? <oczy> Już i tak staram się jak najmniej używać tego płynu ale to chyba nie jest najlepsze wyjście.. <lol>
A tak poza tym, to jak wsiądzie 5osób + Klimatyzacja, to jednak silnik o mocy 100KM odczuwa – Ale na rajdy nie jeździ.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 13:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez maxim_wawa » 17 sie 2011, 18:48

u mnie zalewanie przeszlo po zmianie spryskiwaczy na dyfuzyjne (mgłowe), poprostu fabryczne leja w durny sposób mase plynu a szyba sucha
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 14:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Lukazie » 17 sie 2011, 18:50

maxim_wawa napisał(a):dyfuzyjne (mgłowe

Mam pytanko miałeś problemy z założeniem..? I gdzie takie zamówiłeś ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 13:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez maxim_wawa » 17 sie 2011, 19:18

kupowalem na allegro (chyba 17 pln kosztowały) ale musialem wymienic wezyki od pompki do sprysków i sama pompke na nowa bo nie wyrabiała

z montazem nie bylo problemu poza docieciem uniwersalnych "skrzydełek" po bokach i zeszlifowaniu takiego ząbka na obudowie sprysków bo sie nie miesciły w otwór w masce (wchodza ladnie na wcisk)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 14:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez menfis124 » 18 sie 2011, 21:33

– rdza
– głośna praca zawieszenia
– tylne zaciski( co jakiś czas konieczność regeneracji)
– antena od radia, która wysuwając się wydaje takie odgłosy jakby to miał być ostatni raz
, ale ogólenie bardzo lubię ten samochód <spoko>
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 12:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez Riki » 19 sie 2011, 15:43

UU... długa lista :P moża by książkę napisać :D potwierdzam to co koledzy napisali.... dodałbym jeszcze taaaaak – za mało miejsca dla kierowcy – tak Panowie, ja mieszczę się na styk a mierzę 190cm :] co innego w 6tce – tam mam zapas i jest miodzio <faja>
GF – kawał bezawaryjnej rodzinnej fury, lubię ja w trasie i na górskich serpentynach gdzie trzyma się jak przyklejona... w mieście przeszkadza krótki pierwszy bieg (diesel) ale momentem na wyższych biegach pokonuje się wiekszość problemów z włączeniem do ruchu itd. <faja> hebel już jest od szóstki = jest OK.
Nie ma mazdy z super hamulcami, nawet nowe GH z salonu nie robi szału... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6