Crash test Mazda 626 GF – dyskusje, filmy, zdjęcia

Mazda 626 1998–2002

Postprzez Radex » 15 gru 2010, 11:04

Film z crash testu do ANCAP w Listopadzie 1999.


Prędkość zderzenia czołowego: 64km/h
Prędkosć zderzenia bocznego: 50km/h

Tu opis całego crash testu:
http://www.mynrma.com.au/cps/rde/xchg/m ... p_1997.htm

Kod: Zaznacz cały
OVERALL EVALUATION: 3 Stars
The Mazda 626 performed reasonably well in the offset crash test. The passenger ompartment held its shape except for excessive floor deformation and brake pedal movement. Dual airbags protected the driver and passenger from serious head injury. Protection from serious leg injury was poor for the driver.

The vehicle performed well in the side impact crash. There was a low risk of life-threatening injuries.


Kod: Zaznacz cały
Protection form serious lower leg injury was poor. The dash moved 12cm towards the driver. The width of the driver's doorway shortened by 12cm. All doors remained closed  during the crash.

Kod: Zaznacz cały
The driver's knees hit the dash and steering column adjuster. Protection from serious upper leg injury was poor.


Szału nie było, ponadto dość miękka kabina i podłoga.
Z uszkodzeń ciała wynikałoby że najbardziej narażone są dolne partie ciała jak to chyba zwykle bywa a więc najlepiej ustawiać fotele względnie daleko od deski rozdzielczej.

Z drugiej jednak strony przy takim ustawieniu foteli w przypadku wersji z 2 poduszkami przy uderzeniu bocznymjesteśmy narażeni na uderzenie głową w słupek.

Kod: Zaznacz cały
The driver's head glanced the centre pillar then rebounded.


Przy okazji schemat rozmieszczenia czujników i poduszek:
Obrazek

Nie rozumiem jednego... czy w przypadku zderzenia czołowego odpalają się także boczne poduszki?? jeśli sensory nie są połączone ze sobą to dlaczego? przecież nawet podczas zderzenia czołowego istnieje możliwość że auto odbije się od czegoś i siła bezwładności spowoduje że uderzymy np głową o wcześniej wspomniany słupek czy szybę. Dla jak najlepszej ochrony życia powinny być odpalane asekuracyjnie wszystkie poduszki (oczywiscie te przy zajętym miejscu, a nie przy pustym).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez alk80 » 15 gru 2010, 15:15

[tiiit], myślałem że 626 GF jest bardziej twarda, GW na pewno bardziej sie powygina
trzeba sie brać za wzmacnianie podłogi i progów :]
boczne poduszki (chyba) nie chronią głowy a klatke piersiową i ręce, głowe chroni kurtyna
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Abaddon » 16 gru 2010, 21:13

No powiem wam, ze jak zobaczyłem ten crash test to mam nieźle mieszane uczucia – myślałem że taka krowa jaką jest w końcu 626 będzie miała mniejsze "obrażenia" :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:38
Posty: 85
Skąd: Bytom
Auto: 6 GH 2,0 140km, 2010

Postprzez piasek2006 » 16 gru 2010, 21:26

to że bardzo się gnie to nie taka zła rzecz bo coś ta energię z uderzenia musi pochłonąć, tylko niepokojące jest to jak to wszystko idzie na nogi. Wyobraźmy sobie, że wóz jest nie do zagięcia i uderzasz w mur i co wtedy z toba w środku :) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 11:05
Posty: 45
Skąd: WZW i okolice
Auto: Mazda 626 GF 1997
2.0 benzynka + LPG

Postprzez Bandit » 16 gru 2010, 22:01

Nie jest źle, ale 3 gwiazdki szału nie robią – Wniosek: nie przekraczać 60 km/h :D i jest szansa przeżyć :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 18:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Radex » 16 gru 2010, 22:43

piasek2006 napisał(a):to że bardzo się gnie to nie taka zła rzecz bo coś ta energię z uderzenia musi pochłonąć

masz racje, ALE "klatka" w ktorej siedzą kierowca i pasażer nie powinna już pohcłaniać energii tylko stanowić dla nich ochronę, od pochłaniania energii powinien być tylko przód

a tu moja Madzia przed liftem po spotkaniu z passatem ktory wjechal na skrzyzowanie nie zatrzymujac sie na stopie.
Obrazek
Obrazek
wszystko do momentu kiedy zaczyna sie silnik zgniecione, a wiec szkody raczej stosunkowo nieduze.
moja predkosc to 60km/h minus hamowanie, może miałem z 40 jak uderzyłem....
passat przeciał mi droge z lewej strony, na pewno miał ponad 50km/h.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez alk80 » 17 gru 2010, 10:39

Radziu, wywaliło ci tylko przednią poduche czy boczną też, napinacz pasów zadziałał ?? jeśli tak to jak obojczyk ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Radex » 17 gru 2010, 13:09

Poduszki NIE wystrzeliły, nie wiem czy powinny i było coś nie tak.
Teoretycznie sensor jest chyba ZA silnikiem??
Pasy sprawdziły się dobrze, po wypadku typowe objawy: bóle w klatce piersiowej a u Oli dodatkowo bóle w górnym odcinku kręgosłupa/szyja, kark.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez alk80 » 17 gru 2010, 13:31

ja na szczęście nie mam takich doświadczeń (jeszcze) ale bym sie nie obraził gdyby wystrzeliły, przy naj mniej przednie, chyba że kolizja była by z mojej winy bo wtedy wiadomo, koszty idą w góre a nie mam AC
ale wydaje mi się, patrząc na szkody że powinny wg mnie wystrzelić, choć dobrze że sie auto tak posypało bo gdyby nie to bóle były by pewnie większe
ps. może po FL buda jest sztywniejsza
ps2. znajomy znajomego nie wyhamował kiedyś mondeo mk1 fl, i dobił do kogoś przed nim, u siebie z przodu miał do wymiany tylko zderzak a w kabinie kiere, kokpit, el przednią szybe i pas bezpieczeństwa od strony kierowcy
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Riki » 17 gru 2010, 14:48

Prawda jest taka – dopiero w modelu GH Mazda prezentuje EU poziom w kwestii bezpieczeństwa. Modele starsze, lepiej lub gorzej ale.... średnio. W kwestii samej GFy – stary model, cóż. Choć jak weźmiemy inne auta z 98r to chociażby Opel....Astra II wypada nieco lepiej.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez alk80 » 17 gru 2010, 16:49

Riki napisał(a):Prawda jest taka – dopiero w modelu GH Mazda prezentuje EU poziom w kwestii bezpieczeństwa. Modele starsze, lepiej lub gorzej ale.... średnio. W kwestii samej GFy – stary model, cóż. Choć jak weźmiemy inne auta z 98r to chociażby Opel....Astra II wypada nieco lepiej.

ale porównując z np Citroenem Xantią to GF wypada lepiej, a to ta sama klasa
to może porównajmy GF do innych Japońskich aut
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 17 gru 2010, 20:59

Bandit napisał(a):Nie jest źle, ale 3 gwiazdki szału nie robią...


Toyota Avensis ***
http://www.youtube.com/watch?v=5uupQTsRI4A

VW Passat B5 ***
http://www.youtube.com/watch?v=ELl5tN9z ... re=related
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 10:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez chemical » 18 gru 2010, 00:34

Sensor jest bezwładnościowy, jego umiejscowienie nie ma wielkiego znaczenia. Jeśli system masz aktywny, przechodzi test i fizycznie poduchy są, to prostu przeciążenie nie było wystarczająco duże, by je odpalić.
Ostatnio edytowano 21 lut 2013, 01:49 przez chemical, łącznie edytowano 1 raz
Polecam MazdaParts.plczęści mazda
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 10:52
Posty: 44
Skąd: Warszawa

Postprzez Radex » 18 gru 2010, 11:01

chemical napisał(a):Sensor poduszki jest bezwładnościowy, jego umiejscowienie nie ma wielkiego znaczenia. Jeśli system masz aktywny, przechodzi test i fizycznie poduchy są, to prostu przeciążenie nie było wystarczająco duże, by je odpalić.

nie znasz jakichś danych które mówią kiedy taki sensor odpala poduszkę?
jest to pewnie określone jakimiś normami.

tak przy okazji może choć jedna osoba która się wcześniej nie stosowała pomyśli nad tym:
KAŻCIE ZAPINAĆ WSZYSTKIM PASY, ZWŁASZCZA TYM Z TYŁU !!!
jeśli Wam ich życie niemiłe to pomyślcie chociaż o swoim bo bezwładne ciało uderzające w Was może doprowadzić nawet do Waszej śmierci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez tadziomaru1 » 18 gru 2010, 11:59

Trzeba wreszcie zrozumieć jedną rzecz – pasy zapinamy dla siebie, nie dla policjanta (on ma to przeważnie w wiadomym miejscu, wrypie mandat i tyle). Nie ma co kozaczyć. Na mnie przyszedł ten moment uswiadomienia kilkanaście lat temu, wraz z żoną i dziećmi. Jak mnie szlak trafi to kto się nimi zajmie? A jak zostanę niepełnosprawny przez niezapięte pasy, to będą musieli koło mnie łazić... Więc zapinajmy pasy, nie ignorujmy pasów z tyłu a tym bardziej fotelików dla dzieci, nie ma co niepotrzebnie ryzykowac.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez menfis124 » 18 gru 2010, 20:19

Obrazek
Ponad rok temu również miałem dzwonka. Najpierw uderzenie boczne(vw T3) a następnie czołowe z kia sephia. Winowajcą całego zdarzenia był kierowca busa, który rozpoczął manewr wyprzedzania w momencie kiedy się z nim mijałem jadąc w przeciwnych kierunku. Niestety kobietę z sephi musiała wydobywać straż. Prędkość w chwili uderzenia myślę, że coś około 70 km/h. Od tamtej pory zawsze zapinam pasy nawet jak siadam z tyłu.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 12:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez krzycho67 » 18 gru 2010, 23:13

No właśnie .....nie poduszki i inne systemy lecz PASY chronią nas w największym procencie / chyba coś około 60 % / tak mi się wydaje a reszta to tylko dodatki wspomagające bezpieczeństwo.
ZAPINAJMY PASY NAWET JAK MAMY DO PRZEJECHANIA 100m.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2010, 11:44
Posty: 21
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda 626 GF 2,0 DITD

Postprzez lasic100 » 19 gru 2010, 11:58

A jakie są wyniki w wersji poliftowej ? (chodzi mi głównie o kombi) Szukałem ale nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 21:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez tadziomaru1 » 19 gru 2010, 13:54

lasic100 napisał(a):A jakie są wyniki w wersji poliftowej ? (chodzi mi głównie o kombi) Szukałem ale nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.

Takie same, to jest ta sama buda, był tylko facelifting. Do przedliftowej można założyć maskę z po, tylko chyba grill i lampy trzeba też, zdeżak różni się tylko malowaniem. To samo z tyłu, w błotniku tylko dziura na antenę.
Ale ten test nie wyszedł tak źle, oglądaliście test passata B5? Wcale nie lepiej wypada. Pamiętajmy, że udeżenie jest jednak w twardą, nic nie ustępującą przeszkodę, więc muszą być zniszczenia. A to że przód pochłania energię udeżenia to chyba lepiej, przecież po to właśnie są te "słynne" kontrolowane strefy zgniotu, nie?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Sadek_PL » 12 sty 2011, 10:09

no muszę przyznać że jestem zszokowany, mazda jest sporym autem więc wydaje się dość bezpiecznym a tu jednak nie do końca....trzeba przyznać że wynik słaby...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 13:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6