Spalanie naszych mazd – 626 GF/GW
majonez1990 napisał(a):paru mechaników mi powiedziało to przy normalnej jezdzie w mieści e powinien spalić około 8l
Przepraszam, ale zmień mechaników i to jak najszybciej. 14letnie auto z 2 litrowym silnikiem benzynowym nie może palić 8l/100km po mieście. To nie diesel. Nie wiem jak się będziesz starał, to i tak tego nie osiągniesz. 10-11l przy tym silniku to niestety norma na mieście. Za to trasa to już inna bajka. Na trasie zejście poniżej 7l/100km nie powinno być problemem.
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 102
- Skąd: Nysa
MarTnes spalanie zależy przede wszystkim od stanu auta oraz od osoby nim kierującej... Ja mam Mazdę 20 letnią silnik 2.0 140KM i jak jeżdżę po Łodzi jak ostatnia sierota, to zejdzie mi właśnie do 8 litrów... na trasie 6,8 też da się osiągnąć... co nie zmienia faktu, że nerwów do tak spokojnej jazdy nie mam i zazwyczaj czy to w mieście czy trasie wychodzi 9,5 litra... no chyba że autostrada to i 12,5 weźmie
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
A mam takie jedno pytanko kiedy auto mniej spala? gdy wciskam lekko gaz a obroty stopniowo wyrastaja do 3 tys czy jak obroty sa nizsze a gaz mocniej wciniety, od czego jest uzaleznione spalanie od obrotow czy od ilosci wcisniecia gazu?
- Od: 26 sie 2009, 20:33
- Posty: 19
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 626 2.0i 95r
Mazda 626 GF
'98 2.0 115KM
miasto (w korkach) + trasa ok. 120km --> 9,5dm3/100km
trasa (drogi krajowe), ok. 300km – 6,9dm3/100km!
mieszany (dom->praca, praca->dom) – ok. 8,0dm3/100km
'98 2.0 115KM
miasto (w korkach) + trasa ok. 120km --> 9,5dm3/100km
trasa (drogi krajowe), ok. 300km – 6,9dm3/100km!
mieszany (dom->praca, praca->dom) – ok. 8,0dm3/100km
Ostatnio edytowano 28 mar 2010, 23:20 przez tom_, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 13 lis 2009, 12:55
- Posty: 21
- Skąd: Wielkopolska
- Auto: 626 GF 115KM
Mazda Xedos 6, 1997r , 2.0i V6 24V, 140KM
Jazda bez obciążenia, bez pasażerów, prędkości w trasie ok 130km/h.
LPG – trasa – 11 l
– miasto – 13 l.
Benzyna ok 1 l mniej (trasa i miasto)
Jazda bez obciążenia, bez pasażerów, prędkości w trasie ok 130km/h.
LPG – trasa – 11 l
– miasto – 13 l.
Benzyna ok 1 l mniej (trasa i miasto)
-
magda1106
Model : 626
Generacja,rok produkcji: GW, 1999
Silnik, symbol, pojemność i rodzaj paliwa: FSJ, 1991cm, PB
Trasa – 6,5 l., miasto latem 11 l., miasto zimą 13l. cykl mieszany 10 l.
Zużycie oleju: 0,5 l./1000 km
Dymienie: jak najbardziej o poranku
Generacja,rok produkcji: GW, 1999
Silnik, symbol, pojemność i rodzaj paliwa: FSJ, 1991cm, PB
Trasa – 6,5 l., miasto latem 11 l., miasto zimą 13l. cykl mieszany 10 l.
Zużycie oleju: 0,5 l./1000 km
Dymienie: jak najbardziej o poranku
-
rusek
magda1106 napisał(a):Mazda Xedos 6, 1997r , 2.0i V6 24V, 140KM
Jazda bez obciążenia, bez pasażerów, prędkości w trasie ok 130km/h.
LPG – trasa – 11 l
– miasto – 13 l.
Benzyna ok 1 l mniej (trasa i miasto)
Dokładnie to samo
NAJLEPSZE SPĘDZENIE CZASU TO CZAS NA ZAKRĘTCH
- Od: 25 wrz 2009, 15:07
- Posty: 11
- Skąd: Kalisz
- Auto: MAZDA XEDOS 2.0 V6 24v
ddunn napisał(a):Ostatnio zauważyłem, że jazda na zimnym silniku więcej zużywa paliwa niż podgrzanie auta i jazda jak już puści ssanie.
Hameryki nie odkryłeś
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Model : 626
Generacja,rok produkcji: GF, 1998/99
Silnik, symbol, pojemność i rodzaj paliwa: FS, 1840cm3, DOHC 16v, lpg/pb
Trasa -brak danych., miasto zima spokojna jazda lpg10-10,5l/pb 7,5-8l (odcinki 5km, 20km, max 30km)
Zużycie oleju: brak :–)
zrobilem nia dopiero 4,5 tysiaca, pojade wiosna w trase to sie okaze ile lyknie lpg/pb
jestem bardzo zadowolony:D
Zima-auto rano przed jazda grzeje, skrzynia na luzie z wcisnietym sprzeglem, okolo 1-2 minuty. wtedy dopiero puszczam sprzeglo i odsniezam.
edit
jak jest -15 to wtedy olej w silniku jest gestszy, jak chwile pochodzi troche sie nagrzeje na luzie z wcisnietym sprzeglem to nie ciagnie walka od krzyni(sa 2 walki w skrzyni glowny i jak bieg jest wrzucony to 2 tez chodzi), jest lozysko ktore jest pomiedzy skrzynia a silnikiem(chyba kolem zamachowym lub pasowym, przepraszam za niescislosc), te lozysko w wcisnietym sprzegle rozlancza skrzynie od silnika, nie cierpi zaplon przy odpalaniu tak bardzo, jak sie olej w silniku troszeczke nagrzeje to gdy puszczasz sprzeglo i nie musi tak mocno ciagnac skrzyni z zimnym olejem :–),
nigdy nie gazuje, sam sie ma rozgrzac.
ja tak w kazdym robilem nawet w lato, tylko, ze wtedy to max 30sekund trzymam sprzeglo przy odpalaniu i chwile po. a do tego jeszcze w zime przed odpaleniem wlaczam swiatla zeby akumulator troche sie rozgrzal, gasze i krece, zawsze odpala.
edit2:
sprobuj rano w zime jak odpalisz na luzie z wcisnietym sprzeglem puscic je po chwili, albo odrazu, to na ssaniu jest okolo 1,5 obrotow i jak puscisz sprzeglo to odrazu o 100-200 spadna:) wtedy zrozumisz o co mi chodzi kolego:–)
Pozdrawiam
Generacja,rok produkcji: GF, 1998/99
Silnik, symbol, pojemność i rodzaj paliwa: FS, 1840cm3, DOHC 16v, lpg/pb
Trasa -brak danych., miasto zima spokojna jazda lpg10-10,5l/pb 7,5-8l (odcinki 5km, 20km, max 30km)
Zużycie oleju: brak :–)
zrobilem nia dopiero 4,5 tysiaca, pojade wiosna w trase to sie okaze ile lyknie lpg/pb
jestem bardzo zadowolony:D
Zima-auto rano przed jazda grzeje, skrzynia na luzie z wcisnietym sprzeglem, okolo 1-2 minuty. wtedy dopiero puszczam sprzeglo i odsniezam.
edit
jak jest -15 to wtedy olej w silniku jest gestszy, jak chwile pochodzi troche sie nagrzeje na luzie z wcisnietym sprzeglem to nie ciagnie walka od krzyni(sa 2 walki w skrzyni glowny i jak bieg jest wrzucony to 2 tez chodzi), jest lozysko ktore jest pomiedzy skrzynia a silnikiem(chyba kolem zamachowym lub pasowym, przepraszam za niescislosc), te lozysko w wcisnietym sprzegle rozlancza skrzynie od silnika, nie cierpi zaplon przy odpalaniu tak bardzo, jak sie olej w silniku troszeczke nagrzeje to gdy puszczasz sprzeglo i nie musi tak mocno ciagnac skrzyni z zimnym olejem :–),
nigdy nie gazuje, sam sie ma rozgrzac.
ja tak w kazdym robilem nawet w lato, tylko, ze wtedy to max 30sekund trzymam sprzeglo przy odpalaniu i chwile po. a do tego jeszcze w zime przed odpaleniem wlaczam swiatla zeby akumulator troche sie rozgrzal, gasze i krece, zawsze odpala.
edit2:
sprobuj rano w zime jak odpalisz na luzie z wcisnietym sprzeglem puscic je po chwili, albo odrazu, to na ssaniu jest okolo 1,5 obrotow i jak puscisz sprzeglo to odrazu o 100-200 spadna:) wtedy zrozumisz o co mi chodzi kolego:–)
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 29 sty 2010, 15:52 przez Dawid_J-bie, łącznie edytowano 3 razy
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
LPG
9l/100km
- Od: 12 sty 2010, 17:54
- Posty: 43
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG
alf28 prosto i na temat, a ja sie produkowalem hehe
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
LPG
9l/100km
- Od: 12 sty 2010, 17:54
- Posty: 43
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG
Moj Probe 2.0 (czyli Mazda MX-6 z inną budą) zimą pali 10-12 w miescie
i 6,5 -7,0 na trasie przy spokojniejszej jezdzie. Jak chce poszalec to wiadomo, bez gornego limitu:)
Latem robilem eksperymenty z eco-jazdą i wyszlo na trasie 6,0 a w miescie troche ponizej 10.0
i 6,5 -7,0 na trasie przy spokojniejszej jezdzie. Jak chce poszalec to wiadomo, bez gornego limitu:)
Latem robilem eksperymenty z eco-jazdą i wyszlo na trasie 6,0 a w miescie troche ponizej 10.0
- Od: 15 lut 2009, 01:11
- Posty: 28
- Skąd: Tarnów, Kluczbork
- Auto: Probe 2.0 FS (115KM)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6