xANDy napisał(a):140-0 hamowanie na 41m... GW Myślę, że to dobry wynik, prawda...?
Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje
Riki napisał(a):jak to zmierzyles?
Prędkość na liczniku wynosiła 140, zacząłem hamowanie mijając pachołek, zostało mi 8 metrów 80cm do tego samego punktu "mijania" do następnego pachołka (odległość między nimi to 50m). Zaznaczam, że miałem ekstremalnie hałaśliwe opony za to bardzo przyczepne na suchym asfalcie.
Sam byłem w szoku i wszyscy co to widzieli mieli rozdziawione gęby (ja również).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Jakie kłamstwo??
To było na zlocie – podpisałem papiery, że na terenie nie obowiązuje ograniczenie prędkości oraz, że robię wszystko na własną odpowiedzialność.
Nie wiedziałem, że to jest taki "rekord" – po prostu wtedy nie znałem się na drogach hamowania – nie wiedziałem, że to dobry wynik. Po pół roku się dowiedziałem. Myślałem, że rozdziawili gęby bo pasażer nie zapiął pasów i wylądował na przedniej szybie
To było na zlocie – podpisałem papiery, że na terenie nie obowiązuje ograniczenie prędkości oraz, że robię wszystko na własną odpowiedzialność.
Nie wiedziałem, że to jest taki "rekord" – po prostu wtedy nie znałem się na drogach hamowania – nie wiedziałem, że to dobry wynik. Po pół roku się dowiedziałem. Myślałem, że rozdziawili gęby bo pasażer nie zapiął pasów i wylądował na przedniej szybie
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Sprzedałem moją mazdeczkę i......
Moje opinie po 2,5 roku użytkowania:
SZUKAĆ ZADBANEGO modelu.
Jeśli auto było dbane – to jest bardzo niezawodne auto. Pomimo pewnego zaniedbania poprzednika – doprowadziłem przez ten czas do porządku niemal wszystko.
Zalety:
– OGROMNA przestrzeń w środku (mam porównanie do kilkunastu innych aut, którymi jeździłem)
– pakowna
– w przypadku kombi – tyle miejsca na tylnych fotelach, że wielkoludy się zmieszczą! (mam STRASZNIE długie nogi i mogę usiąść za fotelem kierowcy i mam jeszcze miejsce na nogi!)
– mało rzeczy w niej się może psuć
– części dostępne dość łatwo w umiarkowanych cenach (bardzo żywotne – np. www.ramech.pl )
– ogromna dynamika (przy sprawnym silniku), bardzo duży zakres dobrego momentu obrotowego
– nieznana prędkość maksymalna (pomimo krótkszej piątki w kombicy)
– łatwa konstrukcja dla serwisu (mało wyimaginowanych narzędzi specjalnych)
– rewelacyjna skrzynia biegów
– wspaniała przyczepność przy każdej prędkości
– dobre wspomaganie (co bywa wadą) na parkingu jedną ręką
– bardzo dobra skrętność
– bardzo niskie spalanie
– bardzo dobre wykończenie wnętrza
– wydajna i funkcjonalna klima
– odpala przy każdej temperaturze od pół obrotu wału (-29 również)
– bardzo dobre oświetlenie drogi (lampy przednie)
wady
– głośna (ale łatwa do wyciszenia – wymaga cichych opon)
– kiepskie zawieszenie silnika (przenosi hałas motoru na kabinę i to powoduje ten hałas)
– "ciężki" cenowo rozrząd (hydronapinacz robi swoje)
– trzeba pamiętać, że dobre paliwo jest jedynym jakie można zalać
– notoryczne lekkie ściąganie w kierunku pochyłości jezdni (po prawej na prawo, po lewej na lewo a na środku prosto)
– niektóre częśći mogą być trudne zo znalezienia
Jeszcze parę by się znalazło
Najwięcej problemów jest przez mity, które tworzą ludzie co trafili na uszkodzone (i dlatego wyprzedane jak najtaniej) sztuki. Sam sporo z nich podtrzymywałem ale i obalałem.
Miałem w planach kupić nowszą GW ale ze względu na pewne zmiany dot. zadań auta – szukam mazdy co ma 7 miejsc siedzących. Gdyby nie to – znów kupiłbym GW 2002.
Ja mam w benzynce i gaziku i się w 100% zgadzam z Twoją opinią
Moja GW pali gazu ok 9-10,5l na 100km zależy czy traska czy wokół komina
W zamian mam b. dynamiczne kombi, które sie zadawalająco zbiera już z dołu i lubi wysokie obroty
Jeżdżę na oleju 5 w 30 i bez dolewek oleju od wymiany do wymiany
GW hamulce ma b. dobre jak ma dobre niestare opony to skuteczność hamowania jest super, jak oponki miałem 9 letnie to i nie miałem dobrego hamowania.
Moją GW również ściąga jak w Twoim przypadku, te typy tak mają.
Benzynowy silnik również troche rezonansuje na kabine (szczególnie wyczuwalne jest to na 5 tce w granicach 2-3 tys obr
Auto bardzo przestronne, komfortowe i wygodne, Ci co mnie znają wiedzą, że mam długie nogi ,a w GW spokojnie je mieszczę pod kierownicę
Zawieszenie jest dobre ,jak dla mnie narazie bezawaryjne i dobrze dostrojone do auta , nie boje sie z dużymi prękościami pokonywać ostrych zakrętów, nie zauważyłem jakiejś nadsterowności ani podsterowności
Witam!
Ja od paru dni jestem szczęśliwą (mam nadzieję) posiadaczką Mazdy 626 TDVI 2.0 z 2001r. No i mam pewien problem, poniewaz nie wiem czy jest to wersja Comfort czy Exclusive. Co je różni? Informacja ta jest mi potrzebna dla ubezpieczyciela.
Proszę o pomoc.
Kejti
Ja od paru dni jestem szczęśliwą (mam nadzieję) posiadaczką Mazdy 626 TDVI 2.0 z 2001r. No i mam pewien problem, poniewaz nie wiem czy jest to wersja Comfort czy Exclusive. Co je różni? Informacja ta jest mi potrzebna dla ubezpieczyciela.
Proszę o pomoc.
Kejti
- Od: 22 lis 2007, 09:52
- Posty: 4
–> Ogólny (?)
kejti napisał(a):poniewaz nie wiem czy jest to wersja Comfort czy Exclusive. Co je różni?
Z reguły rynek na jaki auto było robione auto.
Prościej będzie jak napiszesz jakie jest wyposażenie u ciebie.
Comfort i exclusive to wersje wyposazenia na europe( m.in w gf). Różni je m.in kolor dywaników, ale nie wiem w której jaki jest.Jedne maja szare jedne niebieskie.I po tym mozna je poznac, pozniej to juz wszysko zalezy od tego co własciciel dobierał dodatkowo. W holandii juz chyba były wersje glx, sport itp.(podobnie jak w anglii.).
- Od: 17 lis 2006, 00:38
- Posty: 233
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 citd
Moze brak elektrycznych szyb z tylu i pseudodrewnianych okladzin.
bananmin napisał(a):Benzynowy silnik również troche rezonansuje na kabine (szczególnie wyczuwalne jest to na 5 tce w granicach 2-3 tys obr
i tu należy się korekta
rezonans był , ale wynikał z uszkodzonej poduszki silnika ( przy rozdządzie , bolączka mazdy 626 ) usterka naprawiona
Witam wszystkich,
Dopiero co nabyłem 626 2.0 16V wagon – i u mnie jest rezonans przy ok 2000 obr. a także trochę drga na jałowym (kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów).
Czy u was też tak jest ? Czy to normalne dla tego modelu ? A może coś trzeba wymienić....
Macie jakieś rady ?
Dopiero co nabyłem 626 2.0 16V wagon – i u mnie jest rezonans przy ok 2000 obr. a także trochę drga na jałowym (kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów).
Czy u was też tak jest ? Czy to normalne dla tego modelu ? A może coś trzeba wymienić....
Macie jakieś rady ?
Rafal 626 2.0 GF
- Od: 13 lut 2008, 13:02
- Posty: 12
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 2.0 GF Wagon 1999
bananmin napisał(a):Auto bardzo przestronne, komfortowe i wygodne
xANDy napisał(a):OGROMNA przestrzeń w środku (mam porównanie do kilkunastu innych aut, którymi jeździłem)
Potwierdzam
xANDy napisał(a):szukam mazdy co ma 7 miejsc siedzących. Gdyby nie to – znów kupiłbym GW 2002.
Z tego co wiem to 7-miejcowe GW też wychodziły, ale bardzo trudno je znaleźć.
xANDy napisał(a):Najwięcej problemów jest przez mity
A niezorientowani biorą je za prawdę. To tak jak z kłamstwem "powtarzane wielokrotnie staje się prawdą"
Witam
Przekopałem się przez całą masę tematów na tym forum, ponieważ jestem zainteresowany kupnem mazdy 626 GF z FS 2.0. Samochód bardzo mi się podoba (ma to być auto dla żony- bezpieczny, klima, dosyć dużo koni). Zmartwiłem się jednak tym co wyczytałem. Zdawałem sobie sprawę, że wielowahaczowe zawieszenie nie jest najlepsze na polskie drogi, że spalanie nie będzie zbyt atrakcyjne.
Do moich obaw doszła wielokrotnie pojawiająca się informacja o zjadaniu oleju!. Moja astra TDS (isuzu 1.7) bierze tyle oleju, że między wymianami nie muszę nic dolewać (syntetyk – choć niezbyt lubiany tutaj M1) a na liczniku mam ponad 200 tys. km. (choć oczywiście może jest ich znacznie więcej). Hałas i plastiki raczej wytrzymamy (w oplu też jest hałas – szczególnie w kombi). Brania oleju jednak nie zniosę! Czy to wada tego modelu? Czy rzeczywiście jest to tak popularny przypadek awarii? Gdybym chciał kupować tyle oleju silnikowego co benzyny, to kupiłbym BM'kę. Nawet zacząłem przeszukiwać forum Mitsubishi (CARISMA GDI) tamta nie bierze oleju – nieznany jest to przypadek. Dodam, że chciałem kupić auto niekoniecznie po okazyjnej cenie – w dobrym stanie.
Jeszcze jedna refleksja na temat silników TD i ruszania spod świateł – jest taki trik który pozwala zostawić większość benzyniaków w tyle na światłach (trochę kosztem sprzęgła):
należy przed ruszeniem rozbujać silnik do obrotów załączania się turbiny (u mnie 2400-2500RPM – choć kop jest lepszy przy 3500), następnie puszczając sprzęgło nie pozwolić spaść obrotom poniżej pracy turbiny (na jedynce) – następnie zmiana biegów musi być natychmiastowa (aby turbina non stop pracowała) i oczywiście po zmianie biegów turbina nie może przestać pracować. Jest to technika znana z WRC – tylko tam jest inne sprzęgło i wielka turbina.
Przekopałem się przez całą masę tematów na tym forum, ponieważ jestem zainteresowany kupnem mazdy 626 GF z FS 2.0. Samochód bardzo mi się podoba (ma to być auto dla żony- bezpieczny, klima, dosyć dużo koni). Zmartwiłem się jednak tym co wyczytałem. Zdawałem sobie sprawę, że wielowahaczowe zawieszenie nie jest najlepsze na polskie drogi, że spalanie nie będzie zbyt atrakcyjne.
Do moich obaw doszła wielokrotnie pojawiająca się informacja o zjadaniu oleju!. Moja astra TDS (isuzu 1.7) bierze tyle oleju, że między wymianami nie muszę nic dolewać (syntetyk – choć niezbyt lubiany tutaj M1) a na liczniku mam ponad 200 tys. km. (choć oczywiście może jest ich znacznie więcej). Hałas i plastiki raczej wytrzymamy (w oplu też jest hałas – szczególnie w kombi). Brania oleju jednak nie zniosę! Czy to wada tego modelu? Czy rzeczywiście jest to tak popularny przypadek awarii? Gdybym chciał kupować tyle oleju silnikowego co benzyny, to kupiłbym BM'kę. Nawet zacząłem przeszukiwać forum Mitsubishi (CARISMA GDI) tamta nie bierze oleju – nieznany jest to przypadek. Dodam, że chciałem kupić auto niekoniecznie po okazyjnej cenie – w dobrym stanie.
Jeszcze jedna refleksja na temat silników TD i ruszania spod świateł – jest taki trik który pozwala zostawić większość benzyniaków w tyle na światłach (trochę kosztem sprzęgła):
należy przed ruszeniem rozbujać silnik do obrotów załączania się turbiny (u mnie 2400-2500RPM – choć kop jest lepszy przy 3500), następnie puszczając sprzęgło nie pozwolić spaść obrotom poniżej pracy turbiny (na jedynce) – następnie zmiana biegów musi być natychmiastowa (aby turbina non stop pracowała) i oczywiście po zmianie biegów turbina nie może przestać pracować. Jest to technika znana z WRC – tylko tam jest inne sprzęgło i wielka turbina.
-
morpi
morpi napisał(a):Zdawałem sobie sprawę, że wielowahaczowe zawieszenie nie jest najlepsze na polskie drogi,
Zdementuje
Moje zawieszenie w GW sprawdza się bardzo dobrze, w F-ce sprawdzało się również. Akurat zawieszenie Mazdy bardzo dobrze sprawdza się na polskich drogach i jest mało awaryjne w porównaniu z konkurencją
morpi napisał(a):że spalanie nie będzie zbyt atrakcyjne.
Spalanie średnie na poziomie 8,1 L przy 136KM i masie ok. 1300kg to dużo, popatrz na inne marki. Ale na temat spalania niech wypowiedzą się właściciele FS-ów
morpi napisał(a):Do moich obaw doszła wielokrotnie pojawiająca się informacja o zjadaniu oleju!.
Ja nie dolewam do zmiany w poprzedniej też nie dolewałem a miałem licznikowe 240 tyś. Wiadomo coś tam spali oleju, ale są to takie ilości które nie wymagają dolewki.
siegu napisał(a):morpi napisał:
Zdawałem sobie sprawę, że wielowahaczowe zawieszenie nie jest najlepsze na polskie drogi,
Zdementuje
Moje zawieszenie w GW sprawdza się bardzo dobrze, w F-ce sprawdzało się również. Akurat zawieszenie Mazdy bardzo dobrze sprawdza się na polskich drogach i jest mało awaryjne w porównaniu z konkurencją
Racja zawieszenie mazda ma wytrzymałe zrobiłem ok 30 tys i nic nie robie , nic
nie puka, nie stuka , przebieg obecny 122tys
siegu napisał(a):morpi napisał:
że spalanie nie będzie zbyt atrakcyjne.
Spalanie średnie na poziomie 8,1 L przy 136KM i masie ok. 1300kg to dużo, popatrz na inne marki. Ale na temat spalania niech wypowiedzą się właściciele FS-ów
miałem GF na kompie średnie było w granicach 8,5-9,5
choć przyznam że w praktyce nie sprawdzałem
ciągle na gazie jeżdze
GW FS pali mi gazu od 9,5 do 11 LPG 90zł – 430km
siegu napisał(a):morpi napisał:
Do moich obaw doszła wielokrotnie pojawiająca się informacja o zjadaniu oleju!.
Ja nie dolewam do zmiany w poprzedniej też nie dolewałem a miałem licznikowe 240 tyś. Wiadomo coś tam spali oleju, ale są to takie ilości które nie wymagają dolewki.
_________________
jeżdze na 5W30 i od wymiany do wymiany bez dolewek
Ostatnio edytowano 5 mar 2008, 23:31 przez gazparts, łącznie edytowano 1 raz
Dodam dwa słowa od siebie:
Branie oleju w FS miało miejsce ale tylko przed liftem. Potem poprawili i problem zniknął .U mnie nie ubywa go wcale.Co do spalania to jest to naprawde b. oszczędny silnik. Jeśli wobecną porą mam na dojazdach do pracy 8,5 litra to czego chciec wiecej. Tylko przy ciezkiej nodze i w poważnych korkach było prawie 10l. Mimo 116 KM w dynamice do 100 objechałem 6 CDTI 143KM, drugi bieg i 110 na szafie, a tego żaden diesel nie wydoła.
Jestem w pełni zadowolony -zero awarii ,wygoda ,komfort i styl jakiego obecnie produkowane samochody już nie mają.

Branie oleju w FS miało miejsce ale tylko przed liftem. Potem poprawili i problem zniknął .U mnie nie ubywa go wcale.Co do spalania to jest to naprawde b. oszczędny silnik. Jeśli wobecną porą mam na dojazdach do pracy 8,5 litra to czego chciec wiecej. Tylko przy ciezkiej nodze i w poważnych korkach było prawie 10l. Mimo 116 KM w dynamice do 100 objechałem 6 CDTI 143KM, drugi bieg i 110 na szafie, a tego żaden diesel nie wydoła.
Jestem w pełni zadowolony -zero awarii ,wygoda ,komfort i styl jakiego obecnie produkowane samochody już nie mają.
- Od: 11 lip 2007, 15:51
- Posty: 12
- Skąd: 25 km od Wa-wy
- Auto: GF sprzedana czasna...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6