Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje

Mazda 626 1998–2002

Postprzez pinky » 8 sie 2007, 21:32

Car for sale Tutaj masz, tylko trzeba bedzie kiere przerzucić ;)
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez rafnej » 8 sie 2007, 21:47

qlesh napisał:
Palenie oleju w FSach, ktoś napisał, że jeszcze częstsze i większe niż w GE?

Byłem ostatnio u Jaksy.To co usłyszałem: Branie oleju przez silniki FS w GF przy przebiegu powyżej 100t km to opinie głównie z forum. Z zastrzeżeniem ,że te sto pare tysięcy km to było na liczniku, a rzeczywisty przebieg był nieznany...
Poza tym motory po lifcie miały poprawione pierścienie i problem spożycia oleju zniknął.Wcześniej było to występujace zjawisko już nawet od 30 tys km. Jak powiedział Jaksa jeden z użytkowników GF FS chyba klijent warsztatu dochodzi właśnie do 400tys bez brania oleju.
Ale najlepiej by było gdyby pare słów powiedział sam.
Początkujący
 
Od: 11 lip 2007, 15:51
Posty: 12
Skąd: 25 km od Wa-wy
Auto: GF sprzedana czasna...

Postprzez qlesh » 8 sie 2007, 22:07

pinky napisał(a):tylko trzeba bedzie kiere przerzucić

Ciekawe jak :D ale tanio w sumie jak barszcz :D

rafnej napisał(a):Branie oleju przez silniki FS w GF przy przebiegu powyżej 100t km to opinie głównie z forum. Z zastrzeżeniem ,że te sto pare tysięcy km to było na liczniku, a rzeczywisty przebieg był nieznany...

Tego rzeczywiście nie wziąłem pod uwagę, zresztą trudno osobno rozmawiać z każdym posiadaczem GF.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez pinky » 9 sie 2007, 07:46

Ciekawe jak zeby ale tanio w sumie jak barszcz zeby


A prosze bardzo ;) tutaj kontakt do firm zajmujących się tym http://www.4x4.pl/forum/read.php?f=5&t=356, a koszt kolo 4-8tyś zł. Kontener z japonii to koszt kolo 1500-2000$ plus opłaty kosmiczne: cło 10%, vat22%, akcyza 13,6% i jakies inne drobne oplaty. czyli docelowo z 1200$ wyjdzie koło 17-20tyś zł na gotowo.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez qlesh » 9 sie 2007, 09:49

pinky chodziło mi o to, że do innych aut części do przekładki bez problemu w kraju dostaniesz a do takiej mazdy skąd skoro to wersja tylko na Japonie, jak przypuszczam? :)
Fajny byłby taki statek.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez pinky » 9 sie 2007, 09:55

Myslę że deska rozdzielcza, boczki drzwi, maglownica i kanały nadmuchu podejdą od europejskiej GF/GW. Skoro przekładka w GE z RHD na LHD nie jest problemem to w tym przypadku też nie powinno być.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez qlesh » 9 sie 2007, 09:57

To jest ta sama buda co 626 GF/GW na Europę tylko nazywa się Capella ??
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez pinky » 9 sie 2007, 10:03

Tak jest własnie J-Spec to jest Capella lub na Oceanie Ford Telstar.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Riki » 9 sie 2007, 10:08

Lampy tego Forda maja "gładkie szkło" czy mi sie wydaje? :P

http://carview-img5.bmcdn.jp/ucmimages/227408_2.jpg
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pinky » 9 sie 2007, 10:12

Srednio widać bo światło się odbija, ale zderzak ma duuuuuuuuużo ładnieszy niż europejskie.
Inne ujęcie, i jeszcze z tyłu jak wygląda Zdjęcia z tyłu
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Riki » 9 sie 2007, 10:17

pinky napisał(a):Srednio widać bo światło się odbija


Fakt.... ale takie lampy chyba lepiej by wygladaly w naszych GF/GW.. ciekawe tylko jak to świeci :P

Zderzak? ja wole te "nasze" ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 9 sie 2007, 19:06

Panowie – to temat z opiniami o 626 GF/GW

Tak dla przypomnienia, bo widzę że rozmowy zaczynają dryfować w nieznanym kierunku :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez xANDy » 11 sie 2007, 11:52

Sprzedałem moją mazdeczkę i......
Moje opinie po 2,5 roku użytkowania:
SZUKAĆ ZADBANEGO modelu.

Jeśli auto było dbane – to jest bardzo niezawodne auto. Pomimo pewnego zaniedbania poprzednika – doprowadziłem przez ten czas do porządku niemal wszystko.
Zalety:
– OGROMNA przestrzeń w środku (mam porównanie do kilkunastu innych aut, którymi jeździłem)
– pakowna
– w przypadku kombi – tyle miejsca na tylnych fotelach, że wielkoludy się zmieszczą! (mam STRASZNIE długie nogi i mogę usiąść za fotelem kierowcy i mam jeszcze miejsce na nogi!)
– mało rzeczy w niej się może psuć
– części dostępne dość łatwo w umiarkowanych cenach (bardzo żywotne – np. www.ramech.pl )
– ogromna dynamika (przy sprawnym silniku), bardzo duży zakres dobrego momentu obrotowego
– nieznana prędkość maksymalna (pomimo krótkszej piątki w kombicy)
– łatwa konstrukcja dla serwisu (mało wyimaginowanych narzędzi specjalnych)
– rewelacyjna skrzynia biegów
– wspaniała przyczepność przy każdej prędkości
– dobre wspomaganie (co bywa wadą) na parkingu jedną ręką
– bardzo dobra skrętność
– bardzo niskie spalanie
– bardzo dobre wykończenie wnętrza
– wydajna i funkcjonalna klima
– odpala przy każdej temperaturze od pół obrotu wału (-29 również)
– bardzo dobre oświetlenie drogi (lampy przednie)

wady
– głośna (ale łatwa do wyciszenia – wymaga cichych opon ;P)
– kiepskie zawieszenie silnika (przenosi hałas motoru na kabinę i to powoduje ten hałas)
– "ciężki" cenowo rozrząd (hydronapinacz robi swoje)
– trzeba pamiętać, że dobre paliwo jest jedynym jakie można zalać
– notoryczne lekkie ściąganie w kierunku pochyłości jezdni (po prawej na prawo, po lewej na lewo a na środku prosto)
– niektóre częśći mogą być trudne zo znalezienia

Jeszcze parę by się znalazło

Najwięcej problemów jest przez mity, które tworzą ludzie co trafili na uszkodzone (i dlatego wyprzedane jak najtaniej) sztuki. Sam sporo z nich podtrzymywałem ale i obalałem.
Miałem w planach kupić nowszą GW ale ze względu na pewne zmiany dot. zadań auta – szukam mazdy co ma 7 miejsc siedzących. Gdyby nie to – znów kupiłbym GW 2002.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez ram » 11 sie 2007, 21:43

Dodam, że ocena dotyczy modelu wyposażonego w silnik DiTD. W modelach benzynowych spalanie jest też stosunkowo nieduże lecz nie rewelacyjne. Natomiast koszt wymiany rozrządu przecietny. Np. kompletna wymiana w silnku FP kosztowała mnie 650 zł (części i robocizna).
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Riki » 21 sie 2007, 00:07

xANDy zgadzam się z Tobą w prawie 100%... :) tylko:

xANDy napisał(a):bardzo dobre oświetlenie drogi (lampy przednie)


Uważam ze GFka mogla by miec troche lepsze światła... nie jest źle, ale nie ma rewelacji, mam u siebie "lepsze" żarówki (jakis Philips GT-150) jest lepiej...ale na "zwyklych" bylo średnio :)

Przez 9dni GFka zrobiliśmy niecale 2700km..... auto spisało sie rewelacyjnie, jestem bardzo zadowolony z tego modelu :) dynamika na trasie bardzo dobra ciagłe predkosci 150-180km/h (chwilowo 200km/h) nie sprawiaja problemu, autko stabilnie sie prowadzi (mimo duzego obciazenia), wysoki komfort jazdy, wydajna A/C, mało pali, ma niezle hamulce.... napisalem to co udalo mi sie zauwazyc na "+" nie tylko przez ostatni wypad, ale i caly (wczoraj minąl rok <lol>) okres eksploatacji.... na "–" są średnie światła, przy pewnych obrotach glosnosc jednoski napedowej oraz drogie części (niektóre, ale duzo naszczęscie nie musialem zakupic...) oby tak dalej.....
to tyle... ;)

Jakbym dzis zmienial auto to ponownie na Mazdę z tym motorem... pewnie GF RF4F 01-02r ale obecnie nie mysle o sprzedazy auta (moze za rok?), tym jezdzi mi sie bardzo dobrze :)

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 21 sie 2007, 22:33 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pinky » 21 sie 2007, 06:45

ma niezle hamulce


Chyba nie bardzo, akurat ja do hamulcy mam inne zdanie porownanie z BG GT i tamta sie zatrzymywała, albo porównanie z mercedesem w124 300d turbo brata gdzie mazda mimo wiekszych tarcz z przodu i mniejszej wadzy zatrzymuje sie dalej przy hamowaniu ze 100km/h, rożnica 1,5-2m.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Riki » 21 sie 2007, 09:50

pinky ja naprawde nie moge narzekac na hamulce..... pedal jest wysoki i skutecznosc wporządku :) nie jest super (jezdzilem autami tej klasy z lepszymi heblami) ale mysle ze sa wystarczajace...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez alf28 » 21 sie 2007, 09:57

pinky napisał(a): rożnica 1,5-2m
taką a nawet większą różnice mogą dać opony.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez xANDy » 21 sie 2007, 15:19

alf28 napisał(a):taką a nawet większą różnice mogą dać opony.
Na strasznie głośnych vredensteinach 140-0 hamowanie na 41m... GW Myślę, że to dobry wynik, prawda...?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 21 sie 2007, 22:31

xANDy napisał(a):Na strasznie głośnych vredensteinach 140-0 hamowanie na 41m... GW


xANDy jak to zmierzyles? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6