Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje
qlesh napisał:
Palenie oleju w FSach, ktoś napisał, że jeszcze częstsze i większe niż w GE?
Byłem ostatnio u Jaksy.To co usłyszałem: Branie oleju przez silniki FS w GF przy przebiegu powyżej 100t km to opinie głównie z forum. Z zastrzeżeniem ,że te sto pare tysięcy km to było na liczniku, a rzeczywisty przebieg był nieznany...
Poza tym motory po lifcie miały poprawione pierścienie i problem spożycia oleju zniknął.Wcześniej było to występujace zjawisko już nawet od 30 tys km. Jak powiedział Jaksa jeden z użytkowników GF FS chyba klijent warsztatu dochodzi właśnie do 400tys bez brania oleju.
Ale najlepiej by było gdyby pare słów powiedział sam.
Palenie oleju w FSach, ktoś napisał, że jeszcze częstsze i większe niż w GE?
Byłem ostatnio u Jaksy.To co usłyszałem: Branie oleju przez silniki FS w GF przy przebiegu powyżej 100t km to opinie głównie z forum. Z zastrzeżeniem ,że te sto pare tysięcy km to było na liczniku, a rzeczywisty przebieg był nieznany...
Poza tym motory po lifcie miały poprawione pierścienie i problem spożycia oleju zniknął.Wcześniej było to występujace zjawisko już nawet od 30 tys km. Jak powiedział Jaksa jeden z użytkowników GF FS chyba klijent warsztatu dochodzi właśnie do 400tys bez brania oleju.
Ale najlepiej by było gdyby pare słów powiedział sam.
- Od: 11 lip 2007, 15:51
- Posty: 12
- Skąd: 25 km od Wa-wy
- Auto: GF sprzedana czasna...
pinky napisał(a):tylko trzeba bedzie kiere przerzucić
Ciekawe jak
rafnej napisał(a):Branie oleju przez silniki FS w GF przy przebiegu powyżej 100t km to opinie głównie z forum. Z zastrzeżeniem ,że te sto pare tysięcy km to było na liczniku, a rzeczywisty przebieg był nieznany...
Tego rzeczywiście nie wziąłem pod uwagę, zresztą trudno osobno rozmawiać z każdym posiadaczem GF.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Ciekawe jak zeby ale tanio w sumie jak barszcz zeby
A prosze bardzo
ex MSP
pinky chodziło mi o to, że do innych aut części do przekładki bez problemu w kraju dostaniesz a do takiej mazdy skąd skoro to wersja tylko na Japonie, jak przypuszczam?
Fajny byłby taki statek.
Fajny byłby taki statek.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

To jest ta sama buda co 626 GF/GW na Europę tylko nazywa się Capella 
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Tak jest własnie J-Spec to jest Capella lub na Oceanie Ford Telstar.
ex MSP
Lampy tego Forda maja "gładkie szkło" czy mi sie wydaje?
http://carview-img5.bmcdn.jp/ucmimages/227408_2.jpg
http://carview-img5.bmcdn.jp/ucmimages/227408_2.jpg
Srednio widać bo światło się odbija, ale zderzak ma duuuuuuuuużo ładnieszy niż europejskie.
Inne ujęcie, i jeszcze z tyłu jak wygląda Zdjęcia z tyłu
Inne ujęcie, i jeszcze z tyłu jak wygląda Zdjęcia z tyłu
ex MSP
Panowie – to temat z opiniami o 626 GF/GW
Tak dla przypomnienia, bo widzę że rozmowy zaczynają dryfować w nieznanym kierunku
Tak dla przypomnienia, bo widzę że rozmowy zaczynają dryfować w nieznanym kierunku
Sprzedałem moją mazdeczkę i......
Moje opinie po 2,5 roku użytkowania:
SZUKAĆ ZADBANEGO modelu.
Jeśli auto było dbane – to jest bardzo niezawodne auto. Pomimo pewnego zaniedbania poprzednika – doprowadziłem przez ten czas do porządku niemal wszystko.
Zalety:
– OGROMNA przestrzeń w środku (mam porównanie do kilkunastu innych aut, którymi jeździłem)
– pakowna
– w przypadku kombi – tyle miejsca na tylnych fotelach, że wielkoludy się zmieszczą! (mam STRASZNIE długie nogi i mogę usiąść za fotelem kierowcy i mam jeszcze miejsce na nogi!)
– mało rzeczy w niej się może psuć
– części dostępne dość łatwo w umiarkowanych cenach (bardzo żywotne – np. www.ramech.pl )
– ogromna dynamika (przy sprawnym silniku), bardzo duży zakres dobrego momentu obrotowego
– nieznana prędkość maksymalna (pomimo krótkszej piątki w kombicy)
– łatwa konstrukcja dla serwisu (mało wyimaginowanych narzędzi specjalnych)
– rewelacyjna skrzynia biegów
– wspaniała przyczepność przy każdej prędkości
– dobre wspomaganie (co bywa wadą) na parkingu jedną ręką
– bardzo dobra skrętność
– bardzo niskie spalanie
– bardzo dobre wykończenie wnętrza
– wydajna i funkcjonalna klima
– odpala przy każdej temperaturze od pół obrotu wału (-29 również)
– bardzo dobre oświetlenie drogi (lampy przednie)
wady
– głośna (ale łatwa do wyciszenia – wymaga cichych opon
)
– kiepskie zawieszenie silnika (przenosi hałas motoru na kabinę i to powoduje ten hałas)
– "ciężki" cenowo rozrząd (hydronapinacz robi swoje)
– trzeba pamiętać, że dobre paliwo jest jedynym jakie można zalać
– notoryczne lekkie ściąganie w kierunku pochyłości jezdni (po prawej na prawo, po lewej na lewo a na środku prosto)
– niektóre częśći mogą być trudne zo znalezienia
Jeszcze parę by się znalazło
Najwięcej problemów jest przez mity, które tworzą ludzie co trafili na uszkodzone (i dlatego wyprzedane jak najtaniej) sztuki. Sam sporo z nich podtrzymywałem ale i obalałem.
Miałem w planach kupić nowszą GW ale ze względu na pewne zmiany dot. zadań auta – szukam mazdy co ma 7 miejsc siedzących. Gdyby nie to – znów kupiłbym GW 2002.
Moje opinie po 2,5 roku użytkowania:
SZUKAĆ ZADBANEGO modelu.
Jeśli auto było dbane – to jest bardzo niezawodne auto. Pomimo pewnego zaniedbania poprzednika – doprowadziłem przez ten czas do porządku niemal wszystko.
Zalety:
– OGROMNA przestrzeń w środku (mam porównanie do kilkunastu innych aut, którymi jeździłem)
– pakowna
– w przypadku kombi – tyle miejsca na tylnych fotelach, że wielkoludy się zmieszczą! (mam STRASZNIE długie nogi i mogę usiąść za fotelem kierowcy i mam jeszcze miejsce na nogi!)
– mało rzeczy w niej się może psuć
– części dostępne dość łatwo w umiarkowanych cenach (bardzo żywotne – np. www.ramech.pl )
– ogromna dynamika (przy sprawnym silniku), bardzo duży zakres dobrego momentu obrotowego
– nieznana prędkość maksymalna (pomimo krótkszej piątki w kombicy)
– łatwa konstrukcja dla serwisu (mało wyimaginowanych narzędzi specjalnych)
– rewelacyjna skrzynia biegów
– wspaniała przyczepność przy każdej prędkości
– dobre wspomaganie (co bywa wadą) na parkingu jedną ręką
– bardzo dobra skrętność
– bardzo niskie spalanie
– bardzo dobre wykończenie wnętrza
– wydajna i funkcjonalna klima
– odpala przy każdej temperaturze od pół obrotu wału (-29 również)
– bardzo dobre oświetlenie drogi (lampy przednie)
wady
– głośna (ale łatwa do wyciszenia – wymaga cichych opon
– kiepskie zawieszenie silnika (przenosi hałas motoru na kabinę i to powoduje ten hałas)
– "ciężki" cenowo rozrząd (hydronapinacz robi swoje)
– trzeba pamiętać, że dobre paliwo jest jedynym jakie można zalać
– notoryczne lekkie ściąganie w kierunku pochyłości jezdni (po prawej na prawo, po lewej na lewo a na środku prosto)
– niektóre częśći mogą być trudne zo znalezienia
Jeszcze parę by się znalazło
Najwięcej problemów jest przez mity, które tworzą ludzie co trafili na uszkodzone (i dlatego wyprzedane jak najtaniej) sztuki. Sam sporo z nich podtrzymywałem ale i obalałem.
Miałem w planach kupić nowszą GW ale ze względu na pewne zmiany dot. zadań auta – szukam mazdy co ma 7 miejsc siedzących. Gdyby nie to – znów kupiłbym GW 2002.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dodam, że ocena dotyczy modelu wyposażonego w silnik DiTD. W modelach benzynowych spalanie jest też stosunkowo nieduże lecz nie rewelacyjne. Natomiast koszt wymiany rozrządu przecietny. Np. kompletna wymiana w silnku FP kosztowała mnie 650 zł (części i robocizna).
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
xANDy zgadzam się z Tobą w prawie 100%...
tylko:
Uważam ze GFka mogla by miec troche lepsze światła... nie jest źle, ale nie ma rewelacji, mam u siebie "lepsze" żarówki (jakis Philips GT-150) jest lepiej...ale na "zwyklych" bylo średnio
Przez 9dni GFka zrobiliśmy niecale 2700km..... auto spisało sie rewelacyjnie, jestem bardzo zadowolony z tego modelu
dynamika na trasie bardzo dobra ciagłe predkosci 150-180km/h (chwilowo 200km/h) nie sprawiaja problemu, autko stabilnie sie prowadzi (mimo duzego obciazenia), wysoki komfort jazdy, wydajna A/C, mało pali, ma niezle hamulce.... napisalem to co udalo mi sie zauwazyc na "+" nie tylko przez ostatni wypad, ale i caly (wczoraj minąl rok
) okres eksploatacji.... na "–" są średnie światła, przy pewnych obrotach glosnosc jednoski napedowej oraz drogie części (niektóre, ale duzo naszczęscie nie musialem zakupic...) oby tak dalej.....
to tyle...
Jakbym dzis zmienial auto to ponownie na Mazdę z tym motorem... pewnie GF RF4F 01-02r ale obecnie nie mysle o sprzedazy auta (moze za rok?), tym jezdzi mi sie bardzo dobrze
Pozdrawiam
xANDy napisał(a):bardzo dobre oświetlenie drogi (lampy przednie)
Uważam ze GFka mogla by miec troche lepsze światła... nie jest źle, ale nie ma rewelacji, mam u siebie "lepsze" żarówki (jakis Philips GT-150) jest lepiej...ale na "zwyklych" bylo średnio
Przez 9dni GFka zrobiliśmy niecale 2700km..... auto spisało sie rewelacyjnie, jestem bardzo zadowolony z tego modelu

to tyle...
Jakbym dzis zmienial auto to ponownie na Mazdę z tym motorem... pewnie GF RF4F 01-02r ale obecnie nie mysle o sprzedazy auta (moze za rok?), tym jezdzi mi sie bardzo dobrze
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 21 sie 2007, 22:33 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
ma niezle hamulce
Chyba nie bardzo, akurat ja do hamulcy mam inne zdanie porownanie z BG GT i tamta sie zatrzymywała, albo porównanie z mercedesem w124 300d turbo brata gdzie mazda mimo wiekszych tarcz z przodu i mniejszej wadzy zatrzymuje sie dalej przy hamowaniu ze 100km/h, rożnica 1,5-2m.
ex MSP
pinky ja naprawde nie moge narzekac na hamulce..... pedal jest wysoki i skutecznosc wporządku
nie jest super (jezdzilem autami tej klasy z lepszymi heblami) ale mysle ze sa wystarczajace...
Na strasznie głośnych vredensteinach 140-0 hamowanie na 41m... GW Myślę, że to dobry wynik, prawda...?alf28 napisał(a):taką a nawet większą różnice mogą dać opony.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6