Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje

Mazda 626 1998–2002

Postprzez zjacek1 » 18 paź 2006, 14:03

już po próbie,niestety auto nadal nie "jedzie"tak jakbym chciał.a poza tym prędkość maksymalna to około 150 km/h.to chyba za mało.czekam do soboty i sprawdzam dolot powietrza a potem już tylko kolektor dolotowy mi zostanie.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2013, 08:14
Posty: 28
Auto: mazda 626 ditd 1999 gf/gw

Postprzez xANDy » 18 paź 2006, 15:54

Filtr paliwa nie jest wieczny – należy go wymieniać regularnie (minimum co roku). Jeśli nie masz czujnika wody, to jakim cudem ten filtr działa? Filtr do DiTD jest hmmm – przelotowy. Z drugiej strony jest otwój taki ze 4cm średnicy – tam przychodzi czujnik wody (nakrętka). Gdzie to masz?? takiej dziury nie da się "zaklepać plastrem".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zjacek1 » 18 paź 2006, 18:18

no właśnie "gdzie to mam"neistety w niemieckim warsztacie zamienili filtr,a w polsce zmieniono filtr nie patrząc na auto tylko po numerach filtra,a zamienniki są,z tym ,że bez czujnika i nie mają otworu na ten czujnik.ja dostanę gdzieś ten czujnik wtedy założe filtr ory.Mam jeszcze jedno pytanie,czy pompa musi być idealnie ustawiona w "swoim" miejscu.jeżeli auto posiada czujnik położenia wału to wtrysk i tak następuje w odpowiedniej chwili???zaraz będę szukał czegos o tym,pewnie cos znajdę.A jeżeli chodzi o filtr paliwa to każdy jest przelotowy z tym że ten działa podobnie jak filtr oleju,środkiem paliwo wpływa a zewnetrzna stroną wypływa.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2013, 08:14
Posty: 28
Auto: mazda 626 ditd 1999 gf/gw

Postprzez xANDy » 19 paź 2006, 09:12

Pomyślałem o jeszcze jednej rzeczy – takiej, która na pewno nie wymaga żadnych skomplikowanych operacji: zrób czyszczenie układu paliwowego metodą chemiczną – czyli kup dodatek do oleju napędowego i przepuść bak przez wtryski.
Z wielu różnych wypraktykowaliśmy xeramic do ON (zarówno uszlachetniacz do paliwa jak i do czyszczenia wtryskiwaczy) – jego działanie nie ogranicza się do chwilowego wyciszenia silnika, ale rzeczywiście czyści pompę, wtryski itd. Polecam (zalać paliwo do pełna i wlać jedną butelke do baku, koszt ok 15zł).

Póki co – kup taki zwykły przelotowy filterek do paliwa (są takie również do ON – koszt ok 5-7zł) i zamontuj go przelotowo (dodatkowo – szeregowo z tym co jest teraz) – nie wiadomo co masz jeszcze w baku (jeża albo gniazdo wiewiórek ;) )

Pompa musi być właściwie ustawiona na rozrządzie, bo inaczej po prostu nie działa. Jedno to uzyskanie ciśnienia pompy (rozrząd) a drugie to dawkowanie paliwa (elektrozawór).

PS. poszukam, może gdzieś znajdę ten "korek" z czujnikiem od wody w filtrze.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zjacek1 » 23 paź 2006, 14:09

kolektor dolotowy wyczyszczony,(nie był mocno zabrudzony).EGR czysty i sprawny,odpala bez żadnych problemów,jezdzi tez bez problemów ale...przyspieszać zaczyna przy obrotach powyzej 2500 ,i na 1; 2; 3 jest OK na czwartym biegu ledwie dochodzi do 4000 obr/min (długo to trwa) na piatym biegu dochodzi do 3500 obr/min i koniec,wyrazny brak mocy.Xeramic też juz był.chyba został juz tylko katalizator,no i nawet na postoju gdy dodam gazu powyżej 4000 nie dymi,a po uruchomieniu na zimnym silniku obroty sa w okolicach 500,po chwili rosną do normalnych (oko lo 800).piatek,sobota spedzone przy aucie,już wyczerpały mi sie pomysły moze ktos ma inne pomysły.Nie świecą się żadne "błędy" typu mrugajace kontrolki.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2013, 08:14
Posty: 28
Auto: mazda 626 ditd 1999 gf/gw

Postprzez xANDy » 23 paź 2006, 15:30

Został chyba katalizator i pompa... albo komputer ECU...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bartek_bart » 2 lis 2006, 01:39

witam

mam pytanko odnosnie silnikow 2,0 w GF otoz na rynku angielskim maja one 2 oznaczenia GXi i GSi ktory ma 116KM a ktory 136KM. i jeszcze jedna sprawa jak wyglada podatnosc 626GF na przekladke czy jest to mozliwe i i jakie to moga byc koszta??

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez xANDy » 2 lis 2006, 10:11

Te silniki FS są identyczne z wierzchu. Właściwie wystarczyłoby teoretycznie przełożyć komputer i juz ze 115 masz 136KM, niestety nie jest to "bezpieczne". Wersja wzmocniona ma trochę mechanicznych zmian (inny wał korobowy albo panewki czy coś) podyktowanych wytrzymałością. Jeśli jednak chodzi o wszystkie elementy zewnętrzne to różnic nie ma żadnych – oba silniki sa takie same (ten sam blok, osprzęt, mocowanie itp).
Jedyną "zewnętrzną" różnicą jest mniejszy zasięg na pełnym baku...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bartek_bart » 2 lis 2006, 17:41

oki wszystko ladnie pieknie ale dalej nie wiem ktory ma 115 a ktory 136 2.0 Gxi czy Gsi?? no i jak to jest z przekladka?? da sie?? i jakie koszta mniej wiecej chodzi mi o model po liftingu czyli 2000-01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez xANDy » 2 lis 2006, 23:32

bartek_bart napisał(a):jak to jest z przekladka?? da sie??

xANDy napisał(a):Jeśli jednak chodzi o wszystkie elementy zewnętrzne to różnic nie ma żadnych – oba silniki sa takie same (ten sam blok, osprzęt, mocowanie itp).

Modele Gxi oraz Gxi są raczej nienzane w kraju, bo tutaj te naklejki nie docierają. Trudno powiedzieć który jest który. FS zwykły ma 115 a FS -Jspec 136.
Zaś wg opisów ze strony głównej (zaglądnąłeś tam??) http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/oznaczenia.php wynikałoby, że wersja Gsi to 136. Sprawdź sam. Ale pewności raczej nie ma.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Achemenid » 4 gru 2006, 21:19

Mam pytanie co do GW czy wymieniac tylko tarcze sprzegla czy caly komplet , i jakiej marki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez robert13-33 » 11 gru 2006, 14:30

Witam
Pytam znawców gdyz chce kupić takie auto z rocznika 1999 lub 2000 (kwestia kasy). Zastanawiam sie jaki motor wybrać w gre wchodzi benzyna 1,8 (90 KM) lub 2,0 (116KM). Jak wyglada sprawa z montażem gazu do takiego auta, są jakies problemy? Silniki diesla tez by mogły być tylko ich przebiegi w niemczech sa przynajmniej prawdziwe ok 300-400tys.
robert13-33
 

Postprzez KOVI » 11 gru 2006, 15:40

Bierz benzyne – obojętnie który, chyba że będzie śmigać po autostradach po 10 tys. km na miesiac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2006, 23:40
Posty: 35
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 98' 2.0 115KM – full

Postprzez xANDy » 11 gru 2006, 16:52

Byle zadbaną sztukę i z pełnym wyposażeniem (automatyczna klima się przydaje).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez robert13-33 » 11 gru 2006, 20:37

Właśnie benzynka mnie bardziej interesuje i własnie chyba lepszy bedzie ten motor 2 litrowy. Zużycie paliwa pewnie miedzy 1.8 a 2.0 bedzie porównywalne. Ile ten silnik wciagnie benzynki i czy nie jest to jakis wadliwy motor?pozdrawiam s.z
robert13-33
 

Postprzez KOVI » 11 gru 2006, 20:40

U mnie pali 10l w mieście i nie narzekam, jedyny mankament tych motorów to wzmożony apetyt na olej – nawet do 1l/1tys. km i to bez dymienia :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2006, 23:40
Posty: 35
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 98' 2.0 115KM – full

Postprzez Riki » 11 gru 2006, 22:04

robert13-33 jesli benzyna to tylko 2.0 (FS)..... lepsza dynamika i spalanie praktycznie na poziomie 1.8 (FP) :) ja jednak wybralem DiTD i jezdzi sie zajefajnie :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez alf28 » 11 gru 2006, 22:59

KOVI napisał(a):nawet do 1l/1tys. km i to bez dymienia
a nie chodziło o 10tys. ??
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez KOVI » 12 gru 2006, 09:27

Nie nie :D
Poczytaj posty a zobaczysz ilu osobom mazda tak wcina olej – głównie GF'y <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2006, 23:40
Posty: 35
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 98' 2.0 115KM – full

Postprzez cromags » 18 gru 2006, 00:08

Jakie stacje benzynowe polecacie a jakie odradzacie – nie licząc "noname" – do tankowania naszych DiTD?? Niedawno nabyłem mazdę w dieslu i nasłuchałem się, że strasznie czułe to silniki a nasza ropa nie bardzo im pasuje.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2006, 15:40
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Toyota RAV4 2.0
Mazda 6 2.0 CiTD polift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6