Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje
cimoch napisał(a):Ale moja nie dymiła i nie trzeba było się wstydzic.
Heh no wlasnie niekiedy chce czlowiek sobie polepszyc ,kupuje nowszy model ,mlodszy rocznikowo i pojawiaja sie usterki lub wady ktorych nie bylo w poprzednim starszym modelu.
tak to juz jest
Riki napisał(a):Tez moze dymic
No wiem,wiem przeciez moj tez dymi.
Ahura Mazda – dobry bóg
Już pewnie wiecie, że jestem tu nowy
Mój pierwszy temat na forum to był niewypał hehe
Ale do rzeczy – oglądałem dziś 626 DITD z 99 roku. Bardzo ładna z zewnątrz, zadbana – najechane 170 000 km. Bez fajerwerków – ma tylko 1 jaśka i klimatyzację.
Potem się przejechałem i....
wielkie rozczarowanie, autko zaczyna jechać przy 2,5 tyś obrotów – jak na diesla to chyba trochę słabo – nie sądzicie??
Gość chciał za nią 19 500 – warto by było??
Mój pierwszy temat na forum to był niewypał hehe
Ale do rzeczy – oglądałem dziś 626 DITD z 99 roku. Bardzo ładna z zewnątrz, zadbana – najechane 170 000 km. Bez fajerwerków – ma tylko 1 jaśka i klimatyzację.
Potem się przejechałem i....
wielkie rozczarowanie, autko zaczyna jechać przy 2,5 tyś obrotów – jak na diesla to chyba trochę słabo – nie sądzicie??
Gość chciał za nią 19 500 – warto by było??
-
malkontent
malkontent napisał(a):warto by było
Nie wiadomo. W tych autach nie jest ważny rocznik i przebieg a stan i zadbanie użytkownika. Nie chodzi o wyczyszczenie wnętrza i wypucowanie, ale o prawdziwą, normalną troskę. Wtedy jest warto.
malkontent napisał(a):wielkie rozczarowanie, autko zaczyna jechać przy 2,5 tyś obrotów
Nie rozumiem co to znaczy "zaczyna jechać". Moje jedzie zawsze – tak jak depczę w pedały. Może mieć zapchany EGR, co skutkuje kiepskim "dołem" a może Ty nigdy nie prowadziłeś diesla 16V z turbiną (8V ma moment wcześniej, ale więcej pali w trasie).
Jeśli chcesz być spod świateł pierwszy – to zapomnij o dieslu. Jeśli całe życie spędziłeś jeżdżąc po trasach benzyniakami, to diesel z turbiną będzie dla Ciebie po prostu rakietą. Wiele zależy od Twoich doświadczeń oraz ewentualnych usterek tamtego modelu.
PS – nie zapomnij, że madzia 626 jest ździebko ciężka – wiadomo, że Golfik weźmie ją bez problemu. Co innego w trasie gdzie komfort i pewność jazdy jest w odwrotną stronę nieporównywalna (z wyjątkiem może głośności).
Poza tym – jakas mocno okrojona wersja. Jakby na "ruski" rynek. PS – jeśli miałeś włączoną klimę to przy tych temperaturach musiała zachowywać się jak powolna krowa. Klima "zjada" PÓŁ silnika.
Znajoma ma nissana micrę – przy włączonej klimie i +31 za oknem nie może przekroczyć 90tki...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Klimę specjalnie wyłączyłem
A "zaczyna jechać" oznacza, że do 2,5 tyś obr/min wcale nie chce przyspieszać. Powyżej 2,5 k głośno w środku jak cholera
– jak to wszystko się ma do wyprzedzania na trasie?
A "zaczyna jechać" oznacza, że do 2,5 tyś obr/min wcale nie chce przyspieszać. Powyżej 2,5 k głośno w środku jak cholera
-
malkontent
Diesel ma wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika.malkontent napisał(a):– jak to wszystko się ma do wyprzedzania na trasie?
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
- Od: 12 paź 2005, 08:16
- Posty: 52
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6
Jestem całkowitym laikiem jeśli chodzi o motoryzację, ale to co napisałeś to mi się wydje, że wlaśnie auto przyspiesza już na niskich obrotach – lepiej niż w benzyniaku.
-
malkontent
U mnie przyspiesza od 1500 (a mam kombi!). Jak jest klima teraz na full – to od 1800-2000 zaczyna mocno ciągnąć. Do normalnej jazdy i tak nigdy nie przekraczam 2200. Chyba, że wyprzedzam jakoś specjalnie albo coś.
A Twoje pytanie
Zobacz sobie mojego posta: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=164
Masz rację co do "wydaje mi się, że..." – bo tylko Ci się wydaje
Przy 100km/h diesel na piątce przyspiesza wduszając w siedzenie. Benzyna ledwo się kula... Przy takiej prędkości 100 konny Diesel łyknie spokojnie 140 konnego benzyniaka V6 (ta sama kasta i ten sam bieg)
A Twoje pytanie
pokazuje, że chyba raczej nigdy nie jeździłeś dieslem z turbiną. Tu jest ważny moment obrotowy.malkontent napisał(a):jak to wszystko się ma do wyprzedzania na trasie?
Zobacz sobie mojego posta: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=164
Masz rację co do "wydaje mi się, że..." – bo tylko Ci się wydaje
Przy 100km/h diesel na piątce przyspiesza wduszając w siedzenie. Benzyna ledwo się kula... Przy takiej prędkości 100 konny Diesel łyknie spokojnie 140 konnego benzyniaka V6 (ta sama kasta i ten sam bieg)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
To teraz juz wiem dlaczego Twoja spala 5,5 l ropy a moja 7,5 ( z klimą )xANDy napisał(a):i tak nigdy nie przekraczam 2200

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wiedza – to jedno. Ale umiejętność zastosowania – to drugie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam
jestem nowym uzytkownikiem mazdy 626 z lilnikiem DiTD 74kW mam pytanie odnośnie rozrządu (choć nie wiem czy już nie było) wiem że jeżeli pasek rorządu to tylko Unitta ale jeżeli chodzi o rolki napinającą i prowadzącą oraz hydronapinacz to jakiej firmy powinien byc?
koleś w serwisie polecił mi rolki firmy TNT ( o ile dobrze pamiętam), a jeże li chodzi o hydronapinacz to powiedzial że występuje tylko w oryginale, i mam mały dylemat poniewaz w serwisie hydronapinacz kosztuje prawie 800 w pewnym sklepie, który odwiedziłem powiedzieli mi 550 a w jcauto 400. czy to możliwe by była taka różnica w cenie i czy te tańsze też sa ori?
jestem nowym uzytkownikiem mazdy 626 z lilnikiem DiTD 74kW mam pytanie odnośnie rozrządu (choć nie wiem czy już nie było) wiem że jeżeli pasek rorządu to tylko Unitta ale jeżeli chodzi o rolki napinającą i prowadzącą oraz hydronapinacz to jakiej firmy powinien byc?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
koleś w serwisie polecił mi rolki firmy TNT ( o ile dobrze pamiętam), a jeże li chodzi o hydronapinacz to powiedzial że występuje tylko w oryginale, i mam mały dylemat poniewaz w serwisie hydronapinacz kosztuje prawie 800 w pewnym sklepie, który odwiedziłem powiedzieli mi 550 a w jcauto 400. czy to możliwe by była taka różnica w cenie i czy te tańsze też sa ori?
- Od: 7 lip 2006, 00:16
- Posty: 5
- Skąd: Gąbin
- Auto: 626 2.0 DiTD 1999r
Tak , ale wycofane z obiegu przez mazdę ( nie znam szczegółów – słyszałem to od Warszawskiego dealera )kiku1 napisał(a):czy to możliwe by była taka różnica w cenie i czy te tańsze też sa ori?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tak twierdzą niemcy.kiku1 napisał(a):czy to możliwe że są wadliwe
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
zastanawiam sie czy Mazda pozwoliła by sobie na wypuszczenie wadliwego napinacza, wycofanie go ze swoich serwisów i ponowną jego sprzedaż pozaserwisową?i czy to że sa wadliwe twierdzi niemiecki oddział mazdy
czy takie stanowisko jest przyjęte przez całą firme oraz czy sa jakieś oznaczenia typu nr seryjny, partia itd ....tych wadliwych ?
czy takie stanowisko jest przyjęte przez całą firme oraz czy sa jakieś oznaczenia typu nr seryjny, partia itd ....tych wadliwych ?
- Od: 7 lip 2006, 00:16
- Posty: 5
- Skąd: Gąbin
- Auto: 626 2.0 DiTD 1999r
Na takie pytanie nie umiem odpowiedzieć – wiem tylko ze mazda jako firma nie sprzedaje swoich wyrobów po za swoją siecią a JC Auto zaopatruje się w oryginały ( np. pompy wody do naszych samochodów ) w AZAuto. Aby sprzedawać legalnie taki towar musisz miec licencję /autoryzację mazdy.Wszystko inne nie jest w pełni legalne. ( chyba ze masz papier ze dana częsc jest uszkodzona/wadliwa )Wszyscy wiemy jak jest w polscekiku1 napisał(a):zastanawiam sie czy Mazda pozwoliła by sobie na wypuszczenie wadliwego napinacza, wycofanie go ze swoich serwisów i ponowną jego sprzedaż pozaserwisową?i czy to że sa wadliwe twierdzi niemiecki oddział mazdy
czy takie stanowisko jest przyjęte przez całą firme oraz czy sa jakieś oznaczenia typu nr seryjny, partia itd ....tych wadliwych ?
Ja zakładam NTN.kiku1 napisał(a):jeżeli chodzi o rolki to jakiej firmy wybrać?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam
Moja madzia ( 626 GF 2.0 98r. – benyzna 136 koni, hatchback, "Special Edition" – ful opcja – pełna elektryka, cztery jaski,tempomat, klimatronik ABS, TCS, itp .. )
przyjechała w kwietniu z niemiec, teoretycznie najechane miała 119 000 km,
kupiłem letnie oponki ( była na zimowych ), wymieniłem olej, przewody WN ( bo miała dziwne rwania przy przyspieszaniu – po wymianie idzie jak brzytwa )
wymieniłem pasek rozrządu, wszystkie filtry.
Samochód jak marzenie, na trasie pieknie się prowadzi, samochód stworzony do jazdy, kilometry po prostu połyka, ogromny bagażnik
!! jestem zachwycony tym samochodem
!!
mam nadzieję że będzie mi dobrze służyła
! goraco polecam
!

Moja madzia ( 626 GF 2.0 98r. – benyzna 136 koni, hatchback, "Special Edition" – ful opcja – pełna elektryka, cztery jaski,tempomat, klimatronik ABS, TCS, itp .. )
przyjechała w kwietniu z niemiec, teoretycznie najechane miała 119 000 km,
kupiłem letnie oponki ( była na zimowych ), wymieniłem olej, przewody WN ( bo miała dziwne rwania przy przyspieszaniu – po wymianie idzie jak brzytwa )
wymieniłem pasek rozrządu, wszystkie filtry.
Samochód jak marzenie, na trasie pieknie się prowadzi, samochód stworzony do jazdy, kilometry po prostu połyka, ogromny bagażnik


mam nadzieję że będzie mi dobrze służyła


-
TomaszO
A patrzyłeś czy rano nie kopci i nie bierze oleju? Jak nie to gratulacje.TomaszO napisał(a):!!!! jestem zachwycony tym samochodem!!
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
- Od: 12 paź 2005, 08:16
- Posty: 52
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6
Witam
Również jestem posiadaczem GF 2,0 98, od 1,5 miesiąca przebieg 176tyś.
Wymieniłem już panewki i pierścienie w Japanserwice we Wrocławiu, pozostał jeszcze silnik krokowy.
We wtorek jestem umowiony na przeczyszczenie specjalnym preparatem.
Wolne obroty wariuja a jak włącze klim to wogóle po dodaniu gazu prawie gaśnie przez chwilę nie mówiąc że rano uruchamia też się na bardzo wolnych obrotac czyli bez ssania. , a tak na marginesie od samego poczatku miałem problem z praca silnika na wolnych obrotach trzęsie silnikiem i czuć to wyraźnie siedząc w aucie.
Mam nadzieje że wina leży w tym silniczku krokowym.
jak u was koledzy zachowuje się ten silnik na wolnych obrotach na biegu jałowym, czy słychac go , czuć ?
Pozdrawiam
grzegorz
Również jestem posiadaczem GF 2,0 98, od 1,5 miesiąca przebieg 176tyś.
Wymieniłem już panewki i pierścienie w Japanserwice we Wrocławiu, pozostał jeszcze silnik krokowy.
We wtorek jestem umowiony na przeczyszczenie specjalnym preparatem.
Wolne obroty wariuja a jak włącze klim to wogóle po dodaniu gazu prawie gaśnie przez chwilę nie mówiąc że rano uruchamia też się na bardzo wolnych obrotac czyli bez ssania. , a tak na marginesie od samego poczatku miałem problem z praca silnika na wolnych obrotach trzęsie silnikiem i czuć to wyraźnie siedząc w aucie.
Mam nadzieje że wina leży w tym silniczku krokowym.
jak u was koledzy zachowuje się ten silnik na wolnych obrotach na biegu jałowym, czy słychac go , czuć ?
Pozdrawiam
grzegorz
- Od: 25 cze 2006, 21:44
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 kombi 98 2,0 benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6