Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje

Mazda 626 1998–2002

Postprzez Riki » 12 sty 2007, 18:11

pinky napisał(a):Mazdziocha już w polsce, teraz czeka na rejstracje


<spoko> zrob fotki i wrzuc do NM :D


pinky napisał(a):Autko naprawde jest komfortowe


Bo to 626 <list> :) :D ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez yesfan » 8 lut 2007, 20:17

Oto moja opinia po półrocznym użytkowaniu mazdy 626 GW 2000 r. DITD.

Zalety:
+ ładne, bardzo przestronne wnętrze
+ wygodna pozycja za kierownicą
+ dobre materiały i wykonanie
+ niskie spalanie
+ ciekawe rozwiązania w bogato wyposażonych wersjach (stolik, przesuwana tylna kanapa)

Wady:
– wyciszenie wnętrza a raczej jego brak, to najgłośniejsze auto jakie znam (oprócz Lelcza). Ponieważ jeździłem innymi egzemplarzami wiem, że nie była to cecha tylko mojego egzemplarza
– wibracje przenoszone na nadwozie
– dziwne zestopniowanie skrzyni biegów (2,5 tyś na V przy 100 km/h w dieslu to przesada)
– dużo problemów jak na pół roku użytkowania (zwichrowane tarcze, vaccum pompa, podnośnik szyby, słabo działający ręczny, źle wymieniony rozrząd)
– bardzo drogie części i serwis, mało osób znających się na tym modelu
– tylko jedna, profesjonalna firma znająca się na pompach wtryskowych, a od cen napraw można dostać zawału
– dziwna polityka MAZDY dotycząca wyposażenia (tylko 3 prędkości wycieraczek, brak termometru – na tym nie powinno się oszczędzać)

Przy okazji bardzo chciałbym podziękować za pomoc jakiej udzielili mi ludzie z tego forum.
Ze względu na głośność, wibracje, wiele potencjalnych problemów (np. wałek rozrządu) i drogi serwis postanowiłem sprzedać swoją mazdę.

Zawsze jeździłem Toyotami. Kupuję albo Toyotę albo Audi A4 TDI.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez blus » 8 lut 2007, 21:25

SAME KŁPOPTY Z TĄ MAZDĄ 626 w ciągu jednego miesiąca moja Madzia sprawiła mi wiele wiele wiele zawodu najpierw był strzał na lpg co sie objawiło całkowitym zanikiem wolnych obrotów ( po 2 dwóch wiztyach w warsztatach i wpłaceniu na konto fachofcóf 500 zł nadal jest to samo) następnie madzia jak jest zimna zaczeła strasznie kopcić dymi błękitno biało na cale osiedle raz mysleli ze to garaze sie palą ))))) teraz tylko ludzie kiwają głową , przy kopceniu połyka olej jakieś 2 l na 1000 km i na koniec moja słodka Madzia nie pozwala na uruchomionym silniku wrzycić sobie biegu autko zapala na biegu i jade do mechanika wymienić sprzęgło .Myśle że moja Madzia potrzebuje moich pieniędzy chyba sie zmieszcze w granicach 5 tys tylko czy ona jest tego jeszcze warta a może ktoś chce odkupić odemnie moją Madzie )))) [/list]
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez blus » 8 lut 2007, 21:29

SAME KŁPOPTY Z TĄ MAZDĄ 626 w ciągu jednego miesiąca moja Madzia sprawiła mi wiele wiele wiele zawodu najpierw był strzał na lpg co sie objawiło całkowitym zanikiem wolnych obrotów ( po 2 dwóch wiztyach w warsztatach i wpłaceniu na konto fachofcóf 500 zł nadal jest to samo) następnie madzia jak jest zimna zaczeła strasznie kopcić dymi błękitno biało na cale osiedle raz mysleli ze to garaze sie palą ))))) teraz tylko ludzie kiwają głową , przy kopceniu połyka olej jakieś 2 l na 1000 km i na koniec moja słodka Madzia nie pozwala na uruchomionym silniku wrzycić sobie biegu autko zapala na biegu i jade do mechanika wymienić sprzęgło .Myśle że moja Madzia potrzebuje moich pieniędzy chyba sie zmieszcze w granicach 5 tys tylko czy ona jest tego jeszcze warta a może ktoś chce odkupić odemnie moją Madzie ))))
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez pinky » 8 lut 2007, 21:37

blus to że miałeś strzał w przepływke to nie wina mazdy tylko instalacji gazowej to raz, a dwa jak ci tak kopci to może jakiegoś trupa kupiłeś bo 2l na 1000 to jest DUŻO za DUŻO i pewnie kupiłeś konczacym się sprzegłem. Napisz jaki masz przebieg jeszcze i jaka wersja tej dwulitrówki. pozdrawiam
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez blus » 8 lut 2007, 22:06

mazda 626 GF fs 2l rocznik 98 przebieg 190 tys kupiłem wszystko było oki zresztą nie jest ważne jak było lecz jak jest teraz z tym rocznikiem a być nie powinno w końcu to japończyk chyba że mi sie trafił jakiś lichy
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez pinky » 8 lut 2007, 22:18

Bardzo możliwe że jakiś lichy egzemplarz, zwłaszcza z tym braniem olej chyba że przez sprzedażą byl zalany jakimś doktorem. Ja swoją mam dopiero miesiąc ale odpukać jedyne co do niej kupiłem to odświeżacz powietrza i spray silikonowy do uszczelek. Może czas zmienić warsztat ;)
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez xANDy » 8 lut 2007, 23:55

yesfan napisał(a):– dziwne zestopniowanie skrzyni biegów (2,5 tyś na V przy 100 km/h w dieslu to przesada)
Bardzo mi to się nie zgadza – ja mam takie samo auto i mam inaczej!! Przy stówie mam ok. 2krpm
yesfan napisał(a):– dziwna polityka MAZDY dotycząca wyposażenia (tylko 3 prędkości wycieraczek, brak termometru – na tym nie powinno się oszczędzać)
Nie wiem skąd miałeś tę mazdę, ale czegoś takiego nie spotkałem... chyba wersja "chińska" albo dla skąpych holendrów. Moja madzia ma i termometr, i płynną regulację prędkości wycieraczek (oprócz tego prędkości machania samych ramion również).
blus napisał(a):przy kopceniu połyka olej jakieś 2 l na 1000 km
Ciekaw więc jestem ile ta madzia naprawdę ma przekulane, bo jest to objaw (w takim stopniu, który opisałeś) występujący przy absolutnym zarzynaniu silnika w dłuższym czasie, stosowania mineralnego oleju i braku ewidentnej troski poprzednika. Widocznie kupiłeś trupa, pewnie gdyby to nie była mazda, rozsypałbyś się 10km po kupieniu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez gazparts » 9 lut 2007, 01:12

A ja mam GF kę od września zatrułem gazem zmieniłem olej i filtry i pomykam. zrobiłem 10kkm, ma teraz 150kkm za miesiąc zmienie pasek, kupię aluski i do zobaczenia ... na spotach
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez yesfan » 9 lut 2007, 08:00

xANDy napisał(a):Nie wiem skąd miałeś tę mazdę, ale czegoś takiego nie spotkałem... chyba wersja "chińska" albo dla skąpych holendrów. Moja madzia ma i termometr, i płynną regulację prędkości wycieraczek (oprócz tego prędkości machania samych ramion również).


Jeśli chodzi o wyposażenie miałem pewnie najuboższą wersję holenderską. Ale żeby nawet zubażać ilość "biegów" wycieraczek to przesada.

Co do skrzyni – kto wie, może ktoś w niej grzebał?
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez pinky » 9 lut 2007, 08:02

yesfan Jak możesz zrób zdjęcie dźwigni wycieraczek bo aż wieżyc mi się nie chce.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez xANDy » 9 lut 2007, 11:11

pinky napisał(a):Jak możesz zrób zdjęcie dźwigni wycieraczek
Nie będzie to już teraz łatwe <lol>
yesfan napisał(a):Sprzedałem ją – MAZDĘ. Nie bijcie


yesfan – absolutnie zgadzam się z Tobą – 2,5krpm na V przy stówie to chyba poroniony pomysł. Wygląda na to, że Twoje auto miało podmienioną skrzynię biegów z benzyniaka przed liftem. Nie dziwne więc, że wszystko Ci wyło. Kondolencje.
Nie będziemy Cię bili – ale na zloty przyjeżdżaj, nawet jakąś "nie-japońską padaką", którą będziesz miał.

Co do wygłuszenia auta:
Oglądałem od podszewki różne japońskie samochody, nowsze i starsze. Znam dokładnie wygłuszenie w mojej madzi. I jestem niezwykle zaciekawiony dlaczego – pomimo bardzo dobrego wygłuszenia GFki – jest ona taka głośna. Gdybyście zobaczyli hondę civic albo accord (00/01), to powiedzielibyście to samo. GFka ma grube maty bitumiczne w sporych ilościach; do tego bardzo zbite filce i specjalne miękkie maty wygłuszające na podłodze, w bagażniku (tapicerka). Gruba włóknina (od wewnątrz) zamocowana na "półbitumicznym linoleum" ściany grodziowej... W Hondach są dwie, trzy maty na całe auto (plus kawałeczek w bagażniku), Praktycznie żadna honda nie ma wygłuszenia od połowy (do siedzenia kierowcy). Toyota avensis 2001 jest wygłuszona tak, jak GFka (z wyjątkiem troszkę lepszej ściany grodziowej) oraz profile zamknięte ma wypełnione pianką chłonącą dźwięk. Aha – ma jeszcze bardzo grube wygłuszenie nadkoli.
Dlaczego GF'ka jest taka głośna mimo rewelacyjnego wygłuszenia? Nie wiem :(
Na pewno mankamenty, które uważam za niedopatrzenie – brak dobrego wygłuszenia NADKOLI (wszystkich), rezonująca "puszka" zapasówki, podobnie ze ścianą grodziową (choć większość aut innych marek nie ma nawet kawałka osłony na tej blasze!) i brak poduszki hydraulicznej w dieslu.
Ostatnio edytowano 9 lut 2007, 11:13 przez xANDy, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez yesfan » 9 lut 2007, 11:12

Zdjęcia nie zrobię, bo już nie mam auta. Było tak: INT, SLOW, FAST.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez pinky » 9 lut 2007, 11:17

Niedoczytałem opisu ;), co do wycieraczek to jeszcze obok w/w
INT, SLOW, FAST.
było taki przekrętas S/F który ma na skali chyba z 8-10 predkosci.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez xANDy » 9 lut 2007, 11:25

Obrazek
Na tym zdjęciu widać taką wajchę – spójrz, że na niej są opisy – licząd od prawej strony
– dotyczące wycieraczki tylnej (spryskiwacz, włączona na stałe, wł. z przerywaniem, off)
– POKRĘTŁO z napisem int, które rusza się góra/dół
– rysunek S/F i linia wyobrażająca częstotliwość (coraz cieńsze kreski)
– pull (spryskiwacz)
– itd...
Pytanie czy wiedziałeś, że miałeś takie pokrętło (w miarę płynne ustawianie prędkości wycieraczek)?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez pinky » 9 lut 2007, 15:14

Ładna kiera, to jest już wnętrze po liftingu??
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez yesfan » 9 lut 2007, 19:42

Znalazłem fotkę:

Obrazek

Jak widać pokrętła brak.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez Riki » 9 lut 2007, 20:16

pinky napisał(a):to jest już wnętrze po liftingu??


Tak... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez blus » 10 lut 2007, 14:48

Moja madzia felerna )))) ładna ale trzeba już ją leczyć już to opisywałem wyżej ale 12 02 wymieniam sprzęgło mam pytanko czy trzeba szczególnie na coś zwrócić uwage w tycg madziach GF przy wymianie aby czegoś nie urwać lub czegoś za dużo nie wylać
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez xANDy » 10 lut 2007, 15:44

blus – powiedzmy może tak: masz mocno zajechany silnik. To są objawy spoooorego przebiegu (300-400kkm) i ostrego darcia "papci". Ewentualnie – można tak "załatwić" taki silnik lejąc od początku mineralny olej i wtedy tak przy 100kkm przebiegu masz to, co masz. Wskaźnikiem dodatkowym jest stan sprzęgła, które trudno zarżnąć przy dystansie 200kkm. Wymiana sprzęgła nie jest niczym szczególnym.
Ten element jest niezwykle żywotny w GFce. Element na który trzeba zwrócić uwagę, to ruszając półosie trzeba delikatnie trzymać zabezpiecznie, żeby nie uszkodzić simmeringu (bo będzie ciec).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6