Grzechy młodości – usterki i akcje serwisowe

Mazda6 2007–2012

Postprzez kkaczor » 10 wrz 2011, 01:32

cholera, ja słyszałem, że łańcucha się nie wymienia... a już na pewno nie po 1.5 roku :| Ile tam jest nastukane? 180tys?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez admiras » 10 wrz 2011, 10:10

Ale jak jest akcja serwisowa ( na 2,2 diesle własnie jest taka akcja) to się wymienia i nawet należy. :) Warto z tego skorzystać bo przy okazji nam coś jeszcze czasem znajdą i gratis wymienią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 22:00
Posty: 68
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Dynamic

Postprzez sylwiaagnieszka » 18 wrz 2011, 17:53

W mazdzie Popa było 38 tys., dodatkowo wymienili jeszcze regulator napięcia, auto stało 3 tyg.!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2011, 17:47
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Auto: M6, MZR-CD 2.2 Sport, 2009

Postprzez dumdum » 18 wrz 2011, 21:50

Byłem ze swoją zapytać o tą akcje serwisową na łańcuch, ale powiedzieli, że akcja dotyczy tylko samochodów po przebiegu 40 tys km, więc nie wiem o co chodzi, skoro Popa przyjeli (ja mam narazie 30 km). Ktoś jeszcze się tym interesował, bo zastanawiam się, czy w serwisie nie ściemniali.

@ Popo sporo cześci u Ciebie wymieniali – to jakieś akcje serwisowe?
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez Popo » 18 wrz 2011, 23:01

Nie sciemniaja, w kilku serwisach mowili mi, ze akcja jest przy 40tys. Koles, ktory mi sprzedawal auto musial jezdzic po autostradzie bo auto mialo 37tys km. Przy 38tys. jakos przekonal serwis i mu zbadali Madzie. Wyszlo, ze lancuch jest wyciagniety i zamowili czesci (lancuch, napinacze, przewody wtryskow – nie wiem dlaczego,). W miedzyczasie ja sie pojawilem i kupilem auto. Po paru dniach od kupna zadzwonilem do serwisu i okazalo sie, ze czesci juz sa. Oddalem auto i nastepnego dnia mialo byc oddane, ale znalezli zepsuta pompe vaccum i trzeba bylo czekac na nia. Po tym jeszcze znalezli wadliwy regulator napiecia – tak jak zonka napisala :–). Samochod stal 3 tygodnie i zona musiala odbierac Madzie, wiec nie mam historii naprawy. Niestety w miedzyczasie wyplynalem w rejs (tylko tydzien sie cieszylem autem). Wracam za lekko ponad dwa tygodnie, wiec napisze jak jest dokladnie.
Dumdum to wszystko bylo na gwarancji wiec lepiej teraz niz pozniej mialbym za to placic.

Acha orientuje sie ktos jak to jest z autem zastepczym, bo mi dali mazde 2ke (czulem sie jak gej :–)).
Nie ma jakiegos obowiazku aby dali rownorzedne auto? Np. szostka za szostke?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:25
Posty: 153
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 6 2009 MZR-CD 2.2 Sport 185KM

Postprzez chmooreck » 18 wrz 2011, 23:05

Popo napisał(a):Acha orientuje sie ktos jak to jest z autem zastepczym, bo mi dali mazde 2ke (czulem sie jak gej :–)).
Nie ma jakiegos obowiazku aby dali rownorzedne auto? Np. szostka za szostke?

Ciesz się, że w ogóle jakieś dostałeś...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Kamil » 18 wrz 2011, 23:10

Popo napisał(a):czulem sie jak gej :–)
<lol> koledzy z działu dwójek się pogniewają :>
Serwis nie ma obowiązku dawać Tobie auta zastępczego. Ciesz się że w ogóle dostałeś auto, mi na jeden dzień nie chcieli dać auta mimo że do najbliższego serwisu mam trochę ponad 100km ;) to ich dobra wola, nie obowiązek
Kamil
 

Postprzez Wojtek » 18 wrz 2011, 23:15

Kamil napisał(a): koledzy z działu dwójek się pogniewają

mi tez dali M2 z 2007r (DE) jak robili akcje na nadkola w mojej GG ...
i po tym wydarzeniu zostal postawiony cel... i teraz zonka jezdzi... M2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Kamil » 18 wrz 2011, 23:23

ale ja nic nie mam do dwójeczek :) jak mówi mądry slogan: różni ludzie, różne potrzeby.
Kamil
 

Postprzez sylwiaagnieszka » 19 wrz 2011, 14:16

Madzia 2 fajna jest do miasta, wszędzie się mieści, zwinna. Nam dali z 2010r.ja nie narzekałam, bo była opcja, że w ogóle nie dostaniemy zastępczego. Oczywiście jeśli chodzi o komfort jazdy nie ma porównania z 6, ale nie było źle :) Teraz wygląda na to, że naszej Madzi do lewego, tylnego oczka woda się dostaje, tak samo wydaję mi się, że bagażnik ciężko się otwiera, ale to może tylko moje odczucie, Popo wróci to sprawdzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2011, 17:47
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Auto: M6, MZR-CD 2.2 Sport, 2009

Postprzez dumdum » 19 wrz 2011, 23:27

Ja też mam wrażenie, że sprężyny gazowe słabo działają (kombi). Ma ktoś jeszcze takie wrażenie? Próbował to ktoś reklamować?
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez tombien » 10 lis 2011, 21:54

Przez ostatnie 3 lata użytkowania i 60 tys km usuwali mi gwarancyjnie:
1. Luzy na fotelu kierowcy
2. Czyszczenie (z robali) i uszczelnianie tylnej lampy na klapie
3. Przeniesienie mikrofonu bluetooth'a z konsoli centralnej obok lampki
Poza tym bezproblemowo <jupi>
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez djdark4 » 10 lis 2011, 22:38

w mojej 6 przy okazji ostatniego serwisu przy 75000 km oprócz oleju (z filtrem oczywiście) Panowie z ASO wymienili płyn hamulcowy(klocki hamulcowe nawet w 50% nie są zużyte, tarcze super) i filtr od nadmuchu, następna wymiana jak to przy Dieslu z DPF za około 10000 km. oprócz oleju w silniku ma być wymieniony jeszcze olej w skrzyni biegów :)
Początkujący
 
Od: 8 lis 2010, 22:22
Posty: 26
Skąd: Bruksela / Rzeszów
Auto: M6 GH MZR-CD 2.0 SPORT

Postprzez Kamil » 10 lis 2011, 23:05

tombien napisał(a):1. Luzy na fotelu kierowcy

zastanawim się też to zgłosić. Mam wrażenie, że koła nie reagują na małe ruchy kierownicą.
Kamil
 

Postprzez bartosz51 » 12 lis 2011, 12:54

U mnie gwarancyjnie (przy przebiegu 23 tys)
1. usunięcie luzu/strzelania fotela,
2. przetoczenie tarcz (zebrali jakieś mikrometry). Było przy hamowaniu, z prędkości cokolwiek wyższej niż dozwolona, odczuwalne delikatne bicie na kierownicy i pedale. Już nie ma.

Domagałem się jeszcze usunięcia tzw. "świerszcza", słyszalnego (z zewnątrz pojazdu) na biegu jałowym przy pełnym rozgrzaniu silnika (jest o tym mowa w wątku o metalicznym dźwięku z silnika, czy jakoś tak). Ale diagnozy nie ma. Więc może do następnego razu.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Tomek6 » 12 lis 2011, 18:59

bartosz51 napisał(a):Domagałem się jeszcze usunięcia tzw. "świerszcza", słyszalnego (z zewnątrz pojazdu) na biegu jałowym przy pełnym rozgrzaniu silnika (jest o tym mowa w wątku o metalicznym dźwięku z silnika, czy jakoś tak).


Obawiam się, że pojawiło się to u mnie w ostatnim czasie. Przyjrzę się jeszcze temu a raczej przysłucham. Gdybyś wiedział coś więcej daj proszę znać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Majek666 » 2 sty 2012, 19:05

Popo napisał(a):Nie sciemniaja, w kilku serwisach mowili mi, ze akcja jest przy 40tys. Koles, ktory mi sprzedawal auto musial jezdzic po autostradzie bo auto mialo 37tys km. Przy 38tys. jakos przekonal serwis i mu zbadali Madzie. Wyszlo, ze lancuch jest wyciagniety i zamowili czesci (lancuch, napinacze, przewody wtryskow – nie wiem dlaczego,).


Przewody wysokiego cisnienia wtryskow sa jednorazowe chodzi o uszczelnienie stozkowe stosowane w tych przewodach.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 18:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez Wojtek » 19 mar 2012, 22:44

koledzy z silnikiem: Mazda 6 (2.5L petrol)

R/2011/038

auta wyprodukowane pomiedzy: 08/01/2008 – 12/02/2008
dokladnie 161 sztuk

JMZGH1*L601128035 – JMZGH1*L601139368
JMZGH1*L681128055 – JMZGH1*L681139393


Description:
It is possible that the clips retaining the piston pins were not fitted correctly during engine assembly. The pins may come out of position and wear the cylinder bores. In the worst case the engine will stop and not restart.

Action:
Recall the vehicles that are likely to be affected to fit new connecting rods and pistons
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez chris46 » 27 kwi 2012, 20:44

Ardjan napisał(a):U mnie też raz radio się zrestartowało i ten nieszczęsny fotel kierowcy co jakiś czas skrzypi lub "pyka".

witam, u mnie tez fotel kierowcy skrzypi :) , troszke wkurza, ale chyba bedę musial go rozkrecić i zobaczyc, co go boli :)
chris46
 

Postprzez Lykasz76 » 1 maja 2012, 23:58

Witam
Dawno nie zaglądalem na forum przy okazji pozdrowienia dla uzyszkodnikow wszelakiej masci madź .
Moje autko 6tka w sedanie wlasnie dobilo do 60 000 km . Generalnie mechanicznie nie ma problemow . Silniczek 1.8
co sie zepsulo , lub zuzylo itp :
– galka biegow – wyciera sie w szybkim tepie
– powloka lakiernicza (macham troche hobbystycznie polerką i powiem ze lakier podobnie jak w innych japonczykach – tragedia- miekki lakier)– sporo odpryskow , wgniotki parkingowe itp .
– skrzypiace siedzenie (wymieniono jakies plastiki ale dalej jest luz na mechanizmie podnoszenia fotela)
– silniczek podnosnika lewej przedniej szyby – wymiana
– rdzewiejace zawieszenie tylne – caly element wielowahacza (mysle co z tym zrobic jak zabezpieczyc)
– przetarty przycisk klapy bagaznika przestal dzialac – wymiana
– reflektory tylne parują
– (alarm niezapietych pasow) – wiazka czujnika siedzenia kierowcy na zlaczu przewodu brak styku . Rozlaczono wyczyszczono , wyzerowano bląd.

Ostatni mankament ujawnil sie niedawno i wymaga osobnego potraktowania .Dzieje sie to nie zawsze i jeszcze nie wylapalem zaleznosci w jakich warunkach pogodowych. Podczas jazdy po nierownosciach lub z pasazerami z tylu pojawia sie trzeszczenie / skrzypienie . Najpierw bylo niewielkie niedokuczliwe . Ostatnio jednak nasililo sie znacznie . Probowalem je namierzyc. Zonka prowadzila a ja siedzac na tylnej kanapie rozlozonej do polowy probowalem namierzyc zrodlo skrzypienia. Wlazlem do bagaznika – cisza . Odglos jakby wydobywal sie z gornej czesci laczenia podsufitki i szyby. Ale jest generalnie nienamierzalny (przykladalem ucho chyba juz wszedzie ).Na pewno dobiega ze srodka , nie z zewnatrz.
Myslalem prz chwile ze wydobywa sie gdzies za plastikiem(slupkiem) pomiedzy drzwiami a tylna szybą. Co to moze byc ? Dodam jeszcze ze czasem skrzypi dosc dlugo i po jakims czasie przestaje.

No coz – poza tymi kilkoma mankamentami – auto jest fajne , dobrze sie prowadzi mimo iz nie ma silnika petardy to calkiem dobrze sie nim jezdzi. Zona jest zadowolona – bo to wlasnie ksztalty madzi zrobily na niej wrazenie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sie 2011, 22:22
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz/Limerick
Auto: Mazda 6 1.8 SE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6