Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez mar as » 24 lip 2014, 12:22

cornolio napisał(a):Witam

Mam pytanie do tych którzy jeździli być może kombi w wersji SPORT i np. Exclusive – jak zawieszenie czy sport jest jeszcze twardsza ??? Kusi mnie ta wersja ze względu na wyposażenie ale po naszych dziurach z dzieciakami nie zmierzam ryzykować... :) Zresztą sam jest przyzwyczajony raczej do płynięcia...


Sport miał w serii opony 225/45/18 a exclusive chyba 215/50/17. Zawieszenie jest to samo, więc tylko kwestia opony.
Ja mam 225/45/18 i jeszcze eibachy -3 cm i nikt nie narzeka ;) A na dziury zawsze trzeba uważać. Wcześniej jeździłem laguną II więc pontonem. Po przesiadce do Madzi na 18" zacząłem po prostu bardziej uważać na dziury. 17 cali miałem na zimę i komfort oczywiście większy ale na 18" auto trzyma się o niebo lepiej w zakręcie :D
BEST ET @ 15,91 Kąkolewo 2014
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2015 miejsce 2
 
Od: 31 paź 2010, 00:39
Posty: 109 (35/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Skoda Superb
Renault Megane RS
Mazda 6 2,2 MZR-CD R2

Postprzez cornolio » 24 lip 2014, 12:37

mar as napisał(a):
cornolio napisał(a):Witam

Mam pytanie do tych którzy jeździli być może kombi w wersji SPORT i np. Exclusive – jak zawieszenie czy sport jest jeszcze twardsza ??? Kusi mnie ta wersja ze względu na wyposażenie ale po naszych dziurach z dzieciakami nie zmierzam ryzykować... :) Zresztą sam jest przyzwyczajony raczej do płynięcia...


Sport miał w serii opony 225/45/18 a exclusive chyba 215/50/17. Zawieszenie jest to samo, więc tylko kwestia opony.
Ja mam 225/45/18 i jeszcze eibachy -3 cm i nikt nie narzeka ;) A na dziury zawsze trzeba uważać. Wcześniej jeździłem laguną II więc pontonem. Po przesiadce do Madzi na 18" zacząłem po prostu bardziej uważać na dziury. 17 cali miałem na zimę i komfort oczywiście większy ale na 18" auto trzyma się o niebo lepiej w zakręcie :D


No właśnie ja też z francuza się przesiadam :)

Ale skoro mówisz że to nie kwestia zestrojenia zawieszenia a jedynie wyposażenia... hmm Musze tak czy inaczej poszukać wersję SPORT w okolicach Poznania i się nią przejechać.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 08:50
Posty: 10

Postprzez mar as » 24 lip 2014, 12:57

cornolio napisał(a):
No właśnie ja też z francuza się przesiadam :)

Ale skoro mówisz że to nie kwestia zestrojenia zawieszenia a jedynie wyposażenia... hmm Musze tak czy inaczej poszukać wersję SPORT w okolicach Poznania i się nią przejechać.



Wbij na czaterię viewforum.php?f=68 i wrzuć info, ktoś na pewno pomoże :)

PS. Uzupełnij profil o miejscowość, będzie łatwiej <spoko>
BEST ET @ 15,91 Kąkolewo 2014
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2015 miejsce 2
 
Od: 31 paź 2010, 00:39
Posty: 109 (35/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Skoda Superb
Renault Megane RS
Mazda 6 2,2 MZR-CD R2

Postprzez CudownyBocianek » 24 lip 2014, 22:43

Do jazdy po polskich dziurach polecam przedlifta na max 16 calowych kolach lub polifta na dowolnym rozmiarze. Sam jezdze przedliftem na 18 calach po irlandzkich drogach (lepsze niz w polsce) i krew mnie zalewa jak choc troche jest nierownosci na drodze bo wali po kregoslupie, kierownicy i wogole. Zastanawiam sie jak wogole koledzy moga jezdzic przedliftami na 18 calach po polskich drogach. A juz tym bardziej z malutkimi dziecmi.....
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez cornolio » 25 lip 2014, 10:07

Na po lifta czyli powyżej 2010 r nie starczy... więc pozostają 16 – tki.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 08:50
Posty: 10

Postprzez b2 » 25 lip 2014, 10:10

mój bobek zasypia 10 sekund po zapakowaniu do auta więc nie ma z nim problemu.

ale fakt faktem, jazda po Polsce w wielu przypadkach to kara, zawieszenie kwiczy i prosi o litość, plomby z zębów wypadają (18 cali, eibach – 3cm), nie ma rady trzeba jechać wolniej i lawirować w miarę możliwości. Wczoraj wracałem z lublina, stan wylotówki na wawę upoważnia do rozstrzelania zarządu dróg. 50 kph to max.

Prawda jest taka, że są okolice mniej i bardziej zniszczone, akurat w stolicy ulice są w niezłym stanie. Ale gdybym miał np. mieszkać w rzeczonym lublinie, to serio skończyłbym z kołem 185/60 r16
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez cornolio » 25 lip 2014, 20:34

Cholerka ...straszycie tym zawieszeniem :)

No nic muszę koniecznie poszukać i wsiąść w kombiaka w przyszły weekend i przetestować. Czy ktoś może porównać twardość zawieszenia do Mazdy I ? Bo tu akurat mam możliwość przetestować kombi u sąsiada więc jakiś pogląd będę miał
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 08:50
Posty: 10

Postprzez Sebal » 25 lip 2014, 21:25

cornolio napisał(a): Mazdy I
– masz na mysli GG/GY ?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez cornolio » 25 lip 2014, 21:59

Sebal napisał(a):
cornolio napisał(a): Mazdy I
– masz na mysli GG/GY ?


tak
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 08:50
Posty: 10

Postprzez Sebal » 26 lip 2014, 07:20

Ja jeździłem kiedyś mazdą GY a teraz mam GH więc mam porównanie. GY na pewno była mniej sztywna, bardziej komfortowa. Nie mogę jednak powiedzieć, że w GH jeździ się jak na desce. Jest twardo ale poziom resorowania (komfortu) jest zadowalający. Porównywanie np. renault laguna do 6 GH pod kontem komfortu wypadnie zdecydowanie na korzyść laguny
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez CudownyBocianek » 26 lip 2014, 12:19

No tak ale kolega szuka 6 GH przed liftem ze wzgledow finansowych a Ty jezdzisz autem poliftowym wiec to calkiem inna bajka jezeli chodzi o zawieszenie. Po rozmowie z serwisantem uslyszalem, ze zawias jest zupelnie inny niz w przedliftach i nie jest plug&play z nimi :( .
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Janusz626 » 26 lip 2014, 13:25

Mnie się wydaje ze różnica w przed i poliftach jest tylko w samej spręzynie i amortyzatorze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez CudownyBocianek » 27 lip 2014, 00:15

Janusz626 napisał(a):Mnie się wydaje ze różnica w przed i poliftach jest tylko w samej spręzynie i amortyzatorze...

Ja też miałem taką nadzieję pytając serwisanta. Nie twierdzę, że tak jest na 100% i nie do końca ufam w to co mówił (irlandzki specjalista :P ).
Może niech się wypowie ktoś kto pracuje w serwisie Mazdy lub widział zawieszenie w obydwu autach i może coś na ten temat poradzić. Jedno jest pewne, że oprócz lekkiej zmiany stylistyki z zewnątrz i wnętrza zmieniono przede wszytkim nastawy zawieszenia na "bardziej do życia". Pewnie w trosce o plomby w zębach i kręgosłup szczęśliwych nabywców "6" hahaha
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez artcor » 25 wrz 2014, 22:41

A ja mam takie pytanko. Rozglądam sie za nową madzią i już któryś raz na fotkach widze takie dziwne wybrzuszenia na kierownicy w poliftach, chodzi mi konkretnie o ten "trójkątny" element na dolnym ramieniu koła kierownicy. Co tam pod tym jest? To od ciepła czy może świadczy to o odpaleniu poduszki. Ma ktoś jakiś pomysł o co kaman?
Załączniki
$_57.JPG
Wygląda to mniej więcej tak, przy innej okazji był to spory bąbel na środku tego elementu.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 03:22
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Bournemouth - Białystok
Auto: Mazda6 TS2 2.2 Diesel (163) Estate '11
Mazda6 TS2 2.0 Diesel (136) Estate '03

Postprzez Sebal » 25 wrz 2014, 23:07

Podejrzewam ze to tylko gra świateł i cieni. Wybuch poduszki nie powoduje uszkodzenia tego elementu.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez sltomczak » 26 wrz 2014, 11:38

Cześć!

Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie znajdę listę wszystkich akcji serwisowych dla Mazdy 6 GH po liftingu. Kupuję sedana 20. beznzyna z 2010 roku i chcialbym sie upewnic, że przeszedł wymagane akcje.

Mam też inne pytanie. Jadąc wczoraj testowo wrzucanie biegów dawało wrażenie jakby kawał metalu wchodził między inne kawały bez miękkości. Prawie jakbym czul metal szorujacy o metal.
Czy to kwestia braków oleju w skrzyni biegów czy może synchronizatory (czytałem gdzieś , że jak sa z nimi problemy to moze byc problem z wrzucaniem biegow). Tu problemu nie ma ale odczucie jest niekomfortowe i obawiam sie, czy cos sie tam nie posypie ze skrzynia niedlugo.
Przebieg ma 55000km i zadnych wymian oleju w skrzyni nie bylo. W sumie, to kiedy powinna byc wymiana oleju w skrzyni ?
Byłbym wdzięczny za jakiś kontakt i pmoc.

Pozdrawiam,

Sławek
tel. 691 032 265
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 15:41
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH sedan 2.0 benzyna, 155KM DISI manual, 2010 rok

Postprzez Marianek » 26 wrz 2014, 12:42

artcor napisał(a):Co tam pod tym jest? To od ciepła czy może świadczy to o odpaleniu poduszki. Ma ktoś jakiś pomysł o co kaman?

Nic pod spodem nie ma, jeśli chodzi o elementy techniczne. Moze ktoś kiedyś chciał otworzyć czy coś w tym rodzaju.

sltomczak napisał(a):Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie znajdę listę wszystkich akcji serwisowych dla Mazdy 6 GH po liftingu.

W ASO po nr vin, nie każde auto podlegało jakiejś akcji serwisowej, GH po lifcie praktycznie żadnej nie ma wpisanej.
sltomczak napisał(a):W sumie, to kiedy powinna byc wymiana oleju w skrzyni ?

Co 5 lat lub 100000km.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez elpc » 2 paź 2014, 15:31

Witam
Od kilku mc posiadam autko jak z podpisu profilu czyli Mazda6 2.2D 163 2011r i mam pytanka do bardziej doświadczonych użytkowników (wcześniej posiadałem wersję Mazde6 2.0D 2004r), będę wdzięczny za każde info
1. Odpalanie się DPF co 400km jest wartością oki czy nie ?
2. Auto przy przyśpieszaniu jakby robi lekki zając przy 1300-1600 obrotów, oczywiście jak popuszczam powoli sprzęgło nie robi tego ale jak szybko z 1-2, czy 2-3 mam wyraźny skok, czym to może być spowodowane ?
3. Nie działa mi sterowanie szybkością wycieraczek, czyli od 1-5 bodajże, pytanie czy ktoś się z tym już spotkał ?

Dzięki za każde info.
Ostatnio edytowano 2 paź 2014, 21:37 przez elpc, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Wojtek » 2 paź 2014, 15:56

Proszę poczytaj dział wraz z poddziałami... o DPF-ie jest dużo, o sprzegle również...
Jeżeli nie znajdziesz tematu o wycieraczkach, to załóż nowy w "nadwoziu"
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sltomczak » 4 paź 2014, 23:40

Hej,

Marianek napisał:
Co 5 lat lub 100000km.

Rozmawialem ze sprzedawca od delera. Stwierdzil, ze bzdury gadam, bo w skrzyni manualnej nigdy sie oleju nie wymienia. To jak to w koncu jest ?
Ale porownalem z innymi Mazdami 6 i biegi chodza podobnie, wiec to jak sadze, nie bedzie problemem.

Dogadaliśmy się i zostałem szczęśliwym posiadaczem nowej Mazdy 6 GH sedan z silnikiem 2.0 benzyna 155KM DISI, znaczy tym po faceliftingu.
Na przeglądzie przed zakupem byłem w Jaksie. Czytałem, że mają dobre opinie, ale prawdę mówiąc ja byłem rozczarowany jak podeszli do sprawy przeglądu. Na oko popatrzeli, podłaczyli komputer – OK , bez błędów, trochę Pana popytałem , to powiedział na co zwrócić uwagę, że tarcze wkrótce do wymiany, że klocki do wymiany, że trzeba przeczyścić hamulce, że warto zabezpieczyć podwozie i profile boczne. I tyle. O jakiś raport pisemny to musiałem poprosić. O klockach i tarczach tam nic nie wpisali. Potem jak wynegocjowałem u dealera przegląd okresowy, który moim zdaniem bez łaski powinni zrobić, bo 4 lata minęły w sierpniu, to się okazało poniższe. I tu mam pytania do Was czy muszę teraz czy mogę zaczekać z zadziałaniem na każdy z tych punktów i co z każdym z nich zrobić.

1. Niewłaściwy poziom lub gęstość elektrolitu w akumulatorze. Chociaż pokazano też, że ma 100% sprawności. Czy to możliwe jedno z drugim , bo na logike mi nie pasuje, że jak z elektrolitem jest coś nie tak, to sprawność ma po 4 latach 100%... Na co wpływa poziom i gęstość elektrolitu ?

2. Klocki grubości przednie 3mm a tylne 2mm. Czy jeżdżąc niedużo i zimą po mieście tylko, może jakieś krótkie trasy 1-2 razy mogę jeszcze na nich dojeździć do wiosny, żeby wymienić potem razem z tarczami ? Zależy mi na bezpieczeństwie, więc może lepiej wymienić teraz i dmuchać na zimne ?

3. Tarcze mają przednia 9,7mm, tylna 24,2mm. Planuję wymianę wiosną, bo jak mi się wydaje przez zimę przy soli na naszych drogach i mrozach dostaną w tyłek , więc szkoda mi teraz zakładać nowych. Czy w warunkach zimowych tarcze bardziej się niszczą, zużywają ?

4. W kontrol ustawienia kół wyszło dla osi przedniej -0,7 a dla tylnej -1,0. Co to znaczy ? Co to ma wspólnego z geometrią ? Zużycie opon na pierwszy rzut oka podobne, choć nie przyglądałem im się.

5. Opory toczenia na osi przedniej L 181 P 140 , różnica 23%, a na osi tylnej L 100 P 84, różnica 16%. Sporo, szczególnie na przedniej osi. Czy przeczyszczenie hamulców tu pomoże czy chodzi o coś innego ?

Jestem tu nowy, ale chciałbym poznać dobrze swoją Mazdę i móc ją bezpiecznie użytkować łącznie z żoną.

Będę wdzięczny za odpowiedzi. W razie potrzeby dam kontakt email/telefon na priva.

Pozdrawiam,

Sławek
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 15:41
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH sedan 2.0 benzyna, 155KM DISI manual, 2010 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6