Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez Kretowy » 20 mar 2013, 14:25

Nie no na chłopski rozum wosk nie ochroni auta przed rysami, bo jest miękki. Ona ma chronić lakier przed osadzaniem się brudu, ma odpychać wodę itd.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez robertxxxx6 » 20 mar 2013, 14:44

to czym chronic lakier przed rysami ? bo mazda ma szczegolnie miekki podatny na rysy lakier a ciemne kolory to juz wogole tragedia tak na nich wszystko widac, nie interesuje mnie oklejanie auta malowanie itd, czy sa jakies kosmetyki które by troche pomagały w ochronie tego lakieru ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2013, 20:43
Posty: 88
Auto: była Mazda 6 GY L3 2007 2.3
obecny Mercedes-Benz CLS 55 AMG

Postprzez Wojtek » 20 mar 2013, 15:52

Jest doradztwo I powloki zabezpieczajace w opiniach I poradnikach

tapatalk 2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mieszacz » 21 mar 2013, 23:55

Witam ,zgadzam się że mazda ma miękki lakier.Jednak dysponując odrobiną dobrych chęci można zabezpieczyć lakier na 3 ,4 lata.Sam tak zrobiłem i teraz mam spokój.Oczywiście metoda którą zastosowałem ma plusy i minusy.Koszt około 300-350 zl i trochę dobrych chęci.Potrzebne rzeczy

http://www.sklep.car-spa.pl/Na-zewnatrz ... -p568.html

2-garaż lub lampa uv

Tutaj parę filmów po zastosowaniu sam próbowałem testu z gąbką
http://www.youtube.com/watch?v=dyHH9K4h ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=O0dTY1_I ... re=related

Sam proces nakładania jest podany przy produkcie i każdy powinien sobie poradzić,Przed nałożeniem proponuję oczyścić lakier glinką
http://www.sklep.car-spa.pl/Na-zewnatrz ... -p723.html

Nie musi być tej firmy wystarczy wpisać glinka do samochodu.Oczywiście nie ma cudów i jak ktoś przejedzie gwożdziem to i cquartz nie pomoże,ale na myjnie automatyczne drobne zarysowania nieumiejętną pielęgnację nadaje się znakomicie.Największą wadą tej metody jest to,że po aplikacji środek ten ciężko usunąć.Tutaj link.Jeżeli komuś się nie chce wszystkiego czytać proszę zwrocić uwagę na parę zdjęć usuniętego środka
http://forum.kosmetykaaut.pl/printview. ... bfc3fddf36


Tutaj forum dla ludzi kochających czysty samochód
http://forum.kosmetykaaut.pl/
4800 za vebasto a salonie to skandal
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 20:36
Posty: 25 (0/1)
Skąd: przemyśl
Auto: gh2.0 diesel exlusive plus 2008

Postprzez b2 » 10 kwi 2013, 12:37

odniosę się/dopiszę, bo auto mam podobne i spostrzeżenia mniej więcej też :)


janow napisał(a):Kolejnych parę miesięcy i podtrzymuję spostrzeżenia:
minus:
– brak automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu,

dla mnie bez znaczenia

janow napisał(a):– brak przycisku "soft logic" do zamykani drzwi (przestawianie dżinksa koło klamki jest niewygodne)

bez znaczenia

janow napisał(a):– brak zapalania światła po zgaszeniu silnika (keyless)

zgoda, w starym aucie to miałem i bardzo mi brakuje gadżetu. wjeżdżam do ciemnego garażu, engine stop. i ciemność.

janow napisał(a):– bose takie sobie

nie jest to Levinson, ale w miarę gra. Brakuje mi autoscrolla dla cd textu/tagów mp3.

przeszkadza mi, że zestaw głośnomówiący nie daje zaprogramować numerów w książce z opisami, przy dziwacznie wyświetlanym numerze zawsze chwilę potrwa, zanim skumam kto dzwoni.
przy okazji – aktywacja systemu głośnomówiącego nie wyłącza cd, tj. dzwonisz, a płytka kręci się dalej. mogłaby się włączać pauza.

janow napisał(a):– fatalne wyciszenie wnętrza


zgadzam się. i już nawet nie chodzi o to, że mam u siebie dedykowany ulter, który trochę buczy. po prostu w aucie jest świst przy wyższych prędkościach.

Dopiszę od siebie jeden spory minus, który jest dla mnie szczególnie dziwny, tym bardziej, że w niemal pełnoletnich autach, które miałem wcześniej, rzecz wyglądała lepiej – jakość materiałów wnętrza. tani plastik is fantastic everywhere, elegancja materiałów rodem z corolli z końca XX w. sreberka z boczków drzwi ścierają się, deska rozdzielcza twarda i łatwosierysująca. Naprawdę mam wrażenie, że xedos pod tym względem był epokę do przodu, chociaż jest epokę do tyłu ;)

Do czerwonych zegarów jakoś musiałem się przyzwyczaić, już mnie nie denerwują. Chociaz redline na obrotomierzu powinien być wyraźniej zaakcentowany (np. biały). Łatwo przeciągnąć do odcięcia.

istotna wada, to brak fotochromatycznych lusterek zewnętrznych. skoro wewnętrzne jest automat, to czemu zewnętrzne nie? czyżby mniej oślepiały? <glupek2>

i chyba spryskiwacze nie są podgrzewane, a to niekiedy się przydaje.


Poza tym auto rządzi i nie sądzę, że byłbym bardziej zadowolony wożąc się teraz mondziakiem, legacy czy a6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

PostTen post został usunięty przez ymcamazda 10 kwi 2013, 23:44.

Postprzez ymcamazda » 10 kwi 2013, 23:44

mieszacz napisał(a):Sam proces nakładania jest podany przy produkcie i każdy powinien sobie poradzić,Przed nałożeniem proponuję oczyścić lakier glinką


glinka wzstarczy jezeli lakiej jest w dobrym stanie, jezeli masz rysy czy swirlsy to po czyszceniu lakieru, a trzeba go wyczyscic przed nalozenien srodka w stylu cquarz, beda widoczne jezszcze bardziej, cquarz jest jak warstwa szkla na samochodzie i ponoc ( pisze ponoc bo to opinia innych ktorzy tez srodek uzywali) bedzie dzialac jak szklo powieszkajace wiec przed zastosowaniem trzebaby raczej zrobic korekte lakieru zeby byl w stanie idealnym
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 21:28
Posty: 275 (0/5)
Skąd: Radom/Londyn/Krakow
Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
jest: mazda 6 GH 2.5 sport

Postprzez janow » 7 maja 2013, 20:00

b2 napisał(a):odniosę się/dopiszę, bo auto mam podobne i spostrzeżenia mniej więcej też :)
– fatalne wyciszenie wnętrza


zgadzam się. i już nawet nie chodzi o to, że mam u siebie dedykowany ulter, który trochę buczy. po prostu w aucie jest świst przy wyższych prędkościach.


Ja mam Manaflow podobny do tego : http://www.youtube.com/watch?v=8uZpV_ZW5EA
ale najbardziej dokuczliwe jest słabe wyciszenie nadkoli. Słuchać bardziej opony i powietrze niż silnik.

Najważniejsze, że nic nie stuka, nie ma luzów, błędów i setek upierdliwości. Zresztą wystarczy spojrzec na watki na forum M6 oraz np. Vw lub Opel. Inny wymiar problemów <spoko>
Do tego oczy przecieram tankując do pełna za 100 (LPG po 2,30). Nic tylko śmigać. <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 17:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez cirenevard » 10 maja 2013, 18:10

Witam

Mam pytanie-czy warto kupić Mazdę 6 GH,2.0 poj,08 rok,z przebiegiem ok.220kkm,diesel,pełna i udokumentowana historia przebiegu,co 20kkm przegląd w ASO,jeżdżony w Niemczech?Czy długo taki diesel jeszcze mi pośmiga...?Macie jakieś opinie na ten temat?Bo chyba niewiele osób ma doświadczenie w tej kwestii...ktoś ma tą wersję mazdy z wyższym przebiegiem?
między pingiem a blastem kąsam kogo popadnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 14:02
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6,poj.2.0,rok prod.2008

Postprzez mario-k » 10 maja 2013, 20:51

Jak atrakcyjna cena to lykaj.Tylko sprawdz dobrze autko i czy smigalo na długich trasach.Znam mazdy co liczniki pokazywaly ponad 400tys i smigaja bez problemu silnik cyka jak zegarek szwajcarski.Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Marianek » 10 maja 2013, 21:01

90% GG/GY w Polsce ma ponad 300 i więcej tylko właściciele o tym nie wiedza albo nie chcą wiedzieć.
Jeśli serwisowana jak trzeba nie ma problemu brać.
po za tym pytane powinno znalesc się tu;
viewtopic.php?f=124&t=53475
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Sebal » 11 maja 2013, 21:31

GG ma inną charakterystykę turbiny niż GH. W GG występuje nagły przyrost momentu przy około 2000 obr./min. W GH trochę zmieniono charakterystykę przyrostu momentu i jest on płynniejszy. Stąd nie ma takiego efektu wgniatania w fotel jak w GG mimo podobnych parametrów przyspieszeń.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Wicio23 » 20 maja 2013, 11:30

Dzień dobry.
Właśnie w piątek stałem się posiadaczem Mazdy6. NO toche przez weekend pojeździłem i powiem tak, jak na razie to dla mnie bomba :) <faja>
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 11:26
Posty: 27
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda6, 2.0 6AT, SkyEnergy
SportKombi, Blue Reflex

Postprzez chmooreck » 20 maja 2013, 11:55

skoro SkyEnergy, to raczej GJ, a nie GH...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Janusz626 » 21 maja 2013, 21:20

Sebal napisał(a):GG ma inną charakterystykę turbiny niż GH. W GG występuje nagły przyrost momentu przy około 2000 obr./min. W GH trochę zmieniono charakterystykę przyrostu momentu i jest on płynniejszy. Stąd nie ma takiego efektu wgniatania w fotel jak w GG mimo podobnych parametrów przyspieszeń.


...potwierdzam, i myślę że generacja RF-7J w GH nie przypadnie do gustów tak dobrze jak w GY...

Przyspieszenie i charakterystyka pracy silnika wygląda podobnie jak w benzynie płynnie i powoli.

Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marianek » 21 maja 2013, 21:59

Janusz626 napisał(a):i myślę że generacja RF-7J w GH nie przypadnie do gustów

Gwarantuje Tobie ze za dwa lata 80% GH na tym forum będzie z tym silnikiem gdyż on jest najpopularniejszy w GH przed liftem na zachodzie i najdostępniejszy dla polskich handlarzy.
Tego silnika tez bym tak nie demonizował ja mam i chwale sobie, dynamikę kulturę jazdy itd.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Sebal » 21 maja 2013, 22:24

Janusz626 napisał(a):Przyspieszenie i charakterystyka pracy silnika wygląda podobnie jak w benzynie płynnie i powoli.
Płynnie to się zgadzam, ale co znaczy według Ciebie powoli? Przyspieszenie i elastyczność można powiedzieć że jest na takim samym poziomie co w GY/GG. Tylko nie ma efektu nagłego przyrostu momentu czyli jak to mój kolego określił , nie wyczuwa sie na dupohamowni tego przyspieszenia ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Janusz626 » 21 maja 2013, 23:36

Marianek napisał(a):za dwa lata 80% GH na tym forum będzie z tym silnikiem gdyż on jest najpopularniejszy w GH przed liftem na zachodzie i najdostępniejszy dla polskich handlarzy.
Tego silnika tez bym tak nie demonizował ja mam i chwale sobie, dynamikę kulturę jazdy itd.

...Marianek zgadzam się z Tobą, oczywiście że tak, nie demonizuje RF-7J w GH, jednakże w GY jest fajniej dla mnie... (oprócz żony teściowej babć itd bo mają delikatniejszy kark :) )sam moment przyspieszenia jest ostrzej odczuwalny na plecach...

Sebal napisał(a):Płynnie to się zgadzam, ale co znaczy według Ciebie powoli?

... tzn wskazówka obrotomierza nie pnie się w górę tak szybko jak w GY...


Wysłano z HTC i Tapatalk2
Ostatnio edytowano 30 maja 2013, 21:08 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez sotrebor » 28 maja 2013, 19:54

A też trzeba pamietac o skrzyni jest inna w GY przy 160 km/h miałem ok.4000rpm a w GH jest dużo mniej może o to chodzi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 19:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez Janusz626 » 29 maja 2013, 07:36

Witam, z tymi wolno rosnącymi obrotami już się wyjaśniło.
Awaria weżyka podcisnienia zmiennej geometrii łopat turbiny był pękniety, po naprawie i ponownej kalibracji wtryskow już jest ok ;–)

Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6