Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez krzych » 16 maja 2010, 15:43

1. jesli kupisz zadbana (mechanicznie) M6, DPF nei sprawi Ci klopotu. Ale o taka jest bardzo ciezko, musisz kupowac z dobrym specjalista.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez bartosz51 » 16 maja 2010, 16:34

krzych napisał(a):1. jesli kupisz zadbana (mechanicznie) M6, DPF nei sprawi Ci klopotu. Ale o taka jest bardzo ciezko, musisz kupowac z dobrym specjalista.


Deng napisał(a):Witam
Jdołaczyłem żeby zasięgnąć informacji o M6 bo myślę o kupie nowego diesla2,0 hatchback.


;)
nowy raczej będzie zadbany, jedynie obecność specjalisty bywa wątpliwa

Bartek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez krzych » 16 maja 2010, 16:39

Aaa, to jak nowy to nie sprawi problemu, przynajmniej przez pierwsze lata gwarancji ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Deng » 16 maja 2010, 22:31

Dziękuję za odpowiedzi, wim że z DPF bywają problemy więc zapytałem...
Jestem po jazdach próbnych M6 i F MondeoIV wydaje mi się że silnik forda jest nieco zrywniejszy, hamulce jakby ostrzejsze, co do spalania – ???, designu nie ma co porównywać (M6 to klasa sama w sobie). Pozostaje wybór: finezja i polot (kosztem "jezdności") czy porządne rzemiosło.
CZy są jeszcze jakieś mankamenty silników 2,o diesla w M6 ?
Początkujący
 
Od: 16 maja 2010, 08:01
Posty: 7

Postprzez krzych » 16 maja 2010, 23:40

Poczytaj dzial diesel. Wez pod uwage, ze oprogramowanie DPF zostalo zmodyfikowane i "choroba wscieklych diesli" zminimalizowana (byc moze do zera), turbo podobno tez ma juz lepsza konstrukcje i podobno juz sie tak prosto nie rozlatuje jak dawniej, EGR tez jakos pracuje i tym podobne kwiatki. Generalnie czytaj dzial Diesel (MZR-CD) ale z rozwaga. Chyba nikt nie udzieli Ci dokladnego info czy nadal groza Ci podobne historie czy raczej juz nie.

A przede wszystkim, kupujesz nowy, wiec masz gwarancje – jakby co, rob wszystko zgodnie z zaleceniami Mazdy a bedziesz mial na gwarancji naprawione co by sie nie dzialo (a dziac sie w nowym aucie bedzie tyle co nic prawdopodobnie). Po gwarancji zawsze mozesz odsprzedac ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Mateusz L » 22 maja 2010, 13:22

Rozważałeś Diesla 2.2??? Ma zmieniony DPF i całkiem zacne parametry...
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Kamil » 22 maja 2010, 13:30

w dieslach występuje też dziwne zjawisko, takie szarpanie, gdy dodajesz gazu mazda nie reaguje, by po upływie sekundy nagle szarpnąć. wcześniej juz był ten temat poruszany. Zdarza się to rzadko, ale jednak się zdarza. Średnie spalanie u mnie wynosi równo 7l/100km w trybie mieszanym i raczej szybkim i energicznym (w trasach bardzo często po 150km/h). Ogólnie z 2litrowego diesla jestem BARDZO zadowolony. Żwawy z dobrą przekładnią, polecam z czystym sumieniem.
Kamil
 

Postprzez krzych » 22 maja 2010, 17:21

Mateusz L napisał(a):Rozważałeś Diesla 2.2??? Ma zmieniony DPF i całkiem zacne parametry...

Mozesz rozwinac ten "zmieniony DPF"? Z tego co wiem, nic nie zmieniono.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez chmooreck » 22 maja 2010, 17:35

krzych napisał(a):
Mateusz L napisał(a):Rozważałeś Diesla 2.2??? Ma zmieniony DPF i całkiem zacne parametry...

Mozesz rozwinac ten "zmieniony DPF"? Z tego co wiem, nic nie zmieniono.

Poszukaj sobie reklamówek z czasów jak go wprowadzali pod koniec 2008r ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez krzych » 22 maja 2010, 17:43

chmooreck napisał(a):
krzych napisał(a):
Mateusz L napisał(a):Rozważałeś Diesla 2.2??? Ma zmieniony DPF i całkiem zacne parametry...

Mozesz rozwinac ten "zmieniony DPF"? Z tego co wiem, nic nie zmieniono.

Poszukaj sobie reklamówek z czasów jak go wprowadzali pod koniec 2008r ;)

Ja pytam o technikalia a nie spam marketingowy – zmiana charakterystyki jednej sondy lambda juz jest pretekstem do spamu marketingowego, a jeszcze nie jest znaczaca zmiana. Sam DPF z tego co widzialem jest identyko, oprogramowanie tez podejrzewam ze niespecjalnie ma gdzie miec te zmiany (zakladajac ze mowimy o zupgradowanym sofcie do 2.0L).

Kóńkrety bym chciał :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez chmooreck » 22 maja 2010, 17:50

No niestety taki spec to ja nie jestem... Były ładne rysuneczki, które nawet zrozumiałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez krzych » 22 maja 2010, 17:59

Ja tam nie twierdze, zes spec, ale moze Mateusz cos wie. Sam jestem ciekaw czy ja czegos nie pomylilem (bo i to mozliwe), dlatego zapytywywuje :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mx5 » 23 maja 2010, 10:43

W silnikach 2.2 MZR-CD powierzchnia czynna (wypalania) w DPF uległa zwiększeniu przez co (przynajmniej teoretycznie) czas regeneracji filtra uległ skróceniu o 1/3.
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 12:03
Posty: 61

Postprzez krzych » 23 maja 2010, 17:16

Chcesz powiedziec, ze "pucha" ma lepsza konstrukcje wewnatrz?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez chmooreck » 23 maja 2010, 19:42

krzychu chyba niedokładnie czytałeś artykuły (tzw. marketingowy bełkot) o silniku 2.2, bo byś się już dawno dowiedział, że poprawili strukturę wewnątrz puszki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez krzych » 23 maja 2010, 20:16

Hm, moze i za malo czytalem (bo sie nie spotkalem), masz linke? ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez chmooreck » 23 maja 2010, 20:23

Miałem o Tobie wyższe mniemanie ;)
nasza szukajka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez krzych » 23 maja 2010, 20:34

chmooreck napisał(a):Miałem o Tobie wyższe mniemanie ;)
nasza szukajka

Mniemac kazdy moze, jeden lepiej, drugi troche gorzej... ;P

Google nie byl laskaw wynalezc mi czegos takiego wczesniej, a teraz nie probowalem :). Z tego co tam napisane jest wynika, ze pucha powinna byc inna. Wniosek z tego taki, ze albo ja cos pomylilem, albo sa identyczne z zewnatrz. Ciekawe czy wchodzi w gre wymiana w 2.0 na nowy kat z przerobionym softem od 2.0 zeby mogl obslugiwac nowy. Podejrzewam ze dla Mazdy to wykonalne... Ale jak znam Mazde to bedzie albo kosmicznie drogo, albo w oole nie bedzie ;P

Swoja droga, ma ktos tego 2.2 zeby sie pochwalic praca DPF? (jak czesto, jak dlugo, jak zauwazalnie, czy wplywa na prace silnika tak jak w 2.0 itp)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez chmooreck » 23 maja 2010, 21:02

Wydaje mi się, że takie porównanie mogła by zrobić tylko osba, ktora używa/używała obydwu rozwiązań.

P.S. Dieselka 2.2 chętnie przyjmę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez kuba gdynia » 8 cze 2010, 09:27

Witam Serdecznie....

Panowie- użytkownicy 6tki;) nie chąć zaśmiecac wątku zachęcac do lektury viewtopic.php?f=35&t=99173 i ewentualne porady w kwestii zakupu rzeczonej 6tki z silnikiem 2,2;)

pozdrawiam

kuba
Początkujący
 
Od: 8 cze 2010, 09:06
Posty: 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6