Kilka szybkich pytań po zakupie, czyli standardowy ból głowy... albo innej części ciała...
Napisane: 21 gru 2019, 19:57
Hello,
Nie wiem czy dobry dział, ale lepszego nie widzę... Zakupiłem Mazdę GH, którą niedawno podlinkowałem w dziale o ogłoszeniach. Dla uściślenia 2,0 benzyna, automat, rok 2008. Ogólnie jestem zadowolony, ale są rzeczy, które chcę w miarę szybko ogarnąć, żeby na wiosnę zająć się porządnie konserwacją od spodu.
Pierwsza sprawa to dorobienie drugiego kluczyka, bo jest tylko jeden. Byłem w zakładzie, który dorabia klucze – ogólnie bez problemu zrobią. Zostaje jednak kwestia pilota. Czytałem o procedurze programowania pilota... Czy ktoś może doprecyzować... Mam jeden klucz, chciałbym dokupić używkę ze znanego portalu "aukcyjnego" np. KLIK. Czy w przypadku posiadania JEDNEGO pilota mogę dopisać ten drugi? Wiem o ograniczeniach, że musi być tego samego producenta – ja mam Siemens. Wtedy dokupię sobie nową obudowę, dotnę scyzoryk i spróbuję dopasować do tej obudowy dorobiony w zakładzie transponder od immobilizera. Przy okazji następna sprawa, czy używany transponder immo z innego kluczyka można ponownie zaprogramować do innego auta?
Druga sprawa, czy opisy przy lewarku biegów P, N, R i D powinny być podświetlone? Jeśli tak, to jaka tam jest żarówka/żarówki? Jakoś nie mogę tego znaleźć.
Numer trzy, czy warto zainwestować w jakiś interfejs serwisowy tego typu? KLIK 1, KLIK 2 czy KLIK 3. Czy zostać przy zwykłym ELM 327 i aplikacji Torque i ewentualnie ForScan? Chociaż możliwość zrobienia samemu kodowania kluczyka jest kusząca, tak samo kontrola stanu łańcucha rozrządu czy wyłączenia kontrolki ciśnienia opon przy felgach bez czujników TMPS itp...
I na koniec banał... Samochód jeździ obecnie na oleju Valvoline Synpower 5-W40. Zastanawiam się, czy przy tym zostać czy nie zmienić na Penrite Enviro + który lałem do GY. A może obecnie jest jakiś lepszy wybór?
I jeszcze koniec końców, żeby nie śmiecić po forum...
Czy kierownica od polifta pasuje do mojej wersji i czy będą działać wszystkie przyciski sterowania. Jeśli nie, to będę szukał tych srebrnych plastików w najbliższej przyszłości bo są trochę wytarte i mnie to już się nie podoba
Bawiąc się pilotem, zauważyłem, że jak przytrzymam za długo przyciski to potrafią otworzyć się szyby, w podobny sposób działa ich domykanie. To oryginalny bajer czy jakaś inwencja poprzednich właścicieli? Można to jakoś sprawdzić? Przy okazji chętnie pod pilota podłączyłbym możliwość składania lusterek przy zamknięciu drzwi. Gdzieś widziałem taki opis...
To chyba tyle na początek, trochę się za dużo rozpisałem... Z góry dzięki za rozwiązanie moich wątpliwości...
Pozdrawiam
Nie wiem czy dobry dział, ale lepszego nie widzę... Zakupiłem Mazdę GH, którą niedawno podlinkowałem w dziale o ogłoszeniach. Dla uściślenia 2,0 benzyna, automat, rok 2008. Ogólnie jestem zadowolony, ale są rzeczy, które chcę w miarę szybko ogarnąć, żeby na wiosnę zająć się porządnie konserwacją od spodu.
Pierwsza sprawa to dorobienie drugiego kluczyka, bo jest tylko jeden. Byłem w zakładzie, który dorabia klucze – ogólnie bez problemu zrobią. Zostaje jednak kwestia pilota. Czytałem o procedurze programowania pilota... Czy ktoś może doprecyzować... Mam jeden klucz, chciałbym dokupić używkę ze znanego portalu "aukcyjnego" np. KLIK. Czy w przypadku posiadania JEDNEGO pilota mogę dopisać ten drugi? Wiem o ograniczeniach, że musi być tego samego producenta – ja mam Siemens. Wtedy dokupię sobie nową obudowę, dotnę scyzoryk i spróbuję dopasować do tej obudowy dorobiony w zakładzie transponder od immobilizera. Przy okazji następna sprawa, czy używany transponder immo z innego kluczyka można ponownie zaprogramować do innego auta?
Druga sprawa, czy opisy przy lewarku biegów P, N, R i D powinny być podświetlone? Jeśli tak, to jaka tam jest żarówka/żarówki? Jakoś nie mogę tego znaleźć.
Numer trzy, czy warto zainwestować w jakiś interfejs serwisowy tego typu? KLIK 1, KLIK 2 czy KLIK 3. Czy zostać przy zwykłym ELM 327 i aplikacji Torque i ewentualnie ForScan? Chociaż możliwość zrobienia samemu kodowania kluczyka jest kusząca, tak samo kontrola stanu łańcucha rozrządu czy wyłączenia kontrolki ciśnienia opon przy felgach bez czujników TMPS itp...
I na koniec banał... Samochód jeździ obecnie na oleju Valvoline Synpower 5-W40. Zastanawiam się, czy przy tym zostać czy nie zmienić na Penrite Enviro + który lałem do GY. A może obecnie jest jakiś lepszy wybór?
I jeszcze koniec końców, żeby nie śmiecić po forum...
Czy kierownica od polifta pasuje do mojej wersji i czy będą działać wszystkie przyciski sterowania. Jeśli nie, to będę szukał tych srebrnych plastików w najbliższej przyszłości bo są trochę wytarte i mnie to już się nie podoba
Bawiąc się pilotem, zauważyłem, że jak przytrzymam za długo przyciski to potrafią otworzyć się szyby, w podobny sposób działa ich domykanie. To oryginalny bajer czy jakaś inwencja poprzednich właścicieli? Można to jakoś sprawdzić? Przy okazji chętnie pod pilota podłączyłbym możliwość składania lusterek przy zamknięciu drzwi. Gdzieś widziałem taki opis...
To chyba tyle na początek, trochę się za dużo rozpisałem... Z góry dzięki za rozwiązanie moich wątpliwości...
Pozdrawiam