wymiana kierownicy GH polift

Mazda6 2007–2012

Postprzez Carpasja » 13 cze 2019, 10:19

Hej, witam po paru latach nieobecności

Mam GH po lifcie 2.5 benzyne i potrzebuje wymienić w niej kierownie bo u góry skóra już się wytarała. Kupiłem używaną w świetnym stanie, ale nie mogę znaleźć instrukcji demontażu.
Wiem, że muszę odłączyć kleme, ale pewnie ktoś z was to robił... Pomożecie?
pzdr.
Bartek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 cze 2010, 21:25
Posty: 87 (2/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Skoda Superb III 2.0 TSI 272KM SportLine
BMW E65 745i
BMW E38 725 TDS
Saab 9000 3.0 V6

Postprzez Mandey » 13 cze 2019, 17:41

Zapożyczone z innego forum:

Aby sie dostac do tych plastikow przy kierownicy to sprawa wyglada tak.

Najpierw musisz zdjac poduche. Jak przekrecisz lekko kierownice to zobaczysz ze z kazdej strony masz zaslepki.
Wystarczy je wyciagnac I odkrecic sruby – poducha powinna wyjsc I trzymac sie na kablu.
Jak chcesz ja odlaczac to najlepiej odlacz aku, co bys nie zlapal bledow lub co gorsza aby sobie nie wystrzelika.

Te plastiki trzymaja sie od dolu na srubkach.
Wystarczy do tyly odkrecic krzyzakiem dwa wkrety I teoretycznie wszystko powinno byc juz luzne.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Carpasja » 13 cze 2019, 19:59

senk ju maj frend <spoko>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 cze 2010, 21:25
Posty: 87 (2/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Skoda Superb III 2.0 TSI 272KM SportLine
BMW E65 745i
BMW E38 725 TDS
Saab 9000 3.0 V6

Postprzez Mandey » 13 cze 2019, 21:41

Polecam się <spoko>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Mandey » 4 cze 2020, 17:48

Gdyby ktoś potrzebował to własnie to przerabiałem :)
Potrzebne narzędzia:

    1. Wkrętak krzyżowy.
    2. Grzechotka (najlepiej z przedłużką).
    3. Klucz nasadowy 10.
    4. Klucz nasadowy 21.
    5. Ewentualnie, wkrętak płaski dla ułatwienia rozłączania wtyczek.

I krok po kroku:

    1. Dla bezpieczeństwa odłączamy akumulator, zapobiegnie to błędom po odłączeniu poduszki oraz jej ewentualnym nieuzasadnionym wystrzałem.
    2. Zdejmujemy gumowe osłonki śrub z obudowy kierownicy – znajdują się one od spodu mniej więcej na godzinie 4 i 8.
    3. Odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę (klucz 10).
    4. Zdejmujemy poduszkę z kierownicy i odłączamy wtyczki z poduszki oraz klaksonu.
    5. Odłączamy białą wtyczkę od multimediów od kolumny kierowniczej.
    6. Odkręcamy centralną śrubę mocująca kierownicę (klucz 21).

Poniżej opis do całkowitego rozebrania kierownicy:

    7. Odwracamy kierownicę "plecami" do góry i w jej dolnej części odkręcamy wkręt krzyżowy mocujący tylną obudowę kierownicy.
    8. Odwracamy kierownicę z powrotem i w górnej części metalowego elementu konstrukcyjnego kierownicy znajdziemy dwa zaczepy, które po odgięciu na boki na zewnątrz kierownicy pozwolą na zdjęcie tylnej obudowy.
    9. Po zdjęciu obudowy zyskamy dostęp do wkrętów mocujących przyciski od radia oraz tempomatu – po dwa krzyżowe na moduł. Po ich odkręceniu przyciski można swobodnie wyjąć, wcześniej jednak polecam odpiąć wtyczkę od przycisków bluetooth, to pozwoli na zdjęcie obu modułów wraz z całą wiązką elektryczną.
    10. Do całkowitego rozebrania kierownicy potrzeba jeszcze zdjąć centralną osłonę wraz z przyciskami bluetooth, która jest również przykręcona wkrętem krzyżowym do elementu konstrukcyjnego kierownicy – po lewej stronie, od przodu.
    11. Tyle, kierownica rozebrana na części pierwsze – można zanosić do obszywania :D

20200604_143759_HDR.jpg
20200604_143558_HDR.jpg
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6