Dolać, wymienić na inny czy remont?

Mazda6 2007–2012

Postprzez bolcio » 5 wrz 2018, 09:41

Witam,
Ostatnio zostałem posiadaczem Mazdy 6 GH 2.0 DISI. Jest to moja pierwsza mazda, więc czuje się trochę nie pewnie w tym aucie, ale do sedna.
Przejechałem od kupna 800km, w cyklu mieszanym. Ostatnio sprawdziłem poziom oleju, bagnet suchy.
W tym momencie zaczęły się moje problemy i wątpliwości czy dobrze zrobiłem zmieniając VAG na Mazde :)
Mazda jeździ na oleju Motul 10w60, przebieg ~120kkm.
Teraz proszę o radę, czy dolać i obserwować dalej? czy wymienić na inny olej, jeśli tak to na jaki najlepiej?
Wymiana oleju była zrobiona 8kkm temu. Czy może oddać auto do dobrego mechanika i próbować to naprawić? Auto pali na zimnym silniku normalnie, nie zauważam żadnych dziwnych objawów poza:
1. lekkie 1s szarpnięcia w okolicach 3kobr/min wyłącznie przy włączonej klimatyzacji.
Wyczytałem na forum, że zdarza się i lepiej nic z tym nie robić.
2. Przy zmianie z "jedynki" na "dwójkę" przy małej prędkości/małych obrotach czasami zafalują obroty, które przy dodaniu gazu uspokajają się. Przy wyższych obrotach na tych samych biegach nie ma czegoś takiego. Bieg jałowy pracuje równo.

W tym aucie odkąd go mam, zrobiona była tylko konserwacja podwozia. Czy podczas tego zabiegu mogli coś zrobić co wpłynęło by na poziom oleju? coś uszkodzić, odkorkować itd.? Dodam tylko, że pod autem jest sucho.
Auto jest dość żwawe na wysokich obrotach >3500 obr/min, a żółw poniżej tego zakresu, pod górę na wyższych obrotach, ale to podobno normalne. Jeździłem do tej pory TDI, więc nie mam odniesienia. Benzyna z takim momentem obrotowych, będzie dla mnie na tym etapie zawsze żółw :)
Auto spala cykl mieszany w granicach 8.7l PB/100km

Prośba o wskazówki, z góry dzięki.
Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 7 sie 2018, 11:29
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GH Kombi
2.0 Pb DISI 155KM
rok. prod. 2011

Postprzez Janusz626 » 5 wrz 2018, 12:44

Na początek możesz sprawdzić kompresję w cylindrach i porównać jak wychodzi. To da obligatoryjny obraz nad ewentualnym remontem. Konkretów nad remontem może udzielić tobie jakiś kumaty mechanik.

Na dzień dzisiejszy nic nie wiadomo odnośnie kondycji silnika, niestety potrafią brać oliwę, czasem mniej czasem więcej niestety....

Możesz jeszcze zrobić płukanie silnika przed zalaniem nowego oleju. Rozważ kupno oliwy AmsOil 5w30 i płukanki Arhoil, lub innej.

Zajrzyj do tematu odnośnie doboru oliwy, tam uzyskasz wszelkich informacji co jak i gdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Krystian186 » 5 wrz 2018, 16:18

A ja bym zaproponował uzupełnić/wymienić olej i następnie obserwować. Skoro dopiero co kupiłeś to nie wiesz ile go tam było zalane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 18:39
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 DITD 2002 r

Postprzez Bo_Lo » 5 wrz 2018, 18:07

Badanie kompresji moz a nie musi nic powiedzieć.Sa przypadki gdzie moc i kompresja są książkowe a oleju chlipie 1l/1000km
Najpierw zmień olej na świeży,dedykowany do tego silnika(na pewno nie 10w60) ,zalej do full na bagnecie,zrób 1000kmi sprawdź stan na różnym poziomym podłożu.Jesli poprzednio było zalane na połowę między max a min to przez 8kkm mogło ubyc 400mm i masz suchy bagnet.Wychodzili by 0.5l /10000km a to w całkowitej normie.VAG z tycch roczników potrafią wziąć dwa razy tyle ale na 1000km(TFsi)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez bolcio » 5 wrz 2018, 22:27

Robić jakąś płukankę przed zmianą, czy po prostu zmienić na 5w30?
Nie będzie problemu jak przejdę z 10 na 5? Wiem, że to i to będzie syntetyk, ale jednak inna lepkość.
Początkujący
 
Od: 7 sie 2018, 11:29
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GH Kombi
2.0 Pb DISI 155KM
rok. prod. 2011

Postprzez Bo_Lo » 5 wrz 2018, 22:51

Ja przechodziłem w kilku silnikach z 10w na 5w bez żadnej płukanki i jeżdżą do dzisiaj.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Janusz626 » 5 wrz 2018, 23:19

Czy z płukanką czy bez i tak silnik będzie pracować.
Ale to nie o to chodzi, chodzi o to aby uwolnić silnik pierścienie od estrów i syfu którego nie widać a może przeszkadzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Croom » 6 wrz 2018, 15:14

Bo_Lo napisał(a):Badanie kompresji moz a nie musi nic powiedzieć.Sa przypadki gdzie moc i kompresja są książkowe a oleju chlipie 1l/1000km
Najpierw zmień olej na świeży,dedykowany do tego silnika(na pewno nie 10w60) ,zalej do full na bagnecie,zrób 1000kmi sprawdź stan na różnym poziomym podłożu.Jesli poprzednio było zalane na połowę między max a min to przez 8kkm mogło ubyc 400mm i masz suchy bagnet.Wychodzili by 0.5l /10000km a to w całkowitej normie.VAG z tycch roczników potrafią wziąć dwa razy tyle ale na 1000km(TFsi)


Tak masz rację i wcale nie musi dymić a sondy i katalizatory są w istnej kąpieli olejowej....
Proponuję zawsze wymianę pierścieni czy mały remont głowicy.
Zawsze można podnieść ciśnienie sprężania o 20-30% stosując ceramizer któy sam testowałem w beznynowym silniku Nissana który już łykał hm...prawie litr oleju na 300km :–)
Ale warto jeszcze wykonać badanie tzw. próbę olejową któa da nam odpowiedz czy faktycznie "siedzą" już pierścienie czy moze coś innego.
Szkoda że tak wielu mechaników nie wykonuje tego badania ...

Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Bo_Lo » 6 wrz 2018, 15:49

Były już dziesiątki przypadków na tym forum z silnikami mazdy,które chlały 1l/1000kkm i miały fabryczna moc(mierzone na hamowni) ,nie dymiły wcale albo prawie wale(np mój przy jeździe autostradowej potrafi łyknąć 600-700ml na 1kkm a puszcza dymka tylko pod odcinką.
Kompresja też wychodziła w normie.Najczesciej miały tak K serie i silniki w maździe 5 .Pełno tu postów w rodzaju"ratunku ,kupiłem M5,nie kopci,jedzie normalnie a olej ubywa""
Po prostu stają pierścienie olejowe .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Janusz626 » 6 wrz 2018, 16:07

Jest kilka możliwości diagnozy, poprzez próbę olejową, przez wymianę oleju z płukanką, po zalewanie naftą pierścieni.

Szkoda, że w 99% i tak kończy się remontem z nowymi pierścieniami.

Źle dobrany olej ma tu największe znaczenie tzn najbardziej szkodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Croom » 7 wrz 2018, 12:39

Mam jeszcze może głupi pomysł....wykręcić korek wlewu oleju kupić najtanszy zamiennik zrobić w nim dziurkę najmniejszym wiertełkiem i tak przejechać 1000km.
Kolega kiedyś przed laty w silniku K24 w Hondzie zapomniał zakręcić korka wlewu oleju i po przejechaniu trasy z Krakowa nad morze oleju nic nie ubyło, po dokupieniu korka nad morzem i szybkim jego zakręceniu w drodze powrotnej uytek pojawił się jak zawsze na poziomie 0.2/1000km....
Chodzi o odpowietrzenie ...–)
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Tubi » 7 wrz 2018, 14:55

Instrukcja mówi o normie w spalaniu do 1l na 1000km. :D
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Janusz626 » 7 wrz 2018, 15:01

Serio? Sort za OT, ale możesz potwierdzić zdjęciem linkiem...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Bo_Lo » 7 wrz 2018, 16:51

Croom napisał(a):Mam jeszcze może głupi pomysł....wykręcić korek wlewu oleju kupić najtanszy zamiennik zrobić w nim dziurkę najmniejszym wiertełkiem i tak przejechać 1000km.
Kolega kiedyś przed laty w silniku K24 w Hondzie zapomniał zakręcić korka wlewu oleju i po przejechaniu trasy z Krakowa nad morze oleju nic nie ubyło, po dokupieniu korka nad morzem i szybkim jego zakręceniu w drodze powrotnej uytek pojawił się jak zawsze na poziomie 0.2/1000km....
Chodzi o odpowietrzenie ...–)

Hmm ,upatrywałbym popsutego zaworka jednostronnego w kapie zaworowej.Byl taki przypadek że 1.8 BPT mimo dwóch remontów chlały oliwę na potęgę,winny okazał się ów zaworek w kapie .Po jego wymianie przestał brać oliwę.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Gandzia » 7 wrz 2018, 17:56

Jak się robi próbę olejową ? Nie znam się na tym a chciałem sprawdzić u siebie
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Tubi » 8 wrz 2018, 08:01

Janusz626 napisał(a):Serio? Sort za OT, ale możesz potwierdzić zdjęciem linkiem...?

Normalnie w instrukcji m6 masz tą informację, później poszukam jak wrócę do domu.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6