Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez darrecki » 3 wrz 2016, 21:01

Gdzieś wyczytałem, że wszystkie (tanie) ELMy z BT są obecnie robione na tym samym i kiepskim 2.1. Jedyna różnica, że niektóre udają 1.5 na tyle skutecznie, że Forscan działa. Ja mam icar2 i działa poprawnie. Kupiłem też 2 inne "noname" niby 1.5 i oba nie chcą działać z forscanem.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez aj75 » 4 wrz 2016, 07:49

Jeśli to prawda to Forscan niepotrzebnie blokuje 2.1 Dawno kupiłeś tego icar a?
aj75
 

Postprzez darrecki » 4 wrz 2016, 09:37

Będzie już z rok
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez zdzich44 » 4 wrz 2016, 21:30

Zamieszanie z tymi wersjami i tyle, nie ma sie co sugerować opisami aukcji. Mój icar3 kupiony w wakacje od sprzedawcy eFox24 działa swobodnie zarówno z andkiem jak i win10 po Bt. Na urządzeniu nadrukowane że to ver.2.1 Kosztował 60PLN... a nie 30, może dlatego jest ok :)

P.S. aj, miałeś dzwonić i umówić się ze mną na testy zamiast kupować w ciemno ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez aj75 » 5 wrz 2016, 12:15

Wszystkie icary w tej chwili są chyba 2.1 bo albo twierdza sprzedający, że nie wiedzą lub podają 2.1.
aj75
 

Postprzez zelka » 5 wrz 2016, 19:37

Doszedł do mnie z Chin od majfrendów najtańszy ELM po BT. Forscan połączył się szybciej jak po kablu. ;)
Nie mogę jedynie połączyć się z Torque, ale tu obwiniam mój telefon, bo nie mogę nawet do radia się połączyć po BT, a z braku czasu nie mam nawet kiedy ogarnąć tel (wgrać nowy ROM).
Forscan po kablu i BT śmiga bezproblemowo na laptoku.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez jerry1333 » 5 wrz 2016, 20:37

Rzuć linkiem od kogo brałeś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 14:32
Posty: 41 (12/0)
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 3 BL 2009 1.6 MZ-CD 109KM Graphite Mica
-------
Mazda 3 BP 2020 SkyActive-X 2.0 AWD 180KM Machine Gray

Postprzez zelka » 6 wrz 2016, 06:35

Takie ustrojstwo. Nie pamiętam czy najtańsze, ale przy Forscanie spełnia swe zadanie. :)
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez sotrebor » 6 wrz 2016, 06:57

Mam taki sam polecam

z krawędzi s7
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 19:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez aj75 » 8 wrz 2016, 19:47

piterros napisał(a):Kupiłem ELMa w wersji 1.5 tutaj:
INTERFEJS Micro ELM327 V1.5 BLUETOOTH OBD2 – ID11
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5214711047
I mogę polecić -działa z Win8 i Androidem.


Mam i ja. Potwierdzam działa.
aj75
 

Postprzez pawelsz » 14 wrz 2016, 21:51

coś przerabialiście w nim?

generalnie udało mi sie mojego przerobionego podłączyć pod forscana ale nie udało mi się skalibrować wtryskiwaczy

i mam jeszcze pytanko, czy trzeba coś dodatkowo wczytac w programie zeby pojawiła się opcja serwisowa sprawdzenia nr wtryskiwaczy i ich zmiany?
Bo mi taka opcja się nie pojawia.

Pozdr
Paweł
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez aj75 » 18 wrz 2016, 22:44

Panowie, mam błąd C2014, pojawia się co jakiś czas podczas dłuższej jazdy. Podejrzewam jeden z czujników ciśnienia w oponach. czy da się jakoś namierzyć które to koło?
Obrazek
aj75
 

Postprzez Garbage1989 » 4 paź 2016, 19:42

teoria głosi że to koło 4 zależy wszystko od tego jak były programowane na potwierdzenie braku przypisania konkretnej pozycji koła do jego numeru w komputerze zestaw opisu kodów błędów do mazdy3 aczkolwiek błędy są standaryzowany w normach dotyczących DTC i systemu kontroli silników
>>LINK DO OPISU<<

Kod: Zaznacz cały
•  Mis-installation of wheel unit
•  Wheel unit malfunction
•  Keyless receiver malfunction
―  Keyless receiver do not receive the signal from the wheel unit.
•  Instrument cluster malfunction
―  Wheel unit identification code is not registered in the instrument cluster.


przyczyn wg producenta jest dość dużo ale nie powinno być problemu z testowaniem
co do interface'u to jest w krakowie opcja zakupienia działającego i w pełni wspieranego przez FORScan i nawet polecana przez twórców programu wersja OBD LINK generalnie w dwóch wersjach i o ile wersja BT jest dość kosztowana bo 399 to delikatne przegięcie wg mnie >>ODB Link MX<< ale alternatywa jest wyraźnie tańszy kabel tego samego producenta i pomimo że 179 to nie mało to na pewno oszczędzi nerwów przy przebieraniu w oszukanych aukcjach chińskich ELMów klonów z niewiadomym wnętrzem >>OBD Link SX<<


darrecki napisał(a):Gdzieś wyczytałem, że wszystkie (tanie) ELMy z BT są obecnie robione na tym samym i kiepskim 2.1. Jedyna różnica, że niektóre udają 1.5 na tyle skutecznie, że Forscan działa. Ja mam icar2 i działa poprawnie. Kupiłem też 2 inne "noname" niby 1.5 i oba nie chcą działać z forscanem.


zdecydowanie odsyłam do forum FORScana tam jest cały wątek dlaczego nie działają wszystkie tanie podróbki nie ma tam nic z blokowania bo głownie chodzi o to że chińczycy przedobrzyli i zamiast tylko kopiować to dołożyli swoją skośną myśl techniczną i np z tego co pamiętam to w procesorze rzekomej wersji 2.1 brakuje komend odpowiedzialnych za prawidłowe połączenie do ECU więc nikt nie jest cudotwórca a już na pewno nie będzie flashował ELMa za 15 pln wiec trzeba się liczyć z tym że można bardzo często trafić na takiego tromfa bo 98% sprzedawców w chinach nie ma pojęcia czym handluje albo nie mają pojęcia czego dotyczy pytanie odnośnie wersji ELMa bo niestety znaleźli sposób na totalne zagmatfanie sprawy i wyróżniają wersje PCB co totalnie wysyła w kosmos temat zakupu działającego klona ELMa

JESZCZE RAZ POLECAM CZYTANIE! to nie boli a domysły zostawcie dla tłumaczenia sobie przedziwnych teorii nie do rozwikłania przez logiczne myslenie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez dhsanta » 24 paź 2016, 17:29

Witam, ostatnio mam spory problem z moją Madzią. Na niskich obrotach gaśnie mi samochód i falują obroty, mimo wymiany filtrów problem nie zniknął i zastanawiam się nad wymianą zaworu SCV, ponieważ podejrzewam jego uszkodzenie (jest z wadliwej serii 006). Jednak czy byłby ktoś w stanie potwierdzić jego uszkodzenie z zapisów ForScana?
https://drive.google.com/open?id=0B7IoTEHyg-4Ua1NwamNWVVJHdkE
Chciałem wykonać kalibrację wtrysków na koniec, niestety 3 próby zakończone niepomyślnie.
Z góry dziękuje za pomoc
Początkujący
 
Od: 18 paź 2016, 13:19
Posty: 6 (1/0)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2003R.

Postprzez aj75 » 6 lis 2016, 16:00

Czy informacja z "OIL_DIL" może wskazywać poziom rozrzedzenia oleju, który kwalifikuje go do wymiany? Jeżeli tak, to jaka to wartość?
aj75
 

Postprzez neez » 13 lis 2016, 19:05

Panowie pomóżcie ....
Dziś postanowiłem podpiąć forscana. Siedziałem może z 30 min. Po zakończonej pracy chciałem odpalić.
Niestety porażka, zaczęło coś strzykać, kontrolki się zapaliły i nic.
Podpiąłem ponownie i takie błędy:

===ABS DTC U3003:1C-8A===
Kod: U3003 – Napięcie akumulatora
Dodatkowe symptomy usterki:
– Napięcie w obwodzie poza zakresem
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC U3003:1C-8A===
===RCM DTC U3003:16-08===
Kod: U3003 – Napięcie akumulatora
Dodatkowe symptomy usterki:
– Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM DTC U3003:16-08===
===AFS DTC U3003:16-0A===
Kod: U3003 – Napięcie akumulatora
Dodatkowe symptomy usterki:
– Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Adaptacyjny przedni układ kierowniczy
===END AFS DTC U3003:16-0A===

Co tu się mogło wydarzyć, akumulator padł ?
Spróbować odpalić przez kable ?
Odłączyć akumulator na jakiś czas ?
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 22:38
Posty: 37

Postprzez darrecki » 13 lis 2016, 19:58

neez napisał(a):Panowie pomóżcie ....
Dziś postanowiłem podpiąć forscana. Siedziałem może z 30 min. Po zakończonej pracy chciałem odpalić.
Niestety porażka, zaczęło coś strzykać, kontrolki się zapaliły i nic.
.
.
.
Co tu się mogło wydarzyć, akumulator padł ?
Spróbować odpalić przez kable ?
Odłączyć akumulator na jakiś czas ?


Akumulator do wymiany, w sam raz na zime <lol>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez neez » 13 lis 2016, 20:14

darrecki napisał(a):
neez napisał(a):Panowie pomóżcie ....
Dziś postanowiłem podpiąć forscana. Siedziałem może z 30 min. Po zakończonej pracy chciałem odpalić.
Niestety porażka, zaczęło coś strzykać, kontrolki się zapaliły i nic.
.
.
.
Co tu się mogło wydarzyć, akumulator padł ?
Spróbować odpalić przez kable ?
Odłączyć akumulator na jakiś czas ?


Akumulator do wymiany, w sam raz na zime <lol>


Mądry ja :) z włączonymi xenonami, radiem, światłem siedziałem. Dlatego padł.
Czy to normalne, że w takim krótkim czasie padł ? – Czy aku. kwalifikuje się do wymiany ?
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 22:38
Posty: 37

Postprzez Damian68 » 13 lis 2016, 20:37

Jeśli po krótkim czasie padł to pewnie do wymiany. Sprawdź stan akumulatora sam lub w punkcie wymiany. Aku działa i nagle koniec – powody różne -niedoładowany, stary etc etc :D
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez jeziorek » 28 lis 2016, 21:21

Cześć,
od pewnego czasu mam problem z silnikiem (RF7J), w zasadzie dotyczy to drgań na niskich obrotach. Dwumas i sprzegło odpada. Zacząłem analizować forscana i mam kilka pytani:
– wszystkie korekty dla wtryskiwaczy, przy wszystkich cisnieniach mam ujemne – różne, wartości, czasem dochodzące do 80 – ale wszystko ze znakiem – . Czytałem gdzieś, że tak nie powino być. Dodam, że gdy zrobie kalibracje wtryskiwaczy korekty wracają do normy, natomiast po jakimś (dość krótkim czasie) automatycznie się przestawiają. Jeżdze niestety głównie po mieście, w pełnym tego słowa znaczeniu. Zwykle korki – prędkość średnia 20 km/h. Generalnie nie ma problemu z DPF-em, auto ma moc, tylko drży na niskich obrotach. Nie zawsze i to mnie zastanawia – częściej w wilgotne dni – tak mi się wydaje.
Kolejną rzeczą, którą zauważyłem jest zbyt mały przepływ powietrza po uruchomieniu się AC. Widać to na poniższych screenach. Gdy sprężarka klimatyzacji nie pracuje MAF raportuje 270 tys, co jest wartością zbliżoną do wymaganej. Gdy włącza się sprężarka wartość wymagana rośnie do 850 tys – natomiast rzeczywista wynosi poniżej 300 tys. Czy tak powinno być?
Co mówi nam parametr MAF_Cyl – wydaje się, ze u mnie nie zmienia się. Podskoczyło mi też dość znacznie spalanie w ostatnim czasie.
Zastanawiam się czy nie mam jakiejś szczelności w układzie podcisnienia i będę wdzięczny za wskazówki co powinienem sprawdzić i na co zwrócić uwagę.
pozdrawiam
jzk
Załączniki
forscan_m5_1.png
forscan_m5.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6