Mazda6 (GH) – Szybkie pytania

Mazda6 2007–2012

Postprzez Janusz626 » 18 gru 2013, 10:46

bieski napisał(a):Wystarczy 10 kalibracji przedliftów GG/GY i wyjdzie na swoje

Jak będzie mieszkać w woj Łódzkim i kupi IDS'a to podjadę ze swoja GH do niego w przerwie śniadaniowej <spoko> np na kalibrację wtryskiwaczy :D

wolf80 napisał(a):to ja mam takie szybkie pytanie.
1. Czy do wymiany uszczelek pod wtryskami trzeba zrzucac pokrywe klawiatury(zaworow)?
2. Ile kosztuje jedna uszczelka, jaka jest mniej-wiecej cena u miechanika?
3. Czy ewentualnie srednio ogarniety w mechanice "szympans" jes w stanie ogarnac to sam


1. tak
2. 4szt pod wtryskiwacze 20-50pln, pod pokrywe zaworów 100-200pln
3. jeśli szympans zwiedził wszystkie drzewa na kontynencie i nie zdurniał to nie powinien mieć żadnych nawet najmniejszych problemów ale to i tak szympans. <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez wolf80 » 18 gru 2013, 10:59

dziekuje, teraz juz wiem dlaczego te smoki olejowe sie zatykaja. gdy na czas nie wymieni sie uszcelki wtrysku to kaplica...

Czyli te standardowe niesprawnosci dla silnka 2.2diesel to uszczelki i lancuchy...
Czy silnik posiada kolektor dolotowy z klapami zawirowan?
Początkujący
 
Od: 16 gru 2013, 15:10
Posty: 10
Auto: szukam Mazdy 6 GH 2008->xxxx diesel
obecnie opel vectra c 05' 1.9 16v cdti
nie majaca tylko navi

Postprzez Sebal » 18 gru 2013, 19:38

wolf80 napisał(a):Czyli te standardowe niesprawnosci dla silnka 2.2diesel to uszczelki i lancuchy...
i tak i nie. Uszczelki są główną bolączką silników 2,0 aczkolwiek w 2,2 też się zdarza i trzeba to kontrolować. Łańcuchy? Pewnie chodzi ci o "nieplanowane wyciągnięcie" to rzeczywiście ale dotyczy silników 2,2 GH przed liftem.

Dopisano 18 gru 2013 19:38:

wolf80 napisał(a):Czy silnik posiada kolektor dolotowy z klapami zawirowan?
nie
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez wolf80 » 18 gru 2013, 20:14

A M6 GH polift. pokazaly sie w 2009 czy 2010? wiem mniej wiecej czym roznia sie z zewnatrz. Maja np. inny grill ale reszty jeszzce nie ogarnalem.
Czyli jak kupowac to polifty...?

Dopisano 18 gru 2013, 20:15:

musze nazbierac jak najwiecej info, zanim ktos sie wkurzy tymi pytaniami i mnie <nie powiem>
Początkujący
 
Od: 16 gru 2013, 15:10
Posty: 10
Auto: szukam Mazdy 6 GH 2008->xxxx diesel
obecnie opel vectra c 05' 1.9 16v cdti
nie majaca tylko navi

Postprzez Sebal » 18 gru 2013, 21:52

wolf80 napisał(a):musze nazbierac jak najwiecej info, zanim ktos sie wkurzy tymi pytaniami i mnie
pewnie część już się wkurza bo na wszystkie pytania które do tej pory zadawałeś są odpowiedzi na tym forum dziale GH. Tylko komuś nie chce się czytać ... :P
polift różni się od przedlifta z zewnątrz detalami, zresztą tak jak i w środku, poprawiono trochę materiały we wnętrzu i usprawniono obsługę komputera. Mechanicznie poprawiono zawieszenie, obniżono moc silnika o 5 KM.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez wolf80 » 18 gru 2013, 22:25

czytalem...tylko ze nie ma az tak duzo tych onformacji, a jak sa jakies watki to urywaja sie na poczatku tego roku lub jeszzce wczesniej w sumie bez zakonczenia.
Wiem ze jestem nowy, ale moze ktos z adminow zebralby to w kupe wszytskie tematy lub ktos z duzym dosiwadczeniem wiedza napisalby temat, ktory mozna byloby podwiesic o typowych przypadlosciach, wadach.
pozdrawiam i dzieki za wiedze, teraz tylko w teren...i szukac.

p.s.
wiem ze gdzies na forum widzialem taki watek...
Kiedys ogladalem M6 2.2diesel z 2010r, nie wiem jaka moc.
Ale po odpaleniu silnik zawieszal sie na 900-950rpm i po ok, 2 sekundach spadal na chyba 800rpm.
co to?
Początkujący
 
Od: 16 gru 2013, 15:10
Posty: 10
Auto: szukam Mazdy 6 GH 2008->xxxx diesel
obecnie opel vectra c 05' 1.9 16v cdti
nie majaca tylko navi

Postprzez Sebal » 18 gru 2013, 23:03

wolf80 napisał(a):le po odpaleniu silnik zawieszal sie na 900-950rpm i po ok, 2 sekundach spadal na chyba 800rpm.
co to?
Na zimnym silniku to normalne że silnik startuje na trochę wyższy pułap obrotów żeby za chwilę zejść do 750-800 obr/min. Nie widzę tu usterki.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Janusz626 » 19 gru 2013, 20:03

Sebal napisał(a):Na zimnym silniku to normalne że silnik startuje na trochę wyższy pułap obrotów żeby za chwilę zejść do 750-800 obr/min. Nie widzę tu usterk

...racja, zgadzam się z przedmówcą <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bennymb » 5 sty 2014, 17:06

Witam,
Chciałem się na początku przedstawić, ponieważ jestem nowy na forum. Hej

Jestem zainteresowany zakupem Mazdy 6 GH z 2008, 2009 lub 2010 roku. Chciałbym dowiedzieć się coś więcej na temat silników. Jaki silnik będzie najlepszy. Który cieszy się dobrą opinią, a który nie. Rocznie robię około 10 -15 tys. km. Nie interesuje mnie ekonomia tylko względna bezawaryjność.

Będę bardzo wdzięczny za informację.

Pozdrawiam
M.
bennymb
 

Postprzez tadziur88 » 6 sty 2014, 19:51

Jakiego benzyniaka nie kupisz, to bedzie bezawaryjny, poza tym robisz niskie przebiegi. Polecam 2.0 przedlift. Polifty maja wtrysk bezposredni wiec nie zagazujesz.
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 21:55
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR (2008r.)

Postprzez Wojtek » 6 sty 2014, 19:56

tadziur88 napisał(a):Polifty maja wtrysk bezposredni wiec nie zagazujesz.

kolege nie interesuje ekonomia :P

bennymb napisał(a):Jestem zainteresowany zakupem Mazdy 6 GH z 2008, 2009 lub 2010 roku.

bierz polifta 2.0 (od polowy 2010r) ma bezposredni wtrysk paliwa, czyli nowszej konstrukcji silnik
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bennymb » 6 sty 2014, 21:26

Dzięki Panowie za zainteresowanie postem. Będę szukał 2,0 benzyna – dużo się naczytałem na ten temat i myślę, że to będzie dobry wybór. Pierwotnie myślałem o 2,0 diesel – ale znalazłem zbyt wiele negatywnych opinii na temat tego modelu. Czy wy również uważacie, że model z jednostką 2,0 diesel nie jest najlepszym wyborem? Czy jest to awaryjna jednostka?

Dzięki papa
bennymb
 

Postprzez Janusz626 » 6 sty 2014, 21:28

Ja uważam ze jest to najlepsza jednostka diesla spośród dostępnych dieslow 2.0...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wojtek » 6 sty 2014, 21:31

krotko... o diesla trzeba dbac... przy Twoim plamowanym przebiegu, to szkoda by bylo auta ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 6 sty 2014, 23:01

bennymb napisał(a):Czy jest to awaryjna jednostka?

Jak się mało jeździ to diesel się nie sprawdza.... Ma wtedy gorsze warunki eksploatacyjne... diesel musi jeździć dużo + odpowiednia obsługa = żywotność.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ymcamazda » 7 sty 2014, 00:41

Wojtek napisał(a):tadziur88 napisał(a):
Polifty maja wtrysk bezposredni wiec nie zagazujesz.

kolege nie interesuje ekonomia

bennymb napisał(a):
Jestem zainteresowany zakupem Mazdy 6 GH z 2008, 2009 lub 2010 roku.

bierz polifta 2.0 (od polowy 2010r) ma bezposredni wtrysk paliwa, czyli nowszej konstrukcji silnik


Jesli kolege nie interesuje ekonomia to niech bierze benzynke 2.5! :D
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 20:28
Posty: 275 (0/5)
Skąd: Radom/Londyn/Krakow
Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
jest: mazda 6 GH 2.5 sport

Postprzez Marianek » 7 sty 2014, 13:10

smile napisał(a):diesel musi jeździć dużo

Wcale nie musi ;P

smile napisał(a):odpowiednia obsługa = żywotność.

Zgadza się :) dodam ze i brak problemów.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Lofi » 7 sty 2014, 20:56

ymcamazda napisał(a):Jesli kolege nie interesuje ekonomia to niech bierze benzynke 2.5!


taaa w pełni popieram!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2011, 21:23
Posty: 113
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 6 2009 2.5L 170 KM USA

Postprzez pavmanator » 7 sty 2014, 21:01

Witam
Możecie coś poradzić, czy w Mazdzie 6 da się wyłączyć migającą kontrolkę samochodu z kłódką???
Kontrolka pulsuje po wyjściu z auta, wyłącza się tylko na czas jazdy.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2014, 20:55
Posty: 6 (1/0)
Auto: Mazda GH Sport Wagon 2.0, 147 KM, 2008

Postprzez tomas7 » 7 sty 2014, 22:32

ymcamazda napisał(a):Jesli kolege nie interesuje ekonomia to niech bierze benzynke 2.5! :D

niezawodna to i może jest ale jedzie trochę słabo. mocy troszkę ma ale momentu <nie> . ostatnio golf 1.8t brał mnie jak chciał. mam od prawie roku i już się zacząłem rozglądać za dieslem 2.2. trochę poczytałem nt tych usterek diesli, dpf-ów, kół zamachowych i mój zapał trochę osłabł. troszkę się boję, że zaraz po zakupie przyjdzie kolej na jakieś kosztowne wymiany.
pozdrawiam
tomek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2011, 17:36
Posty: 729 (2/7)
Skąd: Gosport UK/ Świdwin PL
Auto: M6 Wagon TS GY LF 2.0 benz 2003
M6 GH L5 estate 2.5 sport (170KM)

M6 GH Sport Galaxy Grey

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6