Mazda6 (GH) – Szybkie pytania

Mazda6 2007–2012

Postprzez polak900 » 28 paź 2012, 22:14

pagong napisał(a):glownie jezdze po miescie:) bardziej niz o spalanie chodzi mi o dynamike auta np przy wyprzedzaniu. Niestety nie mam mozliwosci przetestowac wersji 2.5 170 km oraz diesla 2.0 stad moje pytanie:) lubie jezdzic szybko;) dlatego tez 2.2 w dieslu przypadl mi do gustu:) 150 konny w benzynie troszke byl za slaby w moim odczuciu


No to jak jeździsz głównie po mieście to nie ładuj się w żadnego diesla
Szybko lubisz jeździć po mieście? Gratulacje
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez pagong » 28 paź 2012, 22:48

jazda głownie po miescie nie oznacza ze tylko po miescie.
Moze rzeczywiscie lepiej rozejrzec sie za benzynowym silnikiem, szkoda tylko ze nie mam jak przetestowac z silnikiem 2.5;/
Początkujący
 
Od: 26 paź 2012, 14:55
Posty: 13

Postprzez polak900 » 28 paź 2012, 23:12

Jak często wyjeżdżasz na trasę ?
Silnik 2.2 to bajka i najlepiej czuje się na trasie, zresztą jak każdy diesel
Nie wiem czy jest możliwość przetestowania wersji 2.5 w Polsce, ja przynajmniej miałem problem
Wersja 2.0 daje radę, ale trzeba zmienić bieg
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez damianko » 28 paź 2012, 23:51

mój 2.2 i jakoś sobie radzi przy takim kręceniu się w okół własnego podwórka i nie narzeka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez polak900 » 29 paź 2012, 00:18

Kto tu pisze że sobie nie poradzi? Pytanie tylko jak długo bezproblemowo będzie jeździł
Problem nowoczesnych dieseli
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Marianek » 29 paź 2012, 07:42

polak900 napisał(a):Pytanie tylko jak długo bezproblemowo będzie jeździł
Problem nowoczesnych dieseli

Przesadzasz z tym, będzie tak samo jeździł jak benzyna czas skończyć te mity.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez chmooreck » 29 paź 2012, 07:54

polak900 napisał(a):Kto tu pisze że sobie nie poradzi? Pytanie tylko jak długo bezproblemowo będzie jeździł
Problem nowoczesnych dieseli

Jak na razie ponad 4 lata wszystko ok i nie zapowiada się, żeby coś miało się zmienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez glowasiek » 29 paź 2012, 09:23

polak900 napisał(a):Kto tu pisze że sobie nie poradzi? Pytanie tylko jak długo bezproblemowo będzie jeździł
Problem nowoczesnych dieseli


Drogi Polaku,

Jakos NIKT z uzytkownikow GH w dieslu sie nie zkarzyl an DPFa a ty dalej swoje :(
Nie wiem skad masz takie wnioski i dalej klepiesz to samo.

Ja od 2-3 lat jezdze w wiekszosci po miescie, na pewno o wiele bardziej zatloczonym niz mozesz sobie wyobrazic i nigdy nie musialem specjalnie wyjezdzac w trase zeby wypalac DPFa. Wiec czas skonczyc z tym glupim gadaniem.

Bo to, ze cos gdzies slyszales to nic nie znaczy !! To tak samo jakbym ja zaczal sie wypowiadac , na temat budowy rakiet kosmicznych – o czym w ogole nie mam zielonego pojecia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Lofi » 29 paź 2012, 10:01

a pisałem że to ciężki temat :0 Zapraszam n a testy silnika 2,5 170 KM :D :D :D :D
Ostatnio edytowano 29 paź 2012, 10:09 przez Lofi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2011, 22:23
Posty: 113
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 6 2009 2.5L 170 KM USA

Postprzez damianko » 29 paź 2012, 10:03

W poprzednią zimę przez praktycznie cały miesiąc moja mazda wyposażona w ten awaryjny silnik z tym awaryjnym dpf'em jeździła sobie 2 km rano do pracy i 2 km wieczorem do domu i żyje, i ma się dobrze, i dziwnym trafem losu chce jeździć dalej.... choć pewnie kolega ma racje i pojutrze wnętrze filtra wyleci przez tłumik końcowy, tłok stanie w poprzek, łańcuch rozrządu się zerwie, a wał wyjdzie bokiem z silnika...

Aczkolwiek ja teraz kupiłbym benzynę bo całe życie klekotami jeżdżę i chciałbym spróbować czegoś innego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez pagong » 29 paź 2012, 11:15

dziekuje wszystkim za wypowiedzi:) ja z kolei jezdzilem VW Golfem V w benzynie teraz jezdze stara toyota rav 4 tez w benzynie, generalnie raczej zwolennikiem benzyny jestem aczkolwiek ten silniczek 2.2 mazdy zrobil na mnie pozytywne wrazenie stad postanowilem zadac pytanie w szczegolnosci do ludzi, ktorzy na co dzien jezdza autem z tym silnikiem. Widze ze opinie sa pozytywne zatem warto sie rozejrzec:) a mozecie jeszcze mi powiedziec czy z silnikiem 2.0 w dieslu tez bylo bezproblemowo?

Chetnie bym przetestowal silniczek 2.5 170 konikow w benzynie ale niestety nie znam nikogo z podlasia kto jezdzilby takim samochodem. W salonie niestety tez do testow nie posiadaja no nic trudno sie mowi pewnie wybor padnie na diesla:)
Początkujący
 
Od: 26 paź 2012, 14:55
Posty: 13

Postprzez polak900 » 29 paź 2012, 11:15

glowasiek napisał(a):
polak900 napisał(a):Kto tu pisze że sobie nie poradzi? Pytanie tylko jak długo bezproblemowo będzie jeździł
Problem nowoczesnych dieseli


Drogi Polaku,

Jakos NIKT z uzytkownikow GH w dieslu sie nie zkarzyl an DPFa a ty dalej swoje :(
Nie wiem skad masz takie wnioski i dalej klepiesz to samo.

Ja od 2-3 lat jezdze w wiekszosci po miescie, na pewno o wiele bardziej zatloczonym niz mozesz sobie wyobrazic i nigdy nie musialem specjalnie wyjezdzac w trase zeby wypalac DPFa. Wiec czas skonczyc z tym glupim gadaniem.

Bo to, ze cos gdzies slyszales to nic nie znaczy !! To tak samo jakbym ja zaczal sie wypowiadac , na temat budowy rakiet kosmicznych – o czym w ogole nie mam zielonego pojecia.


Głowasiek nie wiem co ty ode mnie chcesz, ale zapytam gdzie tu ja napisałem o DPF
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Popo » 29 paź 2012, 11:29

Bierz diesla, ja jestem bardzo zadowolony ze swojego. Najwyżej będziesz troszkę wcześniej olej zmieniał.
Ostatnio edytowano 29 paź 2012, 11:31 przez Popo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:25
Posty: 153
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 6 2009 MZR-CD 2.2 Sport 185KM

Postprzez glowasiek » 29 paź 2012, 11:30

Polak: Ja od ciebie nic nie chce :) Wiem, ze nie wspominales o DPFie ale myslalem, ze piszac o problemowych dieslach to wlasnie miales na mysli bo na ogol to wlasnie ten temat walkujesz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Wojtek » 29 paź 2012, 11:49

polak, prosze wypowiadaj sie na tematy, w ktorych masz osobiste doswiadczenia...

pytanie bylo o awarujnosc...
hm... bardzo latwo ,to sprawdzic:
1. zapraszam do dzialu diesel I poczytac... tematy
2. Klopoty z DPF-em maja uzytkownicy tych motorow na swoje zyczenie... lub przejeli tak "dobite" auto od poprzedniego wlasciciela

Konczac... Mozna brac diesla, aczkolwiek nalezy o niego odpowiednio dbac... ;)

EOT

Tapatalk2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 29 paź 2012, 16:21

pagong napisał(a):Widze ze opinie sa pozytywne zatem warto sie rozejrzec:) a mozecie jeszcze mi powiedziec czy z silnikiem 2.0 w dieslu tez bylo bezproblemowo?


Widzę ze będziesz szukał raczej auta używanego bo 2.0 już obecnie nie występuje.
Wiec jak już zaczniesz to żebyś był zadowolony i nie wylądował w dziale diesel szybciej niż byś chciał to
nie szukaj okazji.
Lepiej sam się wybierz na wycieczkę do Niemiec lub innego kraju zachodniego np Belgia, sporo zadbanych diesli od prywatnych osób ;) .
Silnik 2.0 nie sprawia kłopotów jest dynamiczny mi wystarcza, rzadko brakuje mocy.
Po zakupie zrób regulacje wtrysków (jest na forum jak) obczaj temat podkładek pod wtryski przy początkowej produkcji.
Można mu łatwo podnieść moc (re map,chip) bez szkody dla niego.
DPF- tu już jak kupisz tak będziesz miał, ogólnie w 99% nie sprawia żadnych problemów a np Belgia to 80% auta to diesle i jeżdżą w miastach, mój serwisant jeszcze u nikogo nie wypalał na wymuszonym i jeszcze nie miał klienta z problemem DPF.
O diesla trzeba trochę inaczej dbać niż o benzynę, odpowiedni olej do auta na czas wymieniony, filtry, nie tankować byle gdzie, odpowiednie podejście do turbiny nie ciśniemy na zimnym i nie gasimy od razu motoru trzeba dać mu parę sekund na schłodzenie turbo, ale w zamian rekompensuje się dynamika której benzyna podobnej mocy nie ma, oraz przyzwoitym spalaniem.
Cenowo będzie podobnie przy zakupie używanego, diesel a benzyna 2.5 której raczej jest mało.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez tzk » 29 paź 2012, 21:01

damianko napisał(a):Aczkolwiek ja teraz kupiłbym benzynę bo całe życie klekotami jeżdżę i chciałbym spróbować czegoś innego.


Proponuję Ci (zanim zmienisz) przejechać się taką benzynką. Moja ostatnie 3 samochody to klekoty i też chciałem sobie zmienić. Warunek był: benzyna i japończyk. Kupiłem M6 benzynę w ciemno. Honda odpadał ze względu na bagażnik. Ogólnie fajnie jeździ ale drugi raz najpierw bym się przejechał.
Czasem mam wrażenie, że mocy brakuje – głównie przy ruszaniu z miejsca – (nawyki zostają, a diesel jednak z dołu bierze).
Myślę, że taka benzyna turbo to byłoby fajne auto ale w M nie uświadczysz.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 14:22
Posty: 56 (4/2)
Skąd: Legio/Wawa
Auto: CX-30, Hikari, Skyactiv-G

Postprzez polak900 » 29 paź 2012, 21:32

Niestety tak jest, turbina swoje robi
Ostatnio edytowano 30 paź 2012, 11:39 przez polak900, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Tomek6 » 29 paź 2012, 23:34

polak900 napisał(a):Każdy klekot (o podobnej mocy) nie ma szans przy ruszaniu z miejsca pod warunkiem że przykręcisz pod 6k obrotów
i to mi się podoba w benzynkach najbardziej


Skąd Ty wymyślasz takie bzdury?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez polak900 » 30 paź 2012, 00:30

Sprawdzone wielokrotnie, benzyna się kręci dłużej i przez to szybciej rusza
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6