pagong napisał(a):Widze ze opinie sa pozytywne zatem warto sie rozejrzec:) a mozecie jeszcze mi powiedziec czy z silnikiem 2.0 w dieslu tez bylo bezproblemowo?
Widzę ze będziesz szukał raczej auta używanego bo 2.0 już obecnie nie występuje.
Wiec jak już zaczniesz to żebyś był zadowolony i nie wylądował w dziale diesel szybciej niż byś chciał to
nie szukaj okazji.
Lepiej sam się wybierz na wycieczkę do Niemiec lub innego kraju zachodniego np Belgia, sporo zadbanych diesli od prywatnych osób
.
Silnik 2.0 nie sprawia kłopotów jest dynamiczny mi wystarcza, rzadko brakuje mocy.
Po zakupie zrób regulacje wtrysków (jest na forum jak) obczaj temat podkładek pod wtryski przy początkowej produkcji.
Można mu łatwo podnieść moc (re map,chip) bez szkody dla niego.
DPF- tu już jak kupisz tak będziesz miał, ogólnie w 99% nie sprawia żadnych problemów a np Belgia to 80% auta to diesle i jeżdżą w miastach, mój serwisant jeszcze u nikogo nie wypalał na wymuszonym i jeszcze nie miał klienta z problemem DPF.
O diesla trzeba trochę inaczej dbać niż o benzynę, odpowiedni olej do auta na czas wymieniony, filtry, nie tankować byle gdzie, odpowiednie podejście do turbiny nie ciśniemy na zimnym i nie gasimy od razu motoru trzeba dać mu parę sekund na schłodzenie turbo, ale w zamian rekompensuje się dynamika której benzyna podobnej mocy nie ma, oraz przyzwoitym spalaniem.
Cenowo będzie podobnie przy zakupie używanego, diesel a benzyna 2.5 której raczej jest mało.