Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez Kamil » 16 lut 2011, 12:56

DawidToms napisał(a):na co zwrócić w takim aucie uwagę

najlepiej wybrać się tym autem do serwisu i tam wszystko sprawdzą będziesz miał pewność co do auta. koszt żaden w porównaniu z konsekwencjami kupna nie sprawdzonego auta.

DawidToms napisał(a):Jakie wogóle są wersje Mazdy 6?

takie
Kamil
 

Postprzez DawidToms » 16 lut 2011, 13:53

Dziękuję bardzo. A co sądzicie o przebiegu? Czy 115 tys to dla Mazdy6 dużo i jakie są (jeżeli są) jej wady fabryczne?
Czy rozrząd w tym aucie jest na łańcuchu?
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 12:38
Posty: 10

Postprzez Tomek6 » 16 lut 2011, 19:58

DawidToms napisał(a):A co sądzicie o przebiegu? Czy 115 tys to dla Mazdy6 dużo i jakie są (jeżeli są) jej wady fabryczne?


O ile wszystko było wcześniej odpowiednio eksploatowane to spokojnie przejedziesz drugie tyle i więcej ;)

Jeśli chodzi o wady fabryczne to jednostka, układ napędowy są raczej wolne od jakichkolwiek niedoróbek. 2litrowy silnik benzynowy to chyba najlepszy wybór, niezawodny, zapewnia przyzwoite osiągi.
Z felerów znany jest problem trzeszczenia we wnętrzu. Czasem coś trzeszczy czasem nie. Mnie zaczyna irytować fotel, który wydaje dziwne dźwięki z okolicy mocowania zagłówka na nierównościach jakby coś było zbyt luźno spasowane, ale to nie reguła. Przejedziesz się autem i sam błyskawicznie ocenisz.
Ogólnie wóz jest udany, jeśli coś mu dolega to są to pierdoły typu delikatny lakier czy wspomniane wyżej trzeszczenie ;) Motorownia jest <spoko>

Sprawdź przed zakupem rejestr elektroniczny, czy regularnie zmieniano oliwę, co naprawiano itp.
No i oczywiście przegląd w ASO mile widziany o ile nie obowiązkowy.

DawidToms napisał(a):Czy rozrząd w tym aucie jest na łańcuchu?


Wszystkie benzynówki od Mazdy są na łańcuchu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez glowasiek » 17 lut 2011, 09:31

Co do delikatnego lakieru to prawda ale pociesze was bo moj sasiad ma BMW 3 2009r i kiedys sie przygladalem z nim jego masce to ma ten sam problem – odpryski od kamyczkow itp

A samochod najlepiej kupic uzywany od dealera mazdy z pelna dokumentacja – wtedy sprawdzone zrodlo. Szkoda ze w polsce nie mozna wykupic certyfikatu HPI – sprawdzana jest kazda baza danych na temat twojego auta i masz wypisany na tym certyfikacie ostatni znany przebieg samochodu i date oraz czy bral udzial w wypadkach, czy byl kradziony, czy zmieniano kolor auta itd itd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez DawidToms » 17 lut 2011, 10:03

Tomek6 trzeszczenie czy łuszczenie sie lakieru to nic w porównaniu z wtryskiwaczami, pompami czy kolami dwumasowymi w Passacie B6. Jestem świerzo po remoncie, który uczynił mnie 11 tys zł. Można sie rozpłakać. Jakość i niezawodność VW to mit dlatego z uwagą przyglądam sie Mazdzie.
W jaki sposób można sprawdzić rejestr elektroniczny? A dokładny przegląd w ASO to w rzeczy samej obowiązek!

edit:

glowasiek w Polsce nie można kupić certyfikatu HPI bo u nas brakuje rozwiązania systemowego w tej kwestii w dodatku jest 'burdel' jeżeli chodzi o stacje diagnostyczne. Byle Rysiek z Parzymiechów jeżeli ma troche kasy i znajomości może sobie otworzyc stację i klepać przeglądy. Tak długo jak w Polsce nie bedzie scentralizowanego, najlepiej państwowego systemu kontroli pojazdów tak długo będzie wolna amerykanka. Pracuje w krajach bałtyckich i skandynawskich, powinnismy pod tym względem brać z nich przykład. Pełna przejrzystość i dokładna informacja odnośnie każdego z aut.

Proszę nie pisać posta pod postem.
AmRoZ
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 12:38
Posty: 10

PostTen post został usunięty przez AmRoZ 20 lut 2011, 12:21.
Powód: post pod postem

Postprzez chmooreck » 17 lut 2011, 10:10

DawidToms napisał(a):W jaki sposób można sprawdzić rejestr elektroniczny?

Przy okazji przeglądu w ASO, jak ładnie poprosisz obsługę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1122 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez glowasiek » 17 lut 2011, 10:20

DawidToms napisał(a): Jakość i niezawodność VW to mit


potwierdzam... siostra ma passata i juz chyba 4 raz poszly wtryski w ciagu roku. Zreszta nie oszukujmy sie , kazde auto ma jakies wady. Mazda 6 ma tez slabe wygluszenie nadkoli ale poza tym to mi sie w sumie jezdzi fajnie i przyjemnie (jak nie ma kolein). Ja wydruk z rejestru elektronicznego dostalem przy zakupie auta bez pytania o niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez polak900 » 17 lut 2011, 11:00

ja po zakupie miałem trzaski po stronie lewej w okolicy podszybia, nie wiem co to było bo ASO też nic nie znalazło chociaż rozbierali.
psiknąłem wd 40 i problemu nie zauważam, a wcześniej było to uciążliwe.
poza tym samochód dobrze się sprawuje, a VW to dobry był (silniki 19 tdi to była jakość), obecnie to tragedia, podobnie jest z audi i mercem. Jedynie beemki są ok.
Czytałem że VW przechodzi z powrotem na wersje 19 tdi bo 2.0 to lipa
przykład znajomy kupił audi a4 diesel nówka z salonu – jeździł 3 miesiące i nagle klops silnik mu odmówił posłuszeństwa, podobno głowica
Moi starzy też się zastanawiali nad a4, ale wybrali nowe legacy 2010 2.0 D i już mają przejechane ponad 11 tysięcy zero problemu z autem, a w zimie to bajka, nie mają problemu ze sprzęgłem ani z dpf
czasami jeżdżę tym samochodem, jest on zdecydowanie lepszy od mojej mazdy, głównie ze względu na mocny silnik i SAWD <oczko>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

PostTen post został usunięty przez AmRoZ 20 lut 2011, 12:23.
Powód: post pod postem

PostTen post został usunięty przez Danmazda 8 kwi 2015, 00:00.
Powód: OT

Postprzez polak900 » 17 lut 2011, 12:57

nie spadła moc tylko trochę przesunęli ją w wyższe rejony i według mnie jest teraz lepiej
sorry ale Znam takich gości z foresterów i sądząc po tym jak jeżdżą, to nic dziwnego że palą sprzęgło.
u nas w legacy nie ma tego problemu a samochód jedzie na każdym biegu i spala po trasie obecnie ok 6 l max w mieście miałem ok 9l
co vw to chyba jednak przechodzą tylko że robią 1.9 na common railu
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Tomek6 » 17 lut 2011, 15:36

Znajoma ze swoim Passatem B6 też ma krzyż pański... ale Panowie nie dyskutujmy tu o VW i jego felerach, bo w ten sposób sami robimy sobie śmietnik we własnym dziale ;)

DawidToms napisał(a):Tomek6 trzeszczenie czy łuszczenie sie lakieru


Pisząc o delikatnym lakierze miałem na myśli skłonność do odprysków ;) Odłazić szczęśliwie nic nie odłazi, był jeden przypadek na forum i tyle, więc nie jest to żaden masowy problem. Miałem ostatnio okazję rozmawiać z osobą, która naukowo zajmuje się ochroną środowiska... Utwierdziłem się tylko w przekonaniu, że zamiast pomagać wprowadza absurdy, nie rozwiązując jednoznacznie problemu. A to, że opiera się głównie na wyzyskiwaniu pieniędzy to już tylko dodatek <lol> Niegdyś solidne lakiery padły trącone ekologią i mamy to co mamy.


DawidToms, jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez DawidToms » 17 lut 2011, 15:44

dla mnie odpryski to żaden problem. W mniejszym bądź większym stopniu dotyczy to prawie każdego auta. Po tym jak 'przejechałem sie' na VW chcę kupić auto niezawodne, w miare bezawaryjne. Im więcej czytam wpisów na tym forum tym bardziej sie przekonuje, że to właśnie Mazda jest dobrym wyborem. Niepokoi mnie jedynie że moja wybranka jest z dolnych rejonów czasookresu produkcji tj styczeń 2008 a jak wiadomo w pierwszych modelach jest najwięcej usterek, które producenci z czasem eliminuja. No i przebieg też jest niemały (115 tyś).
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 12:38
Posty: 10

Postprzez Tomek6 » 17 lut 2011, 16:13

Moja również jest z 2008 i jeździ ;) Przebiegiem zupełnie bym się nie przejmował, o ile nie chcesz jeździć tym autem dożywotnio oraz jeśli nie ma ukrytych przez sprzedającego usterek. Benzynowe motory mazdy cieszą się długą żywotnością. Mamy gdzieś na forum temat w stylu "kto ma największy przebieg" :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez DawidToms » 17 lut 2011, 16:34

o proszę, właśnie czegoś podobnego szukałem. Opinii użytkowników o duzych przebiagach:–)
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 12:38
Posty: 10

Postprzez M6_marcin » 17 lut 2011, 17:18

polak900 napisał(a):nie spadła moc tylko trochę przesunęli ją w wyższe rejony i według mnie jest teraz lepiej
sorry ale Znam takich gości z foresterów i sądząc po tym jak jeżdżą, to nic dziwnego że palą sprzęgło.
u nas w legacy nie ma tego problemu a samochód jedzie na każdym biegu i spala po trasie obecnie ok 6 l max w mieście miałem ok 9l
co vw to chyba jednak przechodzą tylko że robią 1.9 na common railu



Nie robią na common railu 1.9 i nie będą robić nie wiem gdzie takie coś przeczytałeś, zresztą pomyśl logicznie po co mieliby przechodzić z poj. 2.0 na 1.9 zostawiając ten sam system zasilania CR? Nie ma sensu to poprostu <ok> Przecież jest 1.6 TDI CR.... Problemem 2.0 tdi PD nie była pojemność skokowa a rozwiązania np. napędu pompy oleju, gdzie wycierał się zabierak a wraz z nim gniazdo zabieraka co w konsekwencji prowadziło do zatarcia silnika, turbiny etc z powodu braku smarowania, oraz wyjątkowo podatne na awarie pompowtryski- szczególnie w wersjach 170 km siemensa.

Z tego co mój znajomy został poinformowany to moc SF spadła o 3 km i ileś tame NM nie pamiętam dokładnie, ale odczucia są bardzo wyraźne, samochód zrobił się mułowaty i zniknęło pięknie przyspieszenie z dołu – to to czym mówisz. Poza tym jeżdżą delikatnie, ale czasem syt. zmusza do tego aby ostrzej ruszyć i wtedy sprzęgło się pięknie przypala, nie mówiąc o wyjeżdżaniu z zaspy czy w lekkim terenie, a przecież pod takim kątem został stworzony Forek <oczko> co najlepsze za granicą wymieniają na GW sprzęgła bez problemów, to chyba jednak coś jest na rzeczy...
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 22:54
Posty: 72
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08

Postprzez polak900 » 17 lut 2011, 17:34

tak wiem że jest coś bo słyszałem o tym problemie, jak wyjeżdżam legasiem :D z zaspy wyłączam esp tak mi poradzono i jest zdecydowanie łątwiej i sprzęgło nie czuć
a o VW przeczytałem z netu na jakimś forum o tej marce, być może to bujda.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez DawidToms » 21 lut 2011, 10:01

W weekend rozmawiałem ze znajomum, który handluje samochodami. Powiedział mi tyle ciekawą co niepokojącą rzecz nt Mazdy. Mianowicie, że są z nią problemy jeżeli chodzi o elektronikę, która rzekomo nadwyraz często daje o sobie znać. Najczęściej po 100 tys km. Czy ktoś może to potwierdzić?
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 12:38
Posty: 10

Postprzez polak900 » 21 lut 2011, 14:01

dopiero od 100 tys to jeszcze daleko
samochody obecne są na tyle zaprojektowane, bezawaryjnie do 100 tys po tym okresie wszystko może się zdarzyć. Elektroniki jest coraz więcej i raczej mniej nie będzie więc problem będzie coraz większy nie tylko w M6

w każdej marce ta elektronika może paść po tym przebiegu , więc ja bym się tym nie przejmował
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6