Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez Li Mu Bai » 8 kwi 2014, 23:05

Wypalanie dpf ma ogromny wplyw na moc, to czuc pod noga i bez hamowni. Ja specjalnie przed hamownia przejechałem 30km po obwodnicy żeby go dopalic zanim odwiedze hamownie by nie przeklamac sobie pomiaru.

U mnie wypalanie dpf wyłącza sie po zatrzymaniu auta na światłach, a potem po ruszeniu od razu do tego wraca, tak samo działa jak u was podczas wyhamowywania silniliem.
niestety krótkie odcinki po mieście powodują że wypala mi się w nieskończoność :) specjalnie wziąłem służbowy tablet z windowsem by monitorować forscanem

GreGM wstaw ten ostatni wykres z hamowni gdzie już było znacznie lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez GreGM » 8 kwi 2014, 23:13

GreGM wstaw ten ostatni wykres z hamowni gdzie już było znacznie lepiej


Akurat nie mam skana, ale jest prawie taki sam jak Test 2 z tego obrazka:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php?id=32081&mode=view

Wychodzi więc na to, że Test 3 to było najprawdopodobniej wypalanie DPFa.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez Li Mu Bai » 12 kwi 2014, 18:17

Przed chwila sprawdziłem, kasowanie inspekcji olejowej przy pomocy Forscana działa w rf7j w m3


Spróbowałem także "Wyzeruj wartość wtryskiwacz " i niestety tutaj komunikat o niepowodzeniu i sugerowanie kontaktu z Twórcą aplikacji.

Robi się coraz ciekawiej :D
Ostatnio edytowano 12 kwi 2014, 21:00 przez Li Mu Bai, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Janusz626 » 12 kwi 2014, 20:33

Tak, ja również potwierdzam oczywiście.... :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Li Mu Bai » 12 kwi 2014, 21:54

A to jeszcze dodam, bo ktoś pisał ostatnio w którymś z wątków żeby odpinać kostkę przy wtrysku i słuchać czy zmienia się dźwięk pracy silnika, a więc można to samo zrobić przy pomocy Forscana.
Jest opcja testu, w której można wyłączać po kolei wtryski bez ich odpinania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Janusz626 » 13 kwi 2014, 07:58

Ja ostatnio robiłem testy na polegające na wyłączeniu kazdego wtrysku po kolei. Ale jak to się ma do ForScana nie wiem.

EDIT:
Mam takie pytanie, czy ktoś u siebie w RF7J zauważył ze korekty wtryskow zmieniają się po jakimś czasie?

Juz kiedyś zauważyłem ze po kalibracji wtryskiwaczy kabelkiem po przejechaniu jakiejś tam ilości kilometrów parametry korekt ulegają automatycznej zmianie.

Jest to nawet zauważalne, na gorącym silniku stojąc na czerwonym świetle silnik sam podwyższa sobie obroty, przepustnica sama się otwiera kilka razy i po tym w ForScanie widać zmienione korekty wtryskow.
Nie mylę tego zdarzenia z wypadaniem DPF w cyklu miejskim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bacapl » 3 maja 2014, 19:20

Czy pod procedurą "Wyzeruj wartość wtryskiwacza" kryje się kalibracja wtryskiwaczy ?
Początkujący
 
Od: 30 mar 2012, 18:16
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GG 2.0D RF-7J
2006 143KM TopSport

Postprzez krystian77 » 5 maja 2014, 15:16

Janusz626 napisał(a):Mam takie pytanie, czy ktoś u siebie w RF7J zauważył ze korekty wtryskow zmieniają się po jakimś czasie?

Moja GH w trakcie 16000km 4 razy miała zmienione kalibracje wtrysków. Raz zrobiłem to sam kabelkiem, ale 3 razy zrobiła to sama w trasie.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Janusz626 » 5 maja 2014, 21:31

A cześć Krystian, no właśnie tak mi się zdawało ze korektę wtryskiwaczy robi sobie autko samo, co jakiś czas.
Wiec wszystko jasne, tylko dlaczego jest robiona ponowna "automatyczna" kalibracja ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 6 maja 2014, 23:37

U mnie jak obserwowałem to automatyczne kalibracje raz podnoszą raz zmniejszają wartości korekcyjne. Może zależy to od rodzaju paliwa, lub jego jakości. Nie wiem czy to nie był przypadek ale jak dolałem do oleju napędowego preparat do czyszczenia wtryskiwaczy to po kilkuset km nastąpiła kalibracja.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Pioteq25 » 12 maja 2014, 16:09

bacapl napisał(a):Czy pod procedurą "Wyzeruj wartość wtryskiwacza" kryje się kalibracja wtryskiwaczy ?

Tylko wyzerowanie
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 13 maja 2014, 19:34

Pioteq25 napisał(a):
bacapl napisał(a):... pod procedurą "Wyzeruj wartość wtryskiwacza" kryje się kalibracja wtryskiwaczy ?

Tylko wyzerowanie

... czyli o co chodzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 13 maja 2014, 19:43

Czasy korekt wtryskiwaczy w ms są zerowane, ale nie dochodzi do kalibracji. Coś jakby wyzerować nowe "idealne" wtryskiwacze. Generalnie nie widzę sensu takiego zerowania bez kalibracji nawet nowych wtryskiwaczy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 13 maja 2014, 19:47

Czyli ustawiają się na "zero" 0ms?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 13 maja 2014, 19:54

Tak
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Li Mu Bai » 21 maja 2014, 22:33

bacapl napisał(a):Czy pod procedurą "Wyzeruj wartość wtryskiwacza" kryje się kalibracja wtryskiwaczy ?


Potwierdzam informacje o zerowaniu, właśnie wykonałem – wcześniej nie działało, bo traktowałem to jako kalibrację i chciałem wywołać na włączonym silniku i po spełnieniu warunków do kalibracji. Teraz wywołałem na wyłączonym silniku i wszystkie korekty obecnie są na 0. Poobserwuje z czasem czy to wymusi autokalibrację lub czy coś się z autem zmieni, a jak nie, to spróbuje kalibracji kabelkiem – bo ktoś napisał, że w M3 mu się także udało na rf7j


Update:

Uj, teraz to ja muszę próbować już tej kalibracji, bo silnik chodzi znacznie gorzej ... telepie go bardziej i wydaje dziwny dźwięk na biegu pomiędzy 1700 a 2000 obr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez mircho » 31 maja 2014, 13:51

Czy ktoś mógłby wkleić screena, albo podać jakie ma wartości EGR?
U mnie gdy EGR jest na 0% to jest 0,9 Volt i 1,27 mm. Jak % rośnie, to pozostałe wartości też, ale nigdy Volty i mm nie schodzą poniżej tych, które podałem
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez jeziorek » 24 cze 2014, 21:35

Mam pytanie do osób używający Forscan i mających RF7J. Otóż kontrolnie dziś podłączyłem elm i sprawdziłem jak się auto miewa i zwróciłem uwagę na jeden szczegół. Otóż parametr MIL mam ustawiony jako ON. Oznacza to, że lampka informująca o błędach w aucie świeci? Na tablicy nic nie świeci, mam diesla i generalnie nie mam chyba lampki MIL. Jest drugi parametr pokazujący jak długo (ile km) świeci się ta lampka – mam tutaj 0.
Wydaje mi się, ze miałem tak zawsze, ale nigdy nie zwróciłem na to uwagi, albo uznałem, że wszystko jest ok. Proszę o potwierdzenie mojej teorii.

Jeszcze jedno pytanie. Po przejechaniu około 4 tyś od wymiany oleju pozycja OIL_DIL zwiększyła się do 1 kg. Na bagnecie oleju jest niewiele ponad F. Jakie wartości przyjmuje ten parametr?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Pioteq25 » 25 cze 2014, 15:28

Kontrolkę MIL mają wszystkie mazdy 6 również Twoja. Zapala się testowo przed uruchomieniem silnika na włączonym zapłonie. Nie napisałeś najważniejszego czy forscan odczytał jakieś błędy. To że program podaje że kontrolka jest na ON to może być jakiś błąd softu jak nie odczytuje błędów i po uruchomieniu gaśnie ci kontrolka.
Ten parametr odnośnie rozcieńczenia oleju jak dobrze pamiętam miałem na 0 po ok 5tys od wymiany oleju.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez CudownyBocianek » 25 cze 2014, 21:31

Koledze jeziorek chyba chodzi o to, ze kontrolka MIL jest aktywna, tzn. ze gdy powstanie jakis blad w ECU to ona sie zaswieci. Wiemy przeciez ze w autach mozna zdezaktywowac ta kontrolke i nie zaswieci sie ona nawet jakby silnika nie bylo pod maska :D .
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6