Strona 22 z 23

Re: Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

PostNapisane: 7 gru 2016, 18:50
przez Mandey
Może będziecie mi w stanie pomóc....
Otóż, kupiłem początkowo od MajFriendów najtańszy Elm BT jaki znalazłem, przy okazji okazało się, że link do niego był podany również tutaj na forum przez któregoś z użytkowników (nie pamiętam nicka), i rzekomo działał. Przyszedł, zainstalowałem ForScan'a, nie działa. Okazało się, że to wersja 2.1. Nie potrafił się podłączyć do samochodu – niezależnie od wersji ForScan'a.
Wyczytałem, że v2.1 nie działa, to kupiłem na najpopularniejszym polskim serwisie aukcyjnym wersję 1.5 USB.
Sterowniki zainstalowałem, najnowszego ForScan'a również, podpinam do samochodu, echo. Tym razem w zależności od wersji, albo pojawia się komunikat, że nie można się połączyć z pojazdem – upewnij się, że kluczyk jest w pozycji zapłonu – dla wersji starszych, albo że wykryto niskiej jakości klon ELM – dla nowszych.
Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?

PostNapisane: 8 gru 2016, 12:08
przez zelka
A jak wygląda sprawa ze sterownikami? Mam paczkę sterowników u siebie na laptopie, bo czasami po jakimś czasie potrafią mi się one wysypać i muszę na nowo instalować...
Nie wiem jaki masz system operacyjny, ale standardowo Mój Komputer > Prawy przycisk myszki > Właściwości > Menedżer urządzeń.
W innym wątku pisałem koledze, że sprawdzę jak to u mnie wygląda, ale oczywiście mnóstwo innych zajęć i wieczorem już nie starczyło czasu... Dziś szybciej kończę pracę to po obiedzie powinienem coś podziałać i podesłać screeny jeśli zagmatwałem sprawę swoim tłumaczeniem. <oczy>

Re: Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

PostNapisane: 9 gru 2016, 00:03
przez Mandey
System – Windows 10. Sterowniki zainstalowałem z płytki, która była w zestawie. W menadżerze zadań ELM widnieje jako USB – RS-232 serial interface, czy coś w tym stylu, rozpoznany prawidłowo, bez wykrzykników itp.

PostNapisane: 9 gru 2016, 10:18
przez zelka
Te sterowniki z płytki to odinstaluj od razu. Totalny syf tam dodają. Żeby ELM był poprawnie emulowany najlepsze są sterowniki ProLific (nie wiem czy FTDI działają). Ja korzystam ze sterowników PL i wszystko bangla. Wczoraj oczywiście nie działały (wysypały się), ale szybko naprawiłem i sprawdziłem auto po 4 miesiącach i zero błędów. :)
Ja mam Windows 8, więc zakładka będzie dotyczyć tego samego systemu (sterowniki pasują pod 8 oraz 10, do poprzednich wersji systemu są troszkę inne). Kopiować i tłumaczyć nie będę, no chyba, że komuś niezbędny będzie tutorial to zrobię bez problemu, choć są zdjęcia więc sądzę, że poradzą sobie wszyscy. :)
Tutaj jest poradnik dla danych systemów. Ja osobiście ściągnąłem wszystkie paczki, ale instalowałem tylko Driver pack 5 i wykonanie kroków 1-8.

Daj znać czy działa.

PostNapisane: 11 gru 2016, 14:14
przez Mandey
Dzięki! :)
Zrobiłem wszystko jak opisano, niestety ciągle przy sterowniku po zmianie na Prolific cały czas jest żółty trójkąt... Będę z tym walczył...

PostNapisane: 12 gru 2016, 08:12
przez zelka
No u mnie po pewnym czasie zawsze wywala błąd, bo sterowniki "gubi się" czy czort wie co się z nim dzieje...
W każdym bądź razie jak zaaplikuję ten sterownik (ważne jest, aby zrobić tak jak na zdjęciach. mianowicie jak zapodasz:
"Aktualizuj oprogramowanie sterownika" > Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika > Pozwól mi wybrać z listy sterowników urządzeń na moim komputerze > teraz bardzo ważna rzecz, mianowicie odznacz (ptaszka V ma nie być) "Pokaż zgodny sprzęt". Po odznaczeniu rozwinie się lista pod nazwą "Producent". Tam szukasz ProLific i z lewej strony wybierasz DOKŁADNIE taki numer sterownika – 3.3.2.102 [9/24/2008].
Mi tylko na tym sterowniku działa, na innym wywala żółty trójkąt, ale Forscan działa bez problemu. :)

Jak nie działa to będziemy walczyć dalej. <ok>

Re: Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

PostNapisane: 12 gru 2016, 11:03
przez Mandey
Właśnie zrobiłem dokładnie jak było napisane, czyli również tak jak Ty napisałeś.
Poszedłem dalej, zainstalowałem paczkę nr 6 – nie pomogło. Czytam dalej :)

PostNapisane: 12 gru 2016, 11:42
przez zelka
A próbowałeś te pozostałe numeracji sterowników, niekoniecznie tego co wymieniłem? No i jeszcze są pozostałe paczki, ale nie wiem jak one wpływają na działanie sterownika... U mnie na 8.1 wystarczyła tylko ta paczka.
Sprawdź może najnowsze sterowniki ProLific z ich oficjalnej strony.

PostNapisane: 12 gru 2016, 23:32
przez Mandey
Instalowałem już wszystkie pierwszych 6 paczek. Sprawdzę jeszcze czy są najnowsze ProLific.

Dopisano 13 gru 2016, 11:24:

Nie, dalej to samo.
Najnowsze ProLific zainstalowane, nawet troubleshooting zrobiony (ten dotyczący kodu 10).

PostNapisane: 14 gru 2016, 08:12
przez zelka
Jasny gwint, to ja już wysiadam co może być tutaj problemem. Nie masz dostępu do wersji bluetooth lub innego komputera z innym systemem? W sumie zanim ja ogarnąłem te sterowniki też instalowałem masę innych, kombinowałem, ale ten z tej stronki okazał się złotym lekarstwem...
Są jeszcze sterowniki FTDI, ale nie mam pojęcia czy działają z ELMem.

PostNapisane: 20 gru 2016, 23:51
przez Garbage1989
zelka napisał(a):Te sterowniki z płytki to odinstaluj od razu. Totalny syf tam dodają. Żeby ELM był poprawnie emulowany najlepsze są sterowniki ProLific (nie wiem czy FTDI działają).


mam wrażenie że ludzie którzy piszą te herezje nie mają bladego pojęcia co robią podążanie za tymi wskazówkami to pchanie się w kłopoty, pragnę przypomnieć że trzeba szukać informacji np na forum FORScana gdzie jest wyjaśniona kwestia niskiej jakości klonów ELMów i tak zwanej wersji 2.1. Co do sterowników to musisz wiedzieć jaki masz układ scalony i do niego pobierasz i instalujesz sterowniki jeżeli masz układ emulatora portu COM który zasadniczo jest enkryptorem transmisji RS na USB. ProLific to chińskie badziewie i mają duże problemy ze stabilnością działania ale działają lepiej z dedykowanymi do nich sterownikami od producenta. FTDI to firma produkująca tego typu układy w europie no chyba ze to chiński klon to gwarancji pochodzenia nie ma ale jeżeli jest to dobry klon to powinno to działać dobrze osobiście mam v1.4b na FTDI i działa bajecznie a sterowniki sa super stabilne tylko podkreślam MUSISZ WIEDZIEĆ CO SIEDZI W TWOIM KABLU!!

zelka napisał(a):Są jeszcze sterowniki FTDI, ale nie mam pojęcia czy działają z ELMem.


wszystko zależy czy masz gówniany klon ELM czy trafiłeś na lepszego wg daty którą doczytałem z paczki dla ProLifica to ostatnie stery są z 2008 roku!! na pewno FTDI ma dużo młodsze sterowniki właśnie sprawdziłem i dla Windowsa są z 2016r dla układów VCP. Patrzcie co kupujecie a nie tylko na cenę bo możecie tylko coś zepsuć jak już się połączycie do ECU w samochodzie!!

PostNapisane: 21 gru 2016, 14:19
przez Mandey
Spróbuję jeszcze na Windows 7.
Garbage1989, jak mogę się dowiedzieć "co siedzi w moim kablu"?
ELM v1.5 zakupiona gdzieś na allegro.

PostNapisane: 21 gru 2016, 22:19
przez Garbage1989
Mandey napisał(a):Garbage1989, jak mogę się dowiedzieć "co siedzi w moim kablu"?


najpewniejsza metoda to fizyczne zobaczenie płytki z kabla bo chińczycy mam wrażenie że sami nie widzą co sprzedają jak typowe mirki pośredniki sam kupowałem moduły na BT i chyba z 9 chińczyków pisało coś o wersji 1.5 przy czym oni rozróżniają wersje sprzętu i wersje oprogramowania a pisząc do nich nie masz pojęcia o której wersji chińczyk rozmawia, nauczony doświadczeniem zrezygnowałem z kupowania takich wynalazków na alliexpres polecam europejski kabel który ma pełne wsparcie i na 1000% działa fakt kosztuje 179 złotych ale to cena świętego spokoju bo nie szukasz kwadratowych jaj ze sterownikami tylko masz zawsze właściwe i jest zdecydowanie szybszy oraz na pewno ma stabilniejsze połączenie od klonów ELMa

PostNapisane: 28 gru 2016, 17:23
przez Mandey
Może jest to opcja godna rozważenia. Mógłbyś dać więcej informacji na temat tego "europejskiego kable"?

Re: Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

PostNapisane: 27 mar 2017, 17:23
przez zarza21
Czy jest mozliwość sprawdzenia w programie FORSCAN wartości momentu obrotowego wałka wejściowego przy maglownicy (steering shaft torque nm)?

Re: Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

PostNapisane: 10 kwi 2017, 22:33
przez Arecki
zarza21, tak jest.
Jest w module EPS.

Re: Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

PostNapisane: 23 kwi 2017, 16:09
przez zor-ro1970
U mnie w wersji 2.3.7 beta nie podświetla funcji tych na dole ekranu, moge sie tylko połaczyć i zobaczyc błedy nic wiecej. ELM 1.5 bluetooth bez przełacznika. Na innych zakładkach pusto, Windows 10

Re: Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

PostNapisane: 28 kwi 2017, 16:58
przez TheNatiraT
Krótko i na temat. Spora część z Was szukała ELMa w wersji 1.5 do swojej Mazdy. Sam również poświęciłem trochę czasu poszukiwaniom.
Stan na dzisiaj, pewniak z chin pod linkiem
https://www.aliexpress.com/item/V1-5-Su ... 47186.html

Dotarł do mnie przed momentem, wpiąłem w OBDII i Forscan działa idealnie. Testowałem 2 inne ELMy –
niby w wersji 1.5 ale nie działały. Tak więc mam nadzieję, że powyższy link Wam się przyda.

Re: Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

PostNapisane: 28 kwi 2017, 18:05
przez qzym
Eloł,
A ja mam teraz problema takiego, że Forscan nie widzi ELMa !!
Zmieniłem laptoka na nowszy model, OS mam Win 7 i niestety, po zainstalowaniu Forscana- nie widzi ELMa.
W menedzeże urzadzeń jest problemik z USB-2,0( nie da sie zaktualizować sterownika).
(oczywiście po podłaczeniu ELMa)

Co to może być??

Na starym laptoku śmiga bez problema.......

Re: Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

PostNapisane: 24 cze 2017, 20:28
przez 5en5i
A czy podczas wypalania dpf ( ciągła jazda trasą) też powinno przybywać oleju? Gdy dpf się u mnie wypala to trochę wzrasta stopień rozcienczenia. Obecnie mam 7 tyś od wymiany i 0.7 kg.