

www.mazdaspeed.pl
Fora są głównie dla ludzi mających problemy ze swoimi smochodami więc wiadomo że będą tam głównie wątki o usterkach. Gwarantuje że usterki w mazdach zdarzają się o 50 % rzadziej niż w oplach.wolf80 napisał(a):Czytajac forum mozna naprawde zrezygnowac z tego auta , w sumie czytajac forum opla dochodze do takiego samego wniosku.
to jest przypadość wszystkich silników z DPF suchym niezależnie od marki. W silniku 2,2 mazdy DPF został poprawiony i problem praktycznie nie istnieje.wolf80 napisał(a):przerazaja mnie jednak te usterki i przypadlosci tych silnikow jak przybywanie oleju,
trzeba je kontrolować w trakie przeglądów a nic się nie powinno stać. Najwyżej w pewnym momencie trzeba będzie wymienić.wolf80 napisał(a):podkladki po wtryskami
to jest efekt nieszczelnych podkładek pod wtryskami. Jeżeli z podkładkami jest ok smok sie nie zatka.wolf80 napisał(a):zatykanie smoka oleju.
wolf80 napisał(a):Prosze wytlumaczcie mi co ile taki DPF w mazdzie powinien sie wypalac, jezdzac np. 32km w jedna strone do pracy poza miastem, w moim cdti wypala sie co ok. 1200-1300km czyli raz na m-c.
odpowiedziałem wcześniej co prawda bez szczegółów ale tyle chyba ci wystarczywolf80 napisał(a):Dlaczego smok oleju sie zapycha?
W maździe wystarczy odkręcić korek wlewu oleju i obserwować czy wydobywają sie spalinywolf80 napisał(a):Mialem dwa przypadki nieszczelnosci na podkladkach pod wtryskami w moim cdti ale to odrazu slychac bo pojawia sie cykanie, a po uzyciu mydla z woda i spryskaniu wiadomych miejsc pojawiaja sie bable(bomble- wiem ze niepoprawnie ale nie mam PL znakow).
No nie do końca. Komputer analizuje cały czas zapełnienie filtra DPF i przy przekroczeniu parametrów zapełnienia uruchamia wypalanie. Może to być nawet po 200 kmwolf80 napisał(a):Domyslam sie ze moze to znaczyc ze DPF (komputer)stara sie trzymac DPF caly czas w jak najmniejszym stopniu zapelniony, czy dobrze mysle?
W maździe jest podobnie.Wypalanie trwa średni wg moich obserwacji około 10 minut. Ja nie zwracam uwagi na obroty. Jeżdżę jak mi wygodnie i problemów nie mam.wolf80 napisał(a):Np. moj cdti jezdzi i jezdzi i DPF dochodzi do 120-130% i zaczyna sie wypalanie, w czasie jazdy trwa to do 20minut( umnie zazwyczaj ok 15min.) zaleznie od obciazenia silnika. Ja sam zawsze staram sie trzymać obroty pomiędzy 2-3k.rpm.
wolf80 napisał(a):Ile jest rodzajow 2.2 diesel, jak to poznac?
Generalnie tak choć nie można powiedzieć że to zły sinik. 2,2 ma po prostu wyeliminowane błędy wersji 2,0wolf80 napisał(a):Czy pojscie w silnik 2l. diesel jest bardziej ryzykowne?
Nie sprawdzałem W 2,2 ale jeżeli nic mazda nie zmieniła to są turbiny IHI. Bardzo dobre i wytrzymałe turbiny. 200 tysi robią bez problemu.wolf80 napisał(a):Jak sie maja turbiny, i jakie to turbiny(producent, model)
Na to pytanie nie odpowiem bo nie wiemwolf80 napisał(a):Jaki interfejs bedzie najlepszy do diagnozy auta przed zakupem(sprawdzenie LIVE DATA, DPF, turbo, wtryski)jesli to problem podac na forum to prosze na PW.
najlepiej się nie świecić podczas jazdywolf80 napisał(a):ak powinny zachowywac sie kontrolki DPF i inne rownie wazne w samochodzie sprawnym?
boyazont napisał(a):Madzia dzisiaj wrocila z ASO
wolf80 napisał(a):co to nikt nic nie wie o interfejsie diagnostycznym
W ten sposób akurat można to własnie sprawdzić manualnie i nie ma tu nic śmiesznego. Przez korek wlewu oleju nie powinny wydostawać się spaliny. Jeżeli widać gołym okiem silny strumień spalin to już wiadomo że coś jest nie tak. No i oczywiście podłączając kompa do silnika na podstawie danych uzyskanych z poszczególnych cylindrów widać będzie który puszcza a który nie.CudownyBocianek napisał(a):Przystawiają do korka wlewu oleju jakiś analizator/wykrywacz spalin, ciśnieniomierz?
Janusz626 napisał(a):wolf80 napisał(a):co to nikt nic nie wie o interfejsie diagnostycznym
...chałupniczo jakieś podstawy możesz byle ELMem327 z darmowymi programami typu Torque czy inne na Adroida Windowsa... zdiagnozować, jak to nie wystarczy można zakupić ręcznego IDSa w promocji za 2kzl. na allegro z Chin, jak to już nie da rady ambicjom to pozostaje SERWIS.
Sebal napisał(a):W ten sposób akurat można to własnie sprawdzić manualnie i nie ma tu nic śmiesznego. Przez korek wlewu oleju nie powinny wydostawać się spaliny. Jeżeli widać gołym okiem silny strumień spalin to już wiadomo że coś jest nie tak. No i oczywiście podłączając kompa do silnika na podstawie danych uzyskanych z poszczególnych cylindrów widać będzie który puszcza a który nie.CudownyBocianek napisał(a):Przystawiają do korka wlewu oleju jakiś analizator/wykrywacz spalin, ciśnieniomierz?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6