Grzechy młodości – usterki i akcje serwisowe

Mazda6 2007–2012

Postprzez tryq » 10 lut 2010, 00:30

MADA napisał(a):
tryq napisał(a):Ciekawe czy to mnie też będzie dotyczyć, bo od kilku tygodni mam problemy z seryjnym alarmem w swojej Madzi. Zamykam auto a ono mi pika 4 razy , jakbym miał nie domknięte drzwi. Posprawdzam wszystko, a ona dalej pika. Albo potrafi się sam alarm włączać. Może to wina niskiej temperatury, bo moja Madzia nocuje pod chmurką ?? W każdym bądź razie zbliża mi się 1 przegląd, to nieomieszkam o tym wspomnieć.

Miałem ten sam problem w serwisie gdzie zakładali alarm, naprawili ten defekt.Jest to problem przycisku alarmu w klapie przedniej – miejsca jego montażu, który jest zamontowany zgodnie z zaleceniami producenta. Zmiana miejsca montażu przycisku rozwiązała problem.


Na przeglądzie gwarancyjnym zwróciłem uwagę na ten problem, wymieniono mi cały moduł/sterownik alarmu i jak na razie problem zniknął.
Przy okazji, zgodnie z akcją serwisową A0847A wgrano nowy soft. Szczerze przed przeglądem nie odczuwałem żadnych problemów z tym związanych, a po nowych sterownikach silnik chodzi jakby głośniej i średnie spalanie jakby wzrosło. Ufam,że to było konieczne.
Jednakże, na forum przewinęła się informacja, że niektórzy dostali zaproszenia od swoich dealerów w związku z tą akcją. Mój jak widać o mnie zapomniał.
Zgłaszałem również problem z resetującym się radiem, jednakże Panowie w serwisie stwierdzili, że usterki nie wykryto. Mogli z łaski chociaż nowy soft do radia wgrać. Jeśli problem się pojawi ponownie to podjadę do innego serwisu.
Skrzypiący i nieco luźny fotel kierowcy, sterowany elektrycznie, dokręcono.
Na uwagę o ciężko pracujących teleskopach klapy bagażnika w kombi, powiedziano że tak ma być.
Spoko, na razie jeszcze dają radę od 1/3 otwarcia, choć wydawało mi się , że kiedyś startowały prawie od 10cm szpary po otwarciu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 18:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH kombi 2.0 MZR-CD Ex+

Postprzez Mateusz L » 13 lut 2010, 12:52

Na uwagę o ciężko pracujących teleskopach klapy bagażnika w kombi, powiedziano że tak ma być.
Spoko, na razie jeszcze dają radę od 1/3 otwarcia, choć wydawało mi się , że kiedyś startowały prawie od 10cm szpary po otwarciu.


Zima Panie. W Polonezie trzeba było uważać, żeby w baniak klapą nie dostać, gdy gaz stwierdził, że jest go jednak zbyt mało do tej roboty :)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez mrufek_mk » 13 lut 2010, 16:48

jak pisalem juz wczesniej, moja madzia (2.0D) najpierw miala problem z wtryskiwaczem (po ok 20kkm), w zeszlym tygodniu odebralem autko po wymianie podobno polowy silnika z pompa oleju i kompresorem klimy (110kkm)
a dzisiaj rano silnik zaczal halasowac, wibrowac i akurat jak zajechalem na parking Mazdy – rowniez dymic i zgasl... czekam teraz na diagnoze, ale podejrzewam fuszerke mechanikow...
mrufek_mk
 

Postprzez vaskez81 » 13 lut 2010, 17:19

Witam. cZY KTOŚ MÓGŁBY MI NAPISAĆ JAK PRECYZYJNIE NAZYWA SIĘ ZAŚLEPKA LISTWA KTÓRA ZNAJDUJE SIĘ POD REFLEKTOREM W NOWEJ MAZDZIE 6 SEDAN. dZISIAJ MUSIAŁEM NAJECHAĆ NA DZIURĘ I WYPADŁA I ZA BARDZO NIE WIEM JAKA JEST FACHOWA NAZWA. dZIĘKI
Początkujący
 
Od: 13 lut 2010, 17:13
Posty: 6

Postprzez Kamil » 13 lut 2010, 17:36

vaskez81 chodzi Tobie o zaślepkę na hak holowniczy? Po prostu zaślepka haka holowniczego przód, nic mądrzejszego chyba się nie wymyśli ;)
Obrazek
Kamil
 

Postprzez vaskez81 » 13 lut 2010, 17:42

nie nie to tak jak pokazałeś na zdjęciu tylko strzałka w lewo idealnie pod reflektorem
Początkujący
 
Od: 13 lut 2010, 17:13
Posty: 6

Postprzez Kamil » 13 lut 2010, 17:47

aaaha to jest spryskiwacz reflektora. i on Tobie wypadł? :| moim zdaniem, jeżeli wypadł z powodu drgań to raczej serwis powinien to pokryć, może się mylę, ale przecież od tak, od drgań to by nie wypadł. Chyba że... nie wiem jak to jest w "uboższych" wersjach, może zamiast spryskiwacza jest właśnie zaślepka? Jaka jest Twoja wersja?
Kamil
 

Postprzez vaskez81 » 13 lut 2010, 18:01

mam wersję exlusiv z 2008 r. Na pewno to to?
Początkujący
 
Od: 13 lut 2010, 17:13
Posty: 6

Postprzez Kamil » 13 lut 2010, 18:05

na pewno jest to spryskiwacz reflektora.
Kamil
 

Postprzez vaskez81 » 13 lut 2010, 18:06

dzięki. Czy twoim zdaniem będzie problem z dostaniem go w serwisie czy nie. I w jakich cenach masz pojęcie się to kształtuje
Początkujący
 
Od: 13 lut 2010, 17:13
Posty: 6

Postprzez Kamil » 13 lut 2010, 18:17

Nie mam pojęcia jaka cena, zadzwon do najbliższego serwisu się wypytaj. Część na pewno "na zamówienie", więc i tak będziesz musiał poczekać
Kamil
 

Postprzez Tomek6 » 13 lut 2010, 21:58

vaskez81 napisał(a):mam wersję exlusiv z 2008 r. Na pewno to to?


Każda 6 GH fabrycznie wyposażona jest w spryskiwacze reflektorów, ale szczerze to nie chce mi się wierzyć, żebyś zgubił spryskiwacz ;) Zapewne uciekła Ci hmm nazwijmy to zaślepką, komuś z forum już zginęła taka zaślepka, ale nie pamiętam komu. Popracuj z wyszukiwarką i podpytaj forumowicza co z tym zrobił ;) Jeśli nie znajdziesz, to jedź do aso i staraj się załatwić to na zasadzie gwarancji, bo to nie powinno odpaść, chociaż znam przypadek, gdzie w nowym Mini odpadło logo marki :D Powodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez krzych » 14 lut 2010, 01:04

Tomek6 napisał(a):podpytaj forumowicza co z tym zrobił ;)

No jak to co, zabral koledze z posta powyzej ;)
Ostatnio edytowano 15 lut 2010, 17:34 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Tomek6 » 14 lut 2010, 01:33

krzych napisał(a):
palczak napisał(a):podpytaj forumowicza co z tym zrobił ;)


To ja napisałem, nie palczak :P

Ktoś musi kupić tą zaślepkę, bo wiecznie będziemy mieć na drogach niedobór jednej <lol> Jakby co to od mojej wara <killer> :)

Coś musi być na rzeczy skoro drugiej osobie zginęła. Z drugiej strony może komuś się spodobała? Często dzieciaki są ciekawe takich elementów... kiedyś na aucie mojej ciotki jakiś chłopiec się podpisywał kamieniem, na szczęście nie miał dużo siły i udało się to spolerować <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez tryq » 15 lut 2010, 15:29

Tydzień temu byłem na 1 przeglądzie gwarancyjnym. Poza standardową wymianą oleju i filtrów wgrano mi jakieś nowe stery do komputera zgodnie z akcją serwisową A0847A. Po tej "aktualizacji" silnik zaczął wyraźnie głośniej pracować, zauważyłem o ok.1-2 lity większe spalanie niż dotychczas (wskazania komputera- typowa trasa pokonywana codziennie), a od 2 dni silnik strasznie wibruje na wolnych obrotach , które na biegu jałowym wynoszą u mnie ok 800 obr/min i drgania są wyraźnie odczuwalne na kierownicy. Jak lekko podniosę obroty do ok 900 obr/min., wciskając pedał gazu drgania znikają i silnik pracuje ciszej podobnie jak to było przed ww. "aktualizacją", Dziś byłem w serwisie, dokonano kalibracji wtryskiwaczy, i problem zniknął, ale tylko na 15 min. Już nie chciało mi się zawracać do serwisu, ale na dniach podjadę do innego. Wprawdzie już tak nie drga, ale dalej czuć wibracje na kierownicy i pod stopami od podłogi. Obroty tak jakby odrobinę pływały na granicy 800-900 obr/min.
Zaczynam żałować wizyty związanej z przeglądem, ale podobno i tak w każdym serwisie wgraliby mi tą poprawkę,.
Może ktoś ma jakieś pomysły, dlaczego kalibracja nie wyeliminowała do końca problemu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 18:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH kombi 2.0 MZR-CD Ex+

Postprzez Grucha » 15 lut 2010, 16:33

Mam nadzieję że nie skorzystałeś z usług Mazda-Księżyno bo kłopoty mogą się dopiero zacząć <nie>
Grucha
 

Postprzez krzych » 15 lut 2010, 17:33

Sorki Tomek6 :D Albo ja sniety, albo cos sie wykrzaczylo – ale pewnie ja :)

Kristofc – rozwin jesli nie tajne? ;) Chetnie uslysze czego uniknalem ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tryq » 15 lut 2010, 18:48

kristofc napisał(a):Mam nadzieję że nie skorzystałeś z usług Mazda-Księżyno bo kłopoty mogą się dopiero zacząć <nie>


Byłem w AUTO 2000 na ul. Dęblińskiej. Do Księżyno miałem jechać na przegląd bo mam najbliżej (z Tarchomina), ale ostatecznie wybrałem Auto 2000. Sam już nie wiem do jakiego serwisu podjechać w Warszawie , żeby coś należycie naprawić?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 18:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH kombi 2.0 MZR-CD Ex+

Postprzez Kamil » 15 lut 2010, 18:54

.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2012, 10:00 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
Kamil
 

Postprzez Tomek6 » 15 lut 2010, 20:13

Wiecie co? Te nasze GH to naprawdę fajne i dobre samochody. Mamy tylko jeden, ten sam problem, na podstawie własnych spostrzeżeń i waszych postów koledzy stwierdzam, że nie ma, gdzie solidnie wykonać podstawowych czynności z zakresu chociażby przeglądu, nie mówiąc o ew. naprawach.
Szkoda, że Jaksa nie prowadzi ASO to przynajmniej część miałaby problem z głowy ;)
Ja po swoich przejściach trzymam się z daleka od serwisu, cieszę się, że nic nie zepsuli, bo mało brakowało...

palczak, kij z zakupami, polecam obserwować Madzię podczas jakichkolwiek prac, zawsze człowiek pewniejszy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6