Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez Myjk » 26 lis 2008, 14:47

tarkan napisał(a):Zależy komu do czego potrzebne auto... Ja dzieci nie wożę...

Ja, owszem. Dodatkowo przez najbliższy czas, podróżuje z tyłu także żona.

tarkan napisał(a):po co system nawiewów dualny – podział kierowca / pasażer.

Tego akurat nigdy nie rozumiałem.

tarkan napisał(a):na stronie filipińskiej Mazdy znalazłem również model z automatyczną
skrzynią biegów i silnikiem 2,5 l – również niedostępny na rynek europejski

Nie wspominając o braku automatu w jakimkolwiek MZR-CD. :|

tarkan napisał(a):Myślę że pełen wygodę i luksus dla klienta korporacja osiągnęłaby wprowadzając Mazdę 9, która byłaby większa, ze wszystkimi udogodnieniami pod względem wyposażenia i bajerów... pomarzyć...

...dobra rzecz. Tu się zgadzamy. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Globy » 26 lis 2008, 14:59

domin1979 napisał(a):Zauważyłem pewną "krytykancką" prawidłowość o chłopaków co zakupili M6 w 2007r.

<lol>

A mnie się podoba i stara, i nowa "szóstka". Samochody europejskie i japońskie tworzone są zgodnie z pewnymi kanonami, zarówno pod względem sprawdzonych lub mniej udogodnień, jak i oferty – o ile w Europie można zbudować od postaw auto z szerokiej listy opcji, o tyle samochody z Japonii zazwyczaj prezentują "sztywne" wersje z opcjonalnym lakierem metallic ;)

Do mnie najbardziej przemawia w 6 kumulacja cech właściwa autom klasy średniej (bo nie zapominajmy, że to tylko klasa średnia) – przestronność, podstawowe wyposażenie, świetne prowadzenie, wreszcie dobre hamulce – okraszone niesamowitym w stosunku do konkurencji designem. Faktycznie to, co w nowej 3 uległo chyba przesadzie, czyli przód z nadkolami a la RX-8, w GH jest uosobieniem stylu i finezji, za którym nie sposób się nie obejrzeć. Na deser zaufanie (bo w porównaniu do konkurencji tu nie ma niespodzianek) oraz "ekologia z głową", czyli wyszczuplanie generacji, recycling itp., zamiast chorej walki o gramy dwutlenku węgla – podawane nomen omen dla uśrednionej eksploatacji... Rzygać się chce od tego.

Jeśli chodzi o GH, brakuje mi tylko kropki nad i w kokpicie w porównaniu do nowego Accorda oraz mniej grobowej tonacji wnętrza w podstawowych wersjach – obecnie jest chyba gorzej, niż we flotowych Mondeo III generacji (2002) – jak w trumnie. Wersja Top zdecydowanie nie ma się czego wstydzić, a po kilku jazdach przestałem się czepiać nadmiaru plastiku – wszystko jak jak być powinno <usmiech> Swoją Mazdę skrytykuje, jak pojeżdżę, hihi.

PS. A ostatnio w jakimś mądrym teście przeczytałem, że GH śmiga na zmodyfikowanej płycie starego Mondeo. Żadne to grzech, lecz ciekawe, czy następna kaczka dziennikarska...
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Yapa » 26 lis 2008, 16:13

tarkan napisał:

Zależy komu do czego potrzebne auto... Ja dzieci nie wożę...
Myjk napisał:

Ja, owszem. Dodatkowo przez najbliższy czas, podróżuje z tyłu także żona.

A to tak jak u mnie :) gratuluję :D
Ostatnio edytowano 26 lis 2008, 16:15 przez Yapa, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez domin1979 » 26 lis 2008, 16:13

Myjk napisał(a):
tarkan napisał(a):Zależy komu do czego potrzebne auto... Ja dzieci nie wożę...

Ja, owszem. Dodatkowo przez najbliższy czas, podróżuje z tyłu także żona.

A u mnie żona siedzi z tyłu z dzieckiem i nigdy nie słyszałem że zimno/gorąco. Może to od żony zależy? ;) Powiem szczerze, że nigdy nie miałem auta z nawiewem z tyłu więc ciężko mi powiedzieć czy faktycznie aż tak tego brakuje.
Myjk napisał(a):Ale ten samochód zwyczajnie mi się nie podoba,
począwszy od wyglądu zewnętrznego (zwłaszcza reflektory i "napakowane" nadkola),
po środek, a dokładnie zegary. Ja lubię klasyczne rozwiązania
Hm... z opisu wynika, że powinieneś wybrać Skodę :P Tam, aż roi się od klasycznych rozwiązań. I żeby nie było nie mam nic do Skody jako auta. Starej szóstki klasyczną bym nie nazwał.
Przypomniałem sobie właśnie, że wcześniej miałeś przecież Skodę! :D
Wszystko za co nie lubisz nowej M6 opiera się na guście i z tym ciężko dyskutować. Takie Twoje święte prawo. Mi znowu spowszedniała stara M6. O!
Myjk napisał(a):Jeśli Mazda za parę lat nic nie poprawi, to zapewne przesiądę się do Audi.
Choć przyznam, że mam chętkę na CX-7/9 – ale ten środek... ysz
Miałem się przesiąść na Audi ale po lekturze ich forum zamówiłem Mazdę :)
Myjk napisał(a):Nie wspominając o braku automatu w jakimkolwiek MZR-CD. ysz
Ogólnie automaty na Europę to dla mnie wpadka.
tarkan napisał(a):Myślę że pełen wygodę i luksus dla klienta korporacja osiągnęłaby wprowadzając Mazdę 9, która byłaby większa, ze wszystkimi udogodnieniami pod względem wyposażenia i bajerów... pomarzyć...
Marzyciel... :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Myjk » 26 lis 2008, 16:32

domin1979 napisał(a):Starej szóstki klasyczną bym nie nazwał.

Pod względem zegarów? Do tego się odnosiłem.

domin1979 napisał(a):Wszystko za co nie lubisz nowej M6 opiera się na guście
i z tym ciężko dyskutować. Takie Twoje święte prawo.

Dlatego ja o gustach nie dyskutuję i wyrażam jedynie swoją opinię.
Chyba, że mnie się ktoś zapyta... vide tarkan ;)

domin1979 napisał(a):Mi znowu spowszedniała stara M6

Mnie stara, stara szóstka raziła jeszcze bardziej, zwłaszcza tym środkowym kokpitem. :P
Ale to nie ten temat... :P

domin1979 napisał(a):Miałem się przesiąść na Audi ale po lekturze ich forum zamówiłem Mazdę

Ja będę dopiero czytać za 3-4 lata. :P

domin1979 napisał(a):Ogólnie automaty na Europę to dla mnie wpadka.

To prawda, dlatego zostaje zakup przez pośrednika.
Na szczęście takich nie brakuje, a i ceny mają lepsze.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez robi007 » 27 lis 2008, 08:49

Nie no, nie wierzę, że niektórym bardziej podoba się wygląd poprzedniej M6 od nowej M6. Nigdy nie miałem mazdy, więc o czymś więcej niż o wyglądzie nie mogę się wypowiadać, ale dla mnie nowy design to po prostu bomba. Powiem tylko, że gdyby nie wyszedł nowy model M6 to pewnie nie kupiłbym mazdy wogóle, bo poprzednia mimo że ładna, nie wyróżniała się wyglądem pośród innych aut, a tak czekam już sobie na nową M6.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2008, 21:40
Posty: 39
Auto: M6, '08, 2.0MZR, Exclusiv Plus
M6 '12, 2.0GJ 165KM, Skypassion, red soul, white skin, navi

Postprzez mcbeth » 27 lis 2008, 09:37

GG w czasie, kiedy została wyprodukowana wyróżniała się bardzo pośród innych samochodów. Obecnie robi to GH, ale inni projektanci też nie próżnują i (zwłaszcza francuzi) mocno eksperymentują. W GH linia nadwozia jest świeższa niż w GG i przez to atrakcyjniejsza, ładniejsza od GG. Naprawdę szkoda, że wnętrze to krok ku rozwiązaniom bardziej tradycyjnym i 'twardoplastikowym', 'mondeowatym'. W porównaniu do poliftowej GG jest to krok do tyłu i dlatego mi sie nie podoba.
No ale nadal jest to Mazda 6 i mam nadzieję, że po liftingu zostaną poprawione te elementy a wtedy będzie to ekstra autko (2.2l diesel + automat <ganja> ). :)
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez chmooreck » 27 lis 2008, 10:46

Dlaczego tak wielu się czepia 'twardych plastików' ? Jak często w czasie użytkowania samochodu je macacie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez domin1979 » 27 lis 2008, 11:44

Dla mnie mogą być twarde/miękkie byle dobrze spasowane i nie trzeszczące. Lubię za to jak całe podszybie jest sprężyste/miększe. W GH właśnie jest przyjemniejsze od GG.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez mcbeth » 27 lis 2008, 12:29

chmooreck napisał(a):Dlaczego tak wielu się czepia 'twardych plastików' ? Jak często w czasie użytkowania samochodu je macacie ?

Niby rzadko, tylko jakoś mi tak Lanosem zalatuje ;) .
Większa 'skucha' to ten design konsoli. :| Oni chyba naprawdę projektantów z Forda wzięli...
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 27 lis 2008, 12:37

mcbeth napisał(a):Większa 'skucha' to ten design konsoli. ysz
Oni chyba naprawdę projektantów z Forda wzięli...

W zegarach zapatrzyli się w Alfę, a w linii nadwozia w Lexusa. :P
Od każdego coś "dobrego".
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 27 lis 2008, 12:39

Myjk napisał(a):a w linii nadwozia w Lexusa.
Od każdego coś "dobrego".

Linia nadwozia jest (jak dla mnie) bardzo ładna, więc nie podzielam Twojej ironii :] .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 27 lis 2008, 12:45

mcbeth napisał(a):Linia nadwozia jest (jak dla mnie) bardzo ładna, więc nie podzielam Twojej ironii

Chodziło mi raczej o kopiowanie, bo linię ma owszem ładną, jak to Lexus. :)
Po za tym, o czym pisałem wcześniej (reflektory i napakowane błotniki).
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez robi007 » 27 lis 2008, 14:11

Przecież w nowej M6 reflektory są o wiele ładniejsze niż w poprzedniej i to zarówno przednie jak i tylne, więc nie wiem o co wam chodzi z tymi reflektorami.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2008, 21:40
Posty: 39
Auto: M6, '08, 2.0MZR, Exclusiv Plus
M6 '12, 2.0GJ 165KM, Skypassion, red soul, white skin, navi

Postprzez Myjk » 27 lis 2008, 14:12

Nie Wam, a mnie. Po za tym już było powiedziane, że to kwestia gustu. EOT z mojej strony.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez domin1979 » 27 lis 2008, 14:28

Dla mnie rzecz dyskusyjna, który kokpit ładniejszy. Mi na przykład o wiele lepiej to wygląda na żywo niż na fotkach. Kompletnie rzecz gustu:

C22709088_101-e1331046954895-1024x722.jpg

czy
mazda6_2010_int_06_jpg300_119881.jpg


Natomiast zegary jak dla mnie zdecydowanie na korzyść GH

mazda_6_kombi_2.2_mzr-cd_sport_2010_15.jpg




Linia nadwozia, a szczególnie kombi też myślę, że o wiele ładniejsza od poprzednika.
Załączniki
2013-08-19 17.06.26.jpg
Ostatnio edytowano 6 kwi 2015, 17:33 przez Danmazda, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja zdjęć
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez CezaR83 » 27 lis 2008, 14:35

No dobra a ja mam pytanko co sadzicie o drążkach... ;) Mnie sie bardziej podoba ten od starszej wersji , ten w GH taki sam jak w mojej 3. średnio leży w dłoni... juz myślę nad jakąś MOMO gałą :P
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2188 (73/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Myjk » 27 lis 2008, 14:43

CezaR83 napisał(a):Mnie sie bardziej podoba ten od starszej wersji

Mnie też bardziej leży ten od GG. Taki sam jak w GH był dawany w MPSach.
Taki plasticzany, chuderlawy. Dziwne to było dla mnie. Może ze względu
na wytrzymałość? Sam nie wiem.

PS czy w GH jest w środku przycisk do centralnego zamka i czy można
zamknąć/otworzyć samochód dowolną klamką blokującą drzwi?
W GG tego mi brakuje mocno.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez CezaR83 » 27 lis 2008, 14:58

Myjk napisał(a):PS czy w GH jest w środku przycisk do centralnego zamka i czy można
zamknąć/otworzyć samochód dowolną klamką blokującą drzwi?

Hmmm przycisk centralnego zamka>??? czy to nie chodzi o ten mały kikut przy klamkach wewnetrznych? Tak, jest taki przycisk i jak go wcisniesz przy drzwiach kierowcy to blokowane sa wszystkie drzwi i nie mozna ich otworzyc, dopiero po zwolnieniu u kierowcy.... ale to chyba było w każdej wersji bo to dość stare rozwiązanie techniczne, chyba ze Tobie o coś innego chodzi.... :|
----
Przypomniało mi sie ze kiedyś w Clio z 2003 miałem na konsoli środkowej taki przycisk sterowania drzwiami/centralnym, mozna było ustawić automatyczne ryglowanie po ruszeniu auta bądź ręcznie sie go naciskało... fajna sprawa to była jak ktos woził dzieci. ;–)
Ostatnio edytowano 27 lis 2008, 15:17 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2188 (73/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Myjk » 27 lis 2008, 15:12

Chodzi mi o zwykły przycisk ryglowania drzwi właśnie zamiast targania "klameczki".
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6