Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez Janusz626 » 28 sty 2014, 20:12

Tak jak opisujesz Piotrek, dwie funkcje jedna do wgrania nowych wtrysków a drugi do odczytania naszych w silniku.
O te testy poszczególnych modułów Tobie chodzi? j mnie wszystkie działają poprawnie nawet pokaże które drzwi klapa maska będzie otwarta i inne, w zależności od testów niektóre wymagają włączonego a niektóre wyłączonego silnika tylko na zapłonie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 28 sty 2014, 22:39

Chodzi mi o testy, które są cztery w tej zakładce. Pierwsza mi nie działa, a pozostałe przechodzą ok choć nic nie pokazuje co i jak.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 28 sty 2014, 23:00

:D a to ja mam tylko te dwa w okienku serwisowym :| bo o to chodzi tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 29 sty 2014, 12:48

Ja też mam dwie w okienku serwis, ale mi chodzi o okienko testy gdzie są cztery :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 29 sty 2014, 13:01

W mojej GH jest dostępnych sześć testów:
Obrazek

...niektóre wymagają wyłączonego silnika a pozostałe włączonego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bieski » 29 sty 2014, 13:20

Panowie tak tylko wklejam:
http://www.jamessimpson.co.uk/elmconfig ... functions/

Skoro z Fordem śmiga to może i z Mazda zagada.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Pioteq25 » 30 sty 2014, 00:05

Janusz626 napisał(a):W mojej GH jest dostępnych sześć testów

Masz przerobionego ELM'a na przełączanie szyny?

bieski napisał(a):Skoro z Fordem śmiga to może i z Mazda zagada.

Nie wiem na ile jest to bezpieczne w mazdach, ale jak czytałem błędy odczytuje tak samo jak IDS.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 30 sty 2014, 00:25

Elma nie mam przerobionego.... jeszcze;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 30 sty 2014, 21:51

A ja dzisiaj sobie zlutowałem taki kabelek i jutro testy :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pioteq25 » 8 lut 2014, 22:43

ok w położeniu MS CAN działają pozostałe testy z programu, więc modyfikacja jest warta.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez bieski » 8 lut 2014, 22:47

No to może próba z elmconfig ;)
Ciekawe czy by wyłapał
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Janusz626 » 9 lut 2014, 00:14

Nie bardzo rozumiem, u mnie wszystkie sześć testów działa mimo braku przerobienia Elma....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bieski » 9 lut 2014, 00:23

Bo na niektórych działa :) Przynajmniej ruskie gdzieś tam opisywali, że tylko część trzeba przerobić.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Pioteq25 » 9 lut 2014, 16:40

Janusz626 napisał(a):Nie bardzo rozumiem, u mnie wszystkie sześć testów działa mimo braku przerobienia Elma....


Ja mam GY i mimo, że silnik chyba identyczny, to ECU różne.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez daras404 » 11 lut 2014, 21:11

U mnie pomimo przerobienia interfejsu, podczas testów początkowo pojawiały się błędy. Po kilku jednak próbach testy udało mi się przeprowadzić. Te nieudane testy mogły mieć związek z tym, że przeprowadzałem je początkowo na światłach postojowych /chciałem zaoszczędzić trochę na prądzie – u mnie światła mijania włączają się od razu po włączeniu zapłonu/. Przy okazji sprawdzę, czy to był powód początkowych problemów.
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez Pioteq25 » 12 lut 2014, 17:40

Jest nowa wersja!

2.1.15 beta, 2014-02-12 (download)

+ Experimental active test "Fuel Injectors Manual Test" for:

Mazda 6/Atenza 1.8 L8/2.0 RF-T/2.0 LF/2.3 L3(-T)/3.0 AJ 2002-2008 model year
Mazda 5/Premacy 1.8 L8/2.0 RF-T/2.0 LF/2.3 L3 2005-2010 model year
Mazda MPV 2.3 L3/3.0 AJ 2002-2006 model year
Mazda 3/Axela 1.3 ZJ/1.5 ZY/1.6 Z6/2.0 RF-T/2.0 LF/ 2.3 L3(-T) 2003-2009 model year
Mazda 2/Demio 1.3 ZJ/1.5 ZY 2002-2005 model year
Mazda MX-5 1.8 L8/2.0 LF 2002-2005 model year
Mazda 8/MPV 2.3 L3(-T) 2006 model year
Mazda CX-7 2.3 L3-T 2006-2009 model year
Ford Escape/Mazda Tribute 2.3 L3 2003-2006 model year
Focus 1.6 BZ 2005-2007 model year

+ Active test "Climate Control Active Test" (no analogue in other scanners, including professional/dealership) for:

Focus Mk1 2002 model year
Mondeo Mk3 2001-2003 (before restyling)

+ Displaying type of USB-to-UART chip of ELM327 (available in Vehicle Info->Configuration)
+ Displaying minimal response time (ping) for ELM327 and its rate (Excellent/Good/Average/Bad, available in Vehicle Info->Configuration)
+ Missing ODO_TRIP_A and ODO_TRIP_B PIDs reading for some Mazda CAN models (experimental)
* improvements in MS-CAN setup procedure, in hope to fix a problem for some china clone of bluetooh adapter
* fixes and improvements in PIDs database
* small GUI improvements
– bug in service procedure "Fuel Injector Correction Factors" for Mondeo Mk3 TDCI after restyling (since Jul 2003), not confirmed
– bug in service procedure "Reset Pull Drift Compensation" for Focus Mk3 2011 model year
– bug in decoding DTC for some models
– incorrect ODOMETER PID reading for some Mazda CAN models
– incorrect self-test starting on some TDCi CAN engines
– "disappearing" controls in case of UTF8 output
– small GUI bug on saving files that didn't allow to cancel the saving operation in some cases
– small bug of incorrect selection ELM327 COM port in Auto mode
– small content bugs
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez krystian77 » 13 lut 2014, 10:17

Janusz626 napisał(a):Nie bardzo rozumiem, u mnie wszystkie sześć testów działa mimo braku przerobienia Elma....

1. Mazda wyposażyła swoje samochody w dwie szyny CAN:
a) główną – obsługującą większość modułów – tzw. HS_CAN (High Speed CAN)
b) pomocniczą do która służy komunikacji/obsługuje -tzw. MS_CAN(Middle Speed CAN): zegary( IC ), RADIO, sterownik klimatyzacji(ale tylko tej dwustrefowej) , wyświetlacz (radia,klimy, trip comp.), moduł bluetooth.
Przerobienie, ELM daje nam dostęp do urządzeń podłączonych do tej drugiej szyny CAN.

2. Przedwczoraj napisałem do autorów maila z prośba o poprawienie wskazań dla PIDów : ODOMETER i ODO_CNT.
Wczoraj odpisali że:
– poprawkę dla ODOMETER wprowadzili w nowej wersji,
– nie wiedzą co to jest ODO_CNT (u mnie zawsze 0,0),
– dodali nowe PID: TRIP_A i TRIP_B.
Odsyłam do changeloga z posta wyżej.
Prośba do osób którzy mają przerobionego ELM o odczyt i sprawdzenie poprawności odczytanych wartości u siebie (szczególnie tych z opisem experimental).
Po raz kolejny to napiszę: Warto zgłaszać problemy i błędy bo w ten sposób wspieramy szybszy rozwój aplikacji <oczko>
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Janusz626 » 13 lut 2014, 10:49

Dzięki Krystian, już wiem o co chodzi <spoko>
krystian77 napisał(a):Przerobienie, ELM daje nam dostęp do urządzeń podłączonych do tej drugiej szyny CAN.

...ja mam ELMa na Bluetooth, czy przerobienie też jest możliwe??

Jeszcze zapytam, zastanawia mnie PID pod nazwą OILCHG_DIS2, niby wartość w kilometrach ale one nie rosną ponieważ u mnie raz rosną raz maleją, przykład, odczyty po przejechaniu 500km potrafi być większy o 60km, a innym razem po przejechaniu 600km odczyt tego DIS2 zmniejszy się o -48km.
PID OILCHG_DIS jest logiczny i rośnie tak jak realne przejechane kilometry, ale ten DIS2.. ?? co to jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 13 lut 2014, 13:33

Janusz626 napisał(a):...ja mam ELMa na Bluetooth, czy przerobienie też jest możliwe??

Janusz , ja też mam ELM Bluetooth i śmiga. Zdjęcie masz w 1 poście.
Janusz626 napisał(a):Jeszcze zapytam, zastanawia mnie PID pod nazwą OILCHG_DIS2, niby wartość w kilometrach ale one nie rosną ponieważ u mnie raz rosną raz maleją, przykład, odczyty po przejechaniu 500km potrafi być większy o 60km, a innym razem po przejechaniu 600km odczyt tego DIS2 zmniejszy się o -48km.
PID OILCHG_DIS jest logiczny i rośnie tak jak realne przejechane kilometry, ale ten DIS2.. ?? co to jest...

Ja myślę (nie jest to przekonanie graniczące z pewnością) że OILCHG_DIS2 jest to przewidywana przez PCM wartość przy której nastąpi zużycie oleju (zmienna w funkcji stylu jazdy/ dopalania DPF/ pokonywanych tras).
Myślę że gdy OILCHG_DIS przekroczy OILCHG_DIS2(u mnie obserwowana wartość w zakresie 20609km – 21000km) zacznie migać kontrolka mówiąca o konieczności wymiany oleju.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez daras404 » 16 lut 2014, 10:08

Ja przerobiłem taki interfejs. Niestety jest on mini i nie ma możliwości aby zamontować przełącznik w obudowie, więc sobie wisi na zewnątrz.
Załączniki
Bez tytułu.png
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6