Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan
Tak jak opisujesz Piotrek, dwie funkcje jedna do wgrania nowych wtrysków a drugi do odczytania naszych w silniku.
O te testy poszczególnych modułów Tobie chodzi? j mnie wszystkie działają poprawnie nawet pokaże które drzwi klapa maska będzie otwarta i inne, w zależności od testów niektóre wymagają włączonego a niektóre wyłączonego silnika tylko na zapłonie.
O te testy poszczególnych modułów Tobie chodzi? j mnie wszystkie działają poprawnie nawet pokaże które drzwi klapa maska będzie otwarta i inne, w zależności od testów niektóre wymagają włączonego a niektóre wyłączonego silnika tylko na zapłonie.
Janusz626 napisał(a):W mojej GH jest dostępnych sześć testów
Masz przerobionego ELM'a na przełączanie szyny?
bieski napisał(a):Skoro z Fordem śmiga to może i z Mazda zagada.
Nie wiem na ile jest to bezpieczne w mazdach, ale jak czytałem błędy odczytuje tak samo jak IDS.
U mnie pomimo przerobienia interfejsu, podczas testów początkowo pojawiały się błędy. Po kilku jednak próbach testy udało mi się przeprowadzić. Te nieudane testy mogły mieć związek z tym, że przeprowadzałem je początkowo na światłach postojowych /chciałem zaoszczędzić trochę na prądzie – u mnie światła mijania włączają się od razu po włączeniu zapłonu/. Przy okazji sprawdzę, czy to był powód początkowych problemów.
Jest nowa wersja!
2.1.15 beta, 2014-02-12 (download)
+ Experimental active test "Fuel Injectors Manual Test" for:
Mazda 6/Atenza 1.8 L8/2.0 RF-T/2.0 LF/2.3 L3(-T)/3.0 AJ 2002-2008 model year
Mazda 5/Premacy 1.8 L8/2.0 RF-T/2.0 LF/2.3 L3 2005-2010 model year
Mazda MPV 2.3 L3/3.0 AJ 2002-2006 model year
Mazda 3/Axela 1.3 ZJ/1.5 ZY/1.6 Z6/2.0 RF-T/2.0 LF/ 2.3 L3(-T) 2003-2009 model year
Mazda 2/Demio 1.3 ZJ/1.5 ZY 2002-2005 model year
Mazda MX-5 1.8 L8/2.0 LF 2002-2005 model year
Mazda 8/MPV 2.3 L3(-T) 2006 model year
Mazda CX-7 2.3 L3-T 2006-2009 model year
Ford Escape/Mazda Tribute 2.3 L3 2003-2006 model year
Focus 1.6 BZ 2005-2007 model year
+ Active test "Climate Control Active Test" (no analogue in other scanners, including professional/dealership) for:
Focus Mk1 2002 model year
Mondeo Mk3 2001-2003 (before restyling)
+ Displaying type of USB-to-UART chip of ELM327 (available in Vehicle Info->Configuration)
+ Displaying minimal response time (ping) for ELM327 and its rate (Excellent/Good/Average/Bad, available in Vehicle Info->Configuration)
+ Missing ODO_TRIP_A and ODO_TRIP_B PIDs reading for some Mazda CAN models (experimental)
* improvements in MS-CAN setup procedure, in hope to fix a problem for some china clone of bluetooh adapter
* fixes and improvements in PIDs database
* small GUI improvements
– bug in service procedure "Fuel Injector Correction Factors" for Mondeo Mk3 TDCI after restyling (since Jul 2003), not confirmed
– bug in service procedure "Reset Pull Drift Compensation" for Focus Mk3 2011 model year
– bug in decoding DTC for some models
– incorrect ODOMETER PID reading for some Mazda CAN models
– incorrect self-test starting on some TDCi CAN engines
– "disappearing" controls in case of UTF8 output
– small GUI bug on saving files that didn't allow to cancel the saving operation in some cases
– small bug of incorrect selection ELM327 COM port in Auto mode
– small content bugs
2.1.15 beta, 2014-02-12 (download)
+ Experimental active test "Fuel Injectors Manual Test" for:
Mazda 6/Atenza 1.8 L8/2.0 RF-T/2.0 LF/2.3 L3(-T)/3.0 AJ 2002-2008 model year
Mazda 5/Premacy 1.8 L8/2.0 RF-T/2.0 LF/2.3 L3 2005-2010 model year
Mazda MPV 2.3 L3/3.0 AJ 2002-2006 model year
Mazda 3/Axela 1.3 ZJ/1.5 ZY/1.6 Z6/2.0 RF-T/2.0 LF/ 2.3 L3(-T) 2003-2009 model year
Mazda 2/Demio 1.3 ZJ/1.5 ZY 2002-2005 model year
Mazda MX-5 1.8 L8/2.0 LF 2002-2005 model year
Mazda 8/MPV 2.3 L3(-T) 2006 model year
Mazda CX-7 2.3 L3-T 2006-2009 model year
Ford Escape/Mazda Tribute 2.3 L3 2003-2006 model year
Focus 1.6 BZ 2005-2007 model year
+ Active test "Climate Control Active Test" (no analogue in other scanners, including professional/dealership) for:
Focus Mk1 2002 model year
Mondeo Mk3 2001-2003 (before restyling)
+ Displaying type of USB-to-UART chip of ELM327 (available in Vehicle Info->Configuration)
+ Displaying minimal response time (ping) for ELM327 and its rate (Excellent/Good/Average/Bad, available in Vehicle Info->Configuration)
+ Missing ODO_TRIP_A and ODO_TRIP_B PIDs reading for some Mazda CAN models (experimental)
* improvements in MS-CAN setup procedure, in hope to fix a problem for some china clone of bluetooh adapter
* fixes and improvements in PIDs database
* small GUI improvements
– bug in service procedure "Fuel Injector Correction Factors" for Mondeo Mk3 TDCI after restyling (since Jul 2003), not confirmed
– bug in service procedure "Reset Pull Drift Compensation" for Focus Mk3 2011 model year
– bug in decoding DTC for some models
– incorrect ODOMETER PID reading for some Mazda CAN models
– incorrect self-test starting on some TDCi CAN engines
– "disappearing" controls in case of UTF8 output
– small GUI bug on saving files that didn't allow to cancel the saving operation in some cases
– small bug of incorrect selection ELM327 COM port in Auto mode
– small content bugs
Janusz626 napisał(a):Nie bardzo rozumiem, u mnie wszystkie sześć testów działa mimo braku przerobienia Elma....
1. Mazda wyposażyła swoje samochody w dwie szyny CAN:
a) główną – obsługującą większość modułów – tzw. HS_CAN (High Speed CAN)
b) pomocniczą do która służy komunikacji/obsługuje -tzw. MS_CAN(Middle Speed CAN): zegary( IC ), RADIO, sterownik klimatyzacji(ale tylko tej dwustrefowej) , wyświetlacz (radia,klimy, trip comp.), moduł bluetooth.
Przerobienie, ELM daje nam dostęp do urządzeń podłączonych do tej drugiej szyny CAN.
2. Przedwczoraj napisałem do autorów maila z prośba o poprawienie wskazań dla PIDów : ODOMETER i ODO_CNT.
Wczoraj odpisali że:
– poprawkę dla ODOMETER wprowadzili w nowej wersji,
– nie wiedzą co to jest ODO_CNT (u mnie zawsze 0,0),
– dodali nowe PID: TRIP_A i TRIP_B.
Odsyłam do changeloga z posta wyżej.
Prośba do osób którzy mają przerobionego ELM o odczyt i sprawdzenie poprawności odczytanych wartości u siebie (szczególnie tych z opisem experimental).
Po raz kolejny to napiszę: Warto zgłaszać problemy i błędy bo w ten sposób wspieramy szybszy rozwój aplikacji
Dzięki Krystian, już wiem o co chodzi
...ja mam ELMa na Bluetooth, czy przerobienie też jest możliwe??
Jeszcze zapytam, zastanawia mnie PID pod nazwą OILCHG_DIS2, niby wartość w kilometrach ale one nie rosną ponieważ u mnie raz rosną raz maleją, przykład, odczyty po przejechaniu 500km potrafi być większy o 60km, a innym razem po przejechaniu 600km odczyt tego DIS2 zmniejszy się o -48km.
PID OILCHG_DIS jest logiczny i rośnie tak jak realne przejechane kilometry, ale ten DIS2..
co to jest...

krystian77 napisał(a):Przerobienie, ELM daje nam dostęp do urządzeń podłączonych do tej drugiej szyny CAN.
...ja mam ELMa na Bluetooth, czy przerobienie też jest możliwe??
Jeszcze zapytam, zastanawia mnie PID pod nazwą OILCHG_DIS2, niby wartość w kilometrach ale one nie rosną ponieważ u mnie raz rosną raz maleją, przykład, odczyty po przejechaniu 500km potrafi być większy o 60km, a innym razem po przejechaniu 600km odczyt tego DIS2 zmniejszy się o -48km.
PID OILCHG_DIS jest logiczny i rośnie tak jak realne przejechane kilometry, ale ten DIS2..
Janusz626 napisał(a):...ja mam ELMa na Bluetooth, czy przerobienie też jest możliwe??
Janusz , ja też mam ELM Bluetooth i śmiga. Zdjęcie masz w 1 poście.
Janusz626 napisał(a):Jeszcze zapytam, zastanawia mnie PID pod nazwą OILCHG_DIS2, niby wartość w kilometrach ale one nie rosną ponieważ u mnie raz rosną raz maleją, przykład, odczyty po przejechaniu 500km potrafi być większy o 60km, a innym razem po przejechaniu 600km odczyt tego DIS2 zmniejszy się o -48km.
PID OILCHG_DIS jest logiczny i rośnie tak jak realne przejechane kilometry, ale ten DIS2..co to jest...
Ja myślę (nie jest to przekonanie graniczące z pewnością) że OILCHG_DIS2 jest to przewidywana przez PCM wartość przy której nastąpi zużycie oleju (zmienna w funkcji stylu jazdy/ dopalania DPF/ pokonywanych tras).
Myślę że gdy OILCHG_DIS przekroczy OILCHG_DIS2(u mnie obserwowana wartość w zakresie 20609km – 21000km) zacznie migać kontrolka mówiąca o konieczności wymiany oleju.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6