Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez admim866 » 29 lip 2014, 00:02

Nie mam historii serwisowej autka więc podejrzenia mogę mieć :) aczkolwiek 3 wtryski są identyczne ale żaden się nie zgadza z tymi odczytanymi. Czy bez zmiany w pcm silnik dostaje po tyłku??
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez Wojtek » 29 lip 2014, 00:05

W pierwszej kolejności wtryski muszą być przypisane do miejsca (odpowiednie numery w PCM-ie), następnie można dopiero przeprowadzić ich kalibrację. Dopiero po tych czynnościach powinno być oki :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez admim866 » 29 lip 2014, 00:09

Czyli rozumiem że poradą jest zmienić forscanem na numery odczytane z obudowy i nie przejmować się tym co jest obecnie gdyż wtryskiwacze mogły zostać wymienione tak? Dodam że kalibracja jakiś tydzień temu przebiegła bez zakłóceń .... Jeszcze jedno pytanie. Czy złe kody wtryskiwaczy wpisane w PCM mogą być przyczyną nadmiernego spalania i dodawania Diesla do oleju ???
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez Janusz626 » 29 lip 2014, 00:11

Bez paniki, uczyń jak Krystian napisał....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 29 lip 2014, 00:15

admim866 napisał(a):Czy bez zmiany w pcm silnik dostaje po tyłku??

Kody które są na korpusie to fabryczne parametry wtryskiwacza. Z czasem, z powodu zużycia, nie maja one zbyt wiele wspólnego z tym co prezentuje wtryskiwacz, i po to jest właśnie kalibracja.
Uważam że może się tak zdarzyć że pomimo złych kodów PCM sobie je poprawnie zaadoptuje – poprzez właśnie kalibrację.
Jeśli zdecydujesz się na dopisanie kodów wtrysków do PCM – to jeżeli znajdziesz chwilę zaczytaj dawki korekcyjne wtrysków przed dopisaniem, po dopisaniu, i następnie po kalibracji.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez admim866 » 29 lip 2014, 00:32

Tak zrobię. Mam dwa dni wolnego to i wezmę się za czyszczenie EGR. Na pewno dam znać co i jak. Niemożliwe raczej żeby PCM automatycznie zmienił te kody wtryski raczej nie były regenerowane więc zostaje tylko opcja że ktoś kiedyś je podmienil :) dzięki za pomoc i do usłyszenia wkrótce.
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez Pioteq25 » 29 lip 2014, 15:16

Ja bym jeszcze porównał czasy korekt wtryskiwaczy przed i po wpisaniu prawidłowych kodów.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 30 lip 2014, 00:26

Szczerze, to nawet nie wpadłem na pomysł by sprawdzić kody z ForScana z tymi na wtryskach ... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez admim866 » 30 lip 2014, 16:18

Witam ponownie. niestety nie udało mi się nadpisać kodów wtryskiwaczy. Wyskakiwał błąd i info o kontakcie z autorem oprogramowania. Właśnie wysyłam maila. Czy ktoś próbował zmieniać kody / porównywać je??? Może ktoś spróbuje zmienić na takie same i napisze czy też wywala błąd....... Będę wdzięczny. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez Janusz626 » 30 lip 2014, 16:29

Chciales wpisać numery wtryskiwaczy te wybite na wtryskach do ECU auta za pomocą ForScana i wywala błędy tak? Czyli operacja jest niemożliwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 30 lip 2014, 17:52

Sprawdzę u siebie i spróbuję nadpisać ;)
edit:

Odczytałem kody i wszystkie zgadzały się z tym co jest pod maską.
Zmieniłem kod jednego wtryskiwacza i pomyślnie zostały nadpisane w ECU. Przywróciłem wcześniejsze kody i też bez problemu. W trakcie wpisywania program poprosił o wyłączenie zapłonu i sam weryfikował czy udało się nadpisać.
Sprawdzaliście najnowszą wersją programu?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez admim866 » 30 lip 2014, 23:41

Witam ponownie. Nie wiem co było przyczyną błędu aktualizacji kodów korekcyjnych, ale po którejś (czyt. nastej) próbie udało się. Nie miałem czasu na jazdę testową ale wrzucam fotki z odczytami korekcji kalibracji sprzed a także po zmianie kodów. Pozdrawiam

P.S. Na prawdę nie wiem co było przyczyną błędu :)




Witam. Po krótkiej jeździe testowej mogę stwierdzić że autko jest żywsze i przede wszystkim cichsze. Nie słychać stukania wtryskiwaczy przy wciśnięciu pedalu gazu "do dechy" jak to było przed zmianą.
Załączniki
wtryskiwacze przed zmianą.png
Przed zmianą kodów
wtryskiwacze po zmianie.png
Po zmianie kodów
wtryskiwacze po zmianie i kalibracji.png
Po zmianie kodów i po kalibracji
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez Pioteq25 » 1 sie 2014, 19:37

Dobrze się udało zmienić kody, a teraz tylko lać i jeździć :) Czasy korekt wtryskiwaczy podobne jak u mnie po ostatnich kalibracjach.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Wojtek » 1 sie 2014, 20:14

admim866 napisał(a): Po krótkiej jeździe testowej mogę stwierdzić że autko jest żywsze i przede wszystkim cichsze. Nie słychać stukania wtryskiwaczy przy wciśnięciu pedalu gazu "do dechy" jak to było przed zmianą.

No i tak ma być <spoko>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krystian77 » 12 sie 2014, 01:57

Wczoraj pojawiła się nowa wersja Forscana. Z uwagi na to co piszą autorzy (nowe procedury nie były testowane) zalecam ostrożność. Z tego co widzę jest procedura kalibracji wtryskiwaczy. Szkoda tylko że Statyczna Regeneracja DPF jeszcze nie RF7J. :(
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez olson » 12 sie 2014, 11:03

krystian77 napisał(a):Wczoraj pojawiła się nowa wersja Forscana. Z uwagi na to co piszą autorzy (nowe procedury nie były testowane) zalecam ostrożność. Z tego co widzę jest procedura kalibracji wtryskiwaczy. Szkoda tylko że Statyczna Regeneracja DPF jeszcze nie RF7J. :(


Rzuć okiem na mój post z połowy lipca o 2.1.18 oraz wypowiedź na forum Forscan http://forscan.org/forum/viewtopic.php? ... 0ce94#p452.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2014, 14:36
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 143KM, 2007

Postprzez Janusz626 » 12 sie 2014, 15:48

... dla RF7J w GH.... nic się nie zmieniło....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 12 sie 2014, 20:54

Janusz spróbuj może przed uruchomieniem programu usunąć profil, bo u mnie doszły nowe procedury.
Jutro sprawdzę działanie przynajmniej pierwszej z nich. :D Z uwagi na moje aktualne problemy mam nadzieje że zadziałają.
dpf.png

13.08.2014r.
Dziś odpaliłem procedurę oceny DFP. Zakończyła się prawidłowo – niestety nie wyświetla żadnych wyników. :(
Zmuszony byłem również uruchomić "Statyczne Dopalanie DPF". Uważam że przebiegło ono inaczej/spokojniej niż gdy kiedyś próbowałem "na kabelek". Po uruchomieniu procedury PCM podniósł obroty do zaledwie 1800rpm i utrzymywał te obroty przez cały czas trwania zabiegu. Silnik pracował dość przyjemnie, nie było nadmiernie słychać klekoczących wtrysków i rzegoczącej turbiny. Trochę głośniej było tylko przez ostatnie 3 minuty gdy procedura schładzała DPF. Po 61 minutach proces się zakończył. Niestety nie wiem jaki był komunikat na koniec w Forscanie bo bateria w laptopie mi siadła <glupek2> .

Janusz pisał że u niego nic nie doszło więc ja podam parametry mojego PCM dla porównania:
Nr części: RF8G-18881-G
Strategii: RF8G-188K2-G
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez cstec » 16 sie 2014, 18:33

Witam,
mam pytanie do posiadaczy Mazda 6 2004 2.0 diesel (przed-lift) czy udało Wam się skalibrować wtryskiwacze za pomocą najnowszego FORScana tj. 2.1.19 beta? Mnie niestety się nie udało. Dowiedziałem się też od użytkownika admim866 iż moduł mscan nie jest obsługiwany w przed-lifcie.
Pozdrawiam
:)
Początkujący
 
Od: 7 paź 2008, 23:57
Posty: 12
Skąd: lipnica mała
Auto: mazda 6 2004 cdti

Postprzez matthies » 16 sie 2014, 20:11

zapytaj w dziale GG/GY...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6