Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan
W pierwszej kolejności wtryski muszą być przypisane do miejsca (odpowiednie numery w PCM-ie), następnie można dopiero przeprowadzić ich kalibrację. Dopiero po tych czynnościach powinno być oki 
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Czyli rozumiem że poradą jest zmienić forscanem na numery odczytane z obudowy i nie przejmować się tym co jest obecnie gdyż wtryskiwacze mogły zostać wymienione tak? Dodam że kalibracja jakiś tydzień temu przebiegła bez zakłóceń .... Jeszcze jedno pytanie. Czy złe kody wtryskiwaczy wpisane w PCM mogą być przyczyną nadmiernego spalania i dodawania Diesla do oleju
?
- Od: 2 sty 2014, 21:00
- Posty: 15
- Skąd: Bristol UK
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007
admim866 napisał(a):Czy bez zmiany w pcm silnik dostaje po tyłku??
Kody które są na korpusie to fabryczne parametry wtryskiwacza. Z czasem, z powodu zużycia, nie maja one zbyt wiele wspólnego z tym co prezentuje wtryskiwacz, i po to jest właśnie kalibracja.
Uważam że może się tak zdarzyć że pomimo złych kodów PCM sobie je poprawnie zaadoptuje – poprzez właśnie kalibrację.
Jeśli zdecydujesz się na dopisanie kodów wtrysków do PCM – to jeżeli znajdziesz chwilę zaczytaj dawki korekcyjne wtrysków przed dopisaniem, po dopisaniu, i następnie po kalibracji.
Tak zrobię. Mam dwa dni wolnego to i wezmę się za czyszczenie EGR. Na pewno dam znać co i jak. Niemożliwe raczej żeby PCM automatycznie zmienił te kody wtryski raczej nie były regenerowane więc zostaje tylko opcja że ktoś kiedyś je podmienil
dzięki za pomoc i do usłyszenia wkrótce.
- Od: 2 sty 2014, 21:00
- Posty: 15
- Skąd: Bristol UK
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007
Witam ponownie. niestety nie udało mi się nadpisać kodów wtryskiwaczy. Wyskakiwał błąd i info o kontakcie z autorem oprogramowania. Właśnie wysyłam maila. Czy ktoś próbował zmieniać kody / porównywać je??? Może ktoś spróbuje zmienić na takie same i napisze czy też wywala błąd....... Będę wdzięczny. Pozdrawiam
- Od: 2 sty 2014, 21:00
- Posty: 15
- Skąd: Bristol UK
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007
Sprawdzę u siebie i spróbuję nadpisać 
edit:
Odczytałem kody i wszystkie zgadzały się z tym co jest pod maską.
Zmieniłem kod jednego wtryskiwacza i pomyślnie zostały nadpisane w ECU. Przywróciłem wcześniejsze kody i też bez problemu. W trakcie wpisywania program poprosił o wyłączenie zapłonu i sam weryfikował czy udało się nadpisać.
Sprawdzaliście najnowszą wersją programu?
edit:
Odczytałem kody i wszystkie zgadzały się z tym co jest pod maską.
Zmieniłem kod jednego wtryskiwacza i pomyślnie zostały nadpisane w ECU. Przywróciłem wcześniejsze kody i też bez problemu. W trakcie wpisywania program poprosił o wyłączenie zapłonu i sam weryfikował czy udało się nadpisać.
Sprawdzaliście najnowszą wersją programu?
Witam ponownie. Nie wiem co było przyczyną błędu aktualizacji kodów korekcyjnych, ale po którejś (czyt. nastej) próbie udało się. Nie miałem czasu na jazdę testową ale wrzucam fotki z odczytami korekcji kalibracji sprzed a także po zmianie kodów. Pozdrawiam
P.S. Na prawdę nie wiem co było przyczyną błędu
Witam. Po krótkiej jeździe testowej mogę stwierdzić że autko jest żywsze i przede wszystkim cichsze. Nie słychać stukania wtryskiwaczy przy wciśnięciu pedalu gazu "do dechy" jak to było przed zmianą.
P.S. Na prawdę nie wiem co było przyczyną błędu
Witam. Po krótkiej jeździe testowej mogę stwierdzić że autko jest żywsze i przede wszystkim cichsze. Nie słychać stukania wtryskiwaczy przy wciśnięciu pedalu gazu "do dechy" jak to było przed zmianą.
- Od: 2 sty 2014, 21:00
- Posty: 15
- Skąd: Bristol UK
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007
admim866 napisał(a): Po krótkiej jeździe testowej mogę stwierdzić że autko jest żywsze i przede wszystkim cichsze. Nie słychać stukania wtryskiwaczy przy wciśnięciu pedalu gazu "do dechy" jak to było przed zmianą.
No i tak ma być

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wczoraj pojawiła się nowa wersja Forscana. Z uwagi na to co piszą autorzy (nowe procedury nie były testowane) zalecam ostrożność. Z tego co widzę jest procedura kalibracji wtryskiwaczy. Szkoda tylko że Statyczna Regeneracja DPF jeszcze nie RF7J. 
krystian77 napisał(a):Wczoraj pojawiła się nowa wersja Forscana. Z uwagi na to co piszą autorzy (nowe procedury nie były testowane) zalecam ostrożność. Z tego co widzę jest procedura kalibracji wtryskiwaczy. Szkoda tylko że Statyczna Regeneracja DPF jeszcze nie RF7J.
Rzuć okiem na mój post z połowy lipca o 2.1.18 oraz wypowiedź na forum Forscan http://forscan.org/forum/viewtopic.php? ... 0ce94#p452.
- Od: 20 lut 2014, 14:36
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 143KM, 2007
Janusz spróbuj może przed uruchomieniem programu usunąć profil, bo u mnie doszły nowe procedury.
Jutro sprawdzę działanie przynajmniej pierwszej z nich.
Z uwagi na moje aktualne problemy mam nadzieje że zadziałają.
13.08.2014r.
Dziś odpaliłem procedurę oceny DFP. Zakończyła się prawidłowo – niestety nie wyświetla żadnych wyników.
Zmuszony byłem również uruchomić "Statyczne Dopalanie DPF". Uważam że przebiegło ono inaczej/spokojniej niż gdy kiedyś próbowałem "na kabelek". Po uruchomieniu procedury PCM podniósł obroty do zaledwie 1800rpm i utrzymywał te obroty przez cały czas trwania zabiegu. Silnik pracował dość przyjemnie, nie było nadmiernie słychać klekoczących wtrysków i rzegoczącej turbiny. Trochę głośniej było tylko przez ostatnie 3 minuty gdy procedura schładzała DPF. Po 61 minutach proces się zakończył. Niestety nie wiem jaki był komunikat na koniec w Forscanie bo bateria w laptopie mi siadła
.
Janusz pisał że u niego nic nie doszło więc ja podam parametry mojego PCM dla porównania:
Nr części: RF8G-18881-G
Strategii: RF8G-188K2-G
Jutro sprawdzę działanie przynajmniej pierwszej z nich.
13.08.2014r.
Dziś odpaliłem procedurę oceny DFP. Zakończyła się prawidłowo – niestety nie wyświetla żadnych wyników.
Zmuszony byłem również uruchomić "Statyczne Dopalanie DPF". Uważam że przebiegło ono inaczej/spokojniej niż gdy kiedyś próbowałem "na kabelek". Po uruchomieniu procedury PCM podniósł obroty do zaledwie 1800rpm i utrzymywał te obroty przez cały czas trwania zabiegu. Silnik pracował dość przyjemnie, nie było nadmiernie słychać klekoczących wtrysków i rzegoczącej turbiny. Trochę głośniej było tylko przez ostatnie 3 minuty gdy procedura schładzała DPF. Po 61 minutach proces się zakończył. Niestety nie wiem jaki był komunikat na koniec w Forscanie bo bateria w laptopie mi siadła

Janusz pisał że u niego nic nie doszło więc ja podam parametry mojego PCM dla porównania:
Nr części: RF8G-18881-G
Strategii: RF8G-188K2-G
Witam,
mam pytanie do posiadaczy Mazda 6 2004 2.0 diesel (przed-lift) czy udało Wam się skalibrować wtryskiwacze za pomocą najnowszego FORScana tj. 2.1.19 beta? Mnie niestety się nie udało. Dowiedziałem się też od użytkownika admim866 iż moduł mscan nie jest obsługiwany w przed-lifcie.
Pozdrawiam
mam pytanie do posiadaczy Mazda 6 2004 2.0 diesel (przed-lift) czy udało Wam się skalibrować wtryskiwacze za pomocą najnowszego FORScana tj. 2.1.19 beta? Mnie niestety się nie udało. Dowiedziałem się też od użytkownika admim866 iż moduł mscan nie jest obsługiwany w przed-lifcie.
Pozdrawiam
- Od: 7 paź 2008, 23:57
- Posty: 12
- Skąd: lipnica mała
- Auto: mazda 6 2004 cdti
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6