Mazda6 (GH) – Szybkie pytania

Mazda6 2007–2012

Postprzez Tomek1983 » 31 maja 2012, 00:41

Panowie od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 i dręczy mnie jedno pytanie czy ten silnik czyli 2.5L posiada koło dwumasowe ? Bo gdzieś wyczytałem ze Mazdy z benzynowymi silnikami koła nie posiadają <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 00:26
Posty: 45
Skąd: UK (SLOUGH)
Auto: Mazda 6 2.5 170KM Rok 2008 :)

Postprzez polak900 » 31 maja 2012, 05:26

Nie ma koła dwumasowego w benzynowej maździe
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Tomek1983 » 31 maja 2012, 16:09

Dzięki wielkie za szybką odpowiedz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 00:26
Posty: 45
Skąd: UK (SLOUGH)
Auto: Mazda 6 2.5 170KM Rok 2008 :)

Postprzez zielony110 » 1 cze 2012, 12:23

zielony110 napisał(a):Wlasnie dobijam do 115 tys mil (184tys km) :D

No i sie stalo kilka dni temu (26-go maja tylko nie bylo kiedy zdjecia wstawic)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez szoszon1983 » 1 cze 2012, 12:44

polak900 napisał(a):Nie ma koła dwumasowego w benzynowej maździe


nawet gdyby była tam 2masa to i tak nie byłoby się czym stresować. Coraz częściej wsadza się 2mas do noPb, ale jeszcze nie słyszałem o problemach....

Czy nie odnosicie wrażenia, że jak kiedyś to klekoty były nie do zabicia, to teraz benzyny są konstruowane tak, żeby trwać, a klekoty to auta firmowe i mają wytrzymać okres 3-5 lat, a potem nikogo nie obchodzi???
w przypadku mazdy to jest szczególnie widoczne, gdzie użytkownicy diesli rozmawiają o wtryskach, szrpaniu, DPF, a użytkownicy benzyn o podwójnych wydechach i nowym audio...
to samo miałem z audi a8, gdzie było bezawaryjne V8, gdzie tylko czyjnik temp wymieniłem, a na forum prawie same awarie klekotów....

chyba trzeba zmienić na 2,5l noPb.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Wojtek » 1 cze 2012, 12:57

szoszon1983 napisał(a):Czy nie odnosicie wrażenia, że jak kiedyś to klekoty były nie do zabicia, to teraz benzyny są konstruowane tak, żeby trwać, a klekoty to auta firmowe i mają wytrzymać okres 3-5 lat, a potem nikogo nie obchodzi???
w przypadku mazdy to jest szczególnie widoczne, gdzie użytkownicy diesli rozmawiają o wtryskach, szrpaniu, DPF, a użytkownicy benzyn o podwójnych wydechach i nowym audio...

<spoko>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zielony110 » 1 cze 2012, 12:58

szoszon1983 napisał(a):Czy nie odnosicie wrażenia, że jak kiedyś to klekoty były nie do zabicia, to teraz benzyny są konstruowane tak, żeby trwać, a klekoty to auta firmowe i mają wytrzymać okres 3-5 lat, a potem nikogo nie obchodzi???

niestety masz sporo racji. Kiedys wszyscy kupowali TDI bo jezdzil i jezdzil i jezdzil.
Teraz jest tak jak piszesz. Auto flotowe na kilka lat, a pozniej to juz nie moje zmartwienie.
Ale nie mozna mowic ogolnie ze diesel to zlo.
Mialem diesla i sobie chwalilem. Jak bym sie decydowal na nastepnego, to bylby to z pewnego zrodla, prawie nowy i z gwarancja. Przynajmniej wiedzialbym co kupuje na starcie :)

A zasada jest jedna niezaleznie czy to PB czy ON. "Jak dbasz, tak masz" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Wojtek » 1 cze 2012, 13:05

dokladniej, to trzeba uscislic...

zielony110 napisał(a):Auto flotowe na kilka lat, a pozniej to juz nie moje zmartwienie.

czyli nie moje... patrz daj mu w <dupa> , a niech nastepny sie martwi...
a Pb (z reguly) do firmy na flote nie ida... i przez to ich charakterystyka pracy w pierwszych latach jest inna ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Kamil » 1 cze 2012, 13:11

szoszon1983 napisał(a):dzie użytkownicy diesli rozmawiają o wtryskach, szrpaniu, DPF, a użytkownicy benzyn o podwójnych wydechach i nowym audio...

Uogólniasz. Mam diesla i rozmawiam o audio i podwójnym wydechu, DPF mam gdzieś, a o szarpaniu w benzynie jest nawet cały temat. Może mam ten komfort bo auto dostałem z przebiegiem 23 kilometrów. Zasada jest prosta:
zielony110 napisał(a):"Jak dbasz, tak masz"
, gorzej jak dbasz jak umiesz, ale kupiłeś mega okazję 2.0 MZR-CD 2008r z przebiegiem 45.000km za 45.000zł, i z przekonaniem że od lekarza, albo od dziadka co do kościoła jeździł i Ome na cmentarz raz zawiózł. Nawet święty Boże nie pomoże.
Kamil
 

Postprzez szoszon1983 » 1 cze 2012, 13:21

Tak Kamil, uogólniam, bo nie każdy diesel się psuje i nie każda benzyna jest bezawaryjna...
po prostu o wiele częściej słyszę o kosztownych awariach silników diesla, niz noPb.

sam mam diesla i na razie, odpukać, nic się nie dzieje, ale uważam, że do tego auta najlepiej pasowałby jakiś porządny 2,0T noPb, chociażby taki jak ten VAG.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Marianek » 1 cze 2012, 13:22

zielony110 napisał(a):A zasada jest jedna niezaleznie czy to PB czy ON. "Jak dbasz, tak masz" ;)

Z tym się jak najbardziej zgodzę :) i tu już nie ma rozróżnienia na rodzaj paliwa
Dlatego tez jak ktoś szuka diesla z drugiej reki polecam auta z Belgii gdyż tu 80% aut prywatnych posiada ten napęd :) i można trafić,kupić naprawdę w dobrym stanie.
Co więcej nie słyszę tu od nikogo,dokładnie od nikogo narzekań na diesle co zapewne ma tez odzwierciedlenie w serwisie.

Kamil napisał(a):gorzej jak dbasz jak umiesz, ale kupiłeś mega okazję 2.0 MZR-CD 2008r z przebiegiem 45.000km za 45.000zł, i z przekonaniem że od lekarza, albo od dziadka co do kościoła jeździł i Ome na cmentarz raz zawiózł. Nawet święty Boże nie pomoże.

I tu jest odpowiedz skąd ludzie maja problemy,95% osób z działu diesel kupiło auta z Niemiec taniej niż w Niemczech i potem psioczą.
Niestety nasza duma narodowa nie pozwala sie przyznać ze kupiliśmy minę,lepiej żyć złudzeniem i zwalać wszystko na auto.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Kamil » 1 cze 2012, 13:32

Wydaje mi się, że dieselki trzeba po prostu kupować z głową. Krótka historia z ostatniego przeglądu. Dostałem jakiś wykres opiłków w oleju (chyba o to chodziło, dokładnie nie wiem, ale chyba gram/litr) i współczynnik u mnie był, nie chwaląc się, bardzo dobry. Serwisant wygłosił pochwałkę, że auto dobrze jeżdżone nie mulone itp. Po chwili pokazał wykres kobiety (2.0 mzr-cd), która miała przegląd przede mną. Współczynnik 2x większy od mojego , co świadczy o tym, że jeździ spod bloku do pracy, babskim 50km/h na czwartym/piątym biegu. Drugi jej przegląd, przebieg 15kkm. No ale kobieta kupiła diesla bo mniej pali... ale gdzie tu logika?
Kamil
 

Postprzez Marianek » 1 cze 2012, 13:36

Kamil nie inaczej :)

zielony110 napisał(a):No i sie stalo kilka dni temu (26-go maja tylko nie bylo kiedy zdjecia wstawic)

Poczekaj jakie ja pokaże (jak sie uda ) ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez glowasiek » 1 cze 2012, 14:12

o wspolczesne diesle trzeba "dbac" i wiedziec jak sie nimi powinno jezdzic :) CO do obrotow to jak juz nie raz mowilem, swojego czesto trzymam na 3000-3200obr/min (poza jedynka) i jak dotad ani razu nie musialem jechac wypalac DPFu itp historii nie mialem.
Mam fote jak mi wskoczylo 40000 mil ale niestety troche rozmazana bo bylo to podczas podrozy do Polski na A2-ce , takze nie bylo jak cynkac <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Marianek » 1 cze 2012, 18:37

zielony110 napisał(a):No i sie stalo kilka dni temu (26-go maja tylko nie bylo kiedy zdjecia wstawic)

Jak mówiłem tak zrobiłem ;) udało się pyknąć zdjęcie w ciekawym przebiegu :)
Obrazek
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez zielony110 » 1 cze 2012, 18:43

Marianek napisał(a):udało się pyknąć zdjęcie w ciekawym przebiegu :)

No toc to jeszcze na dotarciu jest :P :P :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Waldek91 » 1 cze 2012, 19:59

Dokładnie, dociera się :P

Ja też niedługo cyknę fotkę, bo na wymianę oleju będę musiał się wybrać, ale z większym przebiegiem niż u Ciebie Marienek : ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 20:18
Posty: 506 (0/1)
Skąd: Bielsk Podlaski/Białystok/Belgia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147KM PB 2008r. kolor 35J

Postprzez Tomek6 » 1 cze 2012, 22:44

RVM się pali na desce :D <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Kamil » 1 cze 2012, 23:00

a
Tomek6 napisał(a):RVM się pali na desce

a właśnie, a propos, ja tego systetu nie mam :( . Sprawdza się to w mieście? Jakieś spostrzeżenia in plus/minus?

Startuje ktoś z Was wraz z Madzią w konkursie foto? :>
Kamil
 

Postprzez Popo » 1 cze 2012, 23:53

Kamil napisał(a):a właśnie, a propos, ja tego systetu nie mam :( . Sprawdza się to w mieście? Jakieś spostrzeżenia in plus/minus?


Zdecydowanie in plus, zdarzyło się parę razy, że nie spojrzałem w lusterko i przy włączeniu kierunku zaczęło pipczeć (inne auto z tyłu na drugim pasie jechało). Jeżeli pojazd tylko przejeżdża obok Ciebie to lampka się miga. Czasem nawet jest za czuły i na trzy pasmowej drodze jadąc lewym pasem to wyczuje samochód z prawego. Bardziej przydatne niż choćby światła przeciwmgielne.
Ostatnio edytowano 1 cze 2012, 23:55 przez Popo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:25
Posty: 153
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 6 2009 MZR-CD 2.2 Sport 185KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6