
Mazda6 (GH) – Szybkie pytania
Panowie od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 i dręczy mnie jedno pytanie czy ten silnik czyli 2.5L posiada koło dwumasowe ? Bo gdzieś wyczytałem ze Mazdy z benzynowymi silnikami koła nie posiadają 

- Od: 19 maja 2012, 00:26
- Posty: 45
- Skąd: UK (SLOUGH)
- Auto: Mazda 6 2.5 170KM Rok 2008 :)
zielony110 napisał(a):Wlasnie dobijam do 115 tys mil (184tys km)
No i sie stalo kilka dni temu (26-go maja tylko nie bylo kiedy zdjecia wstawic)

polak900 napisał(a):Nie ma koła dwumasowego w benzynowej maździe
nawet gdyby była tam 2masa to i tak nie byłoby się czym stresować. Coraz częściej wsadza się 2mas do noPb, ale jeszcze nie słyszałem o problemach....
Czy nie odnosicie wrażenia, że jak kiedyś to klekoty były nie do zabicia, to teraz benzyny są konstruowane tak, żeby trwać, a klekoty to auta firmowe i mają wytrzymać okres 3-5 lat, a potem nikogo nie obchodzi???
w przypadku mazdy to jest szczególnie widoczne, gdzie użytkownicy diesli rozmawiają o wtryskach, szrpaniu, DPF, a użytkownicy benzyn o podwójnych wydechach i nowym audio...
to samo miałem z audi a8, gdzie było bezawaryjne V8, gdzie tylko czyjnik temp wymieniłem, a na forum prawie same awarie klekotów....
chyba trzeba zmienić na 2,5l noPb.
- Od: 7 paź 2007, 12:20
- Posty: 195
- Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
- Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM
szoszon1983 napisał(a):Czy nie odnosicie wrażenia, że jak kiedyś to klekoty były nie do zabicia, to teraz benzyny są konstruowane tak, żeby trwać, a klekoty to auta firmowe i mają wytrzymać okres 3-5 lat, a potem nikogo nie obchodzi???
w przypadku mazdy to jest szczególnie widoczne, gdzie użytkownicy diesli rozmawiają o wtryskach, szrpaniu, DPF, a użytkownicy benzyn o podwójnych wydechach i nowym audio...

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
szoszon1983 napisał(a):Czy nie odnosicie wrażenia, że jak kiedyś to klekoty były nie do zabicia, to teraz benzyny są konstruowane tak, żeby trwać, a klekoty to auta firmowe i mają wytrzymać okres 3-5 lat, a potem nikogo nie obchodzi???
niestety masz sporo racji. Kiedys wszyscy kupowali TDI bo jezdzil i jezdzil i jezdzil.
Teraz jest tak jak piszesz. Auto flotowe na kilka lat, a pozniej to juz nie moje zmartwienie.
Ale nie mozna mowic ogolnie ze diesel to zlo.
Mialem diesla i sobie chwalilem. Jak bym sie decydowal na nastepnego, to bylby to z pewnego zrodla, prawie nowy i z gwarancja. Przynajmniej wiedzialbym co kupuje na starcie
A zasada jest jedna niezaleznie czy to PB czy ON. "Jak dbasz, tak masz"
dokladniej, to trzeba uscislic...
czyli nie moje... patrz daj mu w
, a niech nastepny sie martwi...
a Pb (z reguly) do firmy na flote nie ida... i przez to ich charakterystyka pracy w pierwszych latach jest inna
zielony110 napisał(a):Auto flotowe na kilka lat, a pozniej to juz nie moje zmartwienie.
czyli nie moje... patrz daj mu w

a Pb (z reguly) do firmy na flote nie ida... i przez to ich charakterystyka pracy w pierwszych latach jest inna
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
szoszon1983 napisał(a):dzie użytkownicy diesli rozmawiają o wtryskach, szrpaniu, DPF, a użytkownicy benzyn o podwójnych wydechach i nowym audio...
Uogólniasz. Mam diesla i rozmawiam o audio i podwójnym wydechu, DPF mam gdzieś, a o szarpaniu w benzynie jest nawet cały temat. Może mam ten komfort bo auto dostałem z przebiegiem 23 kilometrów. Zasada jest prosta:
, gorzej jak dbasz jak umiesz, ale kupiłeś mega okazję 2.0 MZR-CD 2008r z przebiegiem 45.000km za 45.000zł, i z przekonaniem że od lekarza, albo od dziadka co do kościoła jeździł i Ome na cmentarz raz zawiózł. Nawet święty Boże nie pomoże.zielony110 napisał(a):"Jak dbasz, tak masz"
-
Kamil
Tak Kamil, uogólniam, bo nie każdy diesel się psuje i nie każda benzyna jest bezawaryjna...
po prostu o wiele częściej słyszę o kosztownych awariach silników diesla, niz noPb.
sam mam diesla i na razie, odpukać, nic się nie dzieje, ale uważam, że do tego auta najlepiej pasowałby jakiś porządny 2,0T noPb, chociażby taki jak ten VAG.
po prostu o wiele częściej słyszę o kosztownych awariach silników diesla, niz noPb.
sam mam diesla i na razie, odpukać, nic się nie dzieje, ale uważam, że do tego auta najlepiej pasowałby jakiś porządny 2,0T noPb, chociażby taki jak ten VAG.
- Od: 7 paź 2007, 12:20
- Posty: 195
- Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
- Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM
zielony110 napisał(a):A zasada jest jedna niezaleznie czy to PB czy ON. "Jak dbasz, tak masz"
Z tym się jak najbardziej zgodzę
Dlatego tez jak ktoś szuka diesla z drugiej reki polecam auta z Belgii gdyż tu 80% aut prywatnych posiada ten napęd
Co więcej nie słyszę tu od nikogo,dokładnie od nikogo narzekań na diesle co zapewne ma tez odzwierciedlenie w serwisie.
Kamil napisał(a):gorzej jak dbasz jak umiesz, ale kupiłeś mega okazję 2.0 MZR-CD 2008r z przebiegiem 45.000km za 45.000zł, i z przekonaniem że od lekarza, albo od dziadka co do kościoła jeździł i Ome na cmentarz raz zawiózł. Nawet święty Boże nie pomoże.
I tu jest odpowiedz skąd ludzie maja problemy,95% osób z działu diesel kupiło auta z Niemiec taniej niż w Niemczech i potem psioczą.
Niestety nasza duma narodowa nie pozwala sie przyznać ze kupiliśmy minę,lepiej żyć złudzeniem i zwalać wszystko na auto.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Wydaje mi się, że dieselki trzeba po prostu kupować z głową. Krótka historia z ostatniego przeglądu. Dostałem jakiś wykres opiłków w oleju (chyba o to chodziło, dokładnie nie wiem, ale chyba gram/litr) i współczynnik u mnie był, nie chwaląc się, bardzo dobry. Serwisant wygłosił pochwałkę, że auto dobrze jeżdżone nie mulone itp. Po chwili pokazał wykres kobiety (2.0 mzr-cd), która miała przegląd przede mną. Współczynnik 2x większy od mojego , co świadczy o tym, że jeździ spod bloku do pracy, babskim 50km/h na czwartym/piątym biegu. Drugi jej przegląd, przebieg 15kkm. No ale kobieta kupiła diesla bo mniej pali... ale gdzie tu logika?
-
Kamil
Kamil nie inaczej 
Poczekaj jakie ja pokaże (jak sie uda )
zielony110 napisał(a):No i sie stalo kilka dni temu (26-go maja tylko nie bylo kiedy zdjecia wstawic)
Poczekaj jakie ja pokaże (jak sie uda )
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
o wspolczesne diesle trzeba "dbac" i wiedziec jak sie nimi powinno jezdzic
CO do obrotow to jak juz nie raz mowilem, swojego czesto trzymam na 3000-3200obr/min (poza jedynka) i jak dotad ani razu nie musialem jechac wypalac DPFu itp historii nie mialem.
Mam fote jak mi wskoczylo 40000 mil ale niestety troche rozmazana bo bylo to podczas podrozy do Polski na A2-ce , takze nie bylo jak cynkac
Mam fote jak mi wskoczylo 40000 mil ale niestety troche rozmazana bo bylo to podczas podrozy do Polski na A2-ce , takze nie bylo jak cynkac
zielony110 napisał(a):No i sie stalo kilka dni temu (26-go maja tylko nie bylo kiedy zdjecia wstawic)
Jak mówiłem tak zrobiłem

"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):udało się pyknąć zdjęcie w ciekawym przebiegu
No toc to jeszcze na dotarciu jest
a
a właśnie, a propos, ja tego systetu nie mam
. Sprawdza się to w mieście? Jakieś spostrzeżenia in plus/minus?
Startuje ktoś z Was wraz z Madzią w konkursie foto?
Tomek6 napisał(a):RVM się pali na desce
a właśnie, a propos, ja tego systetu nie mam
Startuje ktoś z Was wraz z Madzią w konkursie foto?
-
Kamil
Kamil napisał(a):a właśnie, a propos, ja tego systetu nie mam. Sprawdza się to w mieście? Jakieś spostrzeżenia in plus/minus?
Zdecydowanie in plus, zdarzyło się parę razy, że nie spojrzałem w lusterko i przy włączeniu kierunku zaczęło pipczeć (inne auto z tyłu na drugim pasie jechało). Jeżeli pojazd tylko przejeżdża obok Ciebie to lampka się miga. Czasem nawet jest za czuły i na trzy pasmowej drodze jadąc lewym pasem to wyczuje samochód z prawego. Bardziej przydatne niż choćby światła przeciwmgielne.
Ostatnio edytowano 1 cze 2012, 23:55 przez Popo, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 29 lip 2011, 21:25
- Posty: 153
- Skąd: Gdansk
- Auto: Mazda 6 2009 MZR-CD 2.2 Sport 185KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6