Mazda6 (GH) – Szybkie pytania

Mazda6 2007–2012

Postprzez Tomek6 » 3 wrz 2011, 12:58

67igor1 napisał(a):
Kamil napisał(a):czy sam kupujesz olej i filtr, oni wymieniają i wtedy robią wpis?

mysle, ze wlasnie tak ;)


Dokładnie tak, wpis dostaniesz tylko jeśli wymianę przeprowadzi ASO. Olej kupuję sam. Przy pierwszym przeglądzie policzono mi za bańkę Dexeli prawie 400zł. Wyleczyłem się całkowicie z takich transakcji. Jeżdżę teraz na Mobilu 1 ESP Formula 5w30 (Kamil, do Ciebie ten olej jak najbardziej się nada) przy którego zakupie zamykam się w kwocie 180zł. Serwis nie ma prawa zanegować dostarczonego przez Ciebie oleju jeśli spełnia on specyfikacje wyszczególnione w instrukcji. Filtr oleju i podkładkę pod śrubę spustową kupuję już w ASO, wychodzi to taniej niż jakikolwiek sensowny zamiennik. Przed wyjazdem do ASO mam jeszcze w zwyczaju naznaczać kolorowym sprayem stary filtr oleju. Ot takie zboczenie z troski o auto ;)

Filtr powietrza kup i wymień sobie sam. Wymiana jest banalnie prosta. Zobacz sobie u mnie w temacie, wymieniałem ostatnio oryginał na Knecht LX 936 (do Ciebie ten sam model filtra pasuje).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Kamil » 3 wrz 2011, 13:00

Filtr mam K&N ten taki co można go czyścic i już oczywiście zamontowany ;) dziękuję chłopaki stawiam flaszkęObrazek
Kamil
 

Postprzez glowasiek » 4 wrz 2011, 12:13

Kamil, masz diesla z DPFem i musisz miec olej Dexeli jezeli nie chcesz miec przykrych i kosztownych niespodzianek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez bartosz51 » 4 wrz 2011, 12:53

Tomek6 napisał(a):regularnie, częściej niż zaleca instrukcja wymieniam olej (olej dostarczam swój) i filtr

To znaczy, co ile – kilometrów albo czasu? Napisz coś więcej. Polecasz mi też takie rozwiązanie? Bo ja robię tylko to, co muszę – stosownie do instrukcji, wychodząc z założenia, że nie zachodzą przesłanki do np. częstszych wymian (zdaje się, że instrukcja wspomina o przyczepie, terenach górskich i takie tam...). A może warto więcej/częściej pomimo najzupełniej normalnej eksploatacji?
Bartek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez polak900 » 4 wrz 2011, 15:42

glowasiek napisał(a):Kamil, masz diesla z DPFem i musisz miec olej Dexeli jezeli nie chcesz miec przykrych i kosztownych niespodzianek


dexiella nie daje gwarancji że z DPF będzie ok
lepiej jest z dexiella dpf:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Popo » 4 wrz 2011, 23:23

Dzieki

Wszedzie mnie przekierowywuja. Nowy jestem :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:25
Posty: 153
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 6 2009 MZR-CD 2.2 Sport 185KM

Postprzez Lofi » 5 wrz 2011, 07:13

No widzę że w Gdańsku siła rośnie:) pozdrawiam "sąsiada"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2011, 22:23
Posty: 112
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 6 2009 2.5L 170 KM USA

Postprzez Tomek6 » 5 wrz 2011, 11:13

bartosz51 napisał(a):
Tomek6 napisał(a):regularnie, częściej niż zaleca instrukcja wymieniam olej (olej dostarczam swój) i filtr

To znaczy, co ile – kilometrów albo czasu? Napisz coś więcej. Polecasz mi też takie rozwiązanie? Bo ja robię tylko to, co muszę – stosownie do instrukcji, wychodząc z założenia, że nie zachodzą przesłanki do np. częstszych wymian (zdaje się, że instrukcja wspomina o przyczepie, terenach górskich i takie tam...). A może warto więcej/częściej pomimo najzupełniej normalnej eksploatacji?
Bartek


Instrukcja zaleca wymianę co 20 tys. km lub co 1 rok. Nie jestem w stanie zrobić takiego przebiegu w rok, ale ze względu na upodobania do "upalania" auta na obrotach założyłem sobie zmianę oleju co 10tys. ;) Część chłopaków na forum obrało sobie taki sam interwał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez ketome » 5 wrz 2011, 21:06

Tomek6 napisał(a):Powiem szczerze, że ja zrobiłem tylko pierwszy przegląd i jego cena wyleczyła mnie z kolejnych, wierząc w niezawodność marki zaryzykowałem. Gwarancja upłynęłaby mi jakiś tydzień temu i do tego czasu nie miałem większych problemów wymagających roszczeń w stosunku do gwaranta. Owszem, poskrzypywał mi fotel kierowcy, ale o dziwo przestał. Lekko paruje w kąciku prawa tylna lampa, ale jedynie po solidnym myciu myjką i to również o ile woda się nie skrapla nie podlega wymianie a uznawane jest za normę ;) Jeśli chodzi o dotychczasowe korzystanie z usług ASO to regularnie, częściej niż zaleca instrukcja wymieniam olej (olej dostarczam swój) i filtr, żeby uzyskać wpis do elektronicznego rejestru a jednocześnie potwierdzenie przebiegu ;) Decyzja należy do Ciebie.

Ciekawi mnie co ile wymieniasz olej i na jaki.Ja np. przez trzy lata -wymieniłem 2 razy klocki przód,komplet piór wycieraczek,oczywiście filtry i olej co 18tyś.Naprawa to rolka napinacza alternatora,prowadnice fotela kierowcy a ostatnio spawałem podporę fotela oczywiście kierowcy.I narazie tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 14:24
Posty: 103
Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0

Postprzez Tomek6 » 5 wrz 2011, 22:07

ketome napisał(a):Ciekawi mnie co ile wymieniasz olej i na jaki.


Tak jak pisałem, ze względu na upodobanie do wysokich obrotów co 10 tys. km. Być może i nadgorliwie, ale nie robię dużych rocznych przebiegów, więc mogę sobie na to pozwolić. Jeżdżę na Mobilu 1 ESP Formula 5w30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez glowasiek » 8 wrz 2011, 10:07

Nie chcialem pisac w temacie o oponach zimowych wiec pisze tutaj :)
Jak juz dawniej pisalem, ciezko jezdzilo mi sie po polsce na poprzednich oponach. Bylem przekonany ze to wina ich rozmiaru 225/45/18 ale sie mylilem.

Mialem opony Bridgestone re040, na ktorych dosc mocno sciagalo na koleinach i jazda wygladala jak walka z samochodem i z tego powodu odradzalem zakup 18tek na polskie drogi.

Wycofuje sie z tego – zmienilem opony na inne juz w UK i ani razu nie mialem podobnej sytuacji, komfort jazdy duzo wiekszy, jest o wiele ciszej itd itd takze nie polecam opon BS !! nie oplaca sie przeplacac tylko za nazwe !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez chmooreck » 8 wrz 2011, 11:04

To jakie teraz masz oponki ?

Ja mam dunlopy (SP sport 01 i sp sport 2040) i są moim zdaniem ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez glowasiek » 8 wrz 2011, 11:21

Studiowalem wiele opini na forach i po dlugich namyslach zaryzykowalem i zmienilem na Barum Bravuris 2 i powiem szczerze, ze opona niedoceniana – wlascicielem firmy jest Continental.

Pomine sam fakt ze za cene 2 barum mialbym jedna BS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Tomek6 » 8 wrz 2011, 14:55

glowasiek napisał(a):Mialem opony Bridgestone re040, na ktorych dosc mocno sciagalo na koleinach i jazda wygladala jak walka z samochodem i z tego powodu odradzalem zakup 18tek na polskie drogi.


Mówi się, że Bridgestone są bardzo twarde, stąd tendencja do ząbkowania i mniejszego komfortu...
U mnie Potenzy RE050A właśnie ze względu na ząbkowanie zostały zamienione stronami... Choć z trakcji jestem bardzo zadowolony, kiedy się zużyją spróbuję innych opon ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Wes » 11 wrz 2011, 18:15

Witam

Mam pytanie z innej beczki,chodzi mi o wskaźnik temperatury silnika ,jaką temperaturę wskazuje u Was kiedy silnik jest rozgrzany ? Wskaźnik wyskalowany jest tylko kreskami i literkami ( góra H i dół C ) i tu moje pytanie ,czy u Was na rozgrzanym silniku wskaźnik przekracza połowę skali????? Bo u mnie dochodzi do połowy i dalej ani drgnie,bez względu na prędkość i obroty.Wydaje mi się ,że temperatura powinna być wyższa,ale może się mylę, czy to może być termostat????? Proszę o opinie na ten temat,dzięki.
Początkujący
 
Od: 16 cze 2011, 13:36
Posty: 9
Skąd: Stargard Szcz.
Auto: Mazda 6 Hatchback, MZR-CD Exclusive Plus,2009

Postprzez polak900 » 11 wrz 2011, 18:26

powinien być na środku
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Kamil » 11 wrz 2011, 18:27

polak900 napisał(a):powinien być na środku

<spoko>
Kamil
 

Postprzez chmooreck » 11 wrz 2011, 20:32

Masz ok, u mnie jest tak samo od nowości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez bartosz51 » 11 wrz 2011, 22:07

Oj, a mnie się wydaje, że u mnie jest "letko" wyżej niż połowa. Czyli wskazówka nie jest idealnie równolegle do powierzchni ziemi, albo podłogi samochodu.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Wojtek » 11 wrz 2011, 22:49

Wes napisał(a):wskaźnik temperatury silnika ,jaką temperaturę wskazuje u Was kiedy silnik jest rozgrzany ? Wskaźnik wyskalowany jest tylko kreskami i literkami ( góra H i dół C ) i tu moje pytanie ,czy u Was na rozgrzanym silniku wskaźnik przekracza połowę skali????? Bo u mnie dochodzi do połowy i dalej ani drgnie,bez względu na prędkość i obroty.Wydaje mi się ,że temperatura powinna być wyższa,ale może się mylę, czy to może być termostat????? Proszę o opinie na ten temat,dzięki.

juz o tym kiedys, gdzies pisalem... :| ... ale powtorze:
to jest wskaznik a nie miernik i nie nalezy sie go czepiac, a dokladniej obserwowac gdzie "stoi" wskazowka...
wazne jest, abyscie jako kierowcy patrzyli na droge, a nie na wskazowke, bo drgnela wlasnie i podniosla sie o 1mm do gory... po to sa zaznaczone obszary zimny i goracy... a wszystko pomiedzy –> OK
...kierujac autem powinniscie czasem rzucic okiem na wskazniki i sprawdzic czy wszystko OKI... i tyle...
gdyby Mazda wymagala dokladnej znajomosci temperatury, to by zamontowala a tym miejscu cyfrowy miernik :P
przyklad:
Mazda2 ma wskaznik ledowy... odpalajac silnik zapalaja sie dwie kontrolki (czerwona i niebieska)
jest to sprawdzenie obwodow... po odpaleniu silnika w zaleznosci od temperatury silnika:
– zimny – pali sie niebieska kontrolka
– rozgrzany – brak kontrolek
– za goracy – pali sie czerwona kontrolka

ps. podobna sytuacja jest ze wskaznikiem paliwa...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron