Jednak z tego co wiem, problem luźnej klapy podłokietnika tyczy się każdego modelu GH.
Przekazuję nie swoją instrukcję, czy też relację z naprawy podłokietnika w naszych Madziach.
Autorem relacji jest użytkownik Michal Michal z facebook'owej grupy Mazda6 GH Polska.
Ja tylko przeredagowałem ją do celów niniejszego posta.
*********************************************************************************************
Jeśli już rozbieraliście już tunel środkowy to będzie to dla Was łatwizna.
1. Trzeba wyciągnąć plastiki zaczynając od uchwytu na kubki. Jak już wyjmiesz plastiki odkręć 5 wkrętów, które są dobrze widoczne.
Później kolejne 2 pod szmaciana zaślepka w podłokietniku.
2. To co zostanie wyciągnij z samochodu i odkręć kolejne 2 wkręty.
3. Teraz zaczynają się schody żeby wyjąć ta tylną ściankę:
Będzie trzeba wysunąć bolce z podłokietnika, które najprawdopodobniej się wsunęły i blokują zaczepy.
UWAGA! Jeśli tego nie zrobi połamiesz cały ten plastik:
Bolce będzie widać w tych otworach:
Później wyciągnąłem te bolce całkiem i dopasowałem trochę większe wkręty (ale nie za duże) które w te bolce wkręciłem i na zasadzie kołka rozporowego stały się grubsze, a główki wkrętów blokują bolce, by się więcej nie wsuwały.
Teraz trzeba włożyć podłokietnik z powrotem na swoje miejsce włożyć bolce w otwory i całość poskładać.
Tyle