Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez cstec » 17 sie 2014, 23:41

Dzięki użytkownikowi "matthies" zajrzałem do ww działu i napotkałem taki post użytkownika "gadula": "Dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników RF5C. Oto odpowiedź od zespołu FORScan:
Hello,
Yes, we planned to implement it in 2.1.19 but had no time. Will try to implement in the next version.
Regards,
FORScan Team"
więc wszyscy użytkownicy RF5C czekamy z niecierpliwością :)
:)
Początkujący
 
Od: 7 paź 2008, 23:57
Posty: 12
Skąd: lipnica mała
Auto: mazda 6 2004 cdti

Postprzez krzych » 29 sie 2014, 20:54

Mam drobne pytanie odnośnie DPF – kilka osób z tego wątku pisało coś o włączonym i wyłączonym wypalaniu i zmianach "na światłach" – czy ForScan ma jakiś konkretny PID pokazujący stan wypalania na zasadzie on/off? I jeśli tak to czy orientujecie się, czy jest to oryginalny PID by ECU czy może wartość "wyliczana"? (tj. za pomocą standardowych PIDów można swobodnie odczytać temperatury z sond w DPF'ie, co jednoznacznie umożliwia ocenę stanu wypalania, bo temperatury wychodzą stanowczo powyżej 350 stopni, przy czym właśnie na krótkich postojach temperatura jednego z czujników bardzo szybko spada – pewnie tego z przodu katalizatora – co mogłoby sugerować zatrzymanie procesu, ale moim zdaniem jest to błędna interpretacja, bo obroty nadal są podwyższone, a pozostałe dwa czujniki nadal pokazują "piekło" w DPFie które też z czasem się zmniejsza, ale wartości są o wiele bardziej bezwładne).

Generalnie chodzi mi o to czy ECU raportuje stan wg. samego algorytmu i czy to jest stan całego procesu, czy stan "aktualnie spalanej substancji w katalizatorze". Ktoś zna szczegóły?

PS. Dziś dopiero dowiedziałem się o istnieniu ForScan'a, więc czeka mnie przeróbka ELM'a być może i dostosowanie laptopa... a już się tak przyzwyczaiłem do Androida... szkoda, że nie zrobili tego softu na komórki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Janusz626 » 30 sie 2014, 20:41

Hey, ForScan posiada PID wskazujący czy regeneracja DPFu jest aktywna czy też nie na zasadzie wskazań ON OFF.
Wskazuje regenerację automatyczną właśnie, jak również wymuszoną, również na zasadzie wskazania wartosci ON lub OFF.
Na resztę pytań nie odpowiem niestety, ponieważ odpowiedzi nie znam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krzych » 30 sie 2014, 20:59

Jeśli rozróżnia wymuszoną od zwykłej to reszta jest raczej jasna – to są informacje najprawdopodobniej z PCM. Czyli lepiej niż myślałem. Pytanie jedyne jakie pozostaje to czy jest to moment "dotrysku" paliwa czy całego cyklu (w co wątpię skoro na światłach robi się OFF).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Janusz626 » 31 sie 2014, 12:44

Nie jest tak ze zwalniając czy stając na światłach zawsze wypalanie robi się OFF.
To zależy od stopnia zapchania czy fazy wypalania, np w końcowej fazie wypalania wypalanie jest ON aż do ukończenia czyli PM=0 ewentualnie przerywa gdy wyłączymy silnik.
lub moment "nasączania" paliwem "dotryskiem" w cyklu wydechu jest w trakcie przed samozaplonem wewnątrz dpfu.
Ostatnio edytowano 31 sie 2014, 15:19 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krzych » 31 sie 2014, 15:16

Najpierw mi piszesz, że na resztę pytań nie odpowiesz, a później piszesz, że znasz szczegóły, to znasz czy nie? :D

PS. Jak znasz to dziel się, nawet jeśli to tylko hipotezy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Janusz626 » 31 sie 2014, 15:21

Hey :) jak wiem to powiem, jak nie wiem to nie powiem bo co mam powiedzieć... że nie wiem bo nie znam odpowiedzi, hehe ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez twr » 14 wrz 2014, 11:17

Witam forumowiczów
Nie znam się za bardzo, tyle co czytuję fora, można prosić o opinię nt. wtrysków? Kupiłem mazdę 6 GH 2011r. 2.2D 163km, przebieg 117kkm, podłączyłem interfejs i forscanem chciałem sprawdzić parametry wtrysków. Czy wartość korekty na czwartym wtryskiwaczu (albo inne param.) nie są niepokojące?
Załączniki
pcm_rozgrzany.jpg
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2014, 18:43
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163 KM kombi, 2011

Postprzez krzych » 14 wrz 2014, 13:33

Nie znasz się i chcesz analizować parametry pracy silnika? Tylko po co? Moim zdaniem korekty wyglądają na niskie, ale ja też się nie znam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez twr » 14 wrz 2014, 16:26

próbuję analizować, gdyż w innym aucie z problemami z wtryskami korekty były na poziomie 4-6mm3, tu nieco mniej, ale nie bliskie zeru na czwartym. Przy tym nie podoba mi się lekki klekot po rozgrzaniu silnika, co prawda nie słyszałem innego egzemplarza tego silnika by porównać, ale opinie by się przydały zanim pojadę na jakieś sprawdzenia – zawsze będzie to większa wiedza.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2014, 18:43
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163 KM kombi, 2011

Postprzez Magic1985 » 17 wrz 2014, 00:28

jak juz jestesmy przy wtryskach. Robilem kalibracje wtryskow ,bo wydawalo mi sie ze trzeci wtrysk jest daleko od normy. Po kalibracji po paru tygodniach znow sprawdzilem jak to wyglada i okazalo sie ze trzeci wtrysk wrocil do poprzedniej "pozycji". Czy ktos z madrzejszych ode mnie moglby sie wypowiedziec czy ten trzeci wtrysk jest ok czy po prostu jest na wykonczeniu ? I jak wyglada u Was stopien rozcienczenia oleju przy takim przebiegu po wymianie ?
Załączniki
Bez tytułu pierwszy.jpg
przed kalibracja
Bez tytułu iugyoy.jpg
po kalibracji i 500km
Początkujący
 
Od: 27 lip 2014, 17:40
Posty: 6
Auto: Mazda 6, M6, 2.0turbo diesel, rok prod.2006

Postprzez krzych » 17 wrz 2014, 00:53

Przy tak małym (2tkm) przebiegu powinno być niewiele więcej od pozycji startowej, 20% więcej max? Ale to zależy od użytkowania, dużo miasta, dużo przybywa.

Wartość korekty trzeciego wtrysku wygląda niepokojąco, aczkolwiek to, że powróciło do "ustalonej" to raczej dobry objaw. Prawdopodobnie ten wtrysk jest już w jakimś stopniu zuzyty, ale czy do wymiany to raczej nie sądzę, skoro kalibrację nadal przechodzi.

Co to znaczy, że "wydawało Ci się, że trzeci wtrysk jest daleko od normy"? Skąd taki wniosek? Bo jeśli tylko z diagnostyki (brak brzydkich odgłosów czy nietypowego zachowania silnika) to nie wiem czy nie szukasz dziury w całym. Nie wiem jak objawiają się lejące wtryski, ale spodziewałbym się raczej, że kalibracji nie przejdą, albo przynajmniej nie będą trzymać wartości – niestety nie mam pojęcia czy się nie mylę.

PS. Te wartości to są _korekty_ dawki (ilości) wtryskiwanego paliwa (dowód = -4), a nie ilości – to, że jest > 150 nie oznacza, że silnik dostaje nadmiar paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Magic1985 » 17 wrz 2014, 01:16

krzych napisał(a):Wartość korekty trzeciego wtrysku wygląda niepokojąco

jak sam zauwazyles ,rzuca sie w oczy ten trzeci jak nic.
czasem cos mi tam zagra pod maska na niskich obrotach jak wcisne gaz,ale nic poza tym. Wiem iz sa to tylko korekty, aczkolwiek w porownaniu do reszty odstaje od "normy". wymieniac nie bede jesli jeszcze podaje paliwo <rotfl> tak z ciekawosci pytam.
stan oleju mam minimalnie wyzej niz po wymianie,ale ta wartosc "1kg" mnie dziwi :|
Początkujący
 
Od: 27 lip 2014, 17:40
Posty: 6
Auto: Mazda 6, M6, 2.0turbo diesel, rok prod.2006

Postprzez krystian77 » 17 wrz 2014, 18:22

Jeśli chodzi o wtrysk to może spróbuj dolać jakiegoś preparatu do czyszczenia wtrysków. Może nie zaszkodzi. U mnie kiedyś dolałem i po przejechaniu kilkuset km silnik sam zrobił kalibrację a wartości się do siebie zbliżyły.
Co do rozcieńczenia oleju to zwróciła moją uwagę OILCHG_DIS2(Odległość od ostatniej wymiany oleju2(wartość prawidłowa)) a konkretnie jej wartość – 21000km. U mnie przed wymianą ta wartość zmieniała się w zakresie od 20700 do 21100km. Po wymianie oleju i wykasowaniu inspekcji olejowej FORscanem ustawiła się na stałą wartość 21000km. Co ciekawe jak byłem zmuszony (po koło 3000km od wymiany ) przeprowadzić wypalanie serwisowe DPF to ta wartość spadła na około 17000km i od tej chwili zaczęła się znowu płynnie zmieniać w zakresie 17000 – 18000km.
Zastanawiam się czy ta wartość nie jest wartością "adaptacyjną" maksymalnej ilości km na oleju. <co?>
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Li Mu Bai » 18 wrz 2014, 08:36

Mam taką samą praktycznie korektę na wtryskach, przy jednym wartość chyba -156. W moim przypadku efekt placebo srodkow forte nic nie dało, oprocz tego że po zalaniu, 200 m dalej wjechalo mi w bok Tico :D to nie poczułem najmniejszej różnicy, czy to w pracy silnika, spalaniu czy wpływu na zmniejszenie korekt wtryskow po kalibracji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez krzych » 18 wrz 2014, 18:37

Li Mu Bai napisał(a):oprocz tego że po zalaniu, 200 m dalej wjechalo mi w bok Tico :D

hahaha

Dobrze, że z humorem to traktujesz, choć trochę współczuję :). Ale wypowiedź godna nagrody :D.

Też próbowałem kiedyś gdy był boom na Forte i tez nie poczułem różnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krystian77 » 7 paź 2014, 13:55

Jest nowy Forscan 2.1.20 i od razu coś dla kolegów
...
+ Service function "Injector calibration" for:
Mazda 6 2.0 RF-T 2002-2004 model year
Mazda MPV 2.0 RF-T 2002-2004 model year
Mazda 5 2.0 RF-T 2007 model year
Mazda Bongo 2.0 RF-T 2007 model year
...
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez cstec » 9 paź 2014, 23:43

Witam,
doczekałem się wersji w której mam opcję kalibracji wtrysków natomiast po wielokrotnej próbie nie udało się, pojawiał się taki błąd:
(ERR) Procedura serwisowa została przerwana, proszę skontaktować się z autorem
czy ktoś wie o co chodzi??
Początkujący
 
Od: 7 paź 2008, 23:57
Posty: 12
Skąd: lipnica mała
Auto: mazda 6 2004 cdti

Postprzez krystian77 » 10 paź 2014, 09:58

Przeglądając wątek kalibracji wtrysków w silniku Rf5T widzę, że rzeczywiście niektórym z kolegów procedura się wywala. Są jednak pozytywne informacje.
Jeden z kolegów napisał że problemem może być zbyt niska temperatura powietrza. Wieczorem nie poszło a w południe się udało. Za zapowiada się ciepły weekend, więc może jeszcze spróbuj. :)
Koledzy piszą, że zgłosili uwagi autorom.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez jarossis » 15 paź 2014, 20:27

Koledzy dziś w swojej GG postanowiłem przeprowadzić proces kalibracji wtryskiwaczy za pomocą forscan (mam nie przerobionego elm). Chciałbym się dowiedzieć jak powinna wyglądać taka kalibracja. Ja odpaliłem ją u siebie. Po chwili silnik zaczął nierówno pracować a wtryskiwacze zaczęły dużo głośniej klekotać. Trwało to jakies 4-5 min a proces szedł bardzo powoli. Zatrzymał się na 3 % i wywaliło błąd nieudanej kalibracji. Silnik zaczął chodzić (chyba) tak jak chodził przed kalibracją. Właśnie jak to jest. Gdy kalibracja się nie powiedzie pozostaje ona taka jak była oryginalnie ?? Do tego typu operacji nie jest potrzebna przeróbka elm ??? Zaciekawił mnie jeszczę poradnik znaleziony w internecie dotyczący kalibracji wtryskiwaczy poprzez włożenie zwory w odpowiednie piny pod maską. Czy to jest taka sama kalibracja jak forscanem tylko innym sposobem ???

Bardzo proszę o odpowiedzi na moje pytania
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 00:07
Posty: 21
Auto: mazda 6 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6