Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez jeziorek » 26 cze 2014, 00:31

Ok, właśnie nie bardzo wiem jak to z tą kontrolka MIL jest.
Otóż, nie mam błędów, Forscan nie pokazuje nic.
DTC w Forcan w pokazuje tylko błąd czujnika natężenia światła w układzie klimatyzacji, czyli tak jak być powinno. Pisząc MIL, mam na myśli nie kontrolkę, tylko parametr właśnie w programie Forscan, który ma wartość ON podczas odczytu parametrów. Wydaje mi się, że miałem tak zawsze. Możecie to sprawdzić u siebie. Dodam, że jeżdżę M5 z RF7J.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Li Mu Bai » 26 cze 2014, 12:35

MILkę widzisz na odpalonym silniku czy zgaszonym?

Przed zapalaniem oznaczenie jest na ON i powinna świecić Ci kontrolka na desce, po uruchomieniu silnika powinno zmienić się na OFF i zniknąć z deski.
Ostatnio edytowano 27 cze 2014, 15:42 przez Li Mu Bai, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez monkahead » 26 cze 2014, 19:32

Ja chciałbym u siebie sprawdzić tylko ewentualne błędy w ECU. Rozumiem że można to zrobić standardowym, nie przerobionym kabelkiem ELM327, tak? Mam taki kabelek do diagnostyki Renault.


Wysłano z Lumia 820
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/7)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez Li Mu Bai » 27 cze 2014, 16:07

monkahead Tak. W sumie Forscan z trybem przerobionego elma nie daje żadnych więcej funkcji u mnie, a ElmConfig sieje błędami nie obsługując tego kompa. Nie wiem tylko czy kabel od reno podejdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Pioteq25 » 29 cze 2014, 10:38

ELM327 jest uniwersalnym interfejsem i bardziej to już kwestia softu. Jak na razie forscan jest najlepszy z darmowych programów i ma często update.
Przerobiony ELM327 coś daje jak program prosi o przełączenie między dwoma trybami. Nie wiem dokładnie jak jest to wykrywane, ale wtedy diagnozuje więcej rzeczy. Podłączałem się pod trójkę z 2006-2007r 2.0D i to działo, więc nie wiem czemu kolega wyżej tak nie ma.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Li Mu Bai » 29 cze 2014, 15:04

Pioteq25 ale jakie opcje miałeś więcej w trybie mscan? bo ja nic więcej po użyciu przełącznika nie zauważyłem. Żadnych dodatkowych trybów testów, czy wskaźników.

Jeden elm327 z kablem i przełącznikiem spalił mi się po podpięciu do auta, a inny BT przerobiony nie chce działać z forscanem <głaszcze> Przerobię jeszcze ostatniego Elma jakiego mam ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez krystian77 » 29 cze 2014, 21:51

Li Mu Bai napisał(a):Pioteq25 ale jakie opcje miałeś więcej w trybie mscan? bo ja nic więcej po użyciu przełącznika nie zauważyłem. Żadnych dodatkowych trybów testów, czy wskaźników.

Nie mam pewności czy Mazda 3 jest wyposażona w szynę MS-CAN, ale w internecie znalazłem informację że od 2005r że jest.
W Mazdzie 6 GH do szyny MS-CAN podłączone są: licznik, wyświetlacz centralny, radio, klimatyzacja dwustrefowa, bluetooth – sprawdzone ze schematu. U mnie w trybie MS-CAN komunikacje nawiązuje tylko z licznikiem(nie mam klimy dwustrefowej i blutootha, i nie wiem czy to Forscan wykrywa).
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Pioteq25 » 30 cze 2014, 09:18

Dokładnie tak jak Krystian pisze. Po przełączeniu ma mscan znajduje np. błąd czujnika nasłonecznienia, którego w trybie hican nie ma. Oczywiście to nie jest prawdziwy błąd.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Wojtek » 8 lip 2014, 18:27

Pioteq25 napisał(a):Oczywiście to nie jest prawdziwy błąd.

tzn. błąd jest prawdziwy, ale nie należy się nim przejmować... chyba, że diagnozujemy auto na dworze podczas słonecznego dnia :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pioteq25 » 8 lip 2014, 19:00

Dokładnie ten czujnik trzeba sprawdzać przy określonym luxach. Dobrze jest co jakiś czas go wyczyścić z zewnątrz, bo wszystkie plaki źle na niego działają i mogą fałszować odczyt.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Wojtek » 8 lip 2014, 21:16

Jako ciekawostkę dodam, że w M5 zmieniłem sobie próg działania czujnika ilości dziennego światła (ten na szybie) na japoński... dużo później zapalały się światła mijania i wcześniej gasły... ;)
Niestety nie przy użyciu ForScan'a :|
Pytanie, czy będą kiedyś takie opcje?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pioteq25 » 9 lip 2014, 08:34

No to się nie zrozumieliśmy. Mi chodziło o czujnik nasłonecznienia od klimy na desce, a nie o ten na szybie :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Wojtek » 9 lip 2014, 08:54

a tak... masz racje... ten na desce...

Na szybie to inna sprawa :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez fornal » 14 lip 2014, 13:07

Moze ktos polecic jakis interfejs z allegro ktory dziala? Czy kazdy trzeba przerabiac?

PS: Dobrze ze nie mam diesla bo jak tu odczytac doladowanie turbo jak program nie robi charakterystyki :P
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2010, 18:38
Posty: 33
Skąd: Eindhoven NL
Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB
Mazda 6 GH 2.0 PB

Postprzez Janusz626 » 14 lip 2014, 14:04

Zwykły ELM327 i Torque lub Forscan się nada wyśmienicie.... a doładowanie Turbiny odczytasz byle czym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 14 lip 2014, 14:18

Jest nowa wersja Forscan z kalibracją wtryskiwaczy :) Już nie trzeba biegać z kabelkiem :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez bieski » 14 lip 2014, 14:27

No właśnie widziałem niedawno. Potwierdzicie Panowie że to działa?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Janusz626 » 14 lip 2014, 21:02

Kalibracja wtryskiwaczy ma nowej wersji nie działa w moim przypadku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez admim866 » 19 lip 2014, 22:10

Witam. Właśnie przeprowadziłem próby ELM327 i programu Forscan. Przejrzyjcie screeny i powiedzcie co o tym sądzicie :) Wszystko na biegu jałowym.
Załączniki
screen5.png
screen4.png
screen3.png
screen.png
screen 2.png
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez Pioteq25 » 19 lip 2014, 23:29

Jak to na biegu jałowym to masz za wysokie ciśnienie na SCV a wtryski raczej ok. a reszta to gdzieś zapodziała się szklana kula ")
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6