polak900 napisał(a):W wypalaniu DPF najważniejsze są obroty, spróbuj utrzymać przez 15 minut na trasie obroty na poziomie 3k
Ok, tak na szybko... Subaru to boxer, Mazda to rzędówka... Subaru to Subaru, Mazda to Mazda... Diesel nie równy Dieslowi.... Subaru nie równe Maździe!! Obroty na poziomie 3 tyś?! O 1 tysiąc za dużo... To forum Mazdy, DPF w Maździe to koszt lekko 10 tyś zł... więc dając rady w stylu " najważniejsze są obroty" przemyśl czy chciał byś, aby ktoś uszkodził Twoje Subaru na 10 tyś złotych jakaś nieprzemyślaną radą....
1.
Jak kontrolka DPF mruga to należy zaprzestać użytkowania samochodu do momentu wyjaśnienia mrugania tej kontrolki!! Jak DPF mruga, to regeneracje filtra są wyłączone, co prowadzi do przepełnienia filtra DPF!! Więc jak mruga, to nie należy za radą głupców przepalać go na siłę, bo to nic nie da a jedynie pogarsza sprawę!!
2.
Jak kontrolka DPF świeci się światłem ciągłym, należy udać się w trasę minimum 15 km, utrzymywać prędkość obrotową silnika minimum 2000 obr/min i prędkość powyżej 40 km/h ( zalecam tempomat na 2200 obr/min i 4 bieg ) do momentu zgaśnięcia kontrolki, jak zgaśnie, zawracamy i powtarzamy całą procedurę w drodze powrotnej w celu dopalenia resztek!
ZAPEŁNIANIE FILTRA DPF JEST JEDYNIE SKUTKIEM A NIE PRZYCZYNĄ PROBLEMÓW!! Jak są problemy z DPF-em, oznacza to usterkę silnika, układu paliwowego lub dolotowego powietrza!! USUWAJĄC DPF USUWA SIĘ SKUTEK A NIE PRZYCZYNĘ PROBLEMÓW!!