Mazda6 (GH) – Szybkie pytania

Mazda6 2007–2012

Postprzez smile » 2 lut 2013, 21:50

Egon napisał(a):Może znacie kogoś w Tarnowie lub Krakowie


W tych stronach nie znam, ale kawałek a drugą stronę jest pewien specjalista – Tadziol w Katowicach. Posiada IDS i rozwiązuje problemy :)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=2519
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez polak900 » 2 lut 2013, 22:32

Sebal napisał(a):
polak900 napisał(a):W wypalaniu DPF najważniejsze są obroty, spróbuj utrzymać przez 15 minut na trasie obroty na poziomie 3k

Gdyby tylko o to chodziło to prawie każdy diesel miałby problemy z niewypalonym DPF'em.


W moim legacy 2.0 D się to sprawdza, dlatego napisałem
W subaru to działa, w mazdzie może być inaczej
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez smile » 2 lut 2013, 23:58

polak900 napisał(a):W wypalaniu DPF najważniejsze są obroty, spróbuj utrzymać przez 15 minut na trasie obroty na poziomie 3k


<rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl>

Ok, tak na szybko... Subaru to boxer, Mazda to rzędówka... Subaru to Subaru, Mazda to Mazda... Diesel nie równy Dieslowi.... Subaru nie równe Maździe!! Obroty na poziomie 3 tyś?! O 1 tysiąc za dużo... To forum Mazdy, DPF w Maździe to koszt lekko 10 tyś zł... więc dając rady w stylu " najważniejsze są obroty" przemyśl czy chciał byś, aby ktoś uszkodził Twoje Subaru na 10 tyś złotych jakaś nieprzemyślaną radą....

1. Jak kontrolka DPF mruga to należy zaprzestać użytkowania samochodu do momentu wyjaśnienia mrugania tej kontrolki!! Jak DPF mruga, to regeneracje filtra są wyłączone, co prowadzi do przepełnienia filtra DPF!! Więc jak mruga, to nie należy za radą głupców przepalać go na siłę, bo to nic nie da a jedynie pogarsza sprawę!!
2. Jak kontrolka DPF świeci się światłem ciągłym, należy udać się w trasę minimum 15 km, utrzymywać prędkość obrotową silnika minimum 2000 obr/min i prędkość powyżej 40 km/h ( zalecam tempomat na 2200 obr/min i 4 bieg ) do momentu zgaśnięcia kontrolki, jak zgaśnie, zawracamy i powtarzamy całą procedurę w drodze powrotnej w celu dopalenia resztek!

ZAPEŁNIANIE FILTRA DPF JEST JEDYNIE SKUTKIEM A NIE PRZYCZYNĄ PROBLEMÓW!! Jak są problemy z DPF-em, oznacza to usterkę silnika, układu paliwowego lub dolotowego powietrza!!

USUWAJĄC DPF USUWA SIĘ SKUTEK A NIE PRZYCZYNĘ PROBLEMÓW!!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez polak900 » 3 lut 2013, 00:37

Masz racje, tyle w temacie
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez smile » 3 lut 2013, 01:19

O Mazdach wiem wiele, o Subaru prawie nic. O dieslu Mazdy ciężko mnie zagiąć, w tym się specjalizuję i w tym cały czas się szkolę. Uważam, że na forum, z którego wiele osób czerpie wiedzę , powinny być wypowiedzi sprawdzone, wypowiedzi pewnie, na których reszta może się opierać " w ciemno ".
Co do Subaru, chciał bym mieć takie, zwłaszcza w dieslu.. na pewno maszyna wymiata aż miło, ale pod względem konstrukcyjnym to co innego niż Mazda.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez polak900 » 3 lut 2013, 12:12

smile napisał(a):O Mazdach wiem wiele, o Subaru prawie nic. O dieslu Mazdy ciężko mnie zagiąć, w tym się specjalizuję i w tym cały czas się szkolę. Uważam, że na forum, z którego wiele osób czerpie wiedzę , powinny być wypowiedzi sprawdzone, wypowiedzi pewnie, na których reszta może się opierać " w ciemno ".
Co do Subaru, chciał bym mieć takie, zwłaszcza w dieslu.. na pewno maszyna wymiata aż miło, ale pod względem konstrukcyjnym to co innego niż Mazda.


Dodam tylko, że jak kupowałem Subaru dostałem takie właśnie zalecenie, jak mi się zaświeci kontrolka DPF to mam jechać w trasę 15 minut obroty minimum 3k – i to działa, olej nie wzrasta
Co ciekawe jak kupowałem Mazdę, brałem także pod uwagę D, i dostałem takie samo zalecenie co w Subaru
Oczywiście zalecenie dotyczy zdrowych silników
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Sebal » 3 lut 2013, 13:56

smile napisał(a):Jak kontrolka DPF mruga to należy zaprzestać użytkowania samochodu do momentu wyjaśnienia mrugania tej kontrolki!! Jak DPF mruga, to regeneracje filtra są wyłączone, co prowadzi do przepełnienia filtra DPF!!

Przede wszystkim mruganie kontrolki DPF, bezpośrednio z DPF nie ma nic wspólnego. Jest to informacja najczęściej o tym że po wymianie oleju jakiś głupowaty mechanik nie skasował inspekcji olejowej z komputera silnika. Z drugiej strony może np. sygnalizować konieczność wymiany oleju silnika. Nie jest to w żadnym razie kontrolka, która jeżeli zaczęła mrugać, nakazuje natychmiastowe zaprzestanie korzystania z samochodu. Nie gadaj ludziom głupot. Co najwyżej mówi kierowcy o tym , że powinien udać się do serwisu w celu sprawdzenia samochodu pod kątem ewentualnej usterki.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Tomek1983 » 3 lut 2013, 15:06

Witam panowie podziele sie czyms z wami bylem dzisiaj w kosciele i spotkala mnie niemila niespodzianka dostalem mandat co sie nigdy nie zdarzyło w tym miejscu :( wiec sie wku....... odpalilem silniczek w mojej madzi no i wracam do domu patrze we wsteczne lusterko a tu dochodzi mnie Honda civic type 'r no i sie zaczelo zjechala na pas obok zruwnalismy sie i poszlo i powiem jedno zostala w tyle mozecie mi nie wierzyc ale to prawda hehehe bylo fajnie dobrze ze policja sie nie napatoczyla pozdrawiam
Ostatnio edytowano 3 lut 2013, 15:40 przez Tomek1983, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 00:26
Posty: 45
Skąd: UK (SLOUGH)
Auto: Mazda 6 2.5 170KM Rok 2008 :)

Postprzez smile » 3 lut 2013, 15:40

Sebal napisał(a): Nie jest to w żadnym razie kontrolka, która jeżeli zaczęła mrugać, nakazuje natychmiastowe zaprzestanie korzystania z samochodu. Nie gadaj ludziom głupot.

No tak... głupoty.... te "głupoty" są czarno na białym napisane w INSTRUKCJI OBSŁUGI samochodu... ale tego nikt nie czyta, bo to tylko głupoty <glupek2>


Sebal napisał(a):Przede wszystkim mruganie kontrolki DPF, bezpośrednio z DPF nie ma nic wspólnego.

Nie? To dlaczego nie użyli jakiegokolwiek innego piktogramu?!

Sebal napisał(a): Jest to informacja najczęściej o tym że po wymianie oleju jakiś głupowaty mechanik nie skasował inspekcji olejowej z komputera silnika. Z drugiej strony może np. sygnalizować konieczność wymiany oleju silnika.

A to ciekawe.... jak cała wypowiedź :) Expert z Ciebie nie byle jaki <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez piolsm » 3 lut 2013, 17:10

Dziś trochę sprzątałem w aucie i pod schowkiem pasażera zauważyłem dość dużą ilość kabli lekko wystających przez osłonę dolną. Zdjąłem osłonę i wypadła skrzyneczka wielkości 2 pudełek od zapałek
z napisem Music Control Mute do niej podpięta wtyczka z kilkunastoma kablami skrzyneczka ma wejście na jacka i tu pytanie.

Czy jest to zestaw bluetooth ???
Poniżej zdjęcie samych kabli 2 jack'i jeden z nich wcale nie byl podpięty różnią sie średnicą
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 01:43
Posty: 127 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez Marianek » 3 lut 2013, 19:26

Migająca kontrolka DPF również może oznaczać nie skasowana inspekcje olejowa, nie ma o tym nic w instrukcji ale powszechnie wiadomo. Migająca w silnikach 2.2 może oznaczać również rozciągniecie łańcucha, jest nota mazdy o tym, żaden szary użytkownik o tym nie musi wiedzieć ale serwis już tak. Palaca się ciągle oznacza ze filtr jest zapchany. W żadnym z dwóch wypadków nigdzie nie jest powiedziane ze niewolno się poruszać już pojazdem, jedynie prosi się w wypadku migającej udać jak najszybciej do serwisu.
IMGP0001.JPG
.
I myślę ze na tym skończymy tu ten temat bo odpowiedni jest tez w dziale diesel.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Sebal » 3 lut 2013, 21:05

Marianek napisał(a):I myślę ze na tym skończymy tu ten temat bo odpowiedni jest tez w dziale diesel.

AMEN
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez maciek.wilczak » 4 lut 2013, 00:46

Tomek1983 napisał(a):Witam panowie podziele sie czyms z wami bylem dzisiaj w kosciele i spotkala mnie niemila niespodzianka dostalem mandat co sie nigdy nie zdarzyło w tym miejscu :( wiec sie wku....... odpalilem silniczek w mojej madzi no i wracam do domu patrze we wsteczne lusterko a tu dochodzi mnie Honda civic type 'r no i sie zaczelo zjechala na pas obok zruwnalismy sie i poszlo i powiem jedno zostala w tyle mozecie mi nie wierzyc ale to prawda hehehe bylo fajnie dobrze ze policja sie nie napatoczyla pozdrawiam

Mnie bardziej interesuje wynik szóstka 2.2 diesel 180km vs. 2.5 benzyna 170km. Jeżdze dużo, ale do tej pory nie było mi dane stanąć na światłach :) Póki co wszystkie szóstki giną <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 21:45
Posty: 46
Auto: Mazda 6 2,2D 180KM

Postprzez sotrebor » 5 lut 2013, 18:05

Witam czy to normalne że nie mogę włączyć świateł drogowych(tylko mogę mrugnąć)w pozycji auto?

Wysłane z mojego LT26i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 19:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez chmooreck » 5 lut 2013, 19:08

Tak normalne. Drogowe można włączyć tylko przy włączonych mijania. Czyli jeśli masz zaświecona kontrolkę i podświetlenie radia itp. (czyli pozycja ON lub AUTO gdy jest wystarczająco ciemno).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez ZOOM-ZOOM » 6 lut 2013, 14:13

Witam.
Czy jest ktoś z Was w stanie pomóc mi w zakupie teleskopów do podnoszenia maski?
Nie pamiętam jak one się fachowo nazywają ale poderzewam że wiadomo o co chodzi.
I pytanko czy po ich zamontowaniu wszystko działa i pasuje poprawnie.

Z góry dzięki za info
PZDR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2008, 22:33
Posty: 47
Skąd: WML
Auto: MAZDA 6 GH 2.0 MZR-CD 103kW/140KM TOP '08r.

Postprzez zielony110 » 6 lut 2013, 15:37

ZOOM-ZOOM napisał(a):Czy jest ktoś z Was w stanie pomóc mi w zakupie teleskopów do podnoszenia maski?

Wszystko masz tutaj:
viewtopic.php?f=124&t=133691&hilit=teleskopy
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez thorgal7730 » 6 lut 2013, 23:29

Nie wiem czy w dobrym dziale pisze ale interesuje mnie temat paliwa. Konkretnie czy stosujecie jakieś lepsze paliwa typu verva, vpower? Jeśli tak to czy są jakieś efekty dodatnie? Które według was są warte polecenia?
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2012, 21:49
Posty: 38
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2008r, exclusive+

Postprzez ZOOM-ZOOM » 7 lut 2013, 12:34

Witam.
Mam pytanko, czy ktoś z Was montował sobie coś takiego...?
http://www.eibach.pl/eibach-mazda-6-kom ... -wagon-(gh)-s90-6-10-002-pi-4591.html

Po zamontowaniu tarcz zimmermann sport-coat:
http://auto-czesci-sklep.pl/pl/k/Mazda- ... -5652;gt-6

i zestawie obniżającym zawieszenie:
http://www.eibach.pl/eibach-mazda-6-kom ... -wagon-(gh)-e10-55-012-05-22-pi-1485.html
Chciałbym zamontować dystanse poszerzające oś o dwa centymetry i jestem ciekaw czy ktoś już może to montował?

Dopisano 07 lut 2013 11:41:

W wyglądzie zewnętrznym byłaby już dopracowana (nisko i szeroko + dwa kominy) <spoko>

Dopisano 07 lut 2013 12:36:

Czy ktoś się orientuje jaka jest średnica trzpienia szpilki w piaście koła M6 GH ? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2008, 22:33
Posty: 47
Skąd: WML
Auto: MAZDA 6 GH 2.0 MZR-CD 103kW/140KM TOP '08r.

Postprzez Pyjter1981 » 8 lut 2013, 12:07

Witam pare miesięcy temu zakupiłem sprowadzona z Austri Mazde 6 kombi 2008r DIESEL.
Podczas tankowania zauwazyłem że mój wlew jest typowo na pistolet od benzyny.
Spotkaliscie podobny przypadek?
A może w Austri pistolet diesla jest taki sam jak do benzyny.?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 14:46
Posty: 51 (1/0)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GH 2.0 kombi 2008 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6