Mazda6 (GH) – Szybkie pytania
ta wymiana 3tys km nie jest konieczna
mnie nic takiego nie kazali robić. Dieselka czasem trzeba "przedmuchać", lepszy będzie wynik nagaru w silniku
u mnie po 50.000 niecałe 2g/l
-
Kamil
Witajcie,
od jakiegoś czasu pojawiają mi się jakieś odgłosy pod autem. Wjeżdżam do garażu, wyłączam auto i słyszę dziwne dźwięki. Można to porównać do łamania plastiku lub jakby metalowe kulki skądś się wysypywały na plastikową powierzchnię. Mniej więcej po środku auta ale bliżej silnika.
Trwa to do 5 minut po wyłączeniu silnika, a styl i długość jazdy nie mają wpływu na ten odgłos.
Dizel 2,0 z przebiegiem 65k.
Macie jakieś pomysły?
Druga sprawa – czy polecacie jakiś warsztat (nie ASO) w okolicach Warszawy lub Lublina na zakup i wymianę tarcz i klocków? Jaki to mniej więcej koszt?
Pozdrawiam
Paros
od jakiegoś czasu pojawiają mi się jakieś odgłosy pod autem. Wjeżdżam do garażu, wyłączam auto i słyszę dziwne dźwięki. Można to porównać do łamania plastiku lub jakby metalowe kulki skądś się wysypywały na plastikową powierzchnię. Mniej więcej po środku auta ale bliżej silnika.
Trwa to do 5 minut po wyłączeniu silnika, a styl i długość jazdy nie mają wpływu na ten odgłos.
Dizel 2,0 z przebiegiem 65k.
Macie jakieś pomysły?
Druga sprawa – czy polecacie jakiś warsztat (nie ASO) w okolicach Warszawy lub Lublina na zakup i wymianę tarcz i klocków? Jaki to mniej więcej koszt?
Pozdrawiam
Paros
paros napisał(a):Witajcie,
od jakiegoś czasu pojawiają mi się jakieś odgłosy pod autem. Wjeżdżam do garażu, wyłączam auto i słyszę dziwne dźwięki. Można to porównać do łamania plastiku lub jakby metalowe kulki skądś się wysypywały na plastikową powierzchnię. Mniej więcej po środku auta ale bliżej silnika.
Trwa to do 5 minut po wyłączeniu silnika, a styl i długość jazdy nie mają wpływu na ten odgłos.
Dizel 2,0 z przebiegiem 65k.
Macie jakieś pomysły?
Druga sprawa – czy polecacie jakiś warsztat (nie ASO) w okolicach Warszawy lub Lublina na zakup i wymianę tarcz i klocków? Jaki to mniej więcej koszt?
Pozdrawiam
Paros
a może to odgłos webasto ....
- Od: 8 lis 2010, 22:22
- Posty: 26
- Skąd: Bruksela / Rzeszów
- Auto: M6 GH MZR-CD 2.0 SPORT
damianko napisał(a):a nie dzieje się tak jak przebutujesz troszkę bardziej auto? może po prostu wydech stygnie?
Właśnie na początku o tym sprawdzałem i zacząłem jeździć delikatniej żeby sprawdzić. Ale styl jazdy nie matu znaczenia.
Może to być stygnący wydech, jak tu ktoś napisał, ale kurcze po krótkiej jeździe chyba aż tak b się nie nagrzał.
No nic, niedługo mam serwis to ktoś mi tam zajrzy.
Dzięki i pozdrawiam
paros
zinqzinq napisał(a):Witam jaki olej silnikowy leja w serwisach mazdy ? bo widze ze mi troche ubylo a nie wiem jaki dolac
po pierwsze jak ci ubywa oleju to chyba powiniennes szukac co jest tego przyczyna a po drugie radze postudiowac forum zanim zaczniesz zadawac glupie pytania albo zajrzyj do instrukcji auta.
sorry ale ile razy mozna odpowiadac na te same pytania

Paros, a czasami nie jest to odgłos stygnących tarcz hamulcowych?
Pare dni temu byłem na przeglądzie (2lata/40tys) i wyregulowali mi hamulec reczny. Chodzi troche z oporem, ale hamuje tak samo. Wymienili olej, filtr oleju, powietrza i kabinowy, plyn hamulcowy i jeszcze [jakie?] klocki. Pytałem się też o tylnią klapę, gdyż ciężko chodzi, ale powiedzieli że ten typ tak ma. Podobnie co do [jakich?] lamp, ale je jeszcze zglosze w innym serwisie. Relingi mi wymienią w styczniu.
Pare dni temu byłem na przeglądzie (2lata/40tys) i wyregulowali mi hamulec reczny. Chodzi troche z oporem, ale hamuje tak samo. Wymienili olej, filtr oleju, powietrza i kabinowy, plyn hamulcowy i jeszcze [jakie?] klocki. Pytałem się też o tylnią klapę, gdyż ciężko chodzi, ale powiedzieli że ten typ tak ma. Podobnie co do [jakich?] lamp, ale je jeszcze zglosze w innym serwisie. Relingi mi wymienią w styczniu.
- Od: 29 lip 2011, 21:25
- Posty: 153
- Skąd: Gdansk
- Auto: Mazda 6 2009 MZR-CD 2.2 Sport 185KM
zinqzinq napisał(a):Witam , czy da sie w naszych madziach regulowac sprzeglo i czy da sie zrobic to samemu, jezeli tak to jak a jezeli nie jaki jest tego koszt w ASO ? bo moje troszke wysoko lapie , pozdrawiam
tak.
ale musisz zanurkowac pod kierownice
powinna byc tam regulacja wysokosci pedalu...
a wkrecajac obnizasz pedal... jak dobrze pamietm
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
amig1980 napisał(a):Ponawiam pytanie bo nie potrafię nigdzie znaleźć na nie odpowiedzi pozdrawiamamig1980 napisał(a):Witam, mam małe pytanko czy wiem ktoś czy mazda 6 GH z silniekiem 2,5 L 170KM posiada ceramiczne gniazda zaworów? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
Prawde powiedziawszy to nie wiem co o tym myslec

Zalozyles temat tutaj i spece powiedzieli Ci co polecaja.
Nie wiem gdzie chcesz montowac instalacje, ale jezeli w PL to masz juz podstawy i powinienes szukac tego co zostalo zaproponowane przez specow od LPG
damianko szczerze mowiac, to nie wiem w jakim celu kopiujesz wlasny post, skoro nikt nie odpowiedzial jeszcze to znaczy, ze albo nie ma nikt takowych zdjec badz ludki jeszcze nie zdazyli zajrzec na forum – daj im szanse 
Witam,
Panowie miałem taką sytuację :
Auto kupiłem z przebiegiem 92 tys.km, zrobiłem 8 tys. bez widywania kontrolki DPF z wyjątkiem uruchamiania silnika oczywiście. Na 10 km do 100 tys. zaczęła mi migać kontrolka DPF i tak szczęśliwie się złożyło że na następny dzień byłem umówiony w ASO na wymianę oleju i filtrów. Zapytałem panów w ASO czy to możliwe ze kontrolka zapaliła zaczęła migać z powodu planowanej wymiany oleju ale panowie nie wiedzieli nic o takiej funkcji w Mazdach.Powiedzieli natomiast, że jak się podłącza z kompem to będą w stanie powiedzieć mi czy potrzebne będzie wymuszenie wypalania DPF-u. Po wymianie oleju, filtrów i wykasowaniu błędów powiedzieli ze wszystko jest ok. Jak na razie po wizycie w ASO zrobiłem 600 km i nic oby tak dalej
.
A tak przy okazji to chciałem prosić Pana polak900 aby nie odzywał się jeśli nie ma nic mądrego do powiedzenia ,przynajmniej na moje pytania,dziękuje.
Panowie miałem taką sytuację :
Auto kupiłem z przebiegiem 92 tys.km, zrobiłem 8 tys. bez widywania kontrolki DPF z wyjątkiem uruchamiania silnika oczywiście. Na 10 km do 100 tys. zaczęła mi migać kontrolka DPF i tak szczęśliwie się złożyło że na następny dzień byłem umówiony w ASO na wymianę oleju i filtrów. Zapytałem panów w ASO czy to możliwe ze kontrolka zapaliła zaczęła migać z powodu planowanej wymiany oleju ale panowie nie wiedzieli nic o takiej funkcji w Mazdach.Powiedzieli natomiast, że jak się podłącza z kompem to będą w stanie powiedzieć mi czy potrzebne będzie wymuszenie wypalania DPF-u. Po wymianie oleju, filtrów i wykasowaniu błędów powiedzieli ze wszystko jest ok. Jak na razie po wizycie w ASO zrobiłem 600 km i nic oby tak dalej
A tak przy okazji to chciałem prosić Pana polak900 aby nie odzywał się jeśli nie ma nic mądrego do powiedzenia ,przynajmniej na moje pytania,dziękuje.
- Od: 16 cze 2011, 13:36
- Posty: 9
- Skąd: Stargard Szcz.
- Auto: Mazda 6 Hatchback, MZR-CD Exclusive Plus,2009
Wes napisał(a):Zapytałem panów w ASO czy to możliwe ze kontrolka zapaliła zaczęła migać z powodu planowanej wymiany oleju ale panowie nie wiedzieli nic o takiej funkcji w Mazdach
...ASO...



zmien serwis...
Edit:
polak900, Twoja nie ma... a kolegi Wes ma... i tyle
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6