Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez marzyciel » 9 sie 2010, 13:08

Jedna z pierwszych rzeczy, któe mi naprawiono. Ponoć usterka jest znana w ASO, a naprawa polega na wymianei jakiejś podkładki. Mi to naprawiono półtora roku temu i jeżdże dalej bez problemów.
Ale już nie chcę diesla. Następna będzie benzyna, choć wiem, że nie daje takiego kopa na starcie.

mazda6 napisał(a):przy hamowaniu do tylu slychac stukniecie w hamulcach – ponoc to normalne, tak powiedziano mi w ASO ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez glowasiek » 9 sie 2010, 13:17

chmooreck napisał(a):Zdecydowanie nie mam żadnych niepokojących odgłosów przy hamowaniu przy jeździe do tyłu.


Ja rowniez nie slysze zadnych niepokojacych odglosow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Arkadius 73 » 9 sie 2010, 17:16

marzyciel napisał(a):Następna będzie benzyna, choć wiem, że nie daje takiego kopa na starcie.

Jesteś pewien.
Arkadius 73
 

Postprzez bartosz51 » 9 sie 2010, 18:45

Arkadius 73 napisał(a):
marzyciel napisał(a):Następna będzie benzyna, choć wiem, że nie daje takiego kopa na starcie.

Jesteś pewien.


Noooo, taki silnik, jak Twój to na pewno daje :D

Ja kupiłem benzynę po dieslu, ale zwykłą dwulitrową. Planując zakup miało nie być żadnych tras. Okazało się, że jest jedna w tygodniu 300 km i muszę przyznać, że diesel przy wyprzedzaniu (zawsze mnie stresuje ten manewr, szczególnie na naszych pięknych, szerokich, równych jak lusterko mazurskich hajłejach) był dla mnie odrobinę "komfortowszy".
No ale w mieście cudo po prostu, bez porównania.

Pozdrowienia
Bartek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez skopek69 » 10 sie 2010, 17:21

Witam

Stoje przed podobnym dylematem. Diesel 2.2 180 czy benzyna 2.5 170. Po przejrzeniu wielu źródeł zdecydowałem sie na benzynke, chociaz nie do konca, odstrasza mnie mocno ten dpf i to co o nim ludzie pisza/ mowia. Ponoc lepiej jest to rozwiazane w francuskich autach typu laguna III. Mazda sie nie popisala. Orientuje się ktoś jak to wygląda w tych silnikach po fl ? Bo w tym tygodniu zamawiam autko i nie wiem który silnik... ehh. Przebiegi podobnie, 2 razy w tygodniu dłuższe dystanse <30. W sumie to 4 razy bo jeszcze powrót. A tak to na co dzień kilka krótkich 2-5 km. Roczny przebieg 30-40 tys km. Chyba że 2.5 litra i gaz ?
Początkujący
 
Od: 7 sie 2010, 20:00
Posty: 15
Skąd: Bełchatów
Auto: Czeka

Postprzez jimi27 » 10 sie 2010, 17:46

Zdecydowanie benzyna przy tej jeździe ja zrobiłem 8k km po przegladzie i wymianie oleju a w tej chwili Pan z serwisu zaprasza mnie na wymiane oleju bo poziom zbliza sie do X- jazda głównie miasto 30km dziennie

ps.
czy za te 125tys. naprawde nie mozna kupić czegos innego ?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 lut 2010, 21:42
Posty: 13

Postprzez skopek69 » 10 sie 2010, 18:12

Ok dzieki. Tak 70 % do 30 % za benzyna ale jeszcze sie waham.

Jaki samochód proponujesz ?
Mazda ma kilka minusów – np materiały deski rozdzielczej, przycisków od opuszczania szyb- żenua, już w seacie o klasę wyżej są te materiały. Natomiast przeważają plusy świetny design, sedan z domieszką sportu, bogate wyposażenie w standardzie. Przyjemne zawieszenie, kompromis między komfortem a szybkim pokonywaniem zakrętów ( wcześniej leon diesel 1.9 180 km, obniżone i utwardzone zawieszenie).
Początkujący
 
Od: 7 sie 2010, 20:00
Posty: 15
Skąd: Bełchatów
Auto: Czeka

Postprzez pers » 13 sie 2010, 17:36

czy u was tez fotel kierowcy postukuje na zakretach przy przechyłach szlag mnie trafia auto ma 7000km na liczniku i stukapuka – myslicie ze to mozna reklamowac? s starym mondeo po 90000 tego nie było :[
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2012, 08:20
Posty: 19
Auto: gh 2.0D 09

Postprzez chmooreck » 13 sie 2010, 18:37

Mi nic nie stuka, jak najbardziej podjedź do ASO w celu usunięcia przyczyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Marianek » 15 sie 2010, 19:08

skopek69 napisał(a):już w seacie o klasę wyżej są te materiały


Tu z kolega się nie zgodzę znajomy z pracy ma nowego Leona i oprócz zegarów tego auta reszta jego kokpitu to porażka ,tak on twierdzi .
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6994 (209/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez kkaczor » 17 sie 2010, 00:10

sts napisał(a):czy u was tez fotel kierowcy postukuje na zakretach przy przechyłach szlag mnie trafia auto ma 7000km na liczniku i stukapuka – myslicie ze to mozna reklamowac? s starym mondeo po 90000 tego nie było :[


u mnie też stukał, skończyło się na wymianie stelaża... teraz tylko skrzypi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez M6_marcin » 19 sie 2010, 22:11

Mariianek napisał(a):
skopek69 napisał(a):już w seacie o klasę wyżej są te materiały


Tu z kolega się nie zgodzę znajomy z pracy ma nowego Leona i oprócz zegarów tego auta reszta jego kokpitu to porażka ,tak on twierdzi .
Pozdrawiam
Marian[/quote]

A ja się zgodzę i odsyłam do Seata Exeo w dobrej wersji wyposażenia.
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 22:54
Posty: 72
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08

Postprzez Keler » 2 paź 2010, 15:06

Witam,

proszę Was o informację, jak to jest z DPF – przy jakich przebiegach i przy jakiej jeździe (miasto, trasa) pojawiają się problemy – są dotkliwe dla kieszeni? Mam 6tkę 140 KM, 2008, 27 tys., kupione w Polsce. Zastanawiam się, czy nie przejść na benzynę – poza miasto jeżdżę dwa razy w rok- ferie i wakacje. Przeglądałem forum, i moja wstępna opinia jest, że beznyna jest bezpieczniejsza, no i nie ma koła 2Masowego. Na razie nic się nie dzieje z dpf, a przynajmniej takie mam wrażenie.
I jeszcze jedno – przy jakich przebiegach – po mieście – pada koło 2M?

Dzięki serdeczne za pomoc!
Początkujący
 
Od: 2 paź 2010, 14:54
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147 KM Kombi Ex

Postprzez chmooreck » 2 paź 2010, 16:46

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Keler » 3 paź 2010, 00:19

wielkie dzięki!

bardzo mi to pomogło, decyzję podjąłem,
pzdr
Początkujący
 
Od: 2 paź 2010, 14:54
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147 KM Kombi Ex

Postprzez Keler » 7 paź 2010, 12:18

witam,

niedawno jechałem 2.0 147 KM benzyna... i czuję mocny nieodsyt z powodu braku mocy na 6 biegu; przy wyprzedzaniu trzeba pewnie redukować na 4 lub 3... . Zastanawiam się, czy Mazda 6 2,5 170 km Sport choć trochę dorównuje 150 konnemu dieselowi (95% czasu to jazda miejska i nie chcę diesela z DPF). Macie jakies doświadczenia za jazdy 6tką 2,5 ?

pzdr
Początkujący
 
Od: 2 paź 2010, 14:54
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147 KM Kombi Ex

Postprzez bartosz51 » 12 paź 2010, 09:49

Keler napisał(a):wybrałem benzynę 2.0 147 KM. I czuję, że będę zadowolony.


Myślę, że będziesz bardzo. Ja dokonałem samego takiego wyboru po trzyletniej eksploatacji szóstki z dieslem pod maską i bardzo sobie chwalę.

Pamiętaj tylko, żeby pod żadnym pozorem nie parkować pod budynkami, na których trwają jakieś prace, albo nawet potencjalnie wskazujących na to, że może z nich coś spaść. Tutejsze chłopaki wiedzą o co chodzi ;)

Moja szóstka ma taką przypadłość, że przyciąga całkiem zidentyfikowane obiekty latające. Ale to może przez kolor...

Pozdrawiam i gratulując wyboru życzę bezusterkowości, sympatycznej i harmonijnej eksploatacji.
Bartek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Ptrs » 16 paź 2010, 10:04

bartosz51 napisał(a):Myślę, że będziesz bardzo. Ja dokonałem samego takiego wyboru po trzyletniej eksploatacji szóstki z dieslem pod maską i bardzo sobie chwalę.


Jakie masz wrażenia nt dynamiki auta?
Jeździsz mazdą, jesteś gwiazdą.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 11:36
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001

Postprzez bartosz51 » 16 paź 2010, 12:54

skopek69 napisał(a):Z mojej perspektywy mazda z takim silnikiem nie jedzie, testowałem 2.2 185, 2.5 170


No stary, przy zestawieniu ze 180 konnym turbodieslem, mającym chyba ze 400 niutonocośtam, to ja się nie dziwię, że Ci nie jedzie. Szkoda, że nie porównałeś z jakimś 400 konnym V8, prawdopodobnie jeszcze bardziej by nie jechała.

Odnośnie 2,5 170 KM – nie wiem, nie jeździłem. Czytałem tylko jęki zawodu wśród testujących, że ta wersja odstaje od konkurencji "z tej samej półki", a od 2.0 jakaś szczególnie głęboka i ciemna przepaść jej nie dzieli niestety.
Mam nadzieję, że jak się już doczekasz, dasz nam tutaj szczegółową relację.
Pozdrowienia.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Maciej Loret » 16 paź 2010, 13:13

bartosz51 napisał(a): [...]I np wyjście na "czwórce" z 60-70 km/h było w porównaniu do diesla takie, że mało się nie poryczałem. Ale odkąd robię to na trójce, która ciągnie przepięknie do dobrze powyżej "setki" – jest ok.


Spróbuj na II biegu. Jeśli odcięcie jest przy około 100km/h (tak podejrzewam), to chyb warto przy 60km/h zacząć od II biegu.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6