Grzechy młodości – usterki i akcje serwisowe

Mazda6 2007–2012

Postprzez miro81 » 15 mar 2010, 08:11

Przeszla mi mysl przez glowe, ze moglbym zabulic zeby mi to przemalowali w serwisie, ale co z tego? Po jakims czasie odprysnie w innym miejscu, dramat! A moze sam przemaluje dla swietego spokoju bo po co mam placic na darmo – tylko jak, pedzlem?
Chyba kupie sobie jakas inna zabawke i przestane o tym myslec ;)
mazda 6 ultra
2.5L full option
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 18:18
Posty: 59
Skąd: UAE
Auto: mazda 6 Ultra 2.5L

Postprzez M6_marcin » 29 mar 2010, 11:42

marzyciel napisał(a):Witam,
mam na karku 80.000 km. Po powrocie z dłuższej trasy (2.000 km) zauważyłem, że na rozgrzanym silniku pojawia się dziwny głośny terkot spod maski. Powyżej 1.500 obrotów. Im więcej obrotów tym głośniej.Tego wcześniej nie miałem... Jakaś diagnoza?


Stawiam na vacuum pompę. I mnie będzie wymieniona w niedługim czasie. Bardzo podobne objawy.
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 22:54
Posty: 72
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08

Postprzez D-fens » 29 mar 2010, 15:49

M6_marcin napisał(a):
marzyciel napisał(a):Witam,
mam na karku 80.000 km. Po powrocie z dłuższej trasy (2.000 km) zauważyłem, że na rozgrzanym silniku pojawia się dziwny głośny terkot spod maski. Powyżej 1.500 obrotów. Im więcej obrotów tym głośniej.Tego wcześniej nie miałem... Jakaś diagnoza?


Stawiam na vacuum pompę. I mnie będzie wymieniona w niedługim czasie. Bardzo podobne objawy.


Mam nadzieję, że na gwarancji! Mam prawie 60.000 ale na razie pojawia się coś takiego okresowo.
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 13:34
Posty: 110 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GJ Sedan 2.0 benzyna 6MT Snowflake White
Mazda MX-5 NB 1998 1.8

Postprzez M6_marcin » 29 mar 2010, 16:28

Mi powiedzieli że na 99% będzie zgoda na wymiane pompy.. ;) . Chociaż podobno to nie ma żadnego wpływy na eksploatację.
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 22:54
Posty: 72
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 17:06

M6_marcin napisał(a):Mi powiedzieli że na 99% będzie zgoda na wymiane pompy.. ;) . Chociaż podobno to nie ma żadnego wpływy na eksploatację.

Ma. Raz – komfort (chyba ze oni uznaja Mazde 6 za samochod dostawczy klasy "Żuk" to ok, zgodze sie ze nie ma wplywu), dwa – mikroskopijne straty energii, czyli drogocennego paliwa ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorento » 1 kwi 2010, 12:38

Promirośba do kolegi miro81: Zmień awatar, bo z tego zdjęcia wynika, że masz Dacię Logan! :|
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez miro81 » 4 kwi 2010, 07:08

Lorento a z twojego wynika, ze nie masz nic. A kolega u gory ma pingwina?
Przykro mi ze masz jakis problem ale to nie moja sprawa wiec sam sobie zmien!
mazda 6 ultra
2.5L full option
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 18:18
Posty: 59
Skąd: UAE
Auto: mazda 6 Ultra 2.5L

Postprzez Kamil » 4 kwi 2010, 08:55

miro81 chętnie poczytałbym jakie są różnice w wyposażeniu pomiędzy naszymi europejkami a Twoją arabką. po awatarze widać że grill masz inny (chrom przy grilu u nas jest na dole, u Ciebie jak w poprzedniej generacji, na górze), pisałeś, że masz tylny nawiew pomiędzy siedzeniami(my nie mamy), co jeszcze ciekawego masz w swoim wyposażeniu? :)
Kamil
 

Postprzez miro81 » 4 kwi 2010, 12:03

Hmmm nie interesowalem sie dokladnie mazda w wersji europejskiej. Moge tylko napisac co u mnie wystepuje w pelnej opcji silnik 2.5l.
Wiec poza podstawowym wyposazeniem:
– klamki z czujnikami na reke – otwieranie bezkluczykowe
– zapalanie na przycisk – w razie awarii mozliwosc na kluczyk
– automatycznie skladane lusterka, chromowana obudowa
– wewnetrzne wsteczne lusterko z automatycznym przyciemnieniem
– automatyczne szyby przod/tyl
– czujnik na desz do wycieraczek przednich
– tryb auto wlaczania swiatel – czujnik na swiatlo dzienne/nocne
– klimatyzacja dwustrefowa
– nawiew na tyl (miedzy siedzeniami)
– automatyczna skrzynia biegow rzecz jasna
– 4 strefowa regulacja siedzenia kierowcy + 1 na ledzwia – wg mnie nic nie daje
– system trakcji kol
– crouise control – nie uzywam, wg mnie niebezpieczne
– riadoodtwarzacz ze zmieniarka plyt CD
– glosniki B0SE chyba 10-11 sztuk
– zestaw glosnomowiacy do telefonu
– szyberdach
– przyciemniane szyby filmem70% – dopuszczalne w emiratach
– tylne czujniki parkowania
– swiatla mijania xenony
– swiatla przeciwmgielne przednie


Stylistyka w sroku nie rozni sie znacznie od wersji europejskiej. Treche kierwonica ma inny design, siedzenia skorzane sa dziurkowane i maja delikatnie inne kolory. Odnosnie wygladu zewnetrznego to moja wersja jest nieco dluzsza, klapa przednia ma zalamania bo bokacch a nie posrdoku jak w europejskiej. Tyl jest troche zadarty do gory, nazwalbym bardziej sportowym – spoiler nie bardzo by pasowal. Aha z przudu po bokach zderzaka sa umieszczone zolte/pomaranczowe swiatla maskujace czy jak go tam zwal – swieca sie zawsze gdy swiatla sa wlaczone.
mazda 6 ultra
2.5L full option
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 18:18
Posty: 59
Skąd: UAE
Auto: mazda 6 Ultra 2.5L

Postprzez Grucha » 5 kwi 2010, 14:02

Grucha
 

Postprzez krzych » 6 kwi 2010, 09:21

miro81 napisał(a):Lorento a z twojego wynika, ze nie masz nic. A kolega u gory ma pingwina?
Przykro mi ze masz jakis problem ale to nie moja sprawa wiec sam sobie zmien!

Ale ja _mam_ pingwina! ;P :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Globy » 6 kwi 2010, 13:01

Krzychu, co Twój post wnosi do dyskusji? Zaraz możesz dostać banana.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez marzyciel » 7 kwi 2010, 10:51

...jednak okazało się, że napinacz.


D-fens napisał(a):
M6_marcin napisał(a):
marzyciel napisał(a):Witam,
mam na karku 80.000 km. Po powrocie z dłuższej trasy (2.000 km) zauważyłem, że na rozgrzanym silniku pojawia się dziwny głośny terkot spod maski. Powyżej 1.500 obrotów. Im więcej obrotów tym głośniej.Tego wcześniej nie miałem... Jakaś diagnoza?


Stawiam na vacuum pompę. I mnie będzie wymieniona w niedługim czasie. Bardzo podobne objawy.


Mam nadzieję, że na gwarancji! Mam prawie 60.000 ale na razie pojawia się coś takiego okresowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Piter M6 » 15 kwi 2010, 22:31

Witam szanownych kolegów właścicieli tej zacnej maszyny.

W Maździe 6 zakochałem się od pierwszego wejrzenia i proszę, mam, 2 l. benzynka.
Pełna radość, przejechałem 17 000, wciąż się nią zachwycam, szczególnie jak z niej wysiadam i cieszę oko wylądem zewnętrznym,
ale jest niestety ale ....

1. powiedzcie mi proszę czy jak stojąc w miejscu, przy włączonym silniku, jak poruszacie kierownicą, krótkie ruchy w prawo,lewo to słychać minimalny jakby luz na kierownicy? W serwisie powiedzieli że to normalne

2. jak wjadę na bruk albo kostkę ekologiczną (tą z kratką i miejscem na trawę) to czuję jakby luz w układzie kierowniczym, mam wrażenie, że jest to konsekwencja punktu pierwszego.

3. stuka gdzieś przy prawym tylnym kole jak jadę powoli na dołkach, ale nie zawsze. Kłopot mam żeby z powtórzyć ten stukot jak chcę komuś pokazać. ale robi sie to powoli dokuczliwe.

4. albo jak zamkniesz drzwi, poprostu lekko trzaskając to słychać gdzieć przy bagażniku, może wlewie paliwa takie lekkie stuknięcie. Jakby coś było luźnego i przy zamknięciu drzwi też właśnie stukało.

5. jeden plastik, jak koła zmieniałem to sam dokręciłem przy podwoziu i przestało stukać przy lewym kole. Ale przy prawym to coś innego.

no drobiazgowy jestem ale powiem Wam, że jak autko nowe jest to kurcze trzeba tego pilnować.

Aha lampę przednią mi wymienili bez problemu, była w niej woda.

podpowiedzcie proszę czy macie jakby lekki luz na kierownicy przy odpalonym silniku i co myslicie o punkcie 1,2.

poza tym, uwielbiam to auto.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2010, 21:59
Posty: 8
Skąd: okolice Warszawy
Auto: Mazda 6
2l. benz.

Postprzez uke53 » 15 kwi 2010, 22:36

Piter M6 napisał(a):podpowiedzcie proszę czy macie jakby lekki luz na kierownicy przy odpalonym silniku i co myslicie o punkcie 1,2.


Też jestem drobiazgowy i wyłapuję podobne problemy, ale w tym przypadku na wszystkie pytania odpowiedź "nie". Drąż temat dalej.

Piter M6 napisał(a):poza tym, uwielbiam to auto.


To już jest nas dwóch takich, pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 mar 2010, 12:47
Posty: 8
Skąd: Norge
Auto: Mazda 6 GH 1.8 MZR

Postprzez Tomek6 » 15 kwi 2010, 22:52

Piter M6 napisał(a):3. stuka gdzieś przy prawym tylnym kole jak jadę powoli na dołkach, ale nie zawsze. Kłopot mam żeby z powtórzyć ten stukot jak chcę komuś pokazać. ale robi sie to powoli dokuczliwe.


Nasze Madzie się dogadały... Ja też coś ostatnio słyszę w okolicach prawego, tylnego koła <oczy> Rzadko, niespodziewanie, ale ewidentnie mnie to drażni. Może jestem przewrażliwiony...

uke53 napisał(a):
Piter M6 napisał(a):poza tym, uwielbiam to auto.

To już jest nas dwóch takich, pozdrawiam :)


Trzech <ok> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Piter M6 » 15 kwi 2010, 23:00

Tomek, nie jesteś przewrażliwiony, będziesz miał to coraz częściej. Powiem Ci że od ostatnich 4 miesięcy się to nasiliło.
Ale, jak pisałem, przy lewym kole też to miałem, i gdy zmieniałem sobie oponki to znalazłem na pozwioziu jeden plastkik, blisko miejsca, gdzie montujesz podnośnik, był luźny, była śrubka i ręką dokręciłem – przestało. przy prawym kole już to nie zadziałało, ale może u Ciebie?

ta mazda, szczególnie wyglądem to normalnie perfekcyjna im wyszła :)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2010, 21:59
Posty: 8
Skąd: okolice Warszawy
Auto: Mazda 6
2l. benz.

Postprzez kkaczor » 19 kwi 2010, 19:54

Mnie zaczęło walić przy prawym przednim, dzisiaj zobacze ten plastik. W układzie kierowniczym też mi wali, wymieniono maglownicę i łączniki stabilizatora. Posmarowany wielowypust. To ostatnie wyraźnie pomogło. Teraz stukot nie jest metaliczny, tylko trochę przytłumiony... resztę opisałem w nowym wątku, może się wypowiecie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez gregor1 » 19 kwi 2010, 21:02

Witam,z tym stukaniem mam podobnie nie mogę tego zlokalizować jakby gdzieś z prawej strony coś było poluzowane,na nierównościach dudni.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2007, 21:39
Posty: 26
Auto: Mazda 6 1.8 2008r

Postprzez kkaczor » 19 kwi 2010, 21:17

dokładnie. ASO też nie może zlokalizować. 3 razy badali, trzęśli i ponoć zawieszenie "czyste".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6