Grzechy młodości – usterki i akcje serwisowe
scorpix
Co do punktów 1 i 7 podpisuję się obiema kończynami. Zaczyna mnie to coraz bardziej denerwować. Mam przejechane 3300 i robi się to coraz bardziej słyszalne, albo coraz bardziej mnie to drażni – choć dziwne odgłosy przy zmianie biegów na wyższy (takie bulgotanie) slyszalem od nowości. O ile do tego mogę się jakoś przemóc (choć nie jest to w zgodzie z kulturą silnika), o tyle to rzęrzenie, przy mocniejszym wdepnięciu w gaz, mnie już irytuje. Zaraz mi się kojarzy Polonez. Żeby chociaż czuć było te 140KM...
Co jeszcze..? Skrzynia tak do 3 tys haczyla, ale już jest calkiem nieźle.
Reszta to rewelacja i jestem bardzo zadowolony.
P.S. Co do ON, dowiedziałem się, żeby przypadkiem nie lać tego z polepszaczami, bo ten diesel nie toleruje nawet najmniejszej ilości benzyny. Nalewać na takich stacjach, co mają duży ruch – im się nie opłaca kombinować.
P.P.S. Jakby ktoś chciał wyłączyć pikanie alarmu (przy wł/wył) to Bołtowicz już ma programator. Chodzi oczywiście o alarm dedykowany przez Mazdę.
Co do punktów 1 i 7 podpisuję się obiema kończynami. Zaczyna mnie to coraz bardziej denerwować. Mam przejechane 3300 i robi się to coraz bardziej słyszalne, albo coraz bardziej mnie to drażni – choć dziwne odgłosy przy zmianie biegów na wyższy (takie bulgotanie) slyszalem od nowości. O ile do tego mogę się jakoś przemóc (choć nie jest to w zgodzie z kulturą silnika), o tyle to rzęrzenie, przy mocniejszym wdepnięciu w gaz, mnie już irytuje. Zaraz mi się kojarzy Polonez. Żeby chociaż czuć było te 140KM...
Co jeszcze..? Skrzynia tak do 3 tys haczyla, ale już jest calkiem nieźle.
Reszta to rewelacja i jestem bardzo zadowolony.
P.S. Co do ON, dowiedziałem się, żeby przypadkiem nie lać tego z polepszaczami, bo ten diesel nie toleruje nawet najmniejszej ilości benzyny. Nalewać na takich stacjach, co mają duży ruch – im się nie opłaca kombinować.
P.P.S. Jakby ktoś chciał wyłączyć pikanie alarmu (przy wł/wył) to Bołtowicz już ma programator. Chodzi oczywiście o alarm dedykowany przez Mazdę.
- Od: 2 gru 2008, 17:10
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GH Sedan 2.0 MZR-CD 140KM
reset radia – przytrafił się przy odtwarzaniu CD
wypluwanie paliwa – wielokrotnie po zatankowaniu do pełna i obciążonym aucie – brudny błotnik i zderzak od oleju napędowego, nieraz ulanie się (jak niemowlakowi :–)
osłony uchwytów relingów – popękane (patrząc od spodu) – rzekomo znany temat przez ASO
na tą chwilę tyle
pozdrawiam wszystkich mazdowiczów
wypluwanie paliwa – wielokrotnie po zatankowaniu do pełna i obciążonym aucie – brudny błotnik i zderzak od oleju napędowego, nieraz ulanie się (jak niemowlakowi :–)
osłony uchwytów relingów – popękane (patrząc od spodu) – rzekomo znany temat przez ASO
na tą chwilę tyle
pozdrawiam wszystkich mazdowiczów
- Od: 1 lip 2008, 14:58
- Posty: 11
- Skąd: WGM
- Auto: 6 GH MZR-CD Dynamic
kfocus napisał(a):wypluwanie paliwa – wielokrotnie po zatankowaniu do pełna i obciążonym aucie – brudny błotnik i zderzak od oleju napędowego, nieraz ulanie się (jak niemowlakowi :–)
Lejesz pod korek, czy do pierwszego odbicia ?
Mi się to zdarzyło raz, jak koleś mi zatankował "pod korek".
Aha, tylne lampy też u mnie zaparowują się.
- Od: 12 paź 2007, 15:28
- Posty: 98
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5
Hmm, jeśli chodzi o lampy to w serwisie powiedzieli mi, że one nie są szczelne, więc mają prawo się zaparować, a producent dał im wytyczne, że mogą kwalifikować to jako wadę dopiero jeśli zaparuje się większa część lampy, albo skropli się w środku woda.
Zgłaszałem też problemy z centralnym zamkiem – keyless entry. Bywa, że coś się zablokuje i system zachowuje się tak, jakby nie widział kluczyka, tj. muszę otworzyć drzwi poprzez przycisk na pilocie, a auto odpalić po włożeniu kluczyka do stacyjki. O dziwo jak ostatnio wyczaiłem – wszystko się naprawia jak otworzę bez kluczyka drzwi od strony pasażera. No ale z pewnością tak nie powinno być. Druga sprawa podobnego kalibru to zapominanie ustawień fotela (tylko raz się zdarzyło) oraz zapominanie ustawień radia/bluetooth. Na to ostatnie dostałem uaktualnienie w postaci płytki z 12-ma plikami mp3 (każdy po kilka sekund) która powinna załatwić problem – pojeździmy zobaczymy.
Pozdr.
Zgłaszałem też problemy z centralnym zamkiem – keyless entry. Bywa, że coś się zablokuje i system zachowuje się tak, jakby nie widział kluczyka, tj. muszę otworzyć drzwi poprzez przycisk na pilocie, a auto odpalić po włożeniu kluczyka do stacyjki. O dziwo jak ostatnio wyczaiłem – wszystko się naprawia jak otworzę bez kluczyka drzwi od strony pasażera. No ale z pewnością tak nie powinno być. Druga sprawa podobnego kalibru to zapominanie ustawień fotela (tylko raz się zdarzyło) oraz zapominanie ustawień radia/bluetooth. Na to ostatnie dostałem uaktualnienie w postaci płytki z 12-ma plikami mp3 (każdy po kilka sekund) która powinna załatwić problem – pojeździmy zobaczymy.
Pozdr.
- Od: 12 paź 2007, 15:28
- Posty: 98
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5
Mi facet mówił, że już trochę ich powymieniali więc pewnie kwestia czasu.pawel-kowalski napisał(a):Hmm, jeśli chodzi o lampy to w serwisie powiedzieli mi, że one nie są szczelne, więc mają prawo się zaparować, a producent dał im wytyczne, że mogą kwalifikować to jako wadę dopiero jeśli zaparuje się większa część lampy, albo skropli się w środku woda.
Co do keylessa to dzieje się to w różnych miejscach? Może coś zakłóca?
tankuję do pierwszego odbicia, ale zawsze kilka razy "beka"
Skrzypienie fotela ustąpiło, gdy w serwisie wprowadzono trochę smaru w sprayu. Po 2 dniach znowy skrzypi...
Skrzypienie fotela ustąpiło, gdy w serwisie wprowadzono trochę smaru w sprayu. Po 2 dniach znowy skrzypi...
kfocus napisał(a):reset radia – przytrafił się przy odtwarzaniu CD
wypluwanie paliwa – wielokrotnie po zatankowaniu do pełna i obciążonym aucie – brudny błotnik i zderzak od oleju napędowego, nieraz ulanie się (jak niemowlakowi :–)
osłony uchwytów relingów – popękane (patrząc od spodu) – rzekomo znany temat przez ASO
na tą chwilę tyle
pozdrawiam wszystkich mazdowiczów
- Od: 1 mar 2008, 19:19
- Posty: 91
- Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008
chmooreck napisał(a):Lejesz pod korek, czy do pierwszego odbicia ?
Mi się to zdarzyło raz, jak koleś mi zatankował "pod korek".
jeżeli do pierwszego odbicia – rzadko zdarza się, że coś wypluje, ale się zdarza. Beka zawsze :–)
jeżeli dolewanie (nie po korek, po prostu ze 2-3l od pierwszego odbicia) to jest bardziej niż pewne, że wypluje i ubrudzi błotnik i zderzak.
- Od: 1 lip 2008, 14:58
- Posty: 11
- Skąd: WGM
- Auto: 6 GH MZR-CD Dynamic
domin1979 napisał(a):Co do keylessa to dzieje się to w różnych miejscach? Może coś zakłóca?
Nie sądzę – ostatnio w niskich tatrach na Słowacji – dzicz dookoła i żywej duszy.
- Od: 12 paź 2007, 15:28
- Posty: 98
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5
Dzisiaj zastałem w skrzynce list od Mazdy, zapraszający mnie do skontaktowania się z dealerem celem przeprogramowania jednostki zarządzającej silnikiem.
Nr akcji: A0847A
Powód: wykryte nienormalne zachowanie się turbosprężarki, skutkujące wibracjami, nienormalnym odgłosem wydawanym przez turbo i spadkiem mocy.
Zagrożone silniki: turbodiesle z filtrem DPF montowane w Mazdach 5 i 6
Już gdzieś na forum widziałem info o tej akcji, ale myślę że ten wątek jest odpowiednim miejscem żeby o tym wspomnieć.
Nr akcji: A0847A
Powód: wykryte nienormalne zachowanie się turbosprężarki, skutkujące wibracjami, nienormalnym odgłosem wydawanym przez turbo i spadkiem mocy.
Zagrożone silniki: turbodiesle z filtrem DPF montowane w Mazdach 5 i 6
Już gdzieś na forum widziałem info o tej akcji, ale myślę że ten wątek jest odpowiednim miejscem żeby o tym wspomnieć.
Roman S.
Czerwony Smok
Czerwony Smok
Jak najbardziej! Dobrze by było gdyby każdy zamieszczał takie info.katoda napisał(a):Już gdzieś na forum widziałem info o tej akcji, ale myślę że ten wątek jest odpowiednim miejscem żeby o tym wspomnieć.
katoda napisał(a):Już gdzieś na forum widziałem info o tej akcji, ale myślę że ten wątek jest odpowiednim miejscem żeby o tym wspomnieć.
Może tu – ostatni post:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65562
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
katoda napisał(a):Dzisiaj zastałem w skrzynce list od Mazdy, zapraszający mnie do skontaktowania się z dealerem celem przeprogramowania jednostki zarządzającej silnikiem.
Nr akcji: A0847A
Powód: wykryte nienormalne zachowanie się turbosprężarki, skutkujące wibracjami, nienormalnym odgłosem wydawanym przez turbo i spadkiem mocy.
Zagrożone silniki: turbodiesle z filtrem DPF montowane w Mazdach 5 i 6
Cześć, pisałam o tym dziś, też dostałam takie – nazwijmy to – zaproszenie. Dla mnie większym problemem jest ASO – nie bardzo wiem, z którego skorzystać. Niby w stolicy jest w czym wybierać, ja na przegląd gwarancyjny w grudniu pojechałam do AUTO 2OOO – polecili mi ten serwis u Jaksy. Panowie dopatrzyli się jakiegoś "zapocenia" na silniku. Nie wiem czy te dwie sprawy mają z sobą jakiś związek, ale jestem umówiona na poniedziałek więc powinnam wiedzieć coś więcej.
Czy ktoś z tu obecnych wie czy ten serwis jest rzetelny? Czy możemy z Madzią czuć się tam bezpiecznie?
Pozdrawiam
Kobieta jest jak wino... Im starsza tym więcej trzeba wydać.
- Od: 10 gru 2008, 17:35
- Posty: 55
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6Active/2.0TD/MZR-CD/147KM/07
Z autoryzowanych stacji w Warszawie najbardziej polecam AZ Auto (lata doświadczeń), obsługę pozagwarancyjną – Jaksę.
Ja równiez dorzucę Filię Auto-Księżyno z Białegostoku. Serwis Mazdy znajduje się w Warszawie na ul. Liwskiej 2 (Bródno – róg ul. Wysockiego). Link do ich strony: www.mazda.warszawa.pl
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
- Od: 4 lut 2006, 00:00
- Posty: 426
- Skąd: Warszawa / Sokółka
- Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP
Globy napisał(a):Z autoryzowanych stacji w Warszawie najbardziej polecam AZ Auto (lata doświadczeń), obsługę pozagwarancyjną – Jaksę.
tarkan napisał(a):Ja równiez dorzucę Filię Auto-Księżyno z Białegostoku. Serwis Mazdy znajduje się w Warszawie na ul. Liwskiej 2 (Bródno – róg ul. Wysockiego).
Dziękuję za info.
Jednakże wczoraj trafiłam do AUTO 2OOO z Dęblińskiej – to w związku z tą akcją serwisową związaną z przeprogramowaniem komputera. No i przeprogramowali, tylko jakieś dziiiiwne rzeczy teraz się dzieją. Komputer oszalał. Przed "akcją" wskazywał średnie spalanie 7,6/100km (jeżdżę głównie po Wawie, więc jak na miasto, zimą, całkiem niezły wskaźnik w porównaniu z tym, co piszecie o swoich pomiarach).
Po "akcji" wskazuje 10,1 a za parę miut 9,8. O co chodzi? Podobnie z ilością km, które mogę przejechać na baku. Raz pokazuje, że 600, chwilę później 300. Jakiś galimatias.
No i znowu mam zaciek oleju na silniku Tym razem to juz nie "zapocenie" jak podejrzewali, ale prawdopodobnie uszczelka. Panowie zamówli ją i w przyszłym tygodniu mają ją montować. Oby chodziło o uszczelkę.
Kobieta jest jak wino... Im starsza tym więcej trzeba wydać.
- Od: 10 gru 2008, 17:35
- Posty: 55
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6Active/2.0TD/MZR-CD/147KM/07
basia33 napisał(a):Po "akcji" wskazuje 10,1 a za parę miut 9,8. O co chodzi? Podobnie z ilością km, które mogę przejechać na baku. Raz pokazuje, że 600, chwilę później 300. Jakiś galimatias.
Pewnie Ci komputer zresetowali. Albo wręcz przeciwnie.
Nie panikuj, niebawem się ustabilizuje. Ew. zresetuj liczniki (przytrzymać na 3 sek. przycisk Info).
Pozdor Myjk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6