Usterki w MPV-kach – doświadczenia właścicieli

Mazda MPV 1999–2006

Postprzez benek1 » 10 lut 2010, 11:19

Witam
Zarówno dla nas jak i dla przyszłych posiadaczy MPV wątek może byc cennym drogowskazem. Dobrze byłoby gdyby pojawiały się informacje o jaki silnik chodzi, przy jakim przebiegu nastąpila ew. wymiana lub naprawa.
Jesli uważacie, że mimo różnego traktowania przez poprzednich wlaścicieli naszych aut (w wiekszości są to zakupione z rynku wtórnego) gra jest warta świeczki to zapraszam do podzielenia się swoimi doświadczeniami.

Mazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02 130tyskm. Kupiona przy 126tys km.
Korozja maska – wd wewnatrz na brzegach przy uszczelce.
Korozja na tylnej klapie w okolicach tablicy rej.
Wymiana K2M z powodu drgań. (częściowa poprawa).
Przegnite przewody nad tylnym prawym nadkolem do ogrzewania tyłu.
Wymienione uszczelki pod wtryskami i pokrywą zaworów.
Następne dane niebawem.
MAZDA MPV OK
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 14:26
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG

Postprzez krystof » 11 lut 2010, 12:28

to ja się dopiszę:

MPV LW II, 2002, diesel
– kupiona w grudniu 2008 i użytkowana do sierpnia 2009
– przebieg przy kupnie – ok 80 tysięcy

wydatki:
zgięty wahacz (moja wina)
zakup: 250
montaż: 100

zbieżność: 100

lakiernik (korozja): 900

rozrząd zakup: 1300
montaż: 300

rozszczelniona chłodnica
zakup: 680
montaż: 320

zgniłe tylne przewody (jak u Benka):
zaślenpienie i dolenie płynu: 200

na trasie latem 2008 – ubytek płynyu chłodzącego + pierdzenie na biało = sprzedaż auta

łącznie wydatów: 5290,–


i druga MPV LW II, diesel 2002 (rejestracja 2003)

regulacja luzów zaworowych 200
wymiana oleju + filtr + czyszczenie smoka w misce olejowej
olej (240), filtr (30), silikon (30), robocizna (200) = 500

wysprzęglik … 190
… plus wymiana 100

podkładki pod wtryskami 100
wymiana podkładek pod wtryskami 290

no i na deser: przegniłe rurki i uciekający płyn oczojebliwy: zależnie od rozstrzygnięć na forum 200 – 500 pln

to na razie tyle ...

pozdrov, krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 14:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez gazparts » 1 mar 2010, 21:48

benek1 napisał(a):Przegnite przewody nad tylnym prawym nadkolem do ogrzewania tyłu.

to chyba jest standard,
po jakie licho dali stalowe rurki, już lepiej jakby wężem pociągnęli obieg z tyłu,
pewnie poprawię to latem <faja>
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez mac8126 » 31 mar 2010, 00:23

Witam

MPV 2,0 136KM , 2000r

U mnie jak do tej pory, a mam ją dwa lata to zrobiłem remont silnika.Stanęły pierścienie olejowe.Zapiekły sie na amen ;/
Odstawiłem do warsztatu i wymiana pierścieni ,uszczelka pod głowica, sprawdzenie głowicy ,wymiana uszczelniaczy i regulacja zaworów kosztowało mnie 3000zł.
Doczytałem sie na forum po fakcie, iż jest to bardzo słaby model silnika i pada po 180 -200 tyś.
tak fabryka przewidziała.
poza tym padł mi centralny . nie reaguje na pilota.Albo pilot albo centralka padła.
i żeby tego było mało po zimie rogi pokazała mata SRS w fotelu pasażera.I świeca sie poduchy .Jak to ładnie kolega na forum określił " Syndrom teściowej".
Fajne autko ,ale coś słabe technicznie jak sie okazało.

Pozdrawiam
Maciek
MPV 2.0 , 2000r
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 16:01
Posty: 8

Postprzez mt350 » 3 kwi 2010, 20:27

Polecam sprawdzic smok olejowy. Moja przejechala ponad 220tys i akurat byl bardzo mocno zasyfiony.
Wymiana rozrzadu-polecam tylko oryginalne czesci- drogie ale warto
Przy wymianie rozrzadu zwroccie uwage na stan rolek od alternatora- wystarczy zalozyc nowe lozyska (wytrzymuja ok 60 tys)
Rdza- podwozie, wydech, nadkola, przesuwane drzwi, tylna klapa
Opony Goodyaer zabkuja. Polecam Michelin
Powyzej 130 lusterka zaczynaja "drgac"
Webasto potrafi zakopcic

Auto kupilem od I wlasciciela z przebiegiem 160 tys (udokumentowany). Rok 2004, modelowy 2005 wersja angielska.
Przejechalem juz prawie 60 tys w tym kilka razy trasa Polska-Anglia (predkosci ok 130km/h obroty 2600-2900, w pelni zaladowany).
Klocki i tarcze wymienione w ASO Mazdy po 60 tys i klocki sa dalej w super stanie. Opony (215/60 R16) Michelin (£110 za sztuke) ciagle 6mm a Goodyeary (£90) juz sa w spalarnii.

W zimie pali ok 8.5 bez zaladunku a na trasie w lecie z pelnym obciazeniem nawet 7.0-uwaga zatankowanie paliwa w niemczech shell drozszy diesel bodajze V power spalanie 7.0 przy pelnym zaladunku i przy 130km/h natomiast przy polskim paliwie spalanie 8.

Polecam tankowac na znanych stacjach gdyz kolega mial problemz jakoscia paliwa wiec tankuje tylko na BP i Statoil

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2010, 18:03
Posty: 10
Skąd: Londyn

Postprzez adacho01 » 7 kwi 2010, 22:40

mac8126 napisał(a):Witam

MPV 2,0 136KM , 2000r

U mnie jak do tej pory, a mam ją dwa lata to zrobiłem remont silnika.Stanęły pierścienie olejowe.Zapiekły sie na amen ;/
Odstawiłem do warsztatu i wymiana pierścieni ,uszczelka pod głowica, sprawdzenie głowicy ,wymiana uszczelniaczy i regulacja zaworów kosztowało mnie 3000zł.
Doczytałem sie na forum po fakcie, iż jest to bardzo słaby model silnika i pada po 180 -200 tyś.
tak fabryka przewidziała.
Fajne autko ,ale coś słabe technicznie jak sie okazało.


witam

czy możesz powiedzieć o jakim dokładnie silniczku piszesz? diesel2,0 cz benzyna 2,0 bo jeśli o benzynce to pierwszy raz czytam żeby były z nim takie problemy (możesz podać źródło takich informacji), o dieslu czytałem ze sa z nim problemy ale o 2,0 benzyna ze sa raczej bezproblemowe i mozna je spokojnie nawet gazowac z przebiegami dochodzącymi do 200tys i jeszcze długo pochodzą,
bede wdzieczny za rozwiniecie tematu poniewz jestem w trakcie poszukiwania MPV 2,0benz do zagazowania a z racji tego ze w roczniku 2000-2003 to przebieg pewnie w granicach 150-180

pozdr....
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 23:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez pdrog » 12 kwi 2010, 19:18

W moim egzemplarzu po kupnie ( 82kkm przebiegu ) musiałem wymienić łączniki stabilizatora przednie i niedawno po 20kkm( przebieg 103kkm ) ponownie wymiana ! Łączniki dobrej jakości, marki nie pamiętam ale tu na forum była ona wielokrotnie polecana. Dobrze, że tylko to pada ( u mnie ) poza tym olej/filtry..... klima tylko serwis odgrzybianie .... generalnie bez uwag :)
pdrog
 

Postprzez remont » 13 kwi 2010, 21:14

W mojej MPV 2,0d z 2005 nabyta w Belgi z przebiegiem 146.500 a obecnie na liczniku już ponad 270 tys.
-wymiana drążków reakcyjnych przód
-wymiana simerbloków pionowych dużych w wachaczach przód
-wymiana amortzatorów tył (pierwsza kayaba i wylane po 4 mies. a zamontowane schas i są od roku)
-wymiana lampek podświetlenia tablicy (łamią się zaczepy plastlkowe przy próbie wymiany żarówki – drogi bubel)
-wymiana sprzęgła wysprzęglika i koła dwumasowego (licznik 265.800 km) oraz oleju w skrzyni
-kodowanie pilota centralnego w aso
oczywiście wymiana klocków przód, oleje, filtry, drugi komplet kół. Dla wygody i próżności rozbudowa webasta do ogrzewania postojowego z pilotem.
PROGNOZY a co wypadnie to wielka niewiadoma
-czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin (dymi na wysokich biegach przy dużych obrotach)
-czyszczenie smoka oleju (polecane na forum)
-wymiana uszczelek pod pompowtryskami (polecane na forum)
-wymiana kół, wyważenie, zbieżność oraz cała ścieżka w stacji diagnostycznej
autko ciężko zapracowało na moją opinie pozytywną
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2008, 19:19
Posty: 37
Skąd: ok/Krakowa
Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM

Postprzez mac8126 » 20 kwi 2010, 08:16

Witam Adacho


adacho napisał(a):
mac8126 napisał(a):Witam

MPV 2,0 136KM , 2000r

U mnie jak do tej pory, a mam ją dwa lata to zrobiłem remont silnika.Stanęły pierścienie olejowe.Zapiekły sie na amen ;/
Odstawiłem do warsztatu i wymiana pierścieni ,uszczelka pod głowica, sprawdzenie głowicy ,wymiana uszczelniaczy i regulacja zaworów kosztowało mnie 3000zł.
Doczytałem sie na forum po fakcie, iż jest to bardzo słaby model silnika i pada po 180 -200 tyś.
tak fabryka przewidziała.
Fajne autko ,ale coś słabe technicznie jak sie okazało.


witam

czy możesz powiedzieć o jakim dokładnie silniczku piszesz? diesel2,0 cz benzyna 2,0 bo jeśli o benzynce to pierwszy raz czytam żeby były z nim takie problemy (możesz podać źródło takich informacji), o dieslu czytałem ze sa z nim problemy ale o 2,0 benzyna ze sa raczej bezproblemowe i mozna je spokojnie nawet gazowac z przebiegami dochodzącymi do 200tys i jeszcze długo pochodzą,
bede wdzieczny za rozwiniecie tematu poniewz jestem w trakcie poszukiwania MPV 2,0benz do zagazowania a z racji tego ze w roczniku 2000-2003 to przebieg pewnie w granicach 150-180

pozdr....



Pisałem o 2.0 benzyna.
No niestety informacje w moim przypadku się sprawdziły.O żywotności silnka pisali na forum jeszcze przed reorganizacją forum, wiec tematu nie znajde, ale jest to ten sam silnik co w 626 (kod silnika FS).
Poczytaj dobrze zanim zakupisz.
Zresztą ja będę swoją chyba sprzedawał ( a moja już po remoncie ;D spokój na 200 tyś) i też jest do gazu.
Jak będziesz zainteresowany to daj znać.

Pozdrawiam
Maciek
MPV 2.0 , 2000r
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 16:01
Posty: 8

Postprzez Norby » 2 maja 2010, 17:02

remont napisał(a):-wymiana uszczelek pod pompowtryskami (polecane na forum)


Kolego to chyba nie ten system zasilania (CR)
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 05:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez frankoz » 13 maja 2010, 08:02

Witam na forum

Jestem przed kupnem samochodu i rozważam różne opcje mam pytanie do Maćka, chcę kupić Mazdę Premacy 2,0 Benzyna
czy to taki sam silnik co w Twojej MPV?

Pozdrawiam Grzesiek
frankoz
 

Postprzez tommpv » 29 gru 2010, 10:12

witam silnik 2.0 benz, jest za słaby do tej masy mam i nie polecam. chetnie bym sie zamienił na 2.6 lub 3.0
tommpv
 

Postprzez courser » 22 lut 2011, 22:03

Jestem chyba bardzo upartym użytkownikiem Mazdy MPV 2,0 TDCI z 2002 roku.
Historia mojego auta jest pełna niespodzianek jednak z uporem maniaka wciąż
naprawiam i chwalę to auto na przekór znajomym i żonie.
Mazdę kupiłem u Niemca z małym defektem pompy wacum, po prostu hamulec przy trzecim nadepnięciu stawał się twardy. Po wcześniejszym zbadaniu tematu u mechaników i na forum postawiłem diagnozę. Pompa wacum będzie do wymiany więc kupiłem to auto w dobrej cenie.
Zmieniłem wszystkie filtry olej itp. Sprawdziłem instalację podciśnienia no i wszystko było bez zmian. Haki dalej słabły po trzecim nadepnięciu . Postanowiłem wymienić pompę wacum.
Nowa to koszt 3000zł. Ale od czego są zamienniki czy używki. Zakupiłem więc używaną pompkę i wymieniłem. Niestety efekt był gorszy. Oddałem zatem gorszą pompę i zacząłem zbierać kasę na nowa pompę. Tydzień później gdy jechałem zarejestrować brykę zatarł się silnik. Zrobiłem może 2 tys. Km. Ale lipa.
No nic zacząłem naprawę – miesiąc czasu. Okazało się że silnik był rozbierany w Niemczech
Prawdopodobnie uszkodzona turbina wpadła do gardzieli i odbiła się na 4 tłoku i głowicy bo pozostały lekkie wgnioty na głowicy tłoki były wymienione na nowe.
Ale przy składaniu silnika jakiś turas użył silikonu zamiast pasty i resztki silikonu zapchały magistralę olejową oraz ostatnie kanały do wałka rozrządu. Stąd niskie ciśnienie na pompie wacum. Wałek rozrządu kompletnie zatarty dźwignie popychaczy wszystkie połamane znaczy głowica do wymiany. Remont wyniósł mnie 4500 zł. No ale w końcu mogłem cieszyć się autem. Do czasu. Następna awaria po 2 miesiącach to wymiana instalacji nagrzewnicy tylnej. Stara instalacja kompletnie skorodowana. Nowa w serwisie (cenowo nieosiągalna). Zastosowałem zamiennik do instalacji ,,Co” plastikowo aluminiowa rurka świetnie zdała egzamin i działa jak należy. Koszt materiałów100 zł. robocizna własna. Auto śmigało do wiosny jak trzeba. Latem kłopoty zaczęła sprawiać Klima, chodziła- tylko co 5 sekund się wyłączała i tak w kółko. Niestety chłodnica Klimy do wymiany, a… jakieś 700 zł i po sprawie. Eksploatacja zaczęła już przynosić frajdę… Na jesień jednak awaria w godzinach wieczornych po ostrej jeździe na zakręcie zapaliła się kontrolka oleju na wolnych obrotach. Zatrzymałem auto i okazało się że jest spory wyciek oleju, tylna klapa i podwozie były całe zalane w oleju.
Pękła rurka zasilająca turbinę i olej sadziła całym ciśnieniem do komory sinika przejechałem tak co najmniej 15 km. Na szczęście turbina miała zasilanie w olej i ocalała.
Po wymianie rurki wszystko wróciło do normy. Kolejne pół roku mija i przy powrocie z ferii zimowych silnik zaczyna głośniej pracować stukają zawory w efekcie gaszę auto i ląduje na poboczu. Sprawdzam olej itp. Wszystko ok. a stuki narastają ledwie wjechałem na lawetę kompletny brak mocy. Na szczęście na drugi dzień u machanika okazało się że poluzowały się wtryski na łapie dociskowej wystarczyło dokręcić i ok. Jeżdżę dalej- co jeszcze mnie spotka?
Pozdrawiam wszystkich użytkowników mpv-ek
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 21:19
Posty: 8

Postprzez gazparts » 23 lut 2011, 09:00

A ja mam zupełnie inne doświadczenia
kupiłem mpv kę z 2000r 2,0 benzyna z przebiegiem 88tys km w styczniu 2010
zagazowałem, pali ok 12l lpg , obecnie ma przebieg 133tys km i nic mi się nie psuje, po prostu tylko śmigam, a z racji zadowolenia z modelu nawet kupiłem drugą mpv-kę do "tłuczenia".
A w mpv-ce wymieniam tylko olej filtry i na początku rozrząd.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez skarkop » 23 lut 2011, 13:38

U mnie po przejechaniu 33tys.km i poltorarocznej eksploatacji musze teraz wymienic laczniki stabilizatora. Wydatek 66zl. Za to w system audio wideo, gps, ar, komputer wrzucilem juz ponad 4 tys. Teraz nie wkurzam sie juz w korkach – zawsze obejrze jakis film.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 13:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez sokoli_majster » 23 lut 2011, 14:02

To jakiś pechowy egzemplarz miałeś skoro takie problemy z silnikiem były. Generalnie silnik mało awaryjny.

A Ty Skarkop mógłbyś się pochwalić tym "systemem audio" za 4 patole :D
sokoli_majster
 

Postprzez skarkop » 23 lut 2011, 14:54

Glownie wideo. Nic takiego. 2 monitory, player hdd, xcarlink. Poza tym wymienilem wczesniej ar, ktory kosztowal tysiaca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 13:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez Steve » 24 lut 2011, 20:40

courser napisał(a):..... maniaka wciąż naprawiam i chwalę to auto na przekór znajomym i żonie.

Trafnie użyte określenie ;P , ja bym nie miał zdrowia do takiego auta.
Żebyś nie musiał wybierać MPV albo reszta świata (znajomi i żona <diabełek> ).

courser napisał(a):Mazdę kupiłem u Niemca z małym defektem pompy wacum, po prostu hamulec przy trzecim nadepnięciu stawał się twardy. Po wcześniejszym zbadaniu tematu u mechaników i na forum postawiłem diagnozę. Pompa wacum będzie do wymiany więc kupiłem to auto w dobrej cenie.


W Mazdach pompy vacum generalnie nie padają. Na forum diagnozy mówią coś innego <czytaj>.

courser napisał(a):......Jeżdżę dalej- co jeszcze mnie spotka?
Pozdrawiam wszystkich użytkowników mpv-ek


Wygłąda na to, masz ciekawe auto, zapewne o baaaardzo dużym przebiegu albo mocno skatowane.
Bo że było kiepsko serwisowane to już odkryłeś.
Ale bardzo dobrze, że trafiłeś na to forum, możesz je bardzo wzbogać swoimi problemami <jupi> hahaha .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Krystian01533 » 6 mar 2011, 20:47

Witam,
MPV 2000 rok 2.0 benzyna 122km 131tys km przebiegu i rosnie bezawaryjnie, kumpel handlarz mi sprowadzil ze szwajcari jeden własciciel,
wymieniony rozrzad 370 zł czesci po znizkach wymiana samemu (zawod mechanik)
łaczniki 66zł
kupno i załorzenie alarmu 150 zł alarm załozyłem sam
co do diesla to tylko dlatego nie kupilem ze wzgledu na awaryjnosc
benzyna 2.0 122kuce daje spokojnie rade tymbardziej ze to van a nie np. MX 5
spalanie przy zony nodze, malutka stupka ale gniecie to 10l/100 ze mna deko mniej ale zadko jezdrze
a i jeszcze jedno jak czytalem ile placiliscie za robocizne i czesci to kurde jak ja bym tak sie cenil to bym nowka MPVka jezdzil
POZDRAWIAM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2008, 08:08
Posty: 87
Skąd: radom
Auto: MX5 Miatka 1839cm3 NA
potem 323P 1324cm3
obecnie MPV 1991cm3 2000r

Postprzez Steve » 9 mar 2011, 11:27

Krystian01533 napisał(a):co do diesla to tylko dlatego nie kupilem ze wzgledu na awaryjnosc


Krystian,

Jaką awaryjność diesla masz na myśli ? <co?>
Jeżdzę dwoma dieslami Mazdy i awaryjności zaprzeczam <nie> <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy