czesc
jezdze 5 lat premacy 1.8 114koni – teraz potrzebuję czegoś wiekszego i tak po glowie mi chodzi MPV w dieslu z lat 2004-2005. Co jest dla mnie ważne
– premacy nigdy nie zawiodła czy jakość mpv jest podobna?
– premacy w benzynie pali kolo 8 litrow benzyny w trasie a co ze spalaniem mpv
– jakie bolaczki ma mpv? czy diesle z 2004-2005 maja powazne mankamenty?
– jak jest z cześciami – premacy czerpała z 626 a mpv ?
– na co zwrócić uwagę ? jak zdziagnozowac kolo dwumasowe, wtyski, turbinę przy ogledzinach "garażowych"
– moze macie jakieś doswiadczenia z takich zmian i mozecie sie podzielić
dzięki za pomoc
rt
Mazda MPV (LW) – Opinie o modelu
Przyjmę zlecenia – administracja IT – Warszawa / Poznań / Lublin – a zdalnie wszedzie. http://www.itct.com.pl
- Od: 11 sie 2007, 20:17
- Posty: 105
- Skąd: Poznań/Trawniki/Warszawa/Lublin
Mój kolega ma MPV-kę, rocznik 2005, diesel. Kupił ją za moją namową. Wymieniliśmy w niej turbinę (koszt ok.1200zł) ale to, że się kończy, było słychać już przy zakupie. Obecnie ma na liczniku 220 kkm (od zakupu 40 kkm) i żadnych niespodzianek nie było. Dwumas nie daje o sobie znać, wtryski ok. Należy oczywiście przeprowadzić zaraz po zakupie standardową procedurę, czyli wymiana podkładek pod wtryskami, czyszczenie smoka oleju itp. Wszystko jest szczegółowo opisane w działach MZR-CD i MPV.
Silnik jest ten sam co w Mazdzie 6 i raczej tu doszukiwałbym się podobieństw w częściach, choć raczej poza silnikiem niewiele ich będzie. Spalanie w trybie mieszanym u kolegi wynosi ok.8l/100km. Samochód cieszy dobrą dynamiką i dość wysokim komfortem podróżowania.
W tym segmencie z MPV może równać się chyba tylko Toyota Avensis Verso ale moim zdaniem Mazda jest ciekawsza stylistycznie.
Silnik jest ten sam co w Mazdzie 6 i raczej tu doszukiwałbym się podobieństw w częściach, choć raczej poza silnikiem niewiele ich będzie. Spalanie w trybie mieszanym u kolegi wynosi ok.8l/100km. Samochód cieszy dobrą dynamiką i dość wysokim komfortem podróżowania.
W tym segmencie z MPV może równać się chyba tylko Toyota Avensis Verso ale moim zdaniem Mazda jest ciekawsza stylistycznie.
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
http://www.pokrowce.net
- Od: 18 maja 2009, 20:03
- Posty: 121
- Skąd: Czersk - pomorskie
- Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.
Ja za 2-3 lata będę miał ten sam problem, co kolega Ziggy i też zastanawiałem się nad MPV. Dzieciaki mi rosną (trójka) i zacznie być ciasno w Premacy. Z tego co słyszałem, od kolegów z forum, to MPV diesel nie jest taka niezawodna jak Premacy DiTD (choćby brak dwumasu w Premacy), a z częściami, to różnie bywa. Na pewno jest to auto dużo mniej popularne od Premacy.
Dlatego jeśli będę zmieniał, to zapewne nie odważę się na MPV, tylko zachowawczo nabędę Premacy 1.8 z 2004 r. Jest to ostatni niezawodny, japoński silnik benzynowy. Auto popularne (na mobile.de codziennie ponad 700 szt.), sprawdzone – z częściami nie ma problemu.
A MPV to jak dla mnie niewiadoma; np. jak z dostępnością używanych części?; sporo części tylko w Aso. Ze względu na akcyzę tylko silnik 2.0 wchodzi w grę, ze względu na opinie użytkowników – tylko benzyna. A te produkowano tylko do 2000 r. Biorąc pod uwagę większe spalanie i inne koszty eksploatacji oraz zaprzestanie produkcji silnika 2.0 w 2000 raczej będziemy musieli się cisnąć w Premacy.
Nie zmienia to faktu, że MPV to wymarzone auto dla 5-osobowej rodziny, ale czasem realia biorą górę.
A, jeszcze jedno: podobne jest tylko pas biodrowy na środkowym na fotelu w drugim rzędzie
Dlatego jeśli będę zmieniał, to zapewne nie odważę się na MPV, tylko zachowawczo nabędę Premacy 1.8 z 2004 r. Jest to ostatni niezawodny, japoński silnik benzynowy. Auto popularne (na mobile.de codziennie ponad 700 szt.), sprawdzone – z częściami nie ma problemu.
A MPV to jak dla mnie niewiadoma; np. jak z dostępnością używanych części?; sporo części tylko w Aso. Ze względu na akcyzę tylko silnik 2.0 wchodzi w grę, ze względu na opinie użytkowników – tylko benzyna. A te produkowano tylko do 2000 r. Biorąc pod uwagę większe spalanie i inne koszty eksploatacji oraz zaprzestanie produkcji silnika 2.0 w 2000 raczej będziemy musieli się cisnąć w Premacy.
Nie zmienia to faktu, że MPV to wymarzone auto dla 5-osobowej rodziny, ale czasem realia biorą górę.
A, jeszcze jedno: podobne jest tylko pas biodrowy na środkowym na fotelu w drugim rzędzie
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Enzoo napisał(a):Dlatego jeśli będę zmieniał, to zapewne nie odważę się na MPV, tylko zachowawczo nabędę Premacy 1.8 z 2004 r. Jest to ostatni niezawodny, japoński silnik benzynowy.
Niestety, w erze downsizingu solidne wolnossące benzyniaki są stopniowo wypierane przez wysilone silniki doładowane. Mazda, jak na razie, opiera się temu trendowi. Jak widzę w ofercie np. Audi silnik 1.4 o mocy 180 KM, to mnie krew zalewa. Co za czasy...
Enzoo napisał(a):A, jeszcze jedno: podobne jest tylko pas biodrowy na środkowym na fotelu w drugim rzędzie
To fakt, tutaj Japończycy zaliczyli niezłą wpadkę.
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
http://www.pokrowce.net
- Od: 18 maja 2009, 20:03
- Posty: 121
- Skąd: Czersk - pomorskie
- Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.
Witam.
Chciałbym się zapytać o silnik 3,0 benzyna.
Co to za jednostka?
Czy trwała?
Jak z eksploatacją i serwisem?
Jak się sprawuje automatyczna skrzynia biegów z tym silnikiem?
Pozdrawiam.
Chodzi mi o rocznik 2004.
Chciałbym się zapytać o silnik 3,0 benzyna.
Co to za jednostka?
Czy trwała?
Jak z eksploatacją i serwisem?
Jak się sprawuje automatyczna skrzynia biegów z tym silnikiem?
Pozdrawiam.
Chodzi mi o rocznik 2004.
-
Yacek71
Skontaktuj się z enkai on posiada taki statek galaktyczny ewentualnie poczytaj opis jego auta viewtopic.php?f=313&t=118894
takie rzeczy to w Sharanie albo w Focusie
w Mazdzie MPV raczej nie uświadczysz. Gdybyś zrobił zdjęcie tej kostki to może powiedziałoby nam to coś więcej
Ja znalazłem u siebie takie kostki:

jedna jest od przycisku spryskiwaczy a druga od komputera (wersja benzynowa)
Ja znalazłem u siebie takie kostki:

jedna jest od przycisku spryskiwaczy a druga od komputera (wersja benzynowa)
-
sokoli_majster
Witam, stanąłem przed dylematem jaki akumulator zamontować do madzi (2.0 benz),
, wg książki jest 48Ah lub 53Ah,bez podania mocy uderzeniowej
przeglądałem allegro i znalazłem coś takiego:
-BaterMott 62Ah/580A
http://moto.allegro.pl/akumulator-bater ... 56466.html
-Autocraft 55Ah/510A
http://moto.allegro.pl/akumulator-55ah- ... 34421.html
-Autocraft 62Ah/540A
http://moto.allegro.pl/akumulator-62ah- ... 45292.html
co wy nato, może jakieś inne propozycje/
, wg książki jest 48Ah lub 53Ah,bez podania mocy uderzeniowej
przeglądałem allegro i znalazłem coś takiego:
-BaterMott 62Ah/580A

-Autocraft 55Ah/510A

-Autocraft 62Ah/540A

co wy nato, może jakieś inne propozycje/

- Od: 25 wrz 2010, 00:59
- Posty: 74
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda MPV II 99r 2,0 benzyna
Od siebie mogę Ci polecić Bosch Silver i Centra – te drugie mają dobrą opinie, ale też kosztuję.
Wiem, że EXIDE robił też aku z wysokiej półki. Te najtańsze zazwyczaj kończą swój żywot o wiele szybciej, więc jeśli chcesz na dlużej, to dolóż stówkę i kup porządny, markowy produkt
A teraz ja mam pytanie, a w zasadzie kilka:
1. Mam 2,0 99r Exclusive ("drewno", ciemne szyby, komputer...) lecz brakuje mi strasznie tempomatu. Czytałem kilka wątków, ale nie było jednoznacznie, czy można założyć do 2.0 benzyna z innej wersji silnikowej ? Widziałem dwie sztuki w dieslu, ale domyślam się że na to nie ma szans.
2. Czy istnieją jakieś zamykane schowki zamiast tego na dole deski rozdzielczej (ten z popielniczką, a dokładnie pod nią)? Oryginalna "półeczka" jest niezbyt praktyczna, a może występowały zamykane.
3. Mam u siebie ostatnie uchylne szyby ciemne, jedna ma druty jak od podgrzewania, druga bez. Tak ma być, czy po prostu moja szyba jedna jest z takiej wersji z druga z innej ?
4. Czy jest gdzieś w tym aucie zegarek
? Nie mam oryg. radia, być może na nim jest.
5. Wiadomo może jakiej średnicy są głośniki w drzwiach? Jaka firma je produkowała ?
Moje pytania mogą być dla Was banalne, ale auto dopiero co kupiłem i niestety wielu rzeczy nie wiem
Z gory dzięki
Wiem, że EXIDE robił też aku z wysokiej półki. Te najtańsze zazwyczaj kończą swój żywot o wiele szybciej, więc jeśli chcesz na dlużej, to dolóż stówkę i kup porządny, markowy produkt
A teraz ja mam pytanie, a w zasadzie kilka:
1. Mam 2,0 99r Exclusive ("drewno", ciemne szyby, komputer...) lecz brakuje mi strasznie tempomatu. Czytałem kilka wątków, ale nie było jednoznacznie, czy można założyć do 2.0 benzyna z innej wersji silnikowej ? Widziałem dwie sztuki w dieslu, ale domyślam się że na to nie ma szans.
2. Czy istnieją jakieś zamykane schowki zamiast tego na dole deski rozdzielczej (ten z popielniczką, a dokładnie pod nią)? Oryginalna "półeczka" jest niezbyt praktyczna, a może występowały zamykane.
3. Mam u siebie ostatnie uchylne szyby ciemne, jedna ma druty jak od podgrzewania, druga bez. Tak ma być, czy po prostu moja szyba jedna jest z takiej wersji z druga z innej ?
4. Czy jest gdzieś w tym aucie zegarek
5. Wiadomo może jakiej średnicy są głośniki w drzwiach? Jaka firma je produkowała ?
Moje pytania mogą być dla Was banalne, ale auto dopiero co kupiłem i niestety wielu rzeczy nie wiem
Z gory dzięki
- Od: 2 sty 2013, 17:50
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław / Zgorzelec
- Auto: MPV 11.99 2,0 B+LPG
MR2 SW20 2,0 156KM
Lexus GS430 Ltuned V8
Wiesz co? Zrobiłbyś fotki tego o czym piszesz, bo opis półeczki jest mało komunikatywny. Najlepiej, gdybyś ofotografował i wrzucił do "Nasze Mazdy".
Te druty, to prawdopodobnie antena.
Zegarek był w wersji izraelskiej.
Nie pytaj o głośniki, bo zaraz się dowiesz, że takie pytania TYLKO w "Car Audio" ;–)
Te druty, to prawdopodobnie antena.
Zegarek był w wersji izraelskiej.
Nie pytaj o głośniki, bo zaraz się dowiesz, że takie pytania TYLKO w "Car Audio" ;–)
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Denis... tak jak kolega enkai wspomniał, załóż temat o swoim autku i zapodaj zdjęcia. Wtedy przyjrzymy się co tam masz na pokładzie i będziemy mogli powiedzieć coś więcej. Teraz odpowiedzi na Twoje pytania:
1. Tempomat do Twojej wersji benzynowej powinno dać się założyć szybciej niż do diesla (i na pewno taniej). Potrzebna na pewno jest manetka dodatkowa z boku i serwomotor z linką do przepustnicy (masz chyba przepustnicę na linkę?). Dodatkowo czujniki (ale nie jestem pewien) na pedał hamulca i sprzęgła. Szukaj na szrotach a ostatecznie zrób wywiad w ASO. To jest "niszowy" samochód i wiele rzeczy będziesz musiał przejść sam przecierając szlaki.
2. Schowki... rzeczywiście mogłoby ich być więcej. To co jest lub mógłbyś dorobić wygląda następująco:
– schowek główny czyli ten przed kolanami pasażera
– zyskasz półeczkę pod radiem jeśli zamontujesz radio 1 DIN

– półeczka pod popielniczką (trzeba zaadaptować z wersji amerykańskiej)

– schowki na okulary w podsufitce

– szuflada pod siedzeniem pasażera

-szuflady w drzwiach
A resztę chowaj sobie w bagażniku
bo Mazda bidna w schowki.
3. druty w szybie tylnej to jest antena od radia. Gdyby się kiedyś zbiła lub ktoś by przy niej grzebał to radio nie będzie ci łapać fal
4. jak wywalisz fabryczne radio to zegarka nie ma
i to jest najlepszy żart Mazdy. Nawet Japończycy na forum narzekali na to. Więc albo zegarek będziesz miał w nowym radiu albo trzeba dorobić sobie gdzie indziej,n p. tutaj:

5. o głośniki nie pytaj bo nie wiem. Albo zadzwoń do jakiegoś porządnego sklepu Car-Audio i zapytaj co mają w katalogach do MPV-ki albo sam ściągnij boczki i sobie zmierz. Tutaj masz rozmieszczenie śrub:

A poniżej zdjęcie japońskiej Mazdy, niech pobudzi twą wyobraźnię

1. Tempomat do Twojej wersji benzynowej powinno dać się założyć szybciej niż do diesla (i na pewno taniej). Potrzebna na pewno jest manetka dodatkowa z boku i serwomotor z linką do przepustnicy (masz chyba przepustnicę na linkę?). Dodatkowo czujniki (ale nie jestem pewien) na pedał hamulca i sprzęgła. Szukaj na szrotach a ostatecznie zrób wywiad w ASO. To jest "niszowy" samochód i wiele rzeczy będziesz musiał przejść sam przecierając szlaki.
2. Schowki... rzeczywiście mogłoby ich być więcej. To co jest lub mógłbyś dorobić wygląda następująco:
– schowek główny czyli ten przed kolanami pasażera
– zyskasz półeczkę pod radiem jeśli zamontujesz radio 1 DIN

– półeczka pod popielniczką (trzeba zaadaptować z wersji amerykańskiej)

– schowki na okulary w podsufitce

– szuflada pod siedzeniem pasażera

-szuflady w drzwiach
A resztę chowaj sobie w bagażniku
3. druty w szybie tylnej to jest antena od radia. Gdyby się kiedyś zbiła lub ktoś by przy niej grzebał to radio nie będzie ci łapać fal
4. jak wywalisz fabryczne radio to zegarka nie ma
5. o głośniki nie pytaj bo nie wiem. Albo zadzwoń do jakiegoś porządnego sklepu Car-Audio i zapytaj co mają w katalogach do MPV-ki albo sam ściągnij boczki i sobie zmierz. Tutaj masz rozmieszczenie śrub:

A poniżej zdjęcie japońskiej Mazdy, niech pobudzi twą wyobraźnię

-
sokoli_majster
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości