Świecąca kontrolka silnika – sprawdzenie błędów

Mazda Premacy 1999–2004

Postprzez wojtasju » 22 lut 2014, 15:21

Świeciła się kontrolka silnika. Skasowałem przed odłączenie klemy akumulatora. Niestety prawdopodobnie potrzebna jest teraz jazda testowa, aby sterownik ustawił parametry pracy silnika – zaraz po skasowaniu błedu mam problem z niskimi obrotami.
Jak powinna wyglądać jazda testowa ?
Premacy 1840 benzyna 115KM 2001
Początkujący
 
Od: 22 lut 2014, 15:16
Posty: 2
Auto: Premacy CP 2002

Postprzez pacula79 » 15 maja 2014, 19:49

Witam,
Posiadam Mazdę premacy 1.8 100KM+GAZ i tez mi wywaliło błąd katalizatora i najlepszym rozwiązaniem,jakie można zastosować to zamontowanie dystansu.Można kupić takie gotowe,nazywa się to emulator drugiej sondy lambda. Na aledrogo można kupić go za 15-20 zł.

Emulator sondy lambda M 18x1,5/M D2.
Przeznaczenie/Zalecenia:

Emulator sondy Lambda eliminuje błąd silnika "CHECK ENGINE" zgłaszany przez komputer na wskutek usuniętego lub niesprawnego katalizatora.

Emulator jest łącznikiem pomiędzy kolektorem a sondą Lambda. Jego zadaniem jest odsunięcie sondy Lambda zdala od spalin, oraz uśrednienie odczytu analizy spalin. Ma zastosowanie w samochodach które spełniają normy Euro 3 i Euro 4. W tych samochodach za katalizatorem występuje druga sonda Lambda, która pełni funkcję diagnostyczną, kontroluje ona prawidłowość działania sondy regulacyjnej znajdującej się przez katalizatorem. Dzięki temu sterownik może skompensować odchylenia, obliczając zmodyfikowane wartości. Pozwala to na precyzyjne dozowanie składu mieszanki paliwo powietrznej. W przypadku uszkodzenia katalizatora, jego usunięcia, zastąpienia strumienicą, itp. sonda Lambda powoduje pojawianie się błędu silnika "CHECK ENGINE", oraz często przejście silnika w stan awaryjny, który objawia się dużym spadkiem mocy. Dzięki zastosowaniu emulatora te problemy znikają.

Emulator sondy Lambda znakomicie sprawdza się w samochodach wyposażonych w instalację LPG starszej generacji. W tych samochodach w momencie pracy na lpg, często zapala się kontrolka błędu silnika "CHECK ENGINE". Dzieje się tak na skutek wykrycia przez pierwszą sondę znajdującą się przed katalizatorem zbyt bogatej mieszanki spalin. Zastosowanie emulatora rozwiązuje ten problem.


Dane techniczne:

Gwint zewnętrzny 18x1,5
Otwór przelotowy D2
Długośc całkowita 34 mm
Długośc gwintu 0,9 mm
Klucz 22 mm
ZAŁĄCZNIKI
DSC_0207aq.jpg
RYS_MALEGO_EMU.jpg
pacula79
Załączniki
DSC_0207aq.jpg
RYS_MALEGO_EMU.jpg
Początkujący
 
Od: 22 paź 2012, 19:22
Posty: 8
Auto: Mazda Premacy 2002 rok 1.8 benzyna(74KW)

Postprzez rossinek » 28 maja 2014, 10:24

witam
Posiadam Mazde Premacy z 2004 r z silnikiem diesla i u mnie też zaświeciła sie ta kontrolka.
Pojawia się i znika. Więc sprawdziłem u zaprzyjaznionego mechanika i wyszedł błąd P0850 czyli bład czujnika zmiany biegów . Zdziwko przecież nie mam automatycznej skrzyni ale po obejrzeniu skrzyni ...czujnik jest .
Przeczyszczenie styków kasacja błedu i chwilowy spokój. Jednak błąd sie znóœ pojawił wiec trzeba czujnik wymienić . Może ktoś ma namiar na takie ustrojstwo.? rossinek
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2014, 19:53
Posty: 1
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2004r

Postprzez Yard » 28 maja 2014, 16:33

konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 2983 (58/35)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992 1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez g0rski » 4 sie 2014, 10:21

Witam Serdecznie.
parę miesięcy temu kupilem każde premacy 2.0 d rocznik 2003. Po przejechaniu 300 km wysypaly mi sie panewki. Silnik naprawilem (2500 zl w plecy :\ ) niestety po jakims czasie od napraw zaswiecila mi sie kontrolka check engine. Zmartwiony zwarlem piny w gnieździe diagnostycznym zgodnie z postem viewtopic.php?f=121&t=64573 i sprobowalem odczytać kod bledu. Nie pamietam juz co dokładnie mi wyszlo ale bylo to cos co nie powinno mieć miejsca w silniku diesela w zwiazku z czym idac za rada mecanika – zignorowalem to wylaczajac ten komunikat za pomocą klemy i hamulca. Komunikat niestety wskoczyl niedawno ponownie a do tego zaczalem slszec dziwny dźwięk jakby jakas srobka sie telepala na silniku przy obrotach rzedu okolo 2500. tego dziwnego dźwięk niema ani przy nizszch obrotach ani wyzszch. Mam wiec ogromna prosbe. Czy moglibyście pomoc mi w odczytaniu kodu (byc moze cos źle odczytuje) ? A osobie ktorej mówi cos opisany przeze mnie dziwny dźwięk będę dozgonnie wdzieczn za jakieś info. Zalaczam link do filmiku na którym nagralem migajaca kontrolke.

Z góry dziękuję
Ostatnio edytowano 4 sie 2014, 19:08 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: link
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 20:21
Posty: 3
Auto: Mazda Premacy 2.0 TD, 2003, 101 kM

Postprzez Yard » 4 sie 2014, 19:04

P0403 EGR
brak kontaktu, wilgoć, blokada zaworu lub elektromagnesu, zanik napięcia
http://www.obd-codes.com/p0403

Dopisano 4 sierpnia 2014, o 20:12:

g0rski napisał(a):zaczalem slszec dziwny dźwięk jakby jakas srobka sie telepala na silniku przy obrotach rzedu okolo 2500.


Z polskimi literami od razu było by wiadomo o co chodzi – sprzęgiełko w pompie próżniowej. Jest o tym kilka stron.
Jeden problem jeden wątek.
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 2983 (58/35)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992 1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez g0rski » 4 sie 2014, 19:19

Dzięki Yard
wybaczcie brak polskich znaków – pisałem na smarftonie a tam ciężko niekiedy wprowadzić polskie.
Ostatnio edytowano 4 sie 2014, 19:22 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 20:21
Posty: 3
Auto: Mazda Premacy 2.0 TD, 2003, 101 kM

Postprzez rubek9 » 26 wrz 2014, 18:59

Witam wszystkich
Mam pytanko co zrobiłem źle lub co się mogło stać tzn.
Chciałem odczytac błędy z świecy żarowej ponieważ stracilem moc w swojej madzi 03' 2.0l DITD 101KM
Zrobiłem całą procedure, czyli(w skrócie) zmostkowalem GND i TEN, kontrolka zgasła i nic nie wymrógała czyli nie ma błędów ale mimo wszystko odłączylem akumulator i 20 sek trzymalem hamulec(aby ewentualnie cos skasowac).

I NAJLEPSZE JEST TERAZ włączam zaplon a tu nic, nie pali, tylko dziwne migotanie kontrolek przy przekrecaniu stacyjki, dzwiek przypominal mi odgłosy jakby przekaźników, a silnik nawet nie "jęknoł"
Prosze o pomoc, nie wyczytalem niestety zeby ktos miał taki przypadek
POZDRAWIAM

P.S
Podobna procedure robilem z ABS-em i wszystko było OK
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 14:59
Posty: 29
Skąd: Skawina
Auto: Mazda Premacy '03 DITD

Postprzez Yard » 26 wrz 2014, 21:56

Sprawdź podłączenie akumulatora. Wygląda na słaby kontakt klem.
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 2983 (58/35)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992 1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez rubek9 » 30 wrz 2014, 18:48

Dzięki za podpowiedź.
Ostatecznie okazało się ze jakimś cudem "poszedł" bezpiecznik
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 14:59
Posty: 29
Skąd: Skawina
Auto: Mazda Premacy '03 DITD

Postprzez rubek9 » 22 paź 2014, 08:42

Sytuacja to powtórzyła mi się jeszcze 3-krotnie i okazało się że akumulator mi padł :–), mimo wielokrotnych ładowań trzeba było kupić nowy :–(
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 14:59
Posty: 29
Skąd: Skawina
Auto: Mazda Premacy '03 DITD

Postprzez tomek99mazda » 2 maja 2015, 09:59

Mam pytanie czy wszystkie modele maja kontrolke silnika w mojej nigdy sie nie zapalila nawet przy wlaczonym zaplonie

Dopisano 2 maja 2015, 13:15:

Moj licznik wyglad tak moze brakuje kontrolki silnika albo ktos ja wyjal
Załączniki
1430565311848338881536.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2011, 20:01
Posty: 62
Skąd: Gostyń
Auto: Premacy 1,8 16 v 101 Km 99r

Postprzez Yard » 9 maja 2015, 20:58

Są wersje bez kontrolki. Informacja o tym jest w książce obsługi w dziale o doborze świec.
Załączniki
69b594680b491d8c.jpg
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 2983 (58/35)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992 1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez Antekk » 9 lis 2015, 17:29

Witam. W moim aucie zapaliła się kontrolka silnika więc zajechałem na warsztat i był to błąd katalizatora. Zauważyłem, że gdy po usunięciu błędu zawsze po tankowaniu przejadę z 5 km i się ta kontrolka zapala. Może ktoś miał z tym do czynienia? Jest jakiś czujnik w korku o co tu chodzi ?
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 17:25
Posty: 1
Auto: Mazda PREMACY 1.8 2003r

Postprzez Yard » 9 lis 2015, 18:07

Podaj numer błędu.
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 2983 (58/35)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992 1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez OBeK » 11 cze 2016, 20:51

Witam,

Niestety dopadł mnie problem z błędem, nie potrafię rozpoznać jego numeru ani sam zindentyfikować co on oznacza. Może ktoś pomoże go odczytać i zidentyfikować jakieś rozwiązanie.
Dodam, że błąd nie chce dać się w żaden sposób skasować.

Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2012, 21:16
Posty: 36
Auto: Premacy 2003r 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez Yard » 17 cze 2016, 17:35

Pokazuje
0110
0100
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 2983 (58/35)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992 1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez Murcielago88 » 2 maja 2018, 21:21

Witam,

Od jakiegoś czasu swieci Mi się lampka silnika w mojej Mazdzie Premacy 2.0 w dieslu . Oczywiście podczas jazdy nie zaobserwowałem jakiś niepokojących zmian, ale jednak jazda z ta kontrolka jest irytująca :D Samochód podłączyłem do kompa u diagnosty i wyświetla się błąd P2009. Czy jest Mi ktoś w stanie pomoc w tej kwestii?

Z góry bardzo dziękuje :)
Załączniki
AD199690-75DC-4D25-B482-30F67FA2882E.jpeg
Początkujący
 
Od: 2 maja 2018, 21:09
Posty: 1
Auto: Mazda Premacy 2.0 Diesel
2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy