Strona 38 z 40

PostNapisane: 13 gru 2012, 21:40
przez t11
Pasek dayco miałem w swojej 323 włożony przez niemiecki serwis przejechał ok 4o tys. i pękł. Wielkiej szkody nie narobił 4 dźwigienki połamane. Rzecz miała miejsce 2 lata temu, może w tej chwili te paski są ok ale ja bym nie ryzykował, tylko oryginał rozrząd podstawa.

Re: Wymiana rozrządu – różne szkoły

PostNapisane: 14 gru 2012, 15:30
przez arturro400
pomyliłem sie sory mój błąd citd hehe koledzy z tymi paskami to nie jest tak do końca mazda jako producent samochodów nie produkuje części takich np. jak paski rozrządów tylko zleca produkcje dużym korporacją które produkują te części a więc firma dayco produkuje dla mazdy orginalne paski rozrządu ze znaczkiem mazda równierz dayco wykonuje orginały dla vw i całego koncernu, z tego co wiem to jeszcze citroen fiat i peugeot czy jakoś mu tam jezdzi fabrycznie na dayco tylko ze pod szyldem producenta. Np gates produkuje dla bmw i innych producentów więdz z największym szacunkiem prosze sobie te wiadomość zapamiętać że zakładając pasek dayco zakładamy tak naprawde pasek który w orginale jest produkowany na tej samej taśmie produkcyjnej co orginał zgadzam sie conti to jest syf nie tylko w mazdzie pęka lecz w innych autach terz zdarzało sie że gates też pękł lecz zawsze była winna pompa wody lub koło zębate nie można twierdzić. Jeżeli dojdzie do pęknięcia paska to znaczy że wcale nie zawinił pasek najpierw trzeba zbadać stan rolek pompy i kół zębatych w mazdzie citd i ditd dochodzi zazwyczaj do awari pompy wody i pasek pęka (osiowość koła zębatego) spodkałem się też ze zużyciem dolnego koła zębatego gdzie po chyba 60 tys km pękł orginał pozdrawiam.

Dopisano 14 gru 2012, 14:30:

pomyliłem sie sory mój błąd citd hehe koledzy z tymi paskami to nie jest tak do końca mazda jako producent samochodów nie produkuje części takich np. jak paski rozrządów tylko zleca produkcje dużym korporacją które produkują te części a więc firma dayco produkuje dla mazdy orginalne paski rozrządu ze znaczkiem mazda równierz dayco wykonuje orginały dla vw i całego koncernu, z tego co wiem to jeszcze citroen fiat i peugeot czy jakoś mu tam jezdzi fabrycznie na dayco tylko ze pod szyldem producenta. Np gates produkuje dla bmw i innych producentów więdz z największym szacunkiem prosze sobie te wiadomość zapamiętać że zakładając pasek dayco zakładamy tak naprawde pasek który w orginale jest produkowany na tej samej taśmie produkcyjnej co orginał zgadzam sie conti to jest syf nie tylko w mazdzie pęka lecz w innych autach terz zdarzało sie że gates też pękł lecz zawsze była winna pompa wody lub koło zębate nie można twierdzić. Jeżeli dojdzie do pęknięcia paska to znaczy że wcale nie zawinił pasek najpierw trzeba zbadać stan rolek pompy i kół zębatych w mazdzie citd i ditd dochodzi zazwyczaj do awari pompy wody i pasek pęka (osiowość koła zębatego) spodkałem się też ze zużyciem dolnego koła zębatego gdzie po chyba 60 tys km pękł orginał pozdrawiam.

PostNapisane: 14 gru 2012, 15:45
przez bieski
arturro400 napisał(a): a więc firma dayco produkuje dla mazdy orginalne paski rozrządu ze znaczkiem mazda równierz dayco wykonuje orginały dla vw i całego koncernu,

A wiec mylisz się, paski dla Mazdy robi UNITTA.

Dopisano Pt, 14 gru 2012, 14:47:

arturro400 napisał(a): zakładając pasek dayco zakładamy tak naprawde pasek który w orginale jest produkowany na tej samej taśmie produkcyjnej

Ale ktoś ci ściemę zawalił, a ty to łykasz jak młody pelikan :>

Re: Wymiana rozrządu – różne szkoły

PostNapisane: 14 gru 2012, 16:14
przez wilkxt
w tej chwili oryginały dla mazdy robi gates powergrip

PostNapisane: 14 gru 2012, 16:20
przez bieski
wilkxt napisał(a):w tej chwili oryginały dla mazdy robi gates powergrip

W tej chwili oryginały dla MAzdy robi Unitta, a że sprzedaje je jako Gates-unitta to swoją drogą.
Unitta została kupiona przez Gatesa

Re: Wymiana rozrządu – różne szkoły

PostNapisane: 14 gru 2012, 16:24
przez wilkxt
skoro unita to teraz gates to robi je gates, zreszta nieważne, napewno nie jest to dayco

PostNapisane: 14 gru 2012, 17:24
przez alk80
wilkxt napisał(a):skoro unita to teraz gates to robi je gates
ale robi je cały czas w tej samej japońskiej fabryce w tej samej technologii, gdyby te paski robił strikte gates to na pewno nie był by tej samej jakości/wytrzymałości co unita

PostNapisane: 14 gru 2012, 17:31
przez wilkxt
alk80 napisał(a):
wilkxt napisał(a):gdyby te paski robił strikte gates to na pewno nie był by tej samej jakości/wytrzymałości co unita


To akurat sprawdzę osobiscie bo mam załozonego gates, narazie przejachane 25 tys, przy 90-100 się odezwe czy dał rade.

PostNapisane: 15 gru 2012, 15:45
przez arturro400
to jeżeli są osoby które wiedzą lepiej to prosze napiszczie mi co mazda produkuje dla toyoty pozdrawiam i czekam, gates nie produkuje rozrządu i nie produkował dla mazdy co nie znaczy że jest złym paskiem. i spokojnie wytrzyma 90 tys km jeżeli reszta rozrządu jest oczywiście ok

PostNapisane: 15 gru 2012, 15:57
przez bieski
arturro400 napisał(a):to jeżeli są osoby które wiedzą lepiej to prosze napiszczie mi co mazda produkuje dla toyoty pozdrawiam i czekam,

A to jakieś quizy mają być, czy co?
Napisaliśmy ci że Dayco nie jest producetem oryginalnego rozrządu i tyle, koniec dyskusji.
Oryginalny rozrząd dla Mazdy produkowany jest przez Unitte, tudzież fabrykę Unitty która to została kupiona przez Gatesa i koniec.
Myślę że na tym można zakończyć tą bezsensowną dyskusję.

PostNapisane: 15 gru 2012, 20:38
przez Neonixos666
bieski napisał(a):Oryginalny rozrząd dla Mazdy produkowany jest przez Unitte


a nie czasem sam pasek? bo rolki i napinacz NTN

PostNapisane: 15 gru 2012, 20:39
przez bieski
Neonixos666 napisał(a):a nie czasem sam pasek?

Oj... Dyskusja dotyczyła paska :P Oczywiście że chodziło mi o pasek.

PostNapisane: 15 gru 2012, 20:43
przez Neonixos666
bieski napisał(a): Oczywiście że chodziło mi o pasek.
<spoko>

PostNapisane: 16 gru 2012, 15:14
przez alk80
arturro400 napisał(a):to jeżeli są osoby które wiedzą lepiej to prosze napiszczie mi co mazda produkuje dla toyoty
dopiero będzie produkować, artukuł z pierwszej strony MS –> Mazda wyprodukuje samochody dla Toyoty

Re: Wymiana rozrządu – różne szkoły

PostNapisane: 3 sty 2013, 01:50
przez r3solved
Podchodzę do wymiany rozrządu w mojej maździe 323F BJ 2002r. DiTD.
1. Jaki jest koszt wymiany rozrządu (robocizna z oryginalnymi częściami a ile sama robocizna) we Wrocławiu oraz kogo możecie polecić?
2. Czy warto kupić ten zestaw i czy rzeczywiście te części są oryginalne?
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 46411.html

opis gdyby aukcja wygasła:
"Nowy Oryginalny zestaw Rozrządu do MAZDY
w skład którego wchodzą:
– Pasek rozrządu oryginał Mazda (nr katalogowy RF2A-12-205B 9A)
– Napinacz hydrauliczny paska rozrządu oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-770)
– Rolka prowadząca paska rozrządu I oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-700)
– Rolka prowadząca paska rozrządu II oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-730)
– Pompa wody oryginał Mazda (nr katalogowy RF2A-15-100C)
– Uszczelka pompy wody I oryginał Mazda (nr katalogowy RFB9-15-162A)
– Uszczelka pompy wody II oryginał Mazda (nr katalogowy RFB9-15-116)"

Po przeczytaniu forum wiem, że jeżeli rozrząd to tylko oryginalny. Mam przejechane 184tys km. i podobno był raz wymieniany więc trochę jest przekroczone bez wymiany :/

PostNapisane: 3 sty 2013, 10:07
przez alk80
ja mam kupiony od nich, montowałem w czerwcu 09 przy 172 tyś km, teraz mam 213 tyś

zapytaj tylko jaka jest data produkcji samego paska, żeby się nie okazało że już ma 2 lata przeleżane

Re: Wymiana rozrządu – różne szkoły

PostNapisane: 26 lut 2013, 09:56
przez dominikb
Witam i również mam prośbe o pomoc w wyborze rozrządu, widze ze jedyna różnica to producent pompy, który wybrać ? Zależy mi na oryginale oczywiście? Dzięki za pomoc.
http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-ma ... 59570.html
http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-ma ... 54380.html

Re: Wymiana rozrządu – różne szkoły

PostNapisane: 26 lut 2013, 10:23
przez tadziol
przeczytanie tego wątku powinno rozwiać Twe wątpliwości....
tam właśnie pompa była nieoryginał.
viewtopic.php?f=89&t=92063

PostNapisane: 26 lut 2013, 10:27
przez Riki
dominikb napisał(a):Zależy mi na oryginale oczywiście?


no to niestety nie jest oryginał.

Re: Wymiana rozrządu – różne szkoły

PostNapisane: 26 lut 2013, 10:55
przez dominikb
Rozumiem ze trza zwiększyc pułap :) 1000 zl wystarczy?
http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-wo ... 35192.html