Wtyczka diagnostyczna – Interfejsy do Premacy
Drodzy koledzy ,ja w mojej Premacy 2.0 benzyna z 2002r mam 2 gniazda diagnostyczne:jedno pod maską w okolicy akumulatora,a drugie w srodku pod deską rozdzielczą po lewej stronie (wcale nie trzeba się mocno gimnastykować żeby je znalezć)to pod maską jest takie owalne jak kolega Janusz626 pokazał na zdjęciu a to w środku to normalne złącze OBD.ja ma tester MULTI DIAG (firmy VIAKEN) kupiony na Allegro i spokojnie daje sobie rade z odczytaniem i kasowaniem błędów.
Jak to mowią daltonisci:życie jest jak tęcza,raz białe raz czarne...
- Od: 23 lis 2009, 00:04
- Posty: 7
- Skąd: Gąbin
- Auto: PREMACY 2.0B 16V,131KM
2002r
Wiele razy już na forum były opisywane oba złącza diagnostyczne. Do odczytywania i kasowania błędów nie trzeba żadnych urządzeń. Wystarczy np. spinacz lub kawałek drucika. Cała procedura jak to robić "wisi" od lat na stronie klubowej i również wiele razy była opisywana na forum.
Dokładnie to po lewej stronie kolumny kierownicy, w ASO wpinają się w jedno i jak i w drugie złącze do odczytania kodów błędu,np. kod błędu obwodu świec żarowych,zespołu sterowania pompy paliwa,itd dotyczy ditd 2.0
Dodam jeszcze, że między odczytaniem kodu błędu i kasowaniem jest jeszcze naprawa usterki, a to już jest wyższa szkoła jazdy i tu nie pomoże spinacz lub kawałek drucika
Dodam jeszcze, że między odczytaniem kodu błędu i kasowaniem jest jeszcze naprawa usterki, a to już jest wyższa szkoła jazdy i tu nie pomoże spinacz lub kawałek drucika
- Od: 23 sty 2010, 20:43
- Posty: 112
- Skąd: Iława
- Auto: DITD / 2001
Nie zawsze zaoszczędzisz, przerabiałem ten temat no i zgłupiałem,gdy wyskoczyło 6 błędów a odwiedzając różnych mechaników straciłem czas i pieniądze, wk.....łem się i sam znalazłem co przyczyną okazało się że jakiś paskudny gryzoń pogryzł przewody co idą do sterownika ot przyczyna
- Od: 23 sty 2010, 20:43
- Posty: 112
- Skąd: Iława
- Auto: DITD / 2001
Z tymi dwoma zlaczami jest tak samo u mnie czyli w X9 silnik Millera, pod maska i pod kierownica, jednoczesnie pod oba serwis robi analize silnika, jego parametry, wskazania, oroty, czasy reakcji roznych podzespolow (salenoid-ow, vris-ow) itp, a pod maska kody bledow i kasacja bledow.
Pamietacie jaki jest blad wskazujacy na walnieta przepustnice? pytam bo kolega gdzies tam byl no i sie okazalo ze przepustnica powietrza siadla, oczywiscie wymienili a jakze jakas nowa i to na zamowienie, za dwa dni juz mu wstawili.... hehe tylko nadal ma problemy z odpaleniem i mruga na desce !
Pamietacie jaki jest blad wskazujacy na walnieta przepustnice? pytam bo kolega gdzies tam byl no i sie okazalo ze przepustnica powietrza siadla, oczywiscie wymienili a jakze jakas nowa i to na zamowienie, za dwa dni juz mu wstawili.... hehe tylko nadal ma problemy z odpaleniem i mruga na desce !
witam, podpinam sie pod temat , gdzie mogę znaleźć opisy kodów błędów do premacy 1,8 1999r, bo wertuje forum i 90%linków nie działa, po tych modernizacjach na forum nic niemożna znaleźć, jeszcze niedawno sprawdzałem kody błędów w 323ba i na forum był fajny spis kodów , a teraz już niema , tak samo były opisy jak i gdzie podłączyć się z alarmem i tez oczywiście wyparowały , czy to jest gdzieś przeniesione czy wyparowało???
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Panowie a mógłbym poprosić o jakiś schemat podłączenia się do tego gniazda pod maską. No i jak odczytywać te kody Wiem że jest jakaś ich baza.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
cubitus1978
Witam wszystkich
Jestem posiadaczką mazdy premacy 2.0 DiTD '03r, mam problem z podpięciem się pod komputer(chcialam odczytac bledy),byłam u dwóch "fachowców" elektromechaników i stwierdzili ze nie mam wtyczki EOBD(euro) tylko jest wtyczka pod maska (szeregowa) a z nią też maja problem z odczytaniem błędów.Moje pytanie jest takie,czy mozliwe jest zeby nie bylo tej wtyczki EOBD,jeden z tych "fachowców" twierdzi ze te wtyczki byly montowane od roku '03 a moj musi byc wyprodukowany w '02 a zarejestrowany '03 ale od razu odpowiadam ze pierwsza rejestracja mojego auta jest w czerwcu '03 wiec jest to chyba nie mozliwe.Dlatego bym uprzejmie prosila wszystkich forumowiczów jesli taka wtyczka sie znajduje w aucie o zamieszczenie fotki w którym to jest miejscu(z ewentualnym demontażem zaślepki)
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Jestem posiadaczką mazdy premacy 2.0 DiTD '03r, mam problem z podpięciem się pod komputer(chcialam odczytac bledy),byłam u dwóch "fachowców" elektromechaników i stwierdzili ze nie mam wtyczki EOBD(euro) tylko jest wtyczka pod maska (szeregowa) a z nią też maja problem z odczytaniem błędów.Moje pytanie jest takie,czy mozliwe jest zeby nie bylo tej wtyczki EOBD,jeden z tych "fachowców" twierdzi ze te wtyczki byly montowane od roku '03 a moj musi byc wyprodukowany w '02 a zarejestrowany '03 ale od razu odpowiadam ze pierwsza rejestracja mojego auta jest w czerwcu '03 wiec jest to chyba nie mozliwe.Dlatego bym uprzejmie prosila wszystkich forumowiczów jesli taka wtyczka sie znajduje w aucie o zamieszczenie fotki w którym to jest miejscu(z ewentualnym demontażem zaślepki)
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
-
Hanni84
tak wygląda:
opis:
Więcej w poradniku silnika diesla, czyli tu:
Poradnik silników Diesla (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
opis:
Odczyt kodów DTC
W silnikiach diesla (w większości – nie tylko w DiTD) jest podstawowym sposobem informacji użytkownika o nieprawidłowej pracy silnika (uszkodzeniach elementów itp.). Spełnia ona – prócz swojej podstawowej roli wskaźnika załączenia świec żarowych – funkcję kontrolkę, która w benzyniakach nosi miano "check engine".
Silnik DiTD jest sterowany elektronicznie, komputer więc przy starcie (i także w trakcie pracy) otrzymuje i wysyła wiele sygnałów. Jeśli przychodzące sygnały nie mieszczą się w granicach założonych norm (lub w ogóle brakuje ich) wtedy zaczyna mrugać "sławna kontrolka". Może to być bezpiecznik świec żarowych a może być to uszkodzenie pompy wtryskowej.
Pierwsze co należy uczynić (w DiTD) to podnieść maskę, odnaleźć złącze diagnostyczne i kawałkiem drucika zmostkować GND i TEN (GrouND oraz TestENgine) Złącze to znajduje się POD MASKĄ a nie pod kolumną kierownicy! Trzeba być jednak czujnym, gdyż np. w Premacy jest odwrócone "do góry nogami". Nawet w starych 626/323 z lat '97-'99 złącze to oferuje wszystkie niezbędne dane – z możliwością odczytu i kasowania błędów (w przeciwieństwie do okrojonego złącza pod kierownicą)..
Więcej w poradniku silnika diesla, czyli tu:
Poradnik silników Diesla (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
Pozdrawiam
Dziękuję serdecznie za informacje
Już wiem jak wygląda wtyczka tyle tylko, że nie mogę zlokalizować w którym miejscu w samochodzie się znajduje chyba że jest taka możliwość, że w mojej Premacy z 2003r. jej nie ma Może mógłby ktoś zrobić zdjęcie miejsca w którym zamontowano wtyczkę...
Pozdrawiam
Ania
Już wiem jak wygląda wtyczka tyle tylko, że nie mogę zlokalizować w którym miejscu w samochodzie się znajduje chyba że jest taka możliwość, że w mojej Premacy z 2003r. jej nie ma Może mógłby ktoś zrobić zdjęcie miejsca w którym zamontowano wtyczkę...
Pozdrawiam
Ania
-
Hanni84
Witam
Zgodnie ze wskazówkami zrobilam tzn." znajomy" zworke na stykach GND i TBS(aby zobaczyc bledy ABSu) i pojawily sie bledy 14 (czujnik obrotów kola LT) i 51(przekaznik trybu awaryjnego),od razu spróbowalismy skasowac bledy,no i co sie okazalo blad 14 pozostal a blad 51 sie skasowal.Moje pytanie jest takie:czy ten blad pokazuje sie przy okazji bledu 14 i czy sie moze jeszcze pokazywac, a moze to cos powazniejszego.
Prosila bym o pomoc
Pozdrawiam
Zgodnie ze wskazówkami zrobilam tzn." znajomy" zworke na stykach GND i TBS(aby zobaczyc bledy ABSu) i pojawily sie bledy 14 (czujnik obrotów kola LT) i 51(przekaznik trybu awaryjnego),od razu spróbowalismy skasowac bledy,no i co sie okazalo blad 14 pozostal a blad 51 sie skasowal.Moje pytanie jest takie:czy ten blad pokazuje sie przy okazji bledu 14 i czy sie moze jeszcze pokazywac, a moze to cos powazniejszego.
Prosila bym o pomoc
Pozdrawiam
-
Hanni84
Ja zacząłem od oczyszczenia (przedmuchania powietrzem, sprayem do kabli, przetarciem szmatką z benzyną) czujników, kostek, zębatek oraz okolic, wtedy skasowałem błędy i przeszło.
Albo zrób tak jak pisze Yard.
Albo zrób tak jak pisze Yard.
323/323/Premacy
- Od: 24 lip 2009, 08:08
- Posty: 23
- Skąd: Gdynia
- Auto: Premacy 2.0 DITD – 2001
Witam
Wiem już że będę musiała wymienić czujnik, i znalazłam dwa rodzaje, niemieckie i japońskie... Który z nich Waszym zdaniem będzie lepszy?:
http://moto.allegro.pl/czujnik-abs-tyl- ... 44949.html
http://moto.allegro.pl/czujnik-abs-le-t ... 92687.html
Wiem już że będę musiała wymienić czujnik, i znalazłam dwa rodzaje, niemieckie i japońskie... Który z nich Waszym zdaniem będzie lepszy?:
http://moto.allegro.pl/czujnik-abs-tyl- ... 44949.html
http://moto.allegro.pl/czujnik-abs-le-t ... 92687.html
-
Hanni84
Hanni84 napisał(a):Witam
Wiem już że będę musiała wymienić czujnik, i znalazłam dwa rodzaje, niemieckie i japońskie... Który z nich Waszym zdaniem będzie lepszy?:
http://moto.allegro.pl/czujnik-abs-tyl- ... 44949.html
Załączone zdjęcie nie przedstawia tego czujnika, czyli ktoś nie wie co sprzedaje. Zwłaszcza cena wskazuje na chińskie pochodzenie czujnika.
Gość nie wystawia faktur czyli nie prowadzi oficjalnej działaności handlowej.
Hanni84 napisał(a):http://moto.allegro.pl/czujnik-abs-le-t ... 92687.html
Ten też wygląda na chiński. Przemawia za tym brak napisów na kablu i jego uniwersalność. Czujniki do 323, 626 i Premacy nie są te same tylko bardzo bardzo podobne. M.in. mają inne mocowania. Chińczycy robią coś pośredniego tak żeby pasowało wszędzie.
Ten prowadzi oficjalną działalność. Ciekawe czy da gwarancję na pismie bo tylko taka jest ważna.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości