Wymiana rozrządu – różne szkoły
No to fajnie że udało się tak tanio kupić rozrząd, ja też zastanawiałem się nad tym zakupem jednak skorzystałem z oferty kolegi z tego forum i kupiłem co prawda drożej niż ty ale taniej niż w ASO.
Moja wymiana u znajomego kosztowała 200 zł i zrobiłem to w ostatniej chwili.
Dlaczego a dlatego że kiedy kupiłem auto miało ok. 190000 km więc do wymiany wszystko, autko przed wymianą paliło po paru obrotach rozrusznika i myślałem że to pompa, kiedy odbierałem auto mechanik powiedział że pasek przeskoczył o kilka zębów (dobrze że nic się nie stało).
Przyczyna przeskoczenia paska było źle przykręcone ramie napinacza przy ostatniej wymianie (Niemieccy Mechanicy) i się poluzowało, po wymianie rozrządu autko pali na dotyk a ja spokojnie wykręcam go na obroty bez strachu o rozrząd.
Moja wymiana u znajomego kosztowała 200 zł i zrobiłem to w ostatniej chwili.
Dlaczego a dlatego że kiedy kupiłem auto miało ok. 190000 km więc do wymiany wszystko, autko przed wymianą paliło po paru obrotach rozrusznika i myślałem że to pompa, kiedy odbierałem auto mechanik powiedział że pasek przeskoczył o kilka zębów (dobrze że nic się nie stało).
Przyczyna przeskoczenia paska było źle przykręcone ramie napinacza przy ostatniej wymianie (Niemieccy Mechanicy) i się poluzowało, po wymianie rozrządu autko pali na dotyk a ja spokojnie wykręcam go na obroty bez strachu o rozrząd.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
jesli moge wrzucic swoje trzy grosze to jutro jade na wymiane kompletnego rozrzadu(napinacz,pasek i 2 rrolki) do tak polecanego Gulcza w Bolszewie. koszt na jaki sie umówilismy to 1300zł(czesci+ wymiana). wszystko oryginalne z gwarancja i rachunkami.
jako ze warsztat ten poleca wiele osób jade własnie tam zdajac sie na opinie starszych forumowiczów. jak ktos chce to jutro moge napisac cos wiecej jak bede po wymianie.pozdrawiam.
EDIT: ijuz po wymianie. czas 4 godzinki. gwarancja jest. wszystko kulturalnie i solidnie. polecam.
jako ze warsztat ten poleca wiele osób jade własnie tam zdajac sie na opinie starszych forumowiczów. jak ktos chce to jutro moge napisac cos wiecej jak bede po wymianie.pozdrawiam.
EDIT: ijuz po wymianie. czas 4 godzinki. gwarancja jest. wszystko kulturalnie i solidnie. polecam.
- Od: 18 sty 2009, 12:41
- Posty: 30
- Skąd: Gdynia
- Auto: Premacy 2.0DiTD 2002r.
Silniki RF2A, RF3/4 ze wszystkimi symbolami (F,W itp). mają ten sam osprzęt techniczny rozrządu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam,
podzielę się swoimi doświadczeniami w tym temacie:
niedawno też miałem ten dylemat, w końcu zdecydowałem się na wymianę kompletu,
(koszt ok 1000 zl – czesci oryginalne kupione w www.carspeed.pl) i muszę przyznać że różnica w naciągu paska po wymianie napinacza jest znaczna, a napinacz był tylko lekko zapocony. Samochód miał wtedy 100k, pasek wyglądał jakby był wymieniony te 10k wcześniej (jeszcze miał widoczne napisy ale nie był to pasek oryginalny), a auto serwisowane w Szwajcarii...
reasumując jeśli nie wiesz kto wymieniał rozrząd, wymień komplet.
podzielę się swoimi doświadczeniami w tym temacie:
niedawno też miałem ten dylemat, w końcu zdecydowałem się na wymianę kompletu,
(koszt ok 1000 zl – czesci oryginalne kupione w www.carspeed.pl) i muszę przyznać że różnica w naciągu paska po wymianie napinacza jest znaczna, a napinacz był tylko lekko zapocony. Samochód miał wtedy 100k, pasek wyglądał jakby był wymieniony te 10k wcześniej (jeszcze miał widoczne napisy ale nie był to pasek oryginalny), a auto serwisowane w Szwajcarii...
reasumując jeśli nie wiesz kto wymieniał rozrząd, wymień komplet.
- Od: 15 lip 2008, 09:44
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy DiTD 74 kW '03
- Od: 19 kwi 2008, 21:26
- Posty: 164
- Skąd: Sanok/Rzeszów
- Auto: 323F 2000 DITD 101KM
blitz napisał(a):Czy śruba-tulejka przedstawiona na zdjęciu poniżej jest w komplecie nową oryginalną częścią? Jeżeli nie czy jest łatwo dostępna w sklepach lub ASO i jaki jest jej koszt?
Witam! Czy występuje w komplecie i czy jest dostępna w sklepie to tego nie wiem ale w ASO dostaniesz te części na pewno. Jeżeli nie będą tego mieli na miejscu to Ci sprowadzą. Napisz do Rikiego on ma dostęp do części. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Przymierzam sie do zakupu 323f BJ 2002-03, obecnie jestem na etapie ogladania dostepnych autek.
Czesc sprzedajacych twierdzi ze rozrzad wymieniany byl kilka, kilkanascie tys. temu jednak nie wszyscy maja na to faktury, lub maja faktury jedynie na uslugę a nie na czesci.
Czy jest jakas metoda zeby zweryfikowac czy rozrzad faktycznie byl wymieniany a jesli tak to jakie czesci zostaly uzyte?
Czesc sprzedajacych twierdzi ze rozrzad wymieniany byl kilka, kilkanascie tys. temu jednak nie wszyscy maja na to faktury, lub maja faktury jedynie na uslugę a nie na czesci.
Czy jest jakas metoda zeby zweryfikowac czy rozrzad faktycznie byl wymieniany a jesli tak to jakie czesci zostaly uzyte?
- Od: 16 mar 2009, 01:36
- Posty: 22
- Skąd: Łódź
- Auto: szukam 323f BJ 2002-2003 2.0FS
emr napisał(a):Przymierzam sie do zakupu 323f BJ 2002-03, obecnie jestem na etapie ogladania dostepnych autek.
Czesc sprzedajacych twierdzi ze rozrzad wymieniany byl kilka, kilkanascie tys. temu jednak nie wszyscy maja na to faktury, lub maja faktury jedynie na uslugę a nie na czesci.
Czy jest jakas metoda zeby zweryfikowac czy rozrzad faktycznie byl wymieniany a jesli tak to jakie czesci zostaly uzyte?
Z tego co wiem to sprawdzenie czy pasek był wymieniany czy nie jest niemożliwe, ponieważ wizualnie jest to trudne do określenia. Jak już kupisz BJ-tke to lepiej dołóż 1300zl i wymień rozrząd wyjdzie Ci to na zdrowie. Jak strzeli pasek w DiTD to koszty są znaczne:D
- Od: 19 paź 2008, 12:21
- Posty: 8
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F BJ 90KM 98r.
Witam! emr jeżeli nie czytałeś poradnika to zapraszam do lektury na pewno Ci się przyda. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Czy jest jakas metoda zeby zweryfikowac czy rozrzad faktycznie byl wymieniany a jesli tak to jakie czesci zostaly uzyte?[/quote]
Oto części które powinny być użyte jako zestaw naprawczy
1. Pasek rozrządu MAZDA UNITTA – numer OE RF2A-12-205B (inne pękają jak gumki od majtek
)
2. Napinacz hydrauliczny MAZDA NTN – numer OE RF2A-12-770B
3. Rolka prowadząca NTN – numer OE RF2A-12-700
4. Rolka prowadząca NTN – numer OE RF2A-12-730
Jak ma powyżej 180 tyś to można jeszcze wymienić pompę wodną.
Jeśli zdejmie się osłonę paska rozrządu na pasku jest nadrukowany numer paska i firma jeśli to pasek UNITTA (w kolorze żółtym jeśli mnie pamięć nie myli) Z rolkami i napinaczem może być większy problem z boku małymi literkami są opisane jako NTN ale trudno będzie to zobaczyć.
Link do allegro
http://allegro.pl/item577599805_rozrzad ... _ditd.html
Oto części które powinny być użyte jako zestaw naprawczy
1. Pasek rozrządu MAZDA UNITTA – numer OE RF2A-12-205B (inne pękają jak gumki od majtek
2. Napinacz hydrauliczny MAZDA NTN – numer OE RF2A-12-770B
3. Rolka prowadząca NTN – numer OE RF2A-12-700
4. Rolka prowadząca NTN – numer OE RF2A-12-730
Jak ma powyżej 180 tyś to można jeszcze wymienić pompę wodną.
Jeśli zdejmie się osłonę paska rozrządu na pasku jest nadrukowany numer paska i firma jeśli to pasek UNITTA (w kolorze żółtym jeśli mnie pamięć nie myli) Z rolkami i napinaczem może być większy problem z boku małymi literkami są opisane jako NTN ale trudno będzie to zobaczyć.
Link do allegro

- Od: 19 paź 2008, 12:21
- Posty: 8
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F BJ 90KM 98r.
Dzięki kwietniu,
te ceny z allegro wyglądają bardzo korzystnie. Faktycznie w tej sytuacji chyba nie warto się zastanawiać nad tym kiedy byl robiony rozrząd przez poprzedniego właściciela tylko robić i tyle...
EDIT: rozrząd to pół biedy ale znalezienie dobrej 323f bj okazało się poważnym wyzwaniem
Pozdrawiam.
te ceny z allegro wyglądają bardzo korzystnie. Faktycznie w tej sytuacji chyba nie warto się zastanawiać nad tym kiedy byl robiony rozrząd przez poprzedniego właściciela tylko robić i tyle...
EDIT: rozrząd to pół biedy ale znalezienie dobrej 323f bj okazało się poważnym wyzwaniem
Pozdrawiam.
- Od: 16 mar 2009, 01:36
- Posty: 22
- Skąd: Łódź
- Auto: szukam 323f BJ 2002-2003 2.0FS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości