Wymiana rozrządu – różne szkoły

Mazda Premacy 1999–2004

Postprzez wiesiek3d » 22 sty 2009, 18:37

No to fajnie że udało się tak tanio kupić rozrząd, ja też zastanawiałem się nad tym zakupem jednak skorzystałem z oferty kolegi z tego forum i kupiłem co prawda drożej niż ty ale taniej niż w ASO.
Moja wymiana u znajomego kosztowała 200 zł i zrobiłem to w ostatniej chwili.
Dlaczego a dlatego że kiedy kupiłem auto miało ok. 190000 km więc do wymiany wszystko, autko przed wymianą paliło po paru obrotach rozrusznika i myślałem że to pompa, kiedy odbierałem auto mechanik powiedział że pasek przeskoczył o kilka zębów (dobrze że nic się nie stało).
Przyczyna przeskoczenia paska było źle przykręcone ramie napinacza przy ostatniej wymianie (Niemieccy Mechanicy) i się poluzowało, po wymianie rozrządu autko pali na dotyk a ja spokojnie wykręcam go na obroty bez strachu o rozrząd.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez nick555 » 22 sty 2009, 19:44

jacek01 wyszczególniasz napinacz hydrauliczny i jeszcze jeden?
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2008, 11:18
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Lublin/Bełsznica
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
3 BL 2,0 Disi '10

Postprzez Yard » 22 sty 2009, 22:05

Ten drugi napinacz to druga rolka.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez jacek01 » 23 sty 2009, 13:16

nick555 napisał(a):jacek01 wyszczególniasz napinacz hydrauliczny i jeszcze jeden?

Tak jak wyjaśnia Yard
-napinacz hydrauliczny
-rolka napinająca
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2008, 20:16
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda Premacy2.0 DITD

Postprzez jacek01 » 23 sty 2009, 13:19

Jeszcze dodam ,że po wymianie rozrządu silnik pracuje ciszej szczególnie odpalany rano (zimny) skończyły się niepotrzebne efekty dźwiękowe :) po stronie rozrządu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2008, 20:16
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda Premacy2.0 DITD

Postprzez Yard » 23 sty 2009, 17:05

Potwierdzam
Po regulacji zaworów będzie jeszcze ciszej :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez bobox » 23 sty 2009, 19:20

jesli moge wrzucic swoje trzy grosze to jutro jade na wymiane kompletnego rozrzadu(napinacz,pasek i 2 rrolki) do tak polecanego Gulcza w Bolszewie. koszt na jaki sie umówilismy to 1300zł(czesci+ wymiana). wszystko oryginalne z gwarancja i rachunkami.

jako ze warsztat ten poleca wiele osób jade własnie tam zdajac sie na opinie starszych forumowiczów. jak ktos chce to jutro moge napisac cos wiecej jak bede po wymianie.pozdrawiam.

EDIT: ijuz po wymianie. czas 4 godzinki. gwarancja jest. wszystko kulturalnie i solidnie. polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 12:41
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Premacy 2.0DiTD 2002r.

Postprzez Manjek » 26 sty 2009, 12:20

A najlepiej kupić jakiej firmy pasek rozrządu do Premaski 1,8 101KM benzyna?
Mitsuboshi czy SUN japan czy jeszcze jakiś inny?
Uszczelkę pod pokrywę zaworów też jaką kupić?
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 09:33
Posty: 7
Skąd: okolice Łęczycy
Auto: Premacy 1.8 100KM

Postprzez xANDy » 28 sty 2009, 17:34

Silniki RF2A, RF3/4 ze wszystkimi symbolami (F,W itp). mają ten sam osprzęt techniczny rozrządu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez danielw » 28 sty 2009, 21:27

Witam,

podzielę się swoimi doświadczeniami w tym temacie:
niedawno też miałem ten dylemat, w końcu zdecydowałem się na wymianę kompletu,
(koszt ok 1000 zl – czesci oryginalne kupione w www.carspeed.pl) i muszę przyznać że różnica w naciągu paska po wymianie napinacza jest znaczna, a napinacz był tylko lekko zapocony. Samochód miał wtedy 100k, pasek wyglądał jakby był wymieniony te 10k wcześniej (jeszcze miał widoczne napisy ale nie był to pasek oryginalny), a auto serwisowane w Szwajcarii...

reasumując jeśli nie wiesz kto wymieniał rozrząd, wymień komplet.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2008, 09:44
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Premacy DiTD 74 kW '03

Postprzez komo » 31 sty 2009, 00:35

To jaki w koncu ma byc ten pasek zebaty RF2A-12-205A czy RF2A-12-205B?

W manualu napisane jest ze RF2A-12-205A jest dla AN do 020220, a RF2A-12-205B od 020220, co kolwiek to znaczy.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 23:38
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Premacy 2,0 DITD 2001

Postprzez blitz » 23 lut 2009, 23:50

lekko odkopuję temat, kilka dni temu przeskoczył mi pasek o trzy ząbki, padł napinacz hydrauliczny. Czy śruba-tulejka przedstawiona na zdjęciu poniżej jest w komplecie nową oryginalną częścią? Jeżeli nie czy jest łatwo dostępna w sklepach lub ASO i jaki jest jej koszt?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 21:26
Posty: 164
Skąd: Sanok/Rzeszów
Auto: 323F 2000 DITD 101KM

Postprzez topik » 24 lut 2009, 14:31

blitz napisał(a):Czy śruba-tulejka przedstawiona na zdjęciu poniżej jest w komplecie nową oryginalną częścią? Jeżeli nie czy jest łatwo dostępna w sklepach lub ASO i jaki jest jej koszt?


Witam! Czy występuje w komplecie i czy jest dostępna w sklepie to tego nie wiem ale w ASO dostaniesz te części na pewno. Jeżeli nie będą tego mieli na miejscu to Ci sprowadzą. Napisz do Rikiego on ma dostęp do części. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez wandrzej » 12 mar 2009, 22:33

D.J-PARTS:
Ul. Belgijska 48
54-404 Wrocław
Ja również tutaj kupiłem rozrząd za 740zł.Już wymieniony.Wszystko wygląda na oryginały choć nie znam sposobu wiarygodnej oceny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 15:51
Posty: 17
Skąd: Bełchatów
Auto: Premacy 2,0 DiTD 04r

Postprzez emr » 21 mar 2009, 11:26

Przymierzam sie do zakupu 323f BJ 2002-03, obecnie jestem na etapie ogladania dostepnych autek.

Czesc sprzedajacych twierdzi ze rozrzad wymieniany byl kilka, kilkanascie tys. temu jednak nie wszyscy maja na to faktury, lub maja faktury jedynie na uslugę a nie na czesci.

Czy jest jakas metoda zeby zweryfikowac czy rozrzad faktycznie byl wymieniany a jesli tak to jakie czesci zostaly uzyte?
Początkujący
 
Od: 16 mar 2009, 01:36
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: szukam 323f BJ 2002-2003 2.0FS

Postprzez Kwietniuvip » 21 mar 2009, 13:01

emr napisał(a):Przymierzam sie do zakupu 323f BJ 2002-03, obecnie jestem na etapie ogladania dostepnych autek.

Czesc sprzedajacych twierdzi ze rozrzad wymieniany byl kilka, kilkanascie tys. temu jednak nie wszyscy maja na to faktury, lub maja faktury jedynie na uslugę a nie na czesci.

Czy jest jakas metoda zeby zweryfikowac czy rozrzad faktycznie byl wymieniany a jesli tak to jakie czesci zostaly uzyte?


Z tego co wiem to sprawdzenie czy pasek był wymieniany czy nie jest niemożliwe, ponieważ wizualnie jest to trudne do określenia. Jak już kupisz BJ-tke to lepiej dołóż 1300zl i wymień rozrząd wyjdzie Ci to na zdrowie. Jak strzeli pasek w DiTD to koszty są znaczne:D
Początkujący
 
Od: 19 paź 2008, 12:21
Posty: 8
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F BJ 90KM 98r.

Postprzez emr » 21 mar 2009, 14:35

Dzieki.

Hmmm, czy naprawde nikt wiecej sie nie wypowie? :)
Początkujący
 
Od: 16 mar 2009, 01:36
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: szukam 323f BJ 2002-2003 2.0FS

Postprzez topik » 21 mar 2009, 16:37

Witam! emr jeżeli nie czytałeś poradnika to zapraszam do lektury na pewno Ci się przyda. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Kwietniuvip » 22 mar 2009, 14:26

Czy jest jakas metoda zeby zweryfikowac czy rozrzad faktycznie byl wymieniany a jesli tak to jakie czesci zostaly uzyte?[/quote]

Oto części które powinny być użyte jako zestaw naprawczy
1. Pasek rozrządu MAZDA UNITTA – numer OE RF2A-12-205B (inne pękają jak gumki od majtek :D)
2. Napinacz hydrauliczny MAZDA NTN – numer OE RF2A-12-770B
3. Rolka prowadząca NTN – numer OE RF2A-12-700
4. Rolka prowadząca NTN – numer OE RF2A-12-730

Jak ma powyżej 180 tyś to można jeszcze wymienić pompę wodną.

Jeśli zdejmie się osłonę paska rozrządu na pasku jest nadrukowany numer paska i firma jeśli to pasek UNITTA (w kolorze żółtym jeśli mnie pamięć nie myli) Z rolkami i napinaczem może być większy problem z boku małymi literkami są opisane jako NTN ale trudno będzie to zobaczyć.

Link do allegro http://allegro.pl/item577599805_rozrzad ... _ditd.html
Początkujący
 
Od: 19 paź 2008, 12:21
Posty: 8
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F BJ 90KM 98r.

Postprzez emr » 22 mar 2009, 16:48

Dzięki kwietniu,
te ceny z allegro wyglądają bardzo korzystnie. Faktycznie w tej sytuacji chyba nie warto się zastanawiać nad tym kiedy byl robiony rozrząd przez poprzedniego właściciela tylko robić i tyle...

EDIT: rozrząd to pół biedy ale znalezienie dobrej 323f bj okazało się poważnym wyzwaniem :)

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2009, 01:36
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: szukam 323f BJ 2002-2003 2.0FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy