Bo nie chciałbym wywalić kasy na coś co nie będzie działało
![](./urlscreenshots/a8784cced9b85f7dabe59b3cc89ea6cc2755d6f4.jpg)
![](./urlscreenshots/25996593b442c3af2a7ed0f2c1698a5c2524690a.jpg)
www.mazdaspeed.pl
carlosshaman napisał(a):Witam serdecznie Wszystkich.
To mój pierwszy post, choć forum czytam regularnie od ponad roku.
ELM327 (pozostał mi po poprzednim samochodzie) leżał bezczynnie przez ponad rok, gdyż właśnie z forum dowiedziałem się , że Premacy (model sprzed liftingu) nie współpracuje z tym interfejsem.
Nie dawało mi to spokoju, szukałem informacji, czytałem, w końcu postanowiłem go poprostu podłączyć. Zrobiłem to bez żadnej nadziei na powodzenie, tylko tak, by mieć już święty spokój.
I co się okazało?
Większość programów poprzez ELM327 (mój ma firmware 1.3a) bezproblemowo łączy się z Premacy 99-02.
Praktycznie dostępne są wszystkie informacje dotyczące silnika.
Procedura uruchomienia:
Po instalacji sterownika interfejsu (odbywa to się w dwóch etapach: 1.-USB Serial Converter, 2.-USB Serial Port) sprawdzamy który port COM został przypisany przez system ( w Menedżerze urządzeń rozwijamy gałąź: "Porty (COM i LPT)" i widzimy tam m. in. USB Serial Port (COM X)
Instalujemy oprogramowanie diagnostyczne.
W konfiguracji programu ustawiamy dany port COM i jeśli trzeba ustawiamy prędkość (baud rate:38400 -ew. można próbować zmniejszyć jeśli są jakieś problemy).
Po połączeniu z samochodem, by dowiedzieć się jakie "serwisy" są dostępne wybieramy opcję sprawdzania PID.
mixer89 napisał(a):Hej,
Mam szybkie pytanie.
Znalazłem coś takiego na allegrohttp://allegro.pl/adapter-obd2-obd1-mazda-17-pin-japan-przejsciowka-i3201509264.html jak myslicie dam rade zdiagnozować moją Mazde dzięki temu adapterowi??
Z góry dziękuje za odpowiedzi!
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości