Mazda5 (CR) – Opinie o modelu

Mazda5 2005–2010

Postprzez Velom » 10 gru 2015, 21:08

Zawsze z przymrużeniem oka traktowałem artykuły i opinie o Mazdach 5 , ale przeczytałem,że jest w niej głośno i szumi od drzwi przesuwnych. Wiec może mi ktoś odpowie jak jest . Automatów strasznie mało na rynku wtórnym.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2013, 19:46
Posty: 27
Auto: Mazda Premacy Sportive 02' Zielona 2.0 131KM

Postprzez hrabia82 » 10 gru 2015, 21:19

niestety mazdy ogólnie do cichych nie należą. Ale co do szumów z drzwi suwanych bym nie robił tragedii, zdążyło mi się jechać dla zabawy na tylnych fotelaach i nie odniosłem wrażenia że szumi bardziej niż z przednich drzwi. bardziej mi dokuczał hałas z tylnych nadkoli. Po wygłuszeniu bagażnika jest Git! teraz planuje wygłuszenie po kolei drzwi suwane, drzwi przednie i przednie nadkola.

Nadane telegrafem Z1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 20:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez Velom » 10 gru 2015, 21:25

Jak jest z awaryjnością ?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2013, 19:46
Posty: 27
Auto: Mazda Premacy Sportive 02' Zielona 2.0 131KM

Postprzez hrabia82 » 10 gru 2015, 22:26

dwa lata, 37tysięcy kilometrów. obecnie 160 tys na zegarach. póki co zwykle eksploatacyjne typu filtry, olej, końcówki, klocki.

masa pomysłów na przeróbki i zero chęci na zmianę na coś innego....

... No dobra może bym oddał m5 żonie a sobie sprawił MX-5 B-)

Nadane telegrafem Z1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 20:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

PostTen post został usunięty przez stachan 11 gru 2015, 19:15.
Powód: OT

Postprzez Damian68 » 11 gru 2015, 17:54

Z tą głośnością to jak dla mnie lekka przesada. Szum drzwi można zredukować choćby przez wyregulowanie drzwi. U mnie pomogło i zredukowało szum. Fakt że M5 to nie LEXUS i jest głośniej ale bez przesady. Jadąc 160-170 km/h mogę swobodnie rozmawiać <ok> więc jest <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez hrabia82 » 11 gru 2015, 21:19

z pewnością nie jest to Lexus. cicha mazda nie jest. ale ja nie widzę innego auta (producenta) odpowiednika M5. Są albo mniejsze albo większe i z pewnością nie tak ładne, charakterystyczne, wyróżniające się w gąszczu aut nijakich.

dla mnie zaletą drzwi suwanych jest najważniejsza, zwłaszcza przy dzieciach. Wcześniej miałem Magdę MPV. Rozważałem zmianę na inne jakiegoś suva lub coś takiego, ale po kilku jazdach innymi autami a potem przekażką M5 o poprzednich zapomniałem.

myślę że najlepszą.jest jazda próbna i od razu będzie wiadomo czy auto spełnia wymagania także te dotyczące hałasu ;–)

Nadane telegrafem Z1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 20:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez Damian68 » 11 gru 2015, 21:32

Dodatkowe wygłuszenia tak jak pisałeś wyżej mogą komfort jazdy poprawić. U mnie zostały usunięta z tylnych nadkoli mata wygłuszająca w postaci a'la filc gdyż zbierało się tam błoto i zabezpieczone zostało środkiem- jakim nie wiem – ale tragedii nie ma a ruda ma mniejsze pole do popisu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Velom » 4 sty 2016, 16:07

Panowie ,wychodziły silniki 2.3 z automatem na Europę ?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2013, 19:46
Posty: 27
Auto: Mazda Premacy Sportive 02' Zielona 2.0 131KM

Postprzez hrabia82 » 4 sty 2016, 16:10

jeśli się nie mylę to tylko wersja USA miała 2,3 w automacie.

Nadane telegrafem Z1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 20:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez linisko » 4 sty 2016, 23:33

Nie słyszałem, aby M5 2,3 robili na EU. Chociaż, ja mam wersje US z manualem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:11
Posty: 42
Auto: MAZDA 5 2.3 manual

Postprzez crazycris » 24 lut 2016, 01:17

Witam wszystkich maniaków Mazdy.

Jestem tutaj nowy więc chciałbym się Was drogie grono poradzić.

Jeżdżę obecnie Mazdą 626GF 2.0 PB , jestem mega zadowolony, jednakże powiększyła mi się rodzina i właśnie myślę o wymianie na M5.

Moje pytanie jest takowe, czy benzynę(1,8/2) czy Diesla śmiało mogę brać pod uwagę w Mazdzie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lut 2016, 00:56
Posty: 11 (1/1)
Skąd: Chełmno
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 PB, 98

Postprzez hrabia82 » 24 lut 2016, 09:12

jak benzyna to tylko 2.0. mniejszy silnik jest za słaby zwłaszcza jak się zapakujesz na jakiś wyjazd. A co do diesla to już co kto woli. miałem kiedyś i dość teraz Pb+LPG i jakoś tak spokojniej żyje i mniej kosztuje serwis auta.

Nadane telegrafem Z1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 20:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez iwi » 24 lut 2016, 10:57

Ja mam Diesla i spokojnie żyję a nie wyobrażam sobie zabawy z gazem.
Jak dobrze trafisz to jeden i drugi silnik będzie sprawował się dobrze. Jak źle trafisz to nic nie pomoże.
Przy Dieslu masz silniki 110KM i 143KM. Oba bardzo mocne. Jak kupisz tego 110KM to programowo potem możesz sobie podnieść moc do tego mocniejszego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Damian68 » 24 lut 2016, 12:26

Fakt benzyna tańsza w obsłudze ale mam dieselka i na razie odpukać jest ok. Miałem 1,8 i do spokojnej jazdy była ok. 2,0 zdecydowanie mocniejsza
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez crazycris » 24 lut 2016, 13:32

Dzięki wielkie.

O gazie to nawet nie myślałem. Co do Diesla, czytam dużo prasy auto i zawsze piszą o jakiś tam problemach z dieslem. Mając rodzinę i prace jako fotograf wolałbym oszczędzić sobie kłopotów z wieczna wizyta w serwisie czy u mechanika stąd moje dylematy odnośnie diesla. Benzyny się nie boję zupełnie, mam 2 litry 115 km więc w nowej jak będę miał to samo ale 145 będzie super. Tylko właśnie więcej ogłoszeń jest, dieslem i w dodatku wiele z nich nie ma tempomatu na którym mi zależy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lut 2016, 00:56
Posty: 11 (1/1)
Skąd: Chełmno
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 PB, 98

Postprzez iwi » 24 lut 2016, 13:42

Do Diesla bez problemu dołożysz tempomat. Do benzyny jest z tym dużo kłopotów.
Benzyna pali ponad 10l/100km – stąd pomysł o gazie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez crazycris » 24 lut 2016, 13:54

10l nie robi na mnie wrażenia jakiegoś dużego, moja 626 jeżdżąc dynamicznie mam większe czasami. Wiadomo są plusy i minusy obu rozwiązań. A chce kupić gotowe auto bez kombinowania.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lut 2016, 00:56
Posty: 11 (1/1)
Skąd: Chełmno
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 PB, 98

Postprzez Michu_M6 » 24 lut 2016, 14:02

brencik napisał(a):2.0 to nie jest duzy silnik.

ale już przy takiej pojemności dwumasowe koła zamachowe się pojawiają..... patrz konstrukcja VW o oznaczeniu 2.0 ALT... ale fakt w Mazdach tego nie ma w silnikach benzynowych...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 19:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Damian68 » 25 lut 2016, 00:22

Jak auto zadbane i serwisowane to będzie jeździć. Najczęściej złą prasę robi się dlatego, że auta mają przekręcone liczniki i potem jest jak jest – dwieście tysięcy i wszystko się psuje – w rzeczywistości 300-400 tys km. Diesle bez tempomatu ? Nie zwróciłem na to uwagi <oczy>
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy