Strona 3 z 3

Re: Koszty napraw waszych 5

PostNapisane: 18 lis 2017, 21:19
przez dzux
3/4 tych wymian zrobił bym sobie sam, <faja> ceny serwisowe?

Re: Koszty napraw waszych 5

PostNapisane: 27 lis 2017, 14:06
przez Andy1111
witam,

mazda 5 diesel rf, 143 km, przebieg obecny 122 tys. km (rok prod 2008)

od 2012 roku filtry płyny olej

większe sprawy to rozrząd 1 500 pln, i w zeszłym tygodniu komplet amortyzatorów SACHS plus pierdółki za 1 250 pln.

samochodzik zawsze w ASO (od 5 km historia książka)

niestety muszę się z nim żegnać, bo chałupy mi się zachciało <rotfl>

PostNapisane: 5 lip 2018, 13:26
przez nemi
25.500 km = 3773 zł naprawy /zawierające również części mechanika/ + 2035 części zamienne, które sam kupiłem + 443,85 zł wymiana oleju.

Re: Koszty napraw waszych 5

PostNapisane: 1 paź 2018, 20:03
przez KrzyzakMitsu
Jestem od miesiąca użytkownikiem CR29 z silnikiem 2.3PB i automatyczną skrzynią.
Na początek do wymiany poszedł pasek alternatora i rolka, która skrzypiała niemiłosiernie. Udało się kupić pasek Bando za 40zł i rolkę za 38zł dopasowaną do tego modelu.
Teraz w garażu leżą następujace części:
– pasek alternatora niestety Contitech, ale co ciekawe nie skrzypi jak każdy Conti, który nadaje się do śmietnika a nie do auta
– płukanka Liquy Moly
– olej Mazda 5W30
– filtr – niestety Filtron, nie umiałem dopasować nic lepszego
– filtr klimatyzacji
– tylne tarcze hamulcowe + klocki TRW
– świece Denso irydowe.
Koszt powyższego zestawu startowego to 660zł.
Niedawno zakupiłem też wkłady lusterek, bo moja wersja nie dość że miała jakąś powiększającą soczewkę w miejscu kierowcy to na dodatek lusterka nie były podgrzewane :| – miałem podgrzewanie lusterek w autach z lat 80 a tu taki zonk...
Oba wkłady asferyczne z wydzielonym polem dla martwego pola kosztowały mnie 80zł z wysyłką. Do kostek dochodziły przewody od podgrzewania, więc wyprowadziłem do lusterek i już mam je podgrzewane.
Za tydzień jestem umówiony na montaż instalacji LPG, bo od dłuższego czasu użytkuję auta z LPG i jestem bardzo zadowolony. Mam nadzieję, że mazda nie ma w tym roczniku gniazd z gównolitu jak to jest obecnie modne. Koszt instalacji 3100zł na podzespołach STAG.
W planach jeszcze zmiana płynu chłodzącego.
A – jeszcze wszystkie wycieraczki zmieniłem, koszt ok. 50zł.

PostNapisane: 22 lis 2018, 18:33
przez Robert74
CR19 ,2.0 benzyna
Wymiana sprężyn przód:
-sprężyny KYB 300 zł komplet
-wymiana 150 zł.

Re: Koszty napraw waszych 5

PostNapisane: 13 gru 2018, 22:51
przez Krzemol
2.0 143KM, póki co:
-Wymiana oleju (Dexelia DPF 5W30) i filtra oleju – 190tys km (170zł)
-Wymiana chłodnicy (NRF 53465) i dwóch gumowych przewodów paliwowych pod maską – 199tys km (320zł)
-Nowe opony całoroczne Kleber Quadraxer 2 – 201tys km (1100zł)

Szykuję się na amortyzatory tył (już drugi raz, ojciec wymieniał kilka lat temu :| ) i tłumik końcowy.

Re: Koszty napraw waszych 5

PostNapisane: 23 lip 2020, 13:31
przez stefan
Moja zaczęła właśnie za przeproszeniem pryczeć. Diagnoza – z tłumików sitko.
po 226 000 poszły do wymiany dwa tłumiki. Cena z robocizną 480 zł.
I nastała błoga cisza. <spie>

Re: Koszty napraw waszych 5

PostNapisane: 22 gru 2020, 02:43
przez adam-wgm
W mojej m5, 2010r, CR19, 2.0 Benz,
kupiona z przebiegiem 124tyś
założone LPG , butla na (250-280km), 2600zł
czujnik położenia wału: 70zł
żarówki od reflektora mijania 40zł
zniknęło podświetlenie w konsoli od klimy, ale bez kosztów: po rozebraniu okazało się żę żaróweczka nie łączyła
wymiana fabrycznego radio na tablet z androidem 650zł
brała ojej: remont silnika 5100zł Piaseczno, teraz ani kapki
aktualnie 159tys, 11tys po remoncie

działa z problemami odbijanie wybieraka po zrzuceniu wstecznego

PostNapisane: 22 gru 2020, 11:32
przez stefan
Szybkie pytania. Jak to brała olej przy przebiegu 124-148 tys.? to trochę za wcześnie.
Ja dolewam 0.5l między wymianami ale moja ma 235 000.
I drugie pytanie: co stwierdzili mechanicy podczas remontu i co wchodziło w zakres tego remontu silnika?

Re: Koszty napraw waszych 5

PostNapisane: 29 gru 2020, 14:35
przez adam-wgm
może pierwsza właścicielka nie zmieniła ani razu oleju, albo robiła to zbyt rzadko, trudno powiedzieć.
jak kupiłem brałą od razu, litr na wymianę.
po zakupie oda razu zmieniłem olej na 5w40 long life Valvoline, long life bo ma więcej dodatków ,
zawsze wymieniam go 8-10-max 12 tyś.
Na początku dolewanie było 1l na wymianę, koło 8-10tyś, potem 1l na 400km i to już było trochę za dużo.

co było wymienione?
nie wiadomo, na rachunku nie napisał.