Komputer diagnostyczny do M5 i jeszcze paru innych modeli

Mazda5 2005–2010

Postprzez iwi » 16 gru 2013, 12:35

Witajcie.

Przygotowuję się do zrobienia projektu dla Naszych Mazd w którym będę po CANie odbierał informację m.in.
– stan zapchania filtra DPF
– temperatura silnika w oC
– inne temperatury np temperatura oleju
– temperatura wewnętrzna (jak wiecie domyślnie wyświetla tylko temperaturę zewnętrzną, ale jest czujnik obok schowka pasażera, który nigdzie nie jest wyświetlany
– coś o pracy turbinki można by się dowiedzieć
oraz
wyświetlanie podstawowych błędów.
Dodatkowo będzie zegarek oraz kalendarz – jeśli się da to zrobię ustawiany czasem radiowym (jest słaby zasięg ale w zachodniej Polsce powinno to na 100% działać)

Urządzenie wg założeń nie będzie nic programowało w samochodzie (dla bezpieczeństwa) a tylko ustawione na odczyt.

Ten minikomputerek byłby montowany w miejscu Minidisca w fabrycznym radiu a podłączenie sprowadzałoby się do 5 kabelków:
Zasilanie stałe
Zasilanie po stacyjce
Can-L
Can-H
Masa

Pytania do Was – jakie funkcje ma posiadać (ile i które czujniki odczytywać) oraz które błędy wyświetlać – niestety wszystkich kodów błędów nie wyświetli, ale myślałem o podstawowych błędach silnika najczęściej występujących.
a z magistrali CAN można wyciągnąć takie rzeczy:
http://www.madox.net/blog/projects/mazda-can-bus/

Jak już to określimy to dodatkowo potem będzie tylko pytanie w jakim kolorze to ma być. M5 ma podświetlanie zielone, ale ładniejsze są wyświetlacze białego tekstu na czarnym tle. Cena wyświetlacza niestety znacznie się różni dla zielonego i białego więc to będzie potem miało odwzorowanie w cenie urządzenia.
Na razie sprawa otwarta i zbieram informacje co takie komputerek będzie wyświetlał na wyświetlaczy 4x20 np na takim:
http://sklep.avt.pl/wyswietlacz-lcd-4x20-lcd-ac-2004b-diw-w-kk-e6-c-pbf-blackline.html

Widziałem podobne urządzenia na zagranicznych forach, ale ceny odstraszają i poza pobieraniem informacji o temperaturze silnika nic nie wyświetlały więcej, a ten będzie bardziej uniwersalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez naiLo » 17 gru 2013, 18:19

Witam, wstępnie był bym zainteresowany. Dodatkowo fajnie gdyby pokazywał spalanie bo nie posiadam komputera. Nie musiał bym wymieniać wyświetlacza. Jak cenowo by to wyglądało ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 19:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez iwi » 17 gru 2013, 22:55

Zobaczcie na linka ze środka postu.
Jakiś gościu już rozpracował trochę bitów. Zostało jeszcze sporo do rozpracowania.
A projekt będzie otwarty – więc każdy b będzie wyświetlał co będzie chciał (co się uda rozszyfrować )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez stonoga » 17 gru 2013, 23:48

Może moment wypalania DPF. Wiem że ty nie masz z tym problemów : Ale dla dobra innych DPF-owców...
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 13:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez iwi » 18 gru 2013, 08:42

naiLo napisał(a):Dodatkowo fajnie gdyby pokazywał spalanie bo nie posiadam komputera.

z tym nie będzie problemów. Spalanie jest na obu magistralach CAN

Będzie lekka modyfikacja. W naszych Mazdach są dwie magistrale. MS_CAN i HS_CAN.
więc będą do podłączenia 2 dodatkowe kable. Z radia wychodzą tylko MS_CAN i tam początkowo myślałem się podłączyć.
Ale na szczęście jest jedno miejsce gdzie jest HS i MS CAN – to liczniki.
Dostęp do nich jest bardzo łatwy – przejście potem od liczników do radia też nie jest skomplikowane wiec nie będzie tak źle.
stonoga napisał(a):Może moment wypalania DPF. Wiem że ty nie masz z tym problemów : Ale dla dobra innych DPF-owców...

tutaj może być problem. Raz, że nie będę mógł tego sprawdzić, a 2 że nie wiem czy po CANie będzie szła taka informacja. Gdyby podczas wypalania się filtra zapalała się jakaś dioda to nie byłoby problemu, ale z tego co pamiętam to dioda zapala się po nieudanym wypaleniu a zaczyna migać po przejściu w tryb awaryjny. WIęc jedyne co będę próbował odczytać to stan zapchania filtra – komputer musi otrzymywać z filtra DPF taką informację, żeby móc podjąć decyzję czy wypalamy czy nie oraz chociażby po to, żeby zapalić kontrolkę DPF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez stonoga » 19 gru 2013, 00:31

Stan zapchania filtra też by dużo pomógł. Na tej podstawie można by oceniać częstotliwość wypalania. Styl jazdy sobie wyćwiczyć pod DPF. Dobrą robotę robisz <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 13:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez redalercik » 28 gru 2013, 17:28

To byłoby coś fajnego. Mam nadzieję kolego, że skorzystają również benzyniaki. Najważniejsze byłoby spalanie, średnie spalanie, zasięg, temperatura wewnątrz i na zewnątrz. Można kupić już gotowe komputerki ale niestety nie pasują nigdzie i na pewno nie wygladałyby tak dobrze jak w miejscu po mini dysku. Dałbym sporo pieniążków za takie cudo. Wspieram i czekam na wiadomości jak się ma projekt ?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 25 lis 2013, 16:28
Posty: 11 (1/0)
Auto: MAZDA 5
CR 1.8 PETROL TS2 + LPG
2006 115 KM

Postprzez piotrb » 29 gru 2013, 00:04

Jeśli chodzi o stan zapchania DPFa to są dwa czujniki podciśnieniowe, jeden przed DPFem a drugi za. Gdy jest między nimi za duża różnica wtedy wychodzi błąd. Czy na tej samej podstawie komputer uruchamia proces dopalania, tego nie wiem, czy jest może ustawiony na rozpoczęcie procedury w stałych odstępach w określonych warunkach. Trzeba by znaleźć jakąś dokumentacje jak działa i gdzie jest podłączone.
Również chętnie bym skorzystał z rozbudowanej wersji. Też nie mam komputera pokładowego.
piotrb
 

Postprzez Janusz626 » 29 gru 2013, 15:12

Witajcie, pomocną dla Was informacją będą zawarte PID'y widoczne w programie forcsan pod Windowsem+ELM327.
Różnorodność dostepnych PIDów będzie pomocna choćby w zobrazowaniu kiedy i dlaczego (według wartości PM) zaczyna się proces wypalania DPFu.
Jesli znacie ten program to ok, ale dużo nam daje informacji o silniku, ogólnie o jednostce napędowej.

...z 4X HD i Tap4...
Ostatnio edytowano 27 kwi 2014, 10:58 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez jeziorek » 29 sty 2014, 11:42

Moze przydalby sie licznik km od skasowania inspekcji olejowej z opcja kasowania lub kalibracji wtryskow. Mozna tez pomyslec o czyms w.rodzaju ecowidzetu, pokazujacego kiedy jazda jest ekonomiczna. Najwazniejszy chyba jest stopien zapchania.dpf. Moze udaloby sie.wydobyc jakies informacje.o statusie dogrzewacza, nie mowiac juz o sterowniku dogrzewania postojowego.
Co do spalania to ewentualnie wartosc w l/min na postoju.
Wyswietlacz punkyowy swiecacy na bialo na czarnym tle bylby idealny, wazne zeby podswietlanie regulowac razem z zaroweczkami deski rozdzielczej.
Chetnie cos pomoge przy tworzeniu tego.

pozdrawiam
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 07:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Fred.X » 9 lut 2014, 12:00

Panowie bardzo dobrze współpracuje ELM 327 i Forscan dostępny tutaj :
http://forscan.org/download.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez magma1974 » 10 mar 2014, 18:31

piotrb napisał(a):Jeśli chodzi o stan zapchania DPFa to są dwa czujniki podciśnieniowe, jeden przed DPFem a drugi za. Gdy jest między nimi za duża różnica wtedy wychodzi błąd. Czy na tej samej podstawie komputer uruchamia proces dopalania, tego nie wiem, czy jest może ustawiony na rozpoczęcie procedury w stałych odstępach w określonych warunkach. Trzeba by znaleźć jakąś dokumentacje jak działa i gdzie jest podłączone.
Również chętnie bym skorzystał z rozbudowanej wersji. Też nie mam komputera pokładowego.
jak ktos ma dpf to niech sprawdzi czy w czasie wypalania jesli okresli kiedy to nastepuje nie grzeja lusterka w poprzedniej 407 tak sie wlasnie dzialo zeby bardziej silnik obciazyc i po zamontowaniu diody zawsze wiedzialem kiedy wypala i nie gasilem wtedy samochodu ale czy w mazdzie tez tak jest to nie mam pojecia warto sprawdzic
magma1974
 

Postprzez GrzesioC » 26 kwi 2014, 21:09

Wydaje mi się, że niektóre elementy funkcjonalne są zbędne w takim wynalazku, po co powielać i zapychać kod np.:

– zegarek, każdy ma na głównej konsoli
– przebiegi programowalne do inspekcji olejowej – karteczka pod maską z przebiegiem wystarcza, a jak przegapisz o jakiś 1000km, to też się świat nie zawali
– temperatura silnika... mogła by być, ale jest wskaźnik i przynajmniej u mnie zwykle stoi jak drut w połowie co mnie nic a nic nie martwi, więc dokładne celsjusze czy kelwiny to useless information,

Proponuję podsumować podstawową funkcjonalność i zaimplementować w pierwszej wersji komputerka, a ewentualnie jak się sprawdzi rozbudowywać kod o inne fajerwerki.

Wg mnie podstawowa funkcjonalność to:

– spalanie średnie i chwilowe, – wielu z nas nie ma tej opcji.
– zasięg w km i ilość paliwa w baku w litrach ( dostępna w trybie serwisowym na LCD licznika głównego )
– stan DPF – stopień zapchania i status procedury wypalania
– podstawowe błędy silnika
– obsługa serwisowa – o ile da się to zrobić po CAN, czyli kombinacją przycisków komputerka:
– kasowanie inspekcji olejowej
– uruchomienie kalibracji wtrysków
– uruchomienie serwisowego wypalania DPF
– kasowanie błędów silnika/ABS/DPF czy innych, które mogą wyskoczyć po naprawach hamulców, wymianie akumulatora i takie tam,
– może ciśnienie doładowania turbiny, bo nie wiem czy coś więcej ona nam powie.

Tyle bym proponował na początek,

Co do kolorów, to można by wykorzystać zjawisko przyciemnienia po załączeniu świateł, np aby zmienić kolorystykę ( pozytyw/negatyw ) jak w nawigacjach.

Trzymam kciuki za projekt i zapisuję się na jeden egzemplarz ;) .
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2013, 12:18
Posty: 11
Skąd: Mikołów
Auto: Mazda 5, MZR-CD 143KM, 2007

Postprzez grzechx » 16 paź 2014, 14:11

Widzę że od jakieś czasu wątek nie jest rozwijany.
Co się dzieje z projektem?
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2014, 19:45
Posty: 38 (1/2)
Skąd: Libiąż
Auto: mazda 5, 2008r, diesel 2.0, 110 KM
mazda 3, 2004r, benzyna 2.0, 150 KM

Postprzez ludwik1951 » 30 lis 2016, 11:57

Pytanie do kolegi iwi. Co z Twoim projektem opisanym w tytule postu. Ostatni Twój wpis na temat jest z ponad 2 lat !!!. Wielka szkoda że nic się nie dzieje, czyż byś zrezygnował? Pomysł był świetny więc i jakaś informacja z Twojej strony przydała by się. A może potrzebujesz wsparcia od innych użytkowników naszego forum.
Za informacje z góry dziękujemy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2012, 07:33
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 5 2.0 LF 146KM 107kw Exclusive+ 2008 benzyna + LPG TECH

Postprzez iwi » 30 lis 2016, 13:14

Projekt się rodzi z wielkim bólem.
Nie mogę sobie poradzić z odczytywaniem i dekodowaniem informacji z CANu.

Na tą chwilę uprościłem projekt i robię zegarek ustawiany z GPS'a, 3 błyski kierunkowskazów po lekkim naciśnięciu manetki, temperatury wewnątrz i zewnatrz, prędkość z GPS'a o logi na kartę SD oraz podświetlanie deski w zależności od naświetlenia (po włączeniu świateł mijania deska się przyciemnia, a ja chcę ją przyciemnić tylko wtedy kiedy na polu jest ciemno bo jak jest jasno to nic nie widać po przyciemnieniu).
Mam moduł CAN też zaplanowany, ale na razie po pierwszych próbach nic nie wyszło więc to będzie jako dodatek. Przewidywałem kilka opcji
1 – kalibracja czujników – to zrobię, ale nie po CAN tylko na wyjściu przekaźnikowym.
2 – odczytywanie usterek i wyświetlanie kodów
3 – sprawdzenie zapchania filtra.
Ale na wiosnę wrócę do tematu. Wyżej wymienione funkcje mam już przetestowane i będę wkładał do samochodu jak będzie cieplej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez robi05 » 18 gru 2016, 22:46

Podepne sie, byc moze nie do konca na temat, ale skoro temat takiego urzadonka chyba umarl, to czy ktos moze podpowiedziec jaki ELM albo cos podobnego dziala z mazda dobrze, tzn taki ktory wiekszosc tych parametrow powyżej poda na komputerze albo na komorce. Pytam sie bo jestem po zakupie jakiejs chinskiej tandety i tam mam tylko podstawowe informacje, a ForScan pokazuje ze nie jest to oryginal i nic nie pokazuje. Widzialem na forum od Forscana schemat przerobki pod Mazde takiego EML (wyglada jak moj ale chyba tam chodzi o oryginal) ale teraz nie wiem czy to oryginalnego czy takiego jak ja kupilem i czy taki oryginalny bez przerobki nie funkcjonuje juz dobrze. Jest duzo zamieszania na forach z tymi urzadzeniami, kazdy cos kupuje i mu chodzi albo nie, na soft 1,5 i na 2,4 itd itd. Do tego oczywiscie Mazda ma swoje widzi misie i czesc parametrow jest poblokowana.
Generalnie chodzi mi o parametry DPF, Turbiny i temperatur i sody, bo mam problemy z mieszanka i silnik dostaje drgawek i szarpie i chcialby podpatrzec te parametry i kupic cos co funkcjonuje i jest sprawdzone. Najlepiej wlasnie robione juz pod mazde albo zeby nie trzeba bylo przerabiac, bo z elektronika u mnie na bakier. sa tez jakies polskie firmy, ktore robia jakies urzadzenia i chwala sie, ze sa oficjalnymi przedstawicielami kogos i czegos, a ja chcialbym juz konkretnie od kogos z was juz wiedzieci (ewentualnie link do takiego cuda) czy probowal i dziala, jak tak to kupic. a nie znowy sie nadziac na chinczyka.
tu sa linki do stron ze schematem i jegomosciem ktory cos takiego przerabial

http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=5
http://reverseengineering.road2.me/diag ... a-forscan/
Ostatnio edytowano 19 gru 2016, 12:13 przez robi05, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 6 lis 2016, 11:29
Posty: 5
Auto: Mazda 5 2007r.
2.0 Disel 110KM

Postprzez iwi » 19 gru 2016, 08:53

Witaj.
Pierwsza sprawa to tekst bez polskich ogonków jest tekst jest nieczytelny – w dzisiejszych czasach są nawet przeglądarki, które podkreślają błędy podczas pisania i tak "urzadonka" staną się urządzeniami a "powyrzej" będzie ładniej wyglądało jak napiszemy powyżej. Dobra, nie czepiam się więcej pisowni.

Ja przerabiałem 2 urządzenia i oba nie działały z ForScanem – praktycznie poza podstawowymi informacjami nie dawały nic -jedno to Interfejs iCar3 BLUETOOTH ELM327 OBDII VGATE PL – a drugie: spróbuje odszukać nazwy to podam. Co ciekawe podarowałem kumplowi kumpla i podobno tamten jest zadowolony z urządzenia (nie ma Mazdy) więc albo inne samochody albo ja nie umiem tego obsługiwać.

Natomiast ciekawostką są nowe chipy ELS27 np na Ali są pod nazwą "ELS27 FORScan Scanner for Ford/Mazda/Lincoln and Mercury Vehicles" lub "2016 Newest ELS27 FORScan PIC24HJ128GP+FTDI Microchip For Ford/Mazda/Lincoln/Mercury Designed to Work Over ELM327&J2534" za około 34EUR – jest napisane, że obsługują MS_Can i HS_Can – patrząc się na ilość wyprowadzeń z modułu (7 pinów) ObrazekObrazekoraz na obrazek Obrazek to powinno to działać
bez przeróbki. Tylko jak rozumieć że adapter ELS27 obsługuje adaptery m.in ELS27? – Ale to Chińczycy robili ten opis więc trzeba się mieć na baczności :)

Supported adapters :

ELM327
J2534 Pass-Thru
CANtieCAR (in "FORScan" mode)
OBDLink SX/MX (STN11xx)
ELS27 (STN1170)
Supported protocols and bus:
FORD HS CAN
FORD MS CAN (only for J2534-2, CANtieCAR, OBDLink MX, ELS27 or modified ELM327)
FORD SCP
FORD 9141

Supported modules:

Almost all of modules availabe through supported protocols.
Powertrain Control Module (PCM)
Anti-Lock Brake / Traction Control Module (ABS)
Hybrid Electronic Cluster (HEC)
Left High Intensity Discharge Lamp (LHID)
Right High Intensity Discharge Lamp (RHID)
Vehicle Dynamics Module (VDM)
4X4 Control Module (4X4M)
Air Conditioning Control Module (ACCM)
Audio Control Module (ACM)
Audio Control Unit (ACU)
Alternative Fuel Control Module (AFCM)
Adaptive Front Lighting System / Auto Leveling Module (AFS/ALM)
Adaptive Front Lighting System (AFS)
Auxiliary Heater Control Module (AHCM)
Audio Interface Module (AIM)
Auto Leveling Module (ALM)
Amplifier Module (AM)
Accessory Protocol Interface Module (APIM)
Automatic Ride Control (ARC)
A-STOP System (No Idling System) (A-STOP)
All Terrain Control Module (ATCM)
All Wheel Drive Module (AWD)
Battery Charger Control Module (BCCM)
Battery Control Module (BCM)
Body Control Module (BCMii)
Body Control Module / Generic Electronic Module (BCM/GEM)
Body Control Module B (BCMB)
Battery Energy Control Module (BECM)
Body Electronic Module (BEM)
Bluetooth Phone Module (BPM)
Security module (CSM)
Blind Spot Monitoring (Left) (BSML)
Blind Spot Monitoring (Right) (BSMR)
Remote Climate Control (RCC)
Cruise-Control Module (CCM)
Circuit Deactivation Ignition Module (CDIM)
Compact Disc Player (CDP)
Instrument cluster (INST)
Column Lock Module (CLM)
Camera Module Rear (CMR)
Connectivity Master Unit (CMU)
Cellular Phone Module (CPM)
Central Timer Module (CTM)
Convergence Telematics Module (CTMii)
Digital Audio Broadcast Module (DABM)
Digital Audio Control Module C (DACMC)
DC to DC Converter Control Module (DCDC)
Driver/Dual Climate-Control Seat Module (DCSM)
Reductant Control Module (DCU)
Driver Door Control Unit (DFDM)
Drivers Door Module (DDM)
Deployable Hood System (DHS)
Driver's Seat Module (DSM)
(Audio) Digital Signal Processing Module (DSP)
Electronic Automatic Temperature Control (EATC)
Rader Brake Support (EBS)
Electronic Crash Sensor (ECS)
Electric Parking Brake (EPB)
Electronic-Controlled Power Steering (EPS)
Anti-Lock Brake / Traction Control Module (ESOF)
Front Body Control Module (F_BCM)
Fuel Additive Control Module (FACM)
Front Control/Display Interface Module (FCDIM)
Front Controls Interface Module (FCIM)
Front Display Interface Module (FDIM)
Front Distance Sensing Module (FDSM)
Transmission Control Module (TCM)
Fuel Fired Coolant Heating Module (FFH)
Passive Anti-Theft System (PATS)
Front Electronic Module (FEM)
Fuel Injection Control Module (FICM)
Fuel Indication Module (FIM)
Fuel Injection Pump (FIP)
Front Lighting Control Module (FLM)
Fuel Operated Heater (FOH)
Forward Sensing Camera (FSC)
Fire Suppression System Module (FSSM)
Folding Top Control Module (FTCM)
Generic Display Module (GDM)
Generic Electronic Module / Smart Junction Box (GEM/SJB)
Generic Electronic Module (GEM)
Generic Function Module (GFM)
Global Positioning System Module (GPSM)
Gear Shift Module (GSM)
Gateway Module A (GWM)
Headlamp Control Module (HCM)
Headlamp Control Module 2(B) (HCM2)
Headlamp Leveling Module (HD_LVL)
Instrument Cluster (IC)
HVAC Integrated Module (HIM)
Heated Steering Wheel Module (HSWM)
Head Up Display (HUD)
Heated Steering Wheel Module (HV)
Heating Ventilation Air Conditioning (HVAC)
Integrated Air Bag Module (IABM)
Smart City Brake Support (ICA)
Intelligent Cruise Control Module (ICCM)
Information Center Module (ICM)
Injector Control Unit (ICU)
Interior Lighting Control Module (ILCM)
Instrument Panel Control Module (IPC)
Intelligent Power Distribution Module (IPDM)
Image Processing Module A (IPMA)
Image Processing Module B (IPMB)
Lighting Control Module (LCM)
Left Power Sliding Door Module (LPSDM)
Liftgate / Trunk Module (LTM)
Message Center (MC)
Multifunction Steering Wheel (MFSW)
Multi-Information Display (MID)
Motor Pretensioner Module (MPM)
Navigation Controller (NAV)
Air Suspension (4WAS)
Air Conditioning (AC)
Cruise Control (CCM)
Steering Column Locking Module (SCLM)
4 Wheel Steering (WS4)
Next Generation Speed Control Module (NGSC)
Battery Control Module (OBD_BCM)
Fuel Injection Control Module (OBD_FICM)
Occupant Classification System Module (OCS)
Overhead Trip Computer (OTC)
Parking Aid Module (PAM)
Park Brake Control Module (PBM)
Passenger Climate-Control Seat Module (PCSM)
Passenger Climate-Control Seat Module 2 (rear) (PCSM2)
Passengers Door Control Unit (PDM)
Power Running Board (PRB)
Power Steering Control Module (PSCM)
Passenger Front Seat Module (PSM)
Rear Body Control Module (R_BCM)
Rear Audio Control Module (RACM)
Remote Anti-Theft / Personality Module (RAP)
Rear Air Suspension Module (RASM)
Rear Air Temperature Control (RATC)
Restraint Control Module (RCM)
Audio Rear Control Unit (RCU)
Rear Electronic Module (REM)
Remote Emergency Satellite Cellular Unit Module (RESCU)
Rear Seat Entertainment Module (RETM)
Remote Function Actuator (RFA)
Rear Gate/Trunk Module (RGTM)
Retractable Hard Top (RHT)
Rear Heating Ventilation Air Conditioning (RHVAC)
Remote Keyless Entry (RKE)
Rear Lighting Control Module A (RLCMA)
Rear Left Door Control Unit (DRDM)
Right Power Sliding Door Module (RPSDM)
Rear Right Door Control Unit (PRDM)
Tire Pressure Monitor (RTM)
Rear Vehicle Monitoring (RVM)
Steering Angle Sensor Module (SASM)
Smart Brake Support/Mazda Radar Cruise Control (SBS/MRCC)
Steering Column Control Module (SCCM)
Steering Column/Instrument Panel/Lighting (SCIL)
Seat Control Module E (SCME)
Seat Control Module G (SCMG)
Seat Control Module H (SCMH)
Selective Catalytic Reduction (SCR)
Satellite Digital Audio Receiver System (SDARS)
Steering Effort Control Module (SECM)
Secondary OBD Control Module A (SOBDM)
Secondary OBD Control Module C (SOBDMC)
Side Obstacle Detection Control Module – Left (SODL)
Side Obstacle Detection Control Module – Right (SODR)
Speech Recognition Module (SRM)
Supplemental Restraint System (SRS)
Smart Start Unit (SSU)
Trailer Brake Control Module (TBC)
Energy Management Module (EMM)
Tracking and Blocking Module (TBM)
Transfer Case Control Module (TCCM)
Telematic Control Unit Module (TCU)
Tire Pressure Monitor (TPM)
Transmission Range Control Module (TRCM)
Trailer Module (TRM)
Variable Assist Power Steering (VAPS)
Vehicle Emergency Messaging System (VEMS)
Virtual Image Cluster (VIC)
Vehicle Security Module (VSM)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez kriskus » 20 gru 2016, 12:46

Ja mam jeden w wersji mini z aliexpress i działa:
https://www.aliexpress.com/item/V1-5-Super-MINI-Bluetooth-ELM327-Black-OBD2-OBDII-ELM-327-Version-1-5-Car-Code/32272347403.html.
Potem kupiłem drugi, w standardowym rozmiarze, żeby dorobić przełącznik HS/MS wg instrukcji z forum forda i kasować błędy piecyka dogrzewającego. I też działa ;)
Kupiony w Gdańsku w sklepie, który sprzedaje też przez allegro (coś takiego: http://ccy.pl/pl/interfejsy-obd2/interfejs-obd2-elm327-bluetooth-detail)
Instrukcja przeróbki: http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=4

Oba podają wszystko, co forscan jest w stanie wyczytać, w tym poszukiwane przez Ciebie parametry DPF.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 02:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Paweł_Radom » 20 gru 2016, 14:13

Oficjalna strona ELS27 to
Kod: Zaznacz cały
http://els27.ru

Zastosowanie i opis znajduję się tutaj:
Kod: Zaznacz cały
http://ffclub.ru/topic/311647/

Szersze zastosowanie tego intefejsu to:
Kod: Zaznacz cały
http://www.oktja.ru/forum/topic/124001-stool-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BC%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D1%80%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%86%D0%B8%D0%B8-%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2-via-diagnosis/

Przez chinoli skrakowany i nazwany MTool

Mam ELM327 na STN1170 w WIFI od Viaken-a i chodzi bez problemu na telefonie.
Mam VxDiag-a ale praktycznie użyłem go ze 2-3 razy. Problematyczna była instalacja odpowiednich sterowników.
Od CCY mam intefejs do gazu bo BLUETOOTH i działa bez problemu z QBOX-em
Paweł_Radom
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy