Mazda5 (CR) – Poradniki i Fotorelacje (FAQ)

Mazda5 2005–2010

Postprzez say » 26 sie 2011, 11:18

Witam, w tym temacie chciałbym umieścić odnośniki do najciekawszych i najbardziej przydatnych tematów w dziale. Mam nadzieję, że to uchroni nas przed powielaniem pytań przez nowych forumowiczów oraz ułatwi wszystkim znalezienie rozwiązań problemów z jakimi najczęściej się borykamy.

Zapraszam do współpracy. Propozycje wpisujcie w kolejnych postach, będę je sukcesywnie dodawał do pierwszego.

------------------ przydatne strony, linki --------------------

----------------------- fotorelacje -------------------------


------ najczęstsze usterki, pytania eksploatacyjne, naprawy --------


------------------------- sklepy ---------------------------


--------------------------- inne --------------------------

Kalkulatory:
Kalkulator rozmiarów opon
Sprawdzenie położenia felgi z innym ET
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 07:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez lipek » 3 lis 2013, 19:48

Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 08:38
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: 5CR 2.0 TDi 2008 143KM

Postprzez spidi2222 » 19 maja 2014, 18:18

Polecam świetną strone z filmikami w j.angielskim dotyczace naszych M 5 :D
http://www.carcarekiosk.com/videos/Mazda/5/2009
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 15:02
Posty: 512 (474/48)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: IMazda 323 f bj 99r
Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 162 KM
Mazda Mx6 1992r 2,5 v6ߘ

Postprzez jeziorek » 10 paź 2014, 14:00

Witam,
czy ma ktoś lub wie gdzie znajdę Workshop manula do mazdy 5 z silnikiem rf7j (diesel). W udostępnionym w tym wątku dokumencie brakuje stron odnoszących się do tego silnika – jest głównie część dla silników benzynowych.
Będę wdzięczny.
pozdrawiam
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 07:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Wojtek » 10 paź 2014, 14:49

silnik diesla był w oddzielnym opracowaniu...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Yard » 10 paź 2014, 16:28

To co w podręczniku szkoleniowym to za mało?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez jeziorek » 10 paź 2014, 16:37

Chodzi o regulacje zaworow w rf7j i wymiane podkladek pod przelewami, chcialbym na to popatrzec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 07:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Wojtek » 10 paź 2014, 17:11

był wątek o tych rzeczach w dziale M6 GG/GY ;)
i w bazie wiedzy... włącznie ze zdjęciami...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jarek.m.66 » 8 cze 2017, 09:47

Witam .
Regeneracja zaworu SCV
Pod koniec zeszłego roku silnik mojej 5 (2.0 d 143 KM) podczas schodzenia z obrotów często gasł,
a później już ciągle to robił np. przy dojeżdżaniu do świateł .
Po zdecydowaniu że winę może ponosić zawór SCV ,wymontowałem go .
Do słoika z otworem w pokrywce nalałem nafty oczyszczonej i zanurzyłem w niej zawór,tak by górna część wystawała przez otwór w pokrywce .Do zaworu podłączyłem 12 V akumulator z wkrętarki i ręcznie powodowałem zwieranie styków zaworka co wymuszało jego pracę ok.2-3 razy na sekundę.Po kilkunastu minutach nafta w słoiku lekko sciemniała .,Zawór zamontowałem na miejscu i odpaliłem silnik ,który od teraz zaczął pracować bez problemu na wolnych obrotach.
Niestety po około 20 dniach problem powrócił.
Po przejrzeniu ofert cenowych nowych zaworów SCV ,postanowiłem raz jeszcze spróbować .
Po wymontowaniu zaworka ,rozpiąłem zabezpieczającą rozprężną podkładkę co spowodowało wysunięcie się metalowego tłoczka zaworu z jego środka.Tłoczek był idealnie świecący i gładki na całym obwodzie ,z wyjątkiem jednego miejsca mniej więcej w połowie długości ,które było matowe ,a w powiększeniu okazało się że to mikroskopijne rysy.
Owinąłem koniec tłoczka flanelą i zacisnąłem we wrzecionie wiertarki umocowanej w imadle .Na długi pasek flaneli rozprowadziłem odrobinę pasty do polerowania lakieru G3. Delikatnie obracając wiertarką sprawdzałem postępy polerowania .Po kilku minutach zmatowienie tłoczka zniknęło .Nieco za mocno zacisnąłem wrzeciono wiertarki i na końcu tłoczka pozostał po nim delikatny ślad.
Po zmontowaniu zaworka silnik chodzi bez zarzutu .Było to 10 października 2016.
Od tego czasu przejechałem ok. 13 tyś.
jarek.m.66
 

Postprzez PiolasM5 » 21 kwi 2018, 11:00

Cześć

Kiedyś natrafiłem na fajne rendery nowych podzespołów naszych CR'ek, zamieszczam poniżej bo sporo na nich widać, dają jakiś pogląd.

1. Silnik 2.0 ON
NCS_-1355303478.jpg
Silnik 2.0 ON

2. Silnik 2.0 DOHC PB
NCS_-1513297893.jpg
Silnik 2.0 DOHC PB

3. Zawieszenie przód
NCS_-1610058220.jpg
Zawieszenie przód

4. Zawieszenie tył
NCS_-724376680.jpg
Zawieszenie tył

5. Wszystko w jednym z silnikiem 2.0 DOHC
NCS_812476037.jpg
Wszystko w jednym z silnikiem 2.0 DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2014, 22:48
Posty: 70 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda-5-MZR-146KM-2006;

Postprzez Paweł_Radom » 21 kwi 2018, 22:05

Parametry i ustawienia tylnej osi
Kod: Zaznacz cały
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda5/20070830190420/html/id021100800300.html

Regulacja tylnych/przesuwnych drzwi
Kod: Zaznacz cały
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda5/20070830190420/html/id091100802800.html

Instrukcja programowania kluczy
Kod: Zaznacz cały
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda5/20070830190420/html/id0914008050b2.html
Paweł_Radom
 

PostTen post został usunięty przez Yard 11 kwi 2020, 10:48.
Powód: robienie bałaganu – regulamin

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy