Mazda5 (CR) – Opinie o modelu

Mazda5 2005–2010

Postprzez Maciej Loret » 10 sie 2009, 23:48

atommy78 napisał(a):
wyprzedzanie na trasie – słabizna.


Dlatego w trasie dużo lepiej sprawdzają się diesle.


Zależy jak kto umie jeździć...

atommy78 napisał(a): Nawet 110 KM ma 310 nm momentu.


W nm, to sobie długość możesz zmierzyć... :)

atommy78 napisał(a):
Układ kierowniczy bardzo czuły/miękki


Benzynowe mają ten problem


Jeśli tak jest, to na szczęście.
Czuły układ kierowniczy, to zaleta marki/auta, które chce uchodzić za sportowe...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez grze.gorz » 11 sie 2009, 11:47

Maciej Loret napisał(a):
atommy78 napisał(a):
Układ kierowniczy bardzo czuły/miękki


Benzynowe mają ten problem


Jeśli tak jest, to na szczęście.
Czuły układ kierowniczy, to zaleta marki/auta, które chce uchodzić za sportowe...

Bardziej chodziło mi o to, ze jest za miękki przy większych prędkościach przez co samochód jest niestabilny i trudno się prowadzi, powyżej prędkości 120 km/h przestawałem czuć się pewnie, to samo dotyczy np zmiany pasa z koleinami. Byc może problem tkwi w moich umiejętnościach lub rozleniwieniu MPS-em gdzie właściwości trakcyjne są znacznie lepsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez Maciej Loret » 11 sie 2009, 12:14

grze.gorz napisał(a):Bardziej chodziło mi o to, ze jest za miękki przy większych prędkościach przez co samochód jest niestabilny i trudno się prowadzi, powyżej prędkości 120 km/h przestawałem czuć się pewnie, to samo dotyczy np zmiany pasa z koleinami. Byc może problem tkwi w moich umiejętnościach lub rozleniwieniu MPS-em gdzie właściwości trakcyjne są znacznie lepsze.


Jeśli jest za miękki w porównaniu do MPSa, to żaden problem – oba auta mają "nieco" inne przeznaczenie.
Jeśli za miękki w porównaniu do innych aut segmentu konkurujących z "5", to już gorzej..
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez MichałK. » 14 sie 2009, 12:35

Witajcie,

od jakiegoś miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 5, 2,0 D 110 KM.
Nie powiem ale auto jest naprawdę super. Nie jest pozbawione wad ale jakie auto ich nie ma?? Osobiście używam to auto w 2 osoby + malutka córeczka ale wg mnie optimum to 4 osoby + bagaż. O 7 osobach mozna zapomnieć, no chyba, że awaryjnie.
Silnik jaki posiada ma Mazda to Diesel 110 KM i uważam, że do zwykłego przemieszczania się po drogach w zupełności wystarczy. Jakis zapas mocy i momentu zawsze ma, może nie do jazdy rajdowej ale jak dla mnie w zupełności wystarczy. Pewne zastrzezenia można mieć do jakości plastików użytych do wykonania deski rozdzielczej ale to kwestia przyzwyczajenia no i moze porównania. Mam do dyspozycji Skode Octavie II służbową i nie powiem ale w Skodzie jakość materiałów i niektóre rozwiązania są na wyższym poziomie niż w Mazdzie. Ale to moja subiektywna ocena, jeśli kogoś bedzie to interesowało to chetnie się spostrzeżeniami podzielę. Denerwuje mnie brak kontrolki włączonych świateł mijania na desce rozdzielczej (wersja po FL chyba już ją ma) ale jest to generalnie domena aut japońskich. Stara ALmera i poprzednia Mazda 2 też takowej lampki nie posiadały. ALe tro naprawdę szczegół i czepianie się z mojej strony.

Ogólnie auto oveniam baaaardzo pozytywnia, jest go stosunkowo niewiele na naszych drogach. CO do ekspolatacji to jeszcze trochę za nim sie wypowiem bo musimy sie wzajemnie dobrze poznać i dotrzeć :)
Michał
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 12:16
Posty: 56
Skąd: Podpoznański WieśMc
Auto: No more Mazda's !!!!

Postprzez Krzycho73 » 18 sie 2009, 12:34

Układ kierowniczy bardzo czuły/miękki


Benzynowe mają ten problem, gdyż wspomaganie jest sterowane elektrycznie. W dieslach jest hydrauliczne.

________________________________________________________________

Pod koniec 2008 roku wprowadzili w benzynowej wersji 2.0 hydrauliczne wspomaganie -jest już OK :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lip 2009, 15:50
Posty: 5
Skąd: Warszawa/Łodygowice
Auto: Mazda 5 2.0 MZR 146KM 2008r.

Postprzez fcluki07 » 21 sie 2009, 10:18

Apropo spalania.
Jestem od czerwca po przegladzie gwarancyjnym i wymianie softu i juz 3razy sprwdzalem spalanie (liczenie wedlug wlasnych obliczen nie wedlug komputera) i mam spalanie miedzy 6,6 a 6,9 litra w zaleznosci jakie dystanse "na raz" robie (70% krotkie jazdy miedzy miasteczkami, 30% dluzsze). Czyli jak dla mnie jest niezle, oby tak dalej :)

PS. Daras proponuje wejsc do podobnego dzialu na stronie dotyczacej Passata i wtedy troche ci sie moze rozjasni
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2007, 10:37
Posty: 17
Skąd: Gorzkowice
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD Top 143KM

Postprzez Krzycho73 » 21 sie 2009, 11:44

Swoją Mazde5 w klasie minivan wybierałem 6 miesięcy -porównywałem inne modele w Polsce z tej półki i ceny -gadałem ze znajomymi, serwisami, czytałem fora -jestem raczej sceptykiem także doszukiwałem się wszędzie wad, pojezdziłem róznymi na jazdach próbnych.
Bez rozpisywania się bo już pare osób uszczegółowiło zalety i wady: JEST NIEBANALNA, MA STYL, WIDAĆ JĄ NA DRODZE ;–).
Oczywiście można podejść praktycznie i uszczegółowić punktowo: pieniądze, benzyna, awaryjność -może Chinczycy wygrają już niedługo w takich rankingach;–)..
A że najczęsciej rankingi sponsorują producenci warto zrobić własny: w moim Mazda5 wygrała i jestem zadowolony.
Nie ważne to co za nami i przed nami -ważne to co w nas!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lip 2009, 15:50
Posty: 5
Skąd: Warszawa/Łodygowice
Auto: Mazda 5 2.0 MZR 146KM 2008r.

Postprzez Maciej Loret » 25 sie 2009, 17:11

Daras napisał(a):Poza tym...przebiegi które tu podajecie(po kilka, kilkanaście tysi)...sory ale nie są moim zdaniem miarodajne żeby oceniać auto.Pewnie dlatego robi się tzw testy długodystansowe na 100 tys.km i dopiera wystawia ocenę.


Testy na 100kkm robi AutoŚwiat.
Mazdy tam królują, miejsca Volkswagenów, Audi, Skód czy Seatów są raczej na przeciwnym biegunie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez gorylla » 26 sie 2009, 09:21

Daras napisał(a):Poza tym...przebiegi które tu podajecie(po kilka, kilkanaście tysi)...sory ale nie są moim zdaniem miarodajne żeby oceniać auto.Pewnie dlatego robi się tzw testy długodystansowe na 100 tys.km i dopiera wystawia ocenę.


Właśnie dlatego postanowiełm napisać swoje spostrzeżenia- bo jak zauważyłeś mam przejechane w dwulitrowym dieslu 143km z dpf-em 144tys. km. I poza wymianą uszkodzonej sondy (akurat padło na mnie, ale każdemu może się to zdarzyć, w serwisie mieli przypadki, że nawet w nowej Maździe potrafiła walnąć) nie mam jak dotychczas żadnych problemów. I oby tak dalej.

O "zwykłych" VW i Audi nigdy nie myślałem. Tam gdzie ja jeżdżę (grzyby, ryby) nie wjedzie żaden A4, A6, czy Passat tudzież Golf. Jeździlem i wiem, że są po prostu za nisko zawieszone. Nie wspomnę o tym, że pół rodziny i połowa znajomych jeździ VW czy Audi, ew. Toyotą Avensis (w ostatnim czasie przybyło w moim mieście tyle Avensek poprzedniego modelu, że nie mogę na nie patrzeć). A na Touarega czy jakiegoś Q czy Allroad-a mnie jeszcze nie stać.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Globy » 5 paź 2009, 13:35

Jeśli ktoś ma ochotę, MMP robi promocję na akcesoria fabryczne do 5 (alusy, nakładki i takie tam):

=> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=83277
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez GOŚĆ » 9 paź 2009, 09:16

Witam serdecznie, zalogowałem się tutaj poniewaz przymierzam sie do kupna 5-tki w dieslu, jako, że użytkuje obecnie Carisme 1,9D chciałem podtrzymać tradycję Rudolfa, po obejrzeniu opinii na autocentrum zachwyciłem sie tym autem, wchodze na to forum i szczęka mi odpadła, ekologia zniszczyla wszystko w dieslu, kiedyś diesel służył do napędzania jednostek które pracowały w bardzo cięzkich warunkach, w czasie wojny , czołgista stawał przy zbiorniku często wykopanym w ziemi i zasypanymi trocinami zanurzał wiadro i tankował, a teraz ....cos strasznego , nawet mój td z klasycznym wtryskiem pośrednim VE pomyka juz 250 tys km i nie widział ON ze stacji, tylko słynna oranzadka, i nic sie nie dzieje, oczywiście zaślepienie EGR(ekologia) i się pmyka, ten motor w mażdzie bardzo siespodobał na pierwszy rzut oka ale po lekturze juz troszke mniej, wiele moich znajomych pomyka na OO mając diesla na CR, ciekaw jestem jak sprawdzi się ten motor z Mazdy, nie mam zamiaru płacić akcyzy choremu państwu, które i tak kroi mnie na każdym kroku, i tak si e zastanawiam, oczywiśc ie napewno problemem jest ten nieszczęsny DPF, ale znlazłem na zaprzyjaźnionym forum namiar, ciekaw jestem czy ktoś z Was juz to trenował, namir na firmę co juz rozwiazała problem raz na zawsze z DPF-em: http://www.filtrfap.pl/
Dziękuję za cierpliwość w czytaniu tego długiego postu pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 08:58
Posty: 8

Postprzez nomijas » 13 paź 2009, 16:25

Jeździmy już 1.5 roku, w większości żona. Mamy Mazdę 5, 2.3 l, benzyna ze stanów, kupiliśmy ją przy przebiegu 11 tys mil, bezwypadkowa. No i po 1.5 roku użytkowania możemy już wyrazić pewne opinie. Dziś na liczniku jest 25 tys mil. Ogólnie jesteśmy bardzo zadowoleni i gdybyśmy mieli jeszcze raz kupować to byśmy się zdecydowali na takie samo auto.
PLUSY:
– mamy dwoje małych dzieci, dla takiej rodziny mazda 5 to rozwiązanie idealne, boczne odsuwane drzwi to wspaniała wygoda i bezstresowe parkowanie nawet w najbardziej ciasnych miejscach.
– silnik dynamiczny i szybki,
– skrzynia automatyczna rewelacja, bardzo łagodne przejścia, bardzo ładnie się redukuje przy wyprzedzaniu,
– spalanie jak jedzie żona 8-9, jak ja 11-12, kwestia prędkości
– bardzo dobra klimatyzacja
– wspaniały, duży bagażnik
– fotele bardzo wygodne, przyjemnie znosi się długie trasy
– bardzo dobre światła przednie
– fajny zesta audio, świetna zmieniarka
– mamy też wbudowaną nawigację ale dopiero umawiam się na jej przeprogramowanie...

MINUSY:
– zbyt głośna w środku, może to wina ogumienia a może brak jakiegoś wyciszenia (może ktoś miał podobny problem i może coś poradzić)
– zawieszenie strasznie mi klekocze nawet na najmniejszych dołkach, właśnie się wybieram na jakąś diagnostykę, i strasznie piszczy szczególnie w wilgotne dni
– przednie słupki moim zdaniem są za szerokie ograniczona widoczność
– no i przydało by się więcej i bardziej praktycznych schowków, użytkuję równocześnie kilka samochodów i pod tym względem meganeII to mistrzostwo świata
– słabe światło wsteczne

... to chyba mniej więcej tyle, jak sobie coś przypomnę to dopiszę a jak ktoś może mi coś podpowiedzieć to chętnie wysłucham, jeżeli ktoś chciałby zasięgnąć jakiejś informacji to również chętnie odpowiem w miarę możliwośći

Jeszcze jedno, jestem z Białegostoku, no i pewnie będę musiał z tym zawieszeniem udać się do warsztatu, w związku z tym mam pytanie: jechać do serwisu czy też może ktoś poleci mi dobry, doświadczony, kompetentny i solidny warsztat, z góry dziękuję

pozdrawiam
nomijas
 

Postprzez gregorb » 13 paź 2009, 20:51

Czy jest tu moze ktos z Trojmiasta kto uzytkuje wlasnie 5-ke? Chetnie poogladalbym sobie dokladniej takie autko oraz przejechal sie jako pasazer. Niestety w salonie nie maja testowej i jest problem. Poprosze o kontakt na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez Globy » 14 paź 2009, 14:37

nomijas napisał(a):Jeszcze jedno, jestem z Białegostoku, no i pewnie będę musiał z tym zawieszeniem udać się do warsztatu, w związku z tym mam pytanie: jechać do serwisu czy też może ktoś poleci mi dobry, doświadczony, kompetentny i solidny warsztat, z góry dziękuję

Zapytaj w Auto Księżyno i popatrz na forum, bo jednemu z Użytkowników "piątki" nasmarowano coś w zawieszeniu i pomogło (pamiętam taki wątek). Na hałas znacząco pomoże wymiana fabrycznych opon.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez atommy78 » 16 paź 2009, 21:01

zawieszenie strasznie mi klekocze nawet na najmniejszych dołkach, właśnie się wybieram na jakąś diagnostykę, i strasznie piszczy szczególnie w wilgotne dni


Ja mam to samo. to prawdopodobnie wada amortyzatorów, mimo że wg testów są sprawne a zawieszenie nie ma luzów.

Co do piszczenia to wystarczy przesmarować co jakiś czas gumy stabilizatora. U mnie piszczenie nasila się w zimie, kiedy dostaje się do nich dużo soli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez gorylla » 28 paź 2009, 19:15

Chyba taki urok zawieszenia M5, bo mam tak samo, a diagnostyka wychodzi super. Cholera wie, o co chodzi.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez dablo2 » 8 lis 2009, 18:45

Ja również mam denerwujące hałasy z tyłu auta i to z prawej strony tak je lokalizuje, co ciekawe przy ściągniętej rolecie i rozłożonym 3-cim rzędzie siedzeń jakby ustępowało byłem na przeglądzie i wszystko OK bardzo irytujące są te hałasy :(
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez gorylla » 10 lis 2009, 15:59

Do tych co im huczy z tyłu powiem tylko tyle, że dziś przekonałem się, jak ważna jest jakość i stan opon. Dziś zmieniłem z tyłu opony z letnich Wanli na zimówki Semperit SportGrip.

Jestem pod wrażeniem, jak uciszyło się huczenie w tylnej części samochodu. Wanli od początku były dość głośne, a jak się dodatkowo wyząbkowały to naprawdę dawały się we znaki. Po zmianie opon cichutko. Nigdy w życiu bym nie sądził, że aż takie znaczenie dla hałasu podczas jazdy mogą mieć głupie opony.

Jednego jestem pewien- Wanli już nie wrócą do mojego auta. I nie tylko dlatego, że są ogólnie kiepskimi chińskimi produktami. Ale przede wszystkim z powodu hałasu, które produkują.

Mogłem je zaraz po samym kupnie auta wywalić, ale żal mi ich było, bo były praktycznie nowe.

PS. Ciekawe, czy przez jazdę z tymi wyząbkowanymi "chińczykami" łożyska kół nie dostały w kość. Na razie jest odpukać! cicho i oby tak dalej.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez atommy78 » 10 lis 2009, 22:20

I piszczenia nie ma. Wymienili mi na Krakowskiej gumy stabilizatora na nowe. W AZ auto zawsze tylko je czymś smarowali.
Mam nadzieję, że nowe nie będą piszczeć przez jakiś czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez grzehoo » 11 lis 2009, 00:22

no, jakieś 20.000 km błogiej ciszy będziesz miał.
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy