Mazda5 (CR) – Opinie o modelu
Witajcie
Ja kupiłem wesję 110 KM, bo akurat trafił się egzemplarz w ładnym stanie i z małym przebiegiem więc dla mnie było to większą wartością niż moc silnika, więc nie wybrzydzałem. Choć nie ukrywam, że myślałem bardziej o wersji 143 KM.
Jeśli chodzi o dynamikę to przyspieszenie wydaje się o niebo lepsze niż jest na papierze (turbina robi swoje).
Z moich subiektywnych odczuć:
na 1 i 2 rwie do przodu jak oszalały
na 3 trochę dostaje zadyszki
na4 i 5 to prawdziwa bajka – rewelacyjna elastyczność (w końcu nie wiele mniej Nm niż w wersji 143KM)
6tka też nie najgorzej
Przy pełnym obciążeniu faktycznie czuć że się bardziej męczy przy wyprzedzaniu, ale nie ma mowy o jakiś niebezpiecznych sytuacjach.
Jeśli chodzi o spalanie to:
– w trasie zależy głównie od prędkości bo samochód stawia duże opory powietrza
80 – 90 km/h – do 5 l (mój rekord to 4,6 l)
90 – 120 km/h – 5 – 6 l
120 – 150 km/h 6,5 l
– W trybie mieszanym – miasto i tereny podmiejskie moja madzia pali w lato ok. 7,3 – 7,7 l
W zimie 8l
– W mieście zaskoczyła mnie negatywnie – nawet powyżej 9 l – ale to jazda głównie na 1 i 2 biegu i trzeba pamiętać, że waży 1600 kg
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyboru. Daje sporo frajdy z jazdy przy umiarkowanym spalaniu
Ja kupiłem wesję 110 KM, bo akurat trafił się egzemplarz w ładnym stanie i z małym przebiegiem więc dla mnie było to większą wartością niż moc silnika, więc nie wybrzydzałem. Choć nie ukrywam, że myślałem bardziej o wersji 143 KM.
Jeśli chodzi o dynamikę to przyspieszenie wydaje się o niebo lepsze niż jest na papierze (turbina robi swoje).
Z moich subiektywnych odczuć:
na 1 i 2 rwie do przodu jak oszalały
na 3 trochę dostaje zadyszki
na4 i 5 to prawdziwa bajka – rewelacyjna elastyczność (w końcu nie wiele mniej Nm niż w wersji 143KM)
6tka też nie najgorzej
Przy pełnym obciążeniu faktycznie czuć że się bardziej męczy przy wyprzedzaniu, ale nie ma mowy o jakiś niebezpiecznych sytuacjach.
Jeśli chodzi o spalanie to:
– w trasie zależy głównie od prędkości bo samochód stawia duże opory powietrza
80 – 90 km/h – do 5 l (mój rekord to 4,6 l)
90 – 120 km/h – 5 – 6 l
120 – 150 km/h 6,5 l
– W trybie mieszanym – miasto i tereny podmiejskie moja madzia pali w lato ok. 7,3 – 7,7 l
W zimie 8l
– W mieście zaskoczyła mnie negatywnie – nawet powyżej 9 l – ale to jazda głównie na 1 i 2 biegu i trzeba pamiętać, że waży 1600 kg
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyboru. Daje sporo frajdy z jazdy przy umiarkowanym spalaniu
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
Witam.
Od kilku dni jestem posiadaczką pięknej M5 MZR-CD 143kM 2006 – jeszcze nie zdążyłam zmienić zdjęcia na profilu
Pilnie czytam różne posty na temat diesla, bo do tej pory zażynałam benzynę. Z tego, co zdążyłam doczytać we wcześniejszych postach, to wnioskuję, że powinnam jeździć raczej na niższych obrotach (wcześniej wrzucać kolejny bieg) niż w benzynie???
Byłabym wdzięczna za kilka cenny uwag.
I jeszcze pytanko mam o webasto. Czy po zaprogramowaniu na każdy dzień tygodnia i określoną godzinę, to sprytne urządzenie samo się uruchomi, czy muszę je jakoś za każdym razem włączać?
A co do płynu, to kontrolka świeci mi się od wczoraj (150 km trasy) a płyn ciągle jest – może u mnie mieszczą się ze dwie szklaneczki??
pozdrawiam
ella
Od kilku dni jestem posiadaczką pięknej M5 MZR-CD 143kM 2006 – jeszcze nie zdążyłam zmienić zdjęcia na profilu
Pilnie czytam różne posty na temat diesla, bo do tej pory zażynałam benzynę. Z tego, co zdążyłam doczytać we wcześniejszych postach, to wnioskuję, że powinnam jeździć raczej na niższych obrotach (wcześniej wrzucać kolejny bieg) niż w benzynie???
Byłabym wdzięczna za kilka cenny uwag.
I jeszcze pytanko mam o webasto. Czy po zaprogramowaniu na każdy dzień tygodnia i określoną godzinę, to sprytne urządzenie samo się uruchomi, czy muszę je jakoś za każdym razem włączać?
A co do płynu, to kontrolka świeci mi się od wczoraj (150 km trasy) a płyn ciągle jest – może u mnie mieszczą się ze dwie szklaneczki??
pozdrawiam
ella
- Od: 26 sty 2008, 14:28
- Posty: 29
- Skąd: Świdnik
- Auto: 5 2.0 MZR-CD 143kM '06
ell_lla napisał(a):to wnioskuję, że powinnam jeździć raczej na niższych obrotach (wcześniej wrzucać kolejny bieg) niż w benzynie?
No właśnie nie do końca. Oczywiście diesel ma niższy zakres obrotów niż benzyna (diesel do 6.000 obr, benzyna do 8.000 zdaje się). Stąd wniosek że oczywiście, bieg w dieslu zmieniasz przed 3.000 obr. a nie przy 4.000 czy 5.000 obrotów.
Najlepiej zmieniać bieg między 2.000 a 3.000 obrotów, radziłbym nie wcześniej niż 2.000 obrotów ze wzgl. na koło zamachowe oraz filtr DPF.
pozdrawiam i niech się kółeczka kręcą bezproblemowo, szczęśliwa posiadaczko kontrolki od spryskiwaczy!
--
grzehoo
grzehoo
- Od: 23 lip 2008, 21:38
- Posty: 113
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008
Pytanie do użytkowników M5 jeżdzących na 17 ' ory.
Zastanawiam się nad założeniem 17 ' ory z oponą 205/50 – 93V jak w instrukcji.
Pytanie jest oczywiste z uwagi na stan naszych dróg. Jaki jest komfort jazdy na 17" ?
Zastanawiam się nad założeniem 17 ' ory z oponą 205/50 – 93V jak w instrukcji.
Pytanie jest oczywiste z uwagi na stan naszych dróg. Jaki jest komfort jazdy na 17" ?
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Ja mam orginalne fele 17' z taką właśnie oponką (205/50 R17 93V) trudno mi co kolwiek powiedzieć bo nie jeżdziłem na innych ,ale chyba dają radę
parę razy zaliczyłem sporą dziurę ,krawężnik,żadnych szkód ,dziś włąśnie zobaczyłem spory "balonik"w przedniej oponce (oponki mają 3 lata),ryzyko duże więc trzeba będzie wymienić
jakie-czyje oponki polecacie do naszej madzi w tym rozmiarze ..jarku007 jakie oponki zakładasz?
- Od: 27 gru 2008, 20:43
- Posty: 70
- Skąd: lubin
- Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM
u mnie tez jest 17' felga z opona Dunlop SP SPORT 2050 i radza sobie naprawde dobrze, znaczy sie radzily sobie dobrze przed zima hehe bo to sa letnie . Mysle ze na bezpieczenstwie nie stracisz i komforcie ale za to linia autka zyska naprawde duzo
poprostu bardzo proporcjonalne sa takie kółeczka 
- Od: 10 kwi 2007, 10:37
- Posty: 17
- Skąd: Gorzkowice
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD Top 143KM
Witam
Dzięki koledzy za odpowiedzi.
Zastanawiałem się, czy założyć na sezon letni 17" – decyzja podjęta, że tak.
Naturalnie, że trzeba będzie uważać o wiele bardziej na dziury, no ale coś za coś – wygląd także jest bardzo istotny
Dzięki koledzy za odpowiedzi.
Naturalnie, że trzeba będzie uważać o wiele bardziej na dziury, no ale coś za coś – wygląd także jest bardzo istotny
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Mój ojciec jest posiadaczem takowej mazdy jest z niej średnio zadowolony i mówi ze chętniej zdecydowałby się na mazde 6 w tym momencie. Co do zalet i wad samochodu to moze w punktach:
plusy
– dobry silnik (dobra dunamika spalanie w granicach rozsadku)
– mozliwosc zabrania 7 osob
– wygoda
minusy
– skrzypiace tylne rozsuwane drzwi ( byliśmy z tym na gwarancji ale nic to nie zmieniło)
– samochód dziwnie zachowuje się na zakrętach przy większych prędkościach
– juz jedna naprawa na gwarancji pęknięty amortyzator po 10 tys km
plusy
– dobry silnik (dobra dunamika spalanie w granicach rozsadku)
– mozliwosc zabrania 7 osob
– wygoda
minusy
– skrzypiace tylne rozsuwane drzwi ( byliśmy z tym na gwarancji ale nic to nie zmieniło)
– samochód dziwnie zachowuje się na zakrętach przy większych prędkościach
– juz jedna naprawa na gwarancji pęknięty amortyzator po 10 tys km
-
pcpolevaulter
pcpolevaulter napisał(a):jest z niej średnio zadowolony i mówi ze chętniej zdecydowałby się na mazde 6 w tym momencie
M5 to minivan a M6 to klasa średnia – praktycznie różne samochody pomimo zastosowania niektórych identycznych silników i innych elementów .
A tak na marginesie, ja w tym momencie wolałbym od M5 – Porsche Cayenne
pcpolevaulter napisał(a):juz jedna naprawa na gwarancji pęknięty amortyzator po 10 tys km
Z tymi amortyzatorami w M5 to jest naprawde jakaś dziwna sprawa. Nie pierwsza zgłaszana usterka amorów na tym forum (jak nie skrzypią to pękają)
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Jaki silnik? Tylko SGi.
We wrześniu założyłem LPG BRC do silnika 2.0. zrobiłem 20000km – jak dotąd bez problemów. Ostatnio byłem na przeglądzie instalacji i przy okazji robiłem pomiar mocy – benzyna 149,4KM; gaz 143,3KM – różnica której nie czuć przy normalnej jeździe.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 11 cze 2008, 15:28
- Posty: 11
- Skąd: Garwolin
- Auto: mazda 5 2.0CR benzyna
Byłem właśnie na gwarancyjnej wymianie amortyzatora i w serwisie wgrano mi nowy soft silnika. Ma być cichszy, a przede wszystkim obniżyć spalanie o 0,5 – 0,7 l/110km.
Dam znać po kilkuset km czy to prawda. Zmiany w hałasie nie zauważyłem
Dam znać po kilkuset km czy to prawda. Zmiany w hałasie nie zauważyłem
- Od: 2 paź 2008, 13:19
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2007
Jestem właśnie po przeglądzie – wgrali mi nowy soft zgodnie z zaleceniami MAZDY – ale różnicy raczej nie odczujesz... spalanie i akustyka raczej bez zmian:)
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
- Od: 3 cze 2008, 21:01
- Posty: 36
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008
SlawekMazda5 napisał(a):Jestem właśnie po przeglądzie – wgrali mi nowy soft zgodnie z zaleceniami MAZDY – ale różnicy raczej nie odczujesz... spalanie i akustyka raczej bez zmian:)
Od ilu km masz ten nowy soft? Nie mogę na razie porównać spalania. Teraz czasem wożę 3 rowery, a belki i uchwyty non stop i wg kompa pali 8,5 l. Wcześniej 7,7 l.
- Od: 2 paź 2008, 13:19
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości